Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
michelle___
Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:55

TelmaB schreef:
Ik begon er steeds minder plezier in te krijgen. Ik kwam 3 keer per week en betaalde 50 euro per maand, en ik mocht alleen maar klusjes doen en longeren. :/ Het hele verhaal staat in dit topic: [VP] Wat zouden jullie doen?

*Komt even binnen vallen*
Ik zoek toevallig een verzorgster/bijrijdster voor mijn friesje. Ze verhuist per 10 april naar Den Haag op een manege.

Als je interesse heb zie ik vanzelf wel een PB'tje verschijnen :D .


michelle___
Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:01

Shirley schreef:
Dat zou geweldig zijn!
Wat leuk!
Denk dat je aan TelmaB een heel fijne verzorgster hebt :j

En geen klusjes, aangezien ik volpension sta. :))

michelle___
Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:47

Mjong schreef:
Vraag me trouwens ook af waar de paardeneigenaren onder ons op afknappen bij verzorgsters en wat juist pluspunten zijn.

Ik ben echt heel simpel...
Ik wil best iemand een kans geven, maar ik geef er ook maar 1. Als ik je tijdens het gesprek al bijdehand vind, kap ik af. Je jaaaren ervaring of whatever interesseert me echt niet.

Voor mij is het een dikke plus als je ervoor open staat om te leren en dingen ook echt aanneemt.

Het klinkt misschien bazig of arrogant, maar die 2/3 dagen in de week ben je wel bezig met iemands kostbaarste bezit. Er zijn (on)geschreven regels waar je je gewoon aan moet houden.

michelle___
Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 22:57

joyce B schreef:
Michelle, dus jij knapt af als mensen vertellen over hun ervaring met paarden en vind dat bijdehand?

Het is toch normaal dat mensen vertellen over zichzelf en hun ervaring om te zien of het zou passen? Ben jij autoritair? En dan alleen tegen jongeren of ook tegen volwassenen?


Ik denk dat je me een beetje verkeerd heb begrepen.
Wat ik bedoel is dat ik afkap op bijdehand gedrag, en niet op je ervaring. Ervaring is waar je in eerste instantie naar kijkt lijkt mij. Met bijdehand gedrag bedoel ik bijvoorbeeld het bit wisselen, terwijl je had aangegeven dit niet te doen. Of toch maar dat kleine stukje door het mulle zand, ondanks dat het paard dat niet mag door oude blessures, en het dan terug zien op foto’s oid.

Autoritair? Nee. Ik wil dat er verantwoord omgegaan word met mijn paard. Mijn vorige bijrijdster was een topper, maar liet in mijn vakantie mijn paard twee weken in haar box staan... En liet daarna niks meer van zich horen. Ik wil dat deze keer liever voorkomen. :)


michelle___
Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:47

Kom even binnen vallen maar zit er even mee :’)
Paardeneigenaren, hoe doen jullie dit?

Ik heb nu een halfjaar een bijrijdster, super leuke meid.
Dinsdag is mijn paard uitgegleden en heeft nu wondjes in de kootholtes en daarbij ook flink mok. Als kers op de taart zit er ook een wondje bij de singel (pechvogel) waardoor ik heb gezegd dat we de aankomende week even helemaal niet rijden maar gewoon even op het harde stappen. Vandaag appje gekregen dat paard kreupel liep, maar zal wel door de mok komen.
Kreeg toch een naar onderbuik gevoel dus ben even gaan kijken. Het was immers de eerste dag terug van haar vakantie, en ik heb net een nieuw zadel waarvan ik wel kan begrijpen dat ze daar nieuwsgierig naar is of enthousiast over is.

Nou, op stal... toch open weer wondjes, niet behandeld (als in geen sudocreme of aloe Vera op gedaan). Dat komt niet van stappen... Zweet van het zadel stond nog in mijn paard en de stijgbeugels hingen 5 gaten langer :\ . Dus, ze heeft wèl gereden.

Ik ben letterlijk even in alle staten. Maar goed, hoe los ik dit op?
Mijn gevoel zegt: wegsturen. Maar vind het toch ergens een beetje knuddig.

Wat zouden jullie doen?
Bleh, sorry voor t lange bericht.

michelle___
Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:32

Ik zal het bericht even quoten:
“Hey **, Lara is dinsdag uitgegleden in de bosjes achter de gevangenis en heeft nu twee wondjes in beide kootholtes voor. Beetje onhandig plekje, dus aankomende week even alleen stappen aan de hand. Want bij de singel zit ook een klein plekje, dus eerst even dicht laten groeien. Even balen! Als je er bent, vooral de wondjes in de kootholtes goed dicht houden ivm mok. Mag flink sudocreme op!
Als je weer kan rijden laat ik het je weten, fijne avond. “
Letterlijk gekopieerd en geplakt.

Heb al bevestiging van de stal eigenaresse dat ze toch echt heeft gereden. Heb haar geprobeerd te bellen maar ze neemt niet op.

Me handen jeuken om een appje te sturen maar wil niet te bot over komen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers