Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
oji
Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:39

Babootje schreef:
Ik vind de "jaloeziekaart spelen" overigens altijd heel sneu. Alsof we zelf geen paarden hebben die de moeite waard zijn. :D :D

Het lijkt mij een prima merrie maar ik zou in geen geval willen ruilen met mijn eigen merrie! *\o/*


Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:12

Dat laatste vind ik dan weer een ontzettend kinderachtige opmerking. Totaal onnodig.
Laatst bijgewerkt door Askja op 13-03-19 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:15

Je oogst wat je zaait.

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:18

Dan nog.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:38

Kennelijk heeft TS ingezien dat het allemaal niet zo geweldig is... de fotos zijn verwijderd.

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Babootje
Berichten: 26215
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:39

KahluaB schreef:
Kennelijk heeft TS ingezien dat het allemaal niet zo geweldig is... de fotos zijn verwijderd.


Alweer.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:40

Ik vind het wel echt jammer dat niemand meer tegen kritiek lijkt te kunnen. Van alleen oeh en ah steek je niks op.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-19 10:42

Ik heb geen foto's verwijderd

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:46

maria1990 schreef:
Ik heb geen foto's verwijderd

Ts, al jouw foto's zijn weg, van al je topics en paarden dus ergens zal er toch wel een opdracht liggen van jou bij bokt voor het verwijderen van al je foto's, zo niet dan moet je er iets aan doen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

oji
Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:52

Ik zie ze nog hoor!

Askja schreef:
Dat laatste vind ik dan weer een ontzettend kinderachtige opmerking. Totaal onnodig.

Kijk en van dit soort op alle slakken zout leggen wordt ik nou heel moe....ik zeg dat ik het een leuke merrie vind, wat wil je nou nog meer. Nee ik wil haar niet ruilen met de mijne, daarmee aangevend dat ik niet jaloers ben en prima tevreden met mijn eigen paard. Mijn merrie wordt voor geen enkel paard geruild want is mijn once in a lifetime paard....
Echt af en toe is Bokt zo vermoeiend met de te lange tenen en te tere zieltjes. Ik ben weer weg hoor, geen zak aan zo als je voor elk woord verantwoording moet afleggen! ;(

Change3x
Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:56

Kinderachtig topic dit. :?

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:00

bigone schreef:
maria1990 schreef:
Ik heb geen foto's verwijderd

Ts, al jouw foto's zijn weg, van al je topics en paarden dus ergens zal er toch wel een opdracht liggen van jou bij bokt voor het verwijderen van al je foto's, zo niet dan moet je er iets aan doen.


En nu staat alleen de hoofdfoto nog zichtbaar, zal toch wel iets met instellingen te maken hebben, heel apart.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Peelie
Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:01

Ik zie vooral een ruiter die erg uit balans zit. De onderbenen die ver naar achteren toe steken doen mij vermoeden dat jij veel spanning in de achterkant van jou bovenbenen hebt en in jou billen. Dan wordt het inderdaad onmogelijk om te blijven zitten. Ik raad je aan om een setje franklinballs te kopen en daar mee te gaan oefenen. Het exoroteren van het been gaat jou helpen jou heup te kunnen openen waardoor het been makkelijker kan afhangen en zitten dus ook makkelijker wordt. Nu op dit moment zit je je paard enorm in de weg en dat zie je terug in de manier van gaan.

Jou paard kruipt of achter het bit of komt er tegenaan. Dat is iig wat deze foto's laten zien. Dan heb je de mazzel dat jou paard vrij makkelijk loopt van zichzelf en wat tritt kan behouden ondanks de onmogelijke houdingen.

Het paard loopt dan ook enorm op de voorhand op alle foto's en ik ben het er mee eens dat ik nergens een M waardig paard zie. Dat je goede cijfers van de gangen krijgt op het einde van kou protecol, dat is leuk natuurlijk. Maar een protecol bestaat uit meer dan de gangen. In de lagere klasses red je jezelf er nog mee, maar in de hogere klasses ga je echt vastlopen als je hem niet op achter en dragend krijgt.

Hoe mensen zien dat hij stuwt van een paar plaatjes waarvan de meeste met een lange hals zijn weet ik niet. Maargoed, even aannemend dat dat waar is, dan verbaast mij dat niet zo veel.

Het stuwen is een proces waar je doorheen moet. Maar dan moet hij wel voorwaards zijn. Terugkomemd op jou houding, hij kan nooit lossig voorwaards zijn, omdat jij hem belemmerd met jou houding. Uit balans.

Mijn tip voor jou is dus echt om eerst aan jou eigen houding te werken dmv franklinballs. Daarin te kunnen en durven loslaten in jou lijf. Pas dan kan je gaan werken aan meer voorwaardse drang (ofwel impuls) zodat het paard meer naar de hand toe durft te komen en het bit durft aan te nemen. De kust is om daarna die voorwaardse drang om te zetten in dragen, maar dat kan niet zonder voorwaards denkend paard te hebben. Als je dat voor elkaar hebt dan ga je het heel ver schoppen met deze.

Succes

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-19 11:10

Peelie schreef:
Ik zie vooral een ruiter die erg uit balans zit. De onderbenen die ver naar achteren toe steken doen mij vermoeden dat jij veel spanning in de achterkant van jou bovenbenen hebt en in jou billen. Dan wordt het inderdaad onmogelijk om te blijven zitten. Ik raad je aan om een setje franklinballs te kopen en daar mee te gaan oefenen. Het exoroteren van het been gaat jou helpen jou heup te kunnen openen waardoor het been makkelijker kan afhangen en zitten dus ook makkelijker wordt. Nu op dit moment zit je je paard enorm in de weg en dat zie je terug in de manier van gaan.

Jou paard kruipt of achter het bit of komt er tegenaan. Dat is iig wat deze foto's laten zien. Dan heb je de mazzel dat jou paard vrij makkelijk loopt van zichzelf en wat tritt kan behouden ondanks de onmogelijke houdingen.

Het paard loopt dan ook enorm op de voorhand op alle foto's en ik ben het er mee eens dat ik nergens een M waardig paard zie. Dat je goede cijfers van de gangen krijgt op het einde van kou protecol, dat is leuk natuurlijk. Maar een protecol bestaat uit meer dan de gangen. In de lagere klasses red je jezelf er nog mee, maar in de hogere klasses ga je echt vastlopen als je hem niet op achter en dragend krijgt.

Hoe mensen zien dat hij stuwt van een paar plaatjes waarvan de meeste met een lange hals zijn weet ik niet. Maargoed, even aannemend dat dat waar is, dan verbaast mij dat niet zo veel.

Het stuwen is een proces waar je doorheen moet. Maar dan moet hij wel voorwaards zijn. Terugkomemd op jou houding, hij kan nooit lossig voorwaards zijn, omdat jij hem belemmerd met jou houding. Uit balans.

Mijn tip voor jou is dus echt om eerst aan jou eigen houding te werken dmv franklinballs. Daarin te kunnen en durven loslaten in jou lijf. Pas dan kan je gaan werken aan meer voorwaardse drang (ofwel impuls) zodat het paard meer naar de hand toe durft te komen en het bit durft aan te nemen. De kust is om daarna die voorwaardse drang om te zetten in dragen, maar dat kan niet zonder voorwaards denkend paard te hebben. Als je dat voor elkaar hebt dan ga je het heel ver schoppen met deze.

Succes


Wat een goede tips :) Ik ga meteen zo'n franklinbal aanschaffen.

Peelie
Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:14

[ img ]
Balls. Meervoud.

De groen "maan"ballen kan ik je aanraden. Daar kan je jezelf ook een faciamassage mee geven voor en na het rijden.

Ook jou gluteus (billen) rekken een aantal keer per dag en voordat je opstapt lijkt mij een goed begin voor jou.

Op youtube staan zat filmpjes hoe je de verschillende spieren in de bilregio kan oprekken.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Babootje
Berichten: 26215
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:55

Nooit van gehoord :D :D
Lijkt me voor het paard niet heel fijn. Die piekbelasting zo op de lepel moet ie toch wel voelen.

Peelie
Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:05

Je moet er ook geen uur mee rijden. Maar een paar minuten. Dan heb je al effect. Daarbij zijn de ballen wel plooibaar en vormen dus ook. Ze zijn gewoon lucht gevuld namelijk. Ik rij er zelf mee en ik mer juist dat mijn paard het prettig vind, omdat ik mijn heupen dan beter kan openen. Je komt veel meer in verbinding met je paard.

Mijn ervaring is dus alleen maar heel positief. ;)

En nee. Je zadel gaat er niet kapot van. Je krijgt geen putjes in de zadel oid :')

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Snorlex
Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:05

oji schreef:
Ik vind het een rare insinuatie dat de feedback een vorm van terugpakken zou zijn.Als ik voor mijzelf spreek reageer ik gewoon op wat ik zie vanaf de fotoos. Ik heb geen geschiedenis met TS in andere topics voor zover mij bijstaat, dus waarom zou ik terugpakken??? Dit insinueren is het ontkrachten van de minder positieve feedback en dan doe je de posters die er moeite in gestoken hebben te reageren tekort in mijn ogen.


Dan hoef jij je dus niet aangesproken te voelen. Er staan echter een aantal posts tussen die wat mij betreft helemaal niets met feedback te maken hebben.

Opmerkingen als “ik zou deze foto’s niet eens durven posten” of “je hebt geen knik in je armen, dat is het eerste wat je leert op de manege”.

Edit: ik ken TS en haar posts verder ook niet maar zie in een aantal posts een verwijzing naar (klaarblijkelijk) haar manier van reageren. Je oogst wat je zaait. Tsja. De gespeelde “jaloezie-kaart” slaat kant nog wal, maar laat het lekker gaan.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 13-03-19 12:20, in het totaal 2 keer bewerkt

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

AlwaysH
Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:11

Ik denk dat veel mensen, zoals ik, niet eens zagen dat TS zelf vaak commentaar geeft (ik zie zo tussen de berichten geen hele vreemde dingen ook, dus waarom zou ik d'r terugpakken?).

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-19 12:14

Omdat ik het jammer vind dat de foto's niet meer zichtbaar zijn bij deze recente foto's. Kom maar weer op met de feedback :)

Ik krijg de foto's helaas minder scherp geplaatst.
[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 13-03-19 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:15

Kun je de video niet beter plaatsen? :)

KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:34

Ik ben nog steeds benieuwd naar haar verdere afstamming ?
Heb je nu wel of niet wp in de M?
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 13-03-19 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Janneke2
Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:35

...ik weet niet helemaal goed wat ik zie.
In het algemeen is je zit stabieler dan een half jaar geleden en het knikje in de ellebogen is een duidelijke knik geworden.
Die foto linksonder vind ik je beenhouding goed (daar ben je aan het lichtrijden, doorzitten op een Jazz is niet makkelijk).
Op de bovenste twee foto's denk ik dat je een volte rijdt, ik zie twee verschillende onderarmen, op een volte (?) zie ik een gekanteld hoofd. Op drie van de 4 draffoto's zie ik mooie ruime passen, op die ene hang je wat achterover en zwiept je dier met de staart.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Kaitlyn
Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:40

Ik vind dit een fijner beeld dan de foto's van afgelopen (?) zomer. De bak lijkt hier ook een stuk minder zwaar. Ik kan het niet helemaal goed zien door de kwaliteit van de foto's, maar je houding lijkt ook verbeterd, hoewel ik wel het idee heb dat je heel erg ver naar voren komt in het lichtrijden en je je handen een aantal keer ongelijk houdt. Probeer hier nog op te letten.

Ik vind dat je een erg leuk paard hebt! Wat voor lijntje zit er verder achter je paard? :)

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:41

Ik denk dat als je aan je houding gaat werken en wat meer ontspant het al de wereld scheelt. Dit lijkt inderdaad al wel wat verbeterd. Zadel lijkt me ook wat op de schouder te liggen, maar foto's zijn te onduidelijk om dat goed te zien (of je zit inderdaad erg naar voren zoals hierboven gezegd wordt). Het lijkt wel een leuk paard en ondanks dat de lage hoofdhouding foto's behoorlijk diep en achter de teugel waren zie ik dat verder niet echt terug.

Ik vind het wel een prestatie dat mensen na 4 vage foto's al kunnen zeggen dat het niet M waardig is. Het mag inderdaad allemaal nog wat dragender, maar M is ook nog geen topsport.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers