Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:27

Dat is bij mij ook gebeurd! Ik was 12 maar had dat niet in de advertentie staan.


Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:29

Helaas weer opzoek :(

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:02

Ik begon er steeds minder plezier in te krijgen. Ik kwam 3 keer per week en betaalde 50 euro per maand, en ik mocht alleen maar klusjes doen en longeren. :/ Het hele verhaal staat in dit topic: [VP] Wat zouden jullie doen?

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:41

michelle___ schreef:
TelmaB schreef:
Ik begon er steeds minder plezier in te krijgen. Ik kwam 3 keer per week en betaalde 50 euro per maand, en ik mocht alleen maar klusjes doen en longeren. :/ Het hele verhaal staat in dit topic: [VP] Wat zouden jullie doen?

*Komt even binnen vallen*
Ik zoek toevallig een verzorgster/bijrijdster voor mijn friesje. Ze verhuist per 10 april naar Den Haag op een manege.

Als je interesse heb zie ik vanzelf wel een PB'tje verschijnen :D .


Ah super leuk!! *\o/* Ik heb je een berichtje gestuurd

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:19

Ik heb een briefje opgehangen bij een pensionstal in de buurt! *\o/* Nu maar hopen dat iemand reageert. Ik denk dat ik bij deze stal een grotere kans heb op slagen dan bij een manege, aangezien er bij maneges altijd veel manegeruiters op zoek zijn naar verzorgpony's. :j

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:16

Ik heb nu een briefje hangen bij een pensionstal en ik heb mijn advertentie op Bokt, Facebook en marktplaats gezet. Wat kennissen in het paardenwereldje helpen mij ook mee! *\o/* Het gaat best lekker hier. Vooral mijn advertentie op Facebook, die staat er maar een dag en ik heb al best veel reacties binnen :) Jammer genoeg allemaal te ver maar mensen hebben dus wel interesse.

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:52

Nu al weer meerdere reacties gehad die echt perfect klinken maar te ver zijn |(

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:25

Er staat in de advertentie dat ik een pony of paard in Den Haag zoek. Nu krijg ik reacties vanuit Monster (nogal een stuk verder), of zelfs Schipluiden en Rotterdam.-O-

Ik krijg wel van veel mensen te horen dat mijn advertentie goed is en ik klink als een enthousiaste en verantwoordelijke verzorgster <3 dat vind ik echt heel lief en super leuk om te horen! Geeft me een heleboel motivatie en zelfvertrouwen. Ik vind het wel heel fijn dat er zoveel mensen geïnteresseerd zijn, al is het steeds te ver :o.

Edit: Het zijn nu al 5 reacties. En dat binnen 24 uur! *\o/*

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:39

@Shirley Mocht ik ooit jou richting op verhuizen zal ik het laten weten! :Y)

Ik ga binnenkort eens gewoon op de fiets stappen en bij elke mogelijke stal die dicht bij genoeg staat mijn briefje ophangen. :) Dan weet ik ook gelijk of het te doen is met de fiets. Ik weet dat er nog 1 pensionstal is (weet de exacte locatie alleen niet) en 1 manege (ook met pensionpaarden uiteraard) waar ik het zou kunnen proberen. En wie weet, misschien kom ik onderweg nog wel gewoon een weiland met paarden tegen (al betwijfel ik het zeer) :D

Pas wanneer ik bij elke stal een briefje heb hangen, en op elke website een advertentie heb, kan ik achterover leunen en rustig wachten op reacties :D

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:52

@Golden_Angel Ja, ik heb het ingesteld dat ik elke keer een melding krijg als er een advertentie wordt opgezet met 'bijrijdster', 'bijrijder','verzorgster' of 'verzorger' in een straal van 10 km van mijn huis :)

@Shirley Dankjewel! En wat grappig, zeg. Ik dacht dat jullie allemaal mijn leeftijd wel wisten :D Ik vind het wel jammer (maar begrijpelijk) dat sommige mensen gelijk afhaken door de leeftijd. Het ene kind is het ander niet :) Ik heb daarom ook expres mijn leeftijd niet bovenaan de advertentie gezet, in de hoop dat niet iedereen daar gelijk op zou afknappen.

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:03

Roosje01 schreef:
Op je bokt advertentie staat denhaag en omgeving. Misschien dat aanpassen naar de plaatsen wat bereikbaar is voor je. Dan krijg je wellicht wat meer reacties die wel bij je in de buurt zitten, want bijv monster is nog steeds omgeving den haag.


Ja, dat zou kunnen. Had 'en omgeving ' erbij gezet omdat bijvoorbeeld Voorburg, Rijswijk, en wassenaar wel te doen zijn. Heb er niet aan gedacht dat iedereens definitie daar van anders is. Ik zal het aanpassen, dank je wel!

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:15

Ik heb een reactie van iemand die mij vraagt om voor een jonge Shetlander te zorgen. Dat lijkt me aan de ene kant heel leuk, maar aan de andere kant heb ik 0 ervaring met jonge paarden/pony's en ik wil natuurlijk niet dat er gedragsproblemen zouden ontstaan door mijn gebrek aan ervaring. Ik twijfel nu dus nogal een beetje, maar ben nog in afwachting op meer informatie :)

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:13

Hmm, de pony is pas zo'n jaar of twee. Da's wel jong. Als ik het goed heb kan je ook nog niet zoveel doen met een tweejarige Shetlander? Hij staat wel maar op zo'n 6 km afstand, dus dat scheelt wel weer :) Ik ga denk ik gewoon eens langskomen en dan zien we wel hoe en wat.

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:37

Ik heb nog een reactie! Het gaat alleen over jonge Welsh hengstjes wat niet enorm handig is gezien ik geen ervaring heb met hengsten en ook niet met jonge paarden. Maar ik wil best eens komen kijken :)

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:50

Dat ben ik ook van plan! De eigenaresse heeft net te horen gekregen dat ze misschien een nekhernia heeft, dus kan ze alle hulp gebruiken die ze kan vinden. En het lijkt me een hele gezellige stal (de paarden komen ook gewoon buiten, in tegendeel tot veel andere stallen in Den Haag) :j

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:02

Iemand zoekt een bijrijdster/verzorgster voor een pony van 1.20. Nu ben ik 1.56 en ik denk echt niet dat dat zou passen, maar de eigenaresse zegt van wel en ook dat de andere verzorgsters nog langer zijn. :( Ik ga het echt niet doen hoor, is helemaal niet goed voor die pony als ik daar op ga zitten. Maar het was wel een leuke kans geweest verder, ik had er echt alles mee mogen doen (ook buitenrijden en springen etc).

K baal d'r echt wel een beetje van, vooral omdat de eigenaresse zelf zegt dat het makkelijk kan en omdat ik zo'n kans hier echt niet meer ga vinden (en zo dichtbij dan nog) maar ik ga niet mijn kop in het zand steken en zeggen dat het wel kan omdat de eigenaar dat zegt :)

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 06:08

De pony is een best smal gebouwde Welsh. Ik denk dat ik het maar gewoon niet ga doen want als ik nu niet te groot ben dan ben ik het over een paar maanden wel, en het zou vervelend zijn om dan alweer te moeten stoppen.

De eigenaresse zoekt echt een bijrijdstertje overigens :j

Edit: ze stuurt me net dat ze iemand voor maandag en donderdag zoekt. Ik kan nooit op donderdagen, dus dan houdt het toch al op! Mocht een andere dag mogelijk zijn ga ik misschien wel kijken. Als ik dan mag rijden vraag ik gewoon of iemand even een foto wilt nemen, dan kan ik het achteraf nog beoordelen (en jullie evt ook) :)

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:03

Één van de andere verzorgsters had in een goed bedoelde actie een foto van mij en de pony waar ik nu net gestopt mee ben op haar Instagram geplaatst, samen met het tekstje dat ze me gaat missen.. Lief bedoeld natuurlijk maar nu krijg ik allemaal vragen van mensen die ik niet eens ken waarom ik gestopt ben. -O- Iemand had mijn advertentie op marktplaats gevonden (met dezelfde foto) en dat werd natuurlijk ook onder die foto gereageerd. Aangezien zij allemaal dachten dat ik door tijdgebrek gestopt ben, lijkt het nu alsof ik gewoon geen klusjes wilde doen en zou hebben gezegd dat het door tijdgebrek kwam oid.



Al met al een vervelende situatie. De betreffende persoon heeft de foto op mijn verzoek er afgehaald maar meer dan genoeg mensen hebben kunnen speculeren wat er gebeurd zou kunnen zijn en waarom ik gestopt ben. Dat is dus helemaal niet wat ik wil en nu voel ik me alleen maar schuldig. :\

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:02

Ik heb ook zo'n bericht gekregen van die Erwin! 8)7 Ben er niet op ingegaan uiteraard.

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:11

Ik ben trouwens nog steeds niet voorzien. Ik heb wel vandaag iets anders geprobeerd, onder het mom van 'nooit geschoten is altijd mis' :o. Er waren een aantal advertenties op marktplaats die een privestalling betreffen in mijn omgeving. Ik heb die mensen een nette reactie gestuurd dat ik op zoek ben naar een verzorg- of bijrijdpaard en dat ik me afvroeg of iemand op die stalling nog een verzorgster zocht. Ik heb nu al van 1 iemand antwoord! Ik word als het goed is morgen gebeld met meer informatie over hoe en wat.

Ben benieuwd :) Ik was bang dat ik heel brutaal zou overkomen maar dat valt dus blijkbaar wel mee.


Edit: ik vind het trouwens best wel een beetje spannend. Ben heel slecht met telefoongesprekken, ik stuur altijd veel liever een berichtje of ik spreek in het echt :o Maar ja, nu kan het niet anders. En ik ga lekker nog even door met mijn instelling van 'nooit geschoten is altijd mis' :D

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:51

Aangezien ik paarden toch heel erg mis ben ik langzaam weer op zoek. :) Door tijdtekort ivm school ben ik nu eigenlijk vooral opzoek naar een paardje die ik in de weekenden kan komen knuffelen/poetsen, maar ik ben bang dat dit maar gewoon een droom zal blijven.
De regio waarin ik zit (Den Haag) is er echt een overschot aan bijrijders/verzorgers :(

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:38

Ik heb jammer genoeg nog geen succes gehad hier. Het vervelende is dat aangezien ik het zo druk met school heb, ik erg lastig vaste tijden en dagen kan beloven. Ik ben bang dat ik dan te vaak ga moeten afzeggen :(

Ik ben daarom denk ik ook meer op zoek naar gewoon iemand die een paard in de buurt heeft staan die wel 1 of 2 keer per week wat extra aandacht kan gebruiken, dan iemand die echt actief een verzorgster of bijrijdster zoekt.
Het nadeel daarvan is dat een advertentie ophangen dan erg lastig is aangezien ik hun meer om een gunst vraag dan zij aan mij :o

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:51

AylaL schreef:
Pff ja ik heb t er ook moeilijk mee in Den Haag, op het moment een pony ana het verzorgen 2 a 3 meer per week staat 10 km verderop maar ik wil graag wat verderop komen en wedstrijden rijden en dat lukt niet met deze pony. Ik kijken kijken kijken helemaal niks gevonden. Alleen leasen op maneges maar op die manege pony's zal ik ook niet veel Verder komen. Alles gebeurdt hier via via maar jammer genoeg heb ik die connecties hier niet zitten.


Ja, jammer is dat inderdaad :(. Er is zo veel vraag en zo weinig aanbod aan verzorgponys in Den Haag, en ivm eerdere ervaringen weet ik dat ik echt voor iets dichterbij moet gaan. Ik moet mezelf wel echt terughouden soms, als ik een heel leuk aanbod krijg voor iets wat toch wel te ver staat (boven 10 km) om het dan niet aan te nemen.

Aangezien ik nu ook ben gestopt met het rijden op maneges hier heb ik ook helemaal geen connecties dus viavia is jammer genoeg voor mij ook ontzettend lastig.

Ik wens je iig veel succes! Mocht je ouder zijn dan 16 of 18 denk ik dat je gelijk al veel meer kans hebt, en Facebook kan idd heel handig zijn bij het vinden van een verzorgpaard! :)

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:22

@LoveTweety
Dat is voor mij jammer genoeg wel te ver, ik stuur je even een PB!

@joyce B
Ontzettend goede tips allemaal! Mocht ik ook ooit een paardje zoeken om echt mee te rijden en de sport in te gaan, zal ik ze zeker meenemen. Bedankt!

@Gizeppie
Ja, je hebt wel gelijk. Jammer genoeg heb ik geen goede rijfoto's, en die zullen er denk ik voorlopig ook niet komen, aangezien ik nu niet meer rijd en de maneges in de buurt mij niet aanspreken (ik kan hier evt in PB op toelichten).


Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:35

sneeuwpop schreef:
Remembrance schreef:
@Gizeppie
Ja, je hebt wel gelijk. Jammer genoeg heb ik geen goede rijfoto's, en die zullen er denk ik voorlopig ook niet komen, aangezien ik nu niet meer rijd en de maneges in de buurt mij niet aanspreken (ik kan hier evt in PB op toelichten).


Niet banketstaaf bedoeld, maar waarom zouden eigenaren jouw dan een kans willen geven?
Mocht je dan iemand vinden en ga je op het paard gaan zitten, krijg je gelijk "maar ik heb al lang niet meer gereden, kijk er naar doorheen"
Ik weet dat veel eigenaren daar niet op zitten te wachten.

Ik lees vaak dat mensen veel wensen hebben, maar eigenlijk er niks voor willen doen.
Om bij B te komen, zul je eerst langs A moeten.

Je kunt allemaal problemen opnoemen, maar als je echt wil, moet je voor oplossingen gaan.


Ik snap inderdaad zeker wat je bedoelt! Ik denk alleen dat ik niet erg duidelijk ben geweest. Ik ben namelijk op het moment niet op zoek naar bijrijdpaard, maar naar een verzorgpaard zodat ik toch nog een beetje in contact met paarden kan blijven door bijvoorbeeld af en toe eens te komen poetsen of wandelen. :) ik hoop dat daar dit probleem wat kleiner is.

Ik ga er in ieder geval nog even goed over nadenken, je hebt namelijk inderdaad een goed punt. Ik krijg van meerdere kanten te horen dat mijn beste optie toch zou zijn om weer op een manege te gaan rijden, maar daar heb ik het probleem mee dat ik over het algemeen het welzijn van de paarden in de maneges in mijn buurt niet heel erg goed vind.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker