[VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Muronia
Berichten: 19490
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 07:45

Inney dank je wel. Ja dat zou leuk zijn, maar ik kom toch echt wat ruimte tekort voor nog meer paarden aan huis dus voorlopig laten we het maar zoals het nu is. Flo vermaakt zich in ieder geval wel zo.

Met de anderen thuis gaat het eigenlijk heel goed. Mn oudere merrie is afgelopen week drachtig gescand dus volgend jaar verwachten we een veulentje. De jongste start ik vanaf dit jaar in de B. Nu geloof ik 5 keer mee gehad op wedstrijd en ze doet het keurig, 7 winstpunten op de teller en zelfs al een paar prijsjes gewonnen. Ook pony doet het goed, ze is stabiel op gewicht, heeft de afgelopen maanden geen koliek meer gehad en vermaakt zich goed met mn dochter :)

En Flo, ja die vind ik het ook echt knap doen. Het is geen jong paard meer maar een volwassen kerel van 15 en hij accepteert en doet het toch allemaal vrij makkelijk. Gisteravond was het nog vrij warm en hebben we flink hard gewerkt. Hij was dus behoorlijk bezweet toen we klaar waren, dus ik wou hem nadien even afsponzen met water om de zweetjes van hem af te halen. En dan merk je even weer dat hij eigenlijk niks kent. Hij was nog nooit afgesponst en dat was dus echt nieuw en wennen. Maar nadat hij het geluid van kletterend water op de grond had gehoord en van de schrik was bekomen, genoot hij er wel van. Weer iets geleerd dus!

[ img ]

[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dit was nu de tweede keer rijden met het nieuwe zadel en ik moet er nog wel een beetje aan wennen, maar ik vind wel dat Flo steeds krachtiger gaat bewegen nu.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


pien_2010
Berichten: 43073
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:31

Alleen nu de telefoon. Dus ik laat het bij:"ziet er goed uit ".

karijn
Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:21

Dit zadel is idd beter.
Hij laat zich makkelijk bewerken dus ik zou het achterbeen er nog wat meer onder gaan zetten zodat hij van voren wat meer omhoog komt. Veel schakelen.

Sterre98
Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:26

Ik vind het er al echt netjes uit zien weer. Hij lijkt zich al weer iets meer te gaan dragen. (Zegt de leek in opleiding)

Herken veel punten die jij ook hebt. Idd het achterbeen er meer onder krijgen zodat t paard meer gaat opstijgen.
Ik moet voor mij zelf echt het idee gaan krijgen dat we omhoog gaan. Dus goed diep zitten, iets meer omhoog krijgen en weg durven te rijden.
Niet alleen alles netjes willen doen, maar ook eens durven rijden.

Muronia
Berichten: 19490
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 18:36

Bedankt voor de tips weer. Ik denk wel dat one step at a time goed is, hij hoeft natuurlijk nog geen Z-proef te lopen nu :D . Maar wat jullie zeggen zit er wel in en dan is het ook mooi als ik het eruit kan halen, dus ik snap het wel..Als ik nou eerst die galop eens B-waardig kon krijgen de komende tijd, dan zou ik heel blij zijn.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:45

Murosch schreef:
Bedankt voor de tips weer. Ik denk wel dat one step at a time goed is, hij hoeft natuurlijk nog geen Z-proef te lopen nu :D . Maar wat jullie zeggen zit er wel in en dan is het ook mooi als ik het eruit kan halen, dus ik snap het wel..Als ik nou eerst die galop eens B-waardig kon krijgen de komende tijd, dan zou ik heel blij zijn.



Joh, dat komt echt wel goed! Je hebt al grote stappen gemaakt, die galop heb je er straks ook op als je er echt aan durft te gaan rijden. Plaatjes zien er nog steeds fijn uit. Wat heb je voor zadel gekocht?

Muronia
Berichten: 19490
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 22:38

Ik heb er ook wel vertrouwen in dat het goed komt uiteindelijk. Er ligt nu een Kentaur Medea op. 18.5 inch, extra lang zweetblad en boom maat 33.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:53

Ziet er weer goed uit hoor. En zo lang zijn jullie nog niet bezig

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Muronia
Berichten: 19490
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 11:34

Dank je, 3 maandjes alweer!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Zoeterbraake
Berichten: 20
Geregistreerd: 16-05-16

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:04

Ziet er zeker goed uit, en het gaat erom dat jullie vooruit gaan. Dit kost altijd tijd

Muronia
Berichten: 19490
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-19 14:23

Ja dat is ook zo. Ik baal een beetje, eind vorige week kreeg ik de griep cadeau en hij heeft me de hele week geplaagd. Gisteren wou ik weer gaan rijden, maar ik werd enorm duizelig dus dat leek ons toch nog maar even niet zo verstandig. Nu zit er weer een pauze tussen, dat vind ik enorm jammer. Ik hoop er snel weer op te zitten!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

ItsmeElise
Berichten: 47
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Meppel

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:58

Mooi! Ik zie veel vooruitgang als ik kijk naar de foto's van de OP en de foto's van nu. Dit oogt veel relaxter.
Ik vind je er erg netjes op zitten.

Talenten Team Stal Sibma
Stal Sibma's Indiana ~ L1+6
Zander ~ M1+10


PowerHorseW
Berichten: 447
Geregistreerd: 04-07-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:27

*\o/* *\o/* wat een leuke pony!!!! En wat zijn jullie al vooruit gegaan. Het is duidelijk te zien dat je meer ontspanning op zijn rug weet te vinden. Heel benieuwd naar jullie vooruitgang :j

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70488
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:30

In overleg met de topicstarter is besloten dit topic naar paardenpraat te verplaatsen.

Muronia
Berichten: 19490
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 11:47

Bedankt voor je snelle reactie op mijn tem Carola +:)+

Ik wou graag een update plaatsen over Florentino. Het was een poos stil en dat heeft te maken met mijn eigen omstandigheden (ik lig in scheiding). Helaas is daardoor mijn rijderij met Flo weer stil komen te liggen. Heel zonde, maar het was echt niet anders. Inmiddels is er wel nieuws te vertellen :D

Pap heeft besloten om zijn huis te verkopen en kleiner en dichterbij mij te komen wonen (mocht er nog iemand een leuke woonplek zoeken met ruimte voor paarden aan huis in Oost Groningen, dan laat het maar weten ;) ). Dat betekent dat hij straks geen ruimte meer zal hebben voor Florentino.

En dus... komt Flo bij mij wonen *\%/* *\%/*
Dan is er eindelijk de mogelijkheid om altijd lekker met hem bezig te kunnen, in de hand en onder het zadel. Geen gereis meer en hij komt weer bij andere paarden te staan hier thuis (hij stond alleen sinds mijn oude merrie was overleden dit jaar). Ondanks dat de slechte periode er qua weer weer aankomt, kunnen we straks in ieder geval lekker met hem bezig qua verzorging en aan de hand, dan komt de rest er vanzelf wel weer achteraan.

Ik verheug me ontzettend op zijn komst. Het heeft nog wel wat voorbereiding nodig aangezien ik mn stallen vol heb, maar daar wordt nu hard aan gewerkt :)

Dus nee, ons verhaal is niet weer gestrand, hij gaat nu pas echt beginnen <3
Tot heel snel ventje!

[ img ]

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:57

*\o/* Het zonnetje in huis {:} Fijn dat deze mogelijkheid er nu komt in de voor jou en dochter zware tijd. <3 Jullie zijn een leuke combinatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:05

Wat een mooi lichtpuntje in een rottige situatie/tijd. Fijn! Hoop dat je nog heel veel plezier gaat hebben in de toekomst met deze knapperd!

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:06

Leuk! Toch een mooi lichtpuntje in deze zware tijd, Muronia.

Grappig, terwijl ik dit typ is iemand me voor met bijna exact dezelfde woorden, zie ik nu :D

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

karijn
Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:23

Leuk om je weer te kunnen volgen met Flo! Dus zeker goed nieuws.

Paardenfann4
Berichten: 1332
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:53

Wat super dat Flo bij jou komt en ook fijn dat je vader dichterbij jou komt te wonen! Heel veel succes met alles en sterkte met je scheiding.

simongek
Berichten: 5336
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:00

Dat is nog eens een lichtpuntje in al die ellende.

Blijf het een super leuk paard vinden. Heel veel succes

Mer1980
Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:19

Fijn lichtpuntje in deze moeilijke tijd <3 fijn dat hij lekker bij je komt!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Es_ther
Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:34

Wat super fijn TS!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

jeetje77
Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:16

Wat een super gave update. Onverwacht maar wat een toffe kans!

Muronia
Berichten: 19490
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-19 07:39

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Dit is absoluut een lichtpuntje voor me. En ik hoop ook dat Flo zelf zich hier prettig gaat voelen tussen mijn dames!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElviSiaBijou, journee, marinst, Martje80, Tara_13 en 81 bezoekers