Nieuw verzorgpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 14:07

CharmingS schreef:
Hanssen schreef:


Ik zie het van jou niet als kritiek. Maar overdrijven als van het zadel ligt slecht en rugproblemen.. sorry maar dat gaat me echt net iets te ver. Ik weet echt wel wat wel en niet goed is. Dit was een goede tip van een goede dressuurruiter.


Het is zelfs bewezen dat als een zadel slecht ligt het paard daar rugproblemen van kan krijgen. Dus ja als dit niet goed ligt kan je paard daar uiteindelijk last van gaan krijgen. Vooral als de boom te smal word als er vanalles tussen gepropt word. Onder een goed passend zadel hoeft ook geen bontje, in principe zou daar niet eens een dekje onder hoeven, maar word dit enkel gedaan om het zadel te beschermen tegen het zweet. Dus in principe zou je als jou zadel goed zou passen zou die doek alleen al voldoende moeten zijn.
Daarnaast ken ik genoeg goede ruiters die vanalles aan en om hun paard hangen om het zichzelf makkelijk te maken, en hun paard even vergeten. Dus je moet niet zomaar klakkeloos van iedereen alles aannemen en denken dat het ook zo is. Daarnaast geef je als reden dat je het doet om de haren in je wasmachine te beperken en niet om je zadel er beter van te laten liggen..


Voor de duizenste keer.. het zadel ligt niet fout. Ik weet echt wel wat wel en niet kan. Blijkbaar heb je niet goed gelezen. De eigenaresse doet de doekjes onder het dekje omdat ze dit als tip heeft gekregen van een goede dressuurruiter. En jij beweert nu dat die er geen verstand van heeft? Toevallig doet ze dit ook bij de rest van haar paarden. Het doekje neemt ook meer zweet op. Dan moet dus elk paard van haar rugproblemen krijgen? Ik neem heus wel dingen aan. Maar dingen als het zadel ligt slecht en rugproblemen niet. Want dat is allebei niet waar. Wij weten allebei wat we doen. Nogmaals.. wij bepalen zelf wat we doen. Als de eigenaresse het zo wilt, dan is dat zo. Daar kun je een heel zeikverhaal over gaan ophangen en een mening overhebben. Dat mag ook. Maar wij weten echt wel wat goed en fout is.
Laatst bijgewerkt door Hanssen op 09-10-18 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:17

Een dekje is toch onder andere bedoeld om zweet en haren op te nemen? :o?

Je zadel ligt misschien niet fout maar door opstapeling van stof kan hij wel op den duur fout gaan liggen. :)

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 14:18

_Dominique schreef:
Een dekje is toch onder andere bedoeld om zweet en haren op te nemen? :o?

Je zadel ligt misschien niet fout maar door opstapeling van stof kan hij wel op den duur fout gaan liggen. :)


Klopt. Maar de eigenaresse doet dit al jaren zo en ze doet dit bij al haar paarden. Het is niet aan mij om daar iets aan te veranderen

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

CharmingS
Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:23

Ik heb in mijn paarden carrière heel wat goede ruiters hele stomme dingen horen zeggen en zien doen ;)
Daarnaast is het idee nog niet zo heel stom hoor, als het de ligging van het zadel niet belemmerd, dit kun je doen door de dikte van het stof te minimaliseren, en dat gebeurd zo te zien op jouw foto's niet aangezien je er 3!! dekjes onder hebt liggen, met andere woorden, als het zadel past dan past het nu door al die dekjes niet meer :)

Daarnaast zeg ik niet dat het paard nu rugproblemen heeft, maar als je zo door rijd dan zit het er in dat je paard dat later wel gaat krijgen bij de een blijft het gewoon wat langer uit als bij de ander ;)

Maar hé, veel succes verder, raad je aan niet zomaar alles van iedereen die een beetje leuk kan rijden aan te nemen, zelf nadenken en op onderzoek uit gaan word je zelf alleen maar wijzer van :)

Dat de eigenaresse dit zo al jaren doet is alleen maar meer reden om haar er op te wijzen dat dit voor het paard nare gevolgen zou kunnen hebben. Wil niet zeggen dat als zei dit al jaren doet dat het goed is ..

Edit: https://www.zadelkompas.nl/single-post/ ... dom-zadels
Lees vooral punt 2 en 4 ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Amber_anne
Berichten: 6898
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Nieuw verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:27

Haal dan gewoon het dekje er onder uit als het zadel goed ligt

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 14:28

CharmingS schreef:
Ik heb in mijn paarden carrière heel wat goede ruiters hele stomme dingen horen zeggen en zien doen ;)
Daarnaast is het idee nog niet zo heel stom hoor, als het de ligging van het zadel niet belemmerd, dit kun je doen door de dikte van het stof te minimaliseren, en dat gebeurd zo te zien op jouw foto's niet aangezien je er 3!! dekjes onder hebt liggen, met andere woorden, als het zadel past dan past het nu door al die dekjes niet meer :)

Daarnaast zeg ik niet dat het paard nu rugproblemen heeft, maar als je zo door rijd dan zit het er in dat je paard dat later wel gaat krijgen bij de een blijft het gewoon wat langer uit als bij de ander ;)

Maar hé, veel succes verder, raad je aan niet zomaar alles van iedereen die een beetje leuk kan rijden aan te nemen, zelf nadenken en op onderzoek uit gaan word je zelf alleen maar wijzer van :)

Dat de eigenaresse dit zo al jaren doet is alleen maar meer reden om haar er op te wijzen dat dit voor het paard nare gevolgen zou kunnen hebben. Wil niet zeggen dat als zei dit al jaren doet dat het goed is ..


Je beweert nu dus gewoon dat een goede dressuurruiter stront aan het vertellen is? Stop maar gewoon met klagen. Ik weet het nu. Er wordt niks belemmerd zoals jij dat doodleuk concludeert. En het zijn geen drie dekjes.

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 14:28

Amber_anne schreef:
Haal dan gewoon het dekje er onder uit als het zadel goed ligt


Dat zullen we echt wel gaan doen.

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

Amber_anne
Berichten: 6898
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:29

Hanssen schreef:
Amber_anne schreef:
Haal dan gewoon het dekje er onder uit als het zadel goed ligt


Dat zullen we echt wel gaan doen.


Ik bedoel het dekje en de doek laten liggen. Als het zadel goed ligt heb je het dekje niet nodig (alleen om het zadel te beschermen, maar daar heb je die doek dan voor)

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 14:32

Dat zullen we echt wel gaan doen.[/quote]

Ik bedoel het dekje en de doek laten liggen. Als het zadel goed ligt heb je het dekje niet nodig (alleen om het zadel te beschermen, maar daar heb je die doek dan voor)[/quote]

Ja ik snap je. Dat ga ik ook doen.

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

Amber_anne
Berichten: 6898
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:33

Hanssen schreef:
Dat zullen we echt wel gaan doen.


Ik bedoel het dekje en de doek laten liggen. Als het zadel goed ligt heb je het dekje niet nodig (alleen om het zadel te beschermen, maar daar heb je die doek dan voor)[/quote]

Ja ik snap je. Dat ga ik ook doen.[/quote]

Oohw verkeerd begrepen ik dacht dat je de doek weg ging doen, foutje sorry ts

CharmingS
Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:35

Hanssen schreef:
CharmingS schreef:
Ik heb in mijn paarden carrière heel wat goede ruiters hele stomme dingen horen zeggen en zien doen ;)
Daarnaast is het idee nog niet zo heel stom hoor, als het de ligging van het zadel niet belemmerd, dit kun je doen door de dikte van het stof te minimaliseren, en dat gebeurd zo te zien op jouw foto's niet aangezien je er 3!! dekjes onder hebt liggen, met andere woorden, als het zadel past dan past het nu door al die dekjes niet meer :)

Daarnaast zeg ik niet dat het paard nu rugproblemen heeft, maar als je zo door rijd dan zit het er in dat je paard dat later wel gaat krijgen bij de een blijft het gewoon wat langer uit als bij de ander ;)

Maar hé, veel succes verder, raad je aan niet zomaar alles van iedereen die een beetje leuk kan rijden aan te nemen, zelf nadenken en op onderzoek uit gaan word je zelf alleen maar wijzer van :)

Dat de eigenaresse dit zo al jaren doet is alleen maar meer reden om haar er op te wijzen dat dit voor het paard nare gevolgen zou kunnen hebben. Wil niet zeggen dat als zei dit al jaren doet dat het goed is ..


Je beweert nu dus gewoon dat een goede dressuurruiter stront aan het vertellen is? Stop maar gewoon met klagen. Ik weet het nu. Er wordt niks belemmerd zoals jij dat doodleuk concludeert. En het zijn geen drie dekjes.


Er ligt een witte doek onder, een dekje en nog een onderlegger tussen je zadel en dekje.. Daar gaat je zadel niet beter van liggen, word jouw houding niet beter van, en bevorderd je paard zijn rug zeer zeker niet, dus inderdaad als dit het advies is van een goede dressuur ruiter, dan vind ik inderdaad dat die stront aan het vertellen is ;). Je gaat het waarschijnlijk toch niet lezen, maargoed mocht je je eens vervelen en in willen lezen in zadels en hoe dat in zn werking gaat alsjeblieft :) https://www.dehoefslag.nl/verzorging/passend-zadel.html
Daarnaast is dit inderdaad mijn laatste bericht aangezien je het gewoon niet wil begrijpen en niets aan wil nemen..

Nogmaals alle succes gewenst :)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 14:35

Amber_anne schreef:
Hanssen schreef:
Dat zullen we echt wel gaan doen.


Ik bedoel het dekje en de doek laten liggen. Als het zadel goed ligt heb je het dekje niet nodig (alleen om het zadel te beschermen, maar daar heb je die doek dan voor)


Ja ik snap je. Dat ga ik ook doen.[/quote]

Oohw verkeerd begrepen ik dacht dat je de doek weg ging doen, foutje sorry ts[/quote]

Maakt niks. Ik doe gewoon wat de eigenaresse graag wil en fijn vindt. Als ik iets anders wil doen zeg ik dat. Zij wou t zo graag maar ze begint meer bespiering te krijgen dus kan de pad weg. Bedankt.

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 14:37

CharmingS schreef:
Dat de eigenaresse dit zo al jaren doet is alleen maar meer reden om haar er op te wijzen dat dit voor het paard nare gevolgen zou kunnen hebben. Wil niet zeggen dat als zei dit al jaren doet dat het goed is ..




Nogmaals alle succes gewenst :)[/quote]

Ik ga niet iets van iemand aannemen die instant aan het zeiken is. Zei je zelf: je moet niet alles van iedereen aannemen. Dus bij deze. We weten wat we doen. Je mag ook best wel iets positiefs zeggen. Ik weet hoe het zadel in zn werk gaat. Maar prima. Bedankt voor je lovende berichten.
Laatst bijgewerkt door Hanssen op 09-10-18 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

CharmingS
Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:41

Hanssen schreef:
CharmingS schreef:
Dat de eigenaresse dit zo al jaren doet is alleen maar meer reden om haar er op te wijzen dat dit voor het paard nare gevolgen zou kunnen hebben. Wil niet zeggen dat als zei dit al jaren doet dat het goed is ..




Nogmaals alle succes gewenst :)


Ik ga niet iets van iemand aannemen die instant aan het zeiken is. Je mag ook best wel iets positiefs zeggen. Maar prima. Bedankt voor je lovende berichten.[/quote]

Ik bedoel dit ook positief, maar jij ziet het negatief. Misschien is het niet wat jij wil lezen, omdat je het zelf niet goed begrijpt. Maar zie het niet als vervelend bedoeld, want neem aan dat jij ook het beste voor hebt met het paard.. En dat je er nog lang van wil genieten, ipv dat je dadelijk een paard met blessures hebt waar je niets mee kan. Maar als jij iets niet van iemand wil aannemen omdat die persoon in jou ogen negatief is en je niet wil vertellen dat het er prachtig uit ziet als dat niet zo is.. Dat is een puntje omgaan met kritiek en er op zn minst overna denken en lezen wat iemand schrijf. Jij kiest er voor om het negatief te zien, prima.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 14:45

CharmingS schreef:
Dat de eigenaresse dit zo al jaren doet is alleen maar meer reden om haar er op te wijzen dat dit voor het paard nare gevolgen zou kunnen hebben. Wil niet zeggen dat als zei dit al jaren doet dat het goed is ..


Ik bedoel dit ook positief, maar jij ziet het negatief. Misschien is het niet wat jij wil lezen, omdat je het zelf niet goed begrijpt. Maar zie het niet als vervelend bedoeld, want neem aan dat jij ook het beste voor hebt met het paard.. En dat je er nog lang van wil genieten, ipv dat je dadelijk een paard met blessures hebt waar je niets mee kan. Maar als jij iets niet van iemand wil aannemen omdat die persoon in jou ogen negatief is en je niet wil vertellen dat het er prachtig uit ziet als dat niet zo is.. Dat is een puntje omgaan met kritiek en er op zn minst overna denken en lezen wat iemand schrijf. Jij kiest er voor om het negatief te zien, prima.[/quote]

Ik begrijp het prima. Ga geen dingen concluderen niet waar zijn. Ja na tig keer iets zeggen ga het negatief zien ja. Na 1x iets zeggen is het ook duidelijk.

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:46

Ik schrik een beetje van je foto’s in combinatie met je teksten. Ik vind het paard eigenlijk helemaal niet fijn lopen en er ontbreekt bij jullie als combinatie echt een flinke basis. Ook bij jou. Je zit in je hele houding terug te werken.

Zolang je zelf niet recht op je paard kunt zitten, kun je helemaal niet verwachten dat ze goed door het lichaam nagefelijk word. Je knikt in je middenrif in en zit beide handen vast. De aanleuning die je nu hebt mag die naam niet hebben, het is geen aanleuning. Het is een teruggewerkt beeld waarbij het paard achter de hand duikt. Heb je wel eens zitles gehad van een andere instructrice dan waar je nu bij rijdt?

Op de foto die jij een fijn beeld vindt geven, zie ik een paard met een valse knik, veel spanning in het lijf en ver achter de loodlijn. De foto daarna is juist veel beter, daar is de hoofd-halshouding mooier. Jij zit minder terug en houd haar minder tegen, waardoor haar achterbeen meer aan gaat sluiten.

Je moet naar voren gaan rijden, gas erop en eerst beide recht worden. Pak je teugels 15 cm korter en steek je handen naar voren. Er hoort geen knik van 90 graden of meer in je elleboog en je ellebogen horen niet naast of achter je lichaam. Je armhouding hoort juist soepel te zijn met je ellebogen ligt voor je lichaam, het moet een veer zijn en geen stille of terugwerkende verbinding naar je hand.

Echt ik meen het, ga gas geven en naar voren denken. In je lichaam en in je rijden. Dan gaat het echt wel goed komen want op je profiel zie ik dat je veel opener en vrijer kunt zitten dan je nu aan het doen bent. Wellicht is een keer een les of clinic bij iemand die al jaren in het vak meedraait iets. Een Rien van der Schaft of iets dergelijks.

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 14:50

Paralian schreef:
Ik schrik een beetje van je foto’s in combinatie met je teksten. Ik vind het paard eigenlijk helemaal niet fijn lopen en er ontbreekt bij jullie als combinatie echt een flinke basis. Ook bij jou. Je zit in je hele houding terug te werken.

Zolang je zelf niet recht op je paard kunt zitten, kun je helemaal niet verwachten dat ze goed door het lichaam nagefelijk word. Je knikt in je middenrif in en zit beide handen vast. De aanleuning die je nu hebt mag die naam niet hebben, het is geen aanleuning. Het is een teruggewerkt beeld waarbij het paard achter de hand duikt. Heb je wel eens zitles gehad van een andere instructrice dan waar je nu bij rijdt?

Op de foto die jij een fijn beeld vindt geven, zie ik een paard met een valse knik, veel spanning in het lijf en ver achter de loodlijn. De foto daarna is juist veel beter, daar is de hoofd-halshouding mooier. Jij zit minder terug en houd haar minder tegen, waardoor haar achterbeen meer aan gaat sluiten.

Je moet naar voren gaan rijden, gas erop en eerst beide recht worden. Pak je teugels 15 cm korter en steek je handen naar voren. Er hoort geen knik van 90 graden of meer in je elleboog en je ellebogen horen niet naast of achter je lichaam. Je armhouding hoort juist soepel te zijn met je ellebogen ligt voor je lichaam, het moet een veer zijn en geen stille of terugwerkende verbinding naar je hand.

Echt ik meen het, ga gas geven en naar voren denken. In je lichaam en in je rijden. Dan gaat het echt wel goed komen want op je profiel zie ik dat je veel opener en vrijer kunt zitten dan je nu aan het doen bent. Wellicht is een keer een les of clinic bij iemand die al jaren in het vak meedraait iets. Een Rien van der Schaft of iets dergelijks.


Bedankt! Ik ga er iets mee doen. Wil binnenkort inderdaad een clinic gaan meerijden. Heb me ook ingelezen ja over de valse knik en ben ook tot de conclusie gekomen dat de vierde foto beter is. Van het terug werken dat weet ik daar werken we elke les aan. En die spanning is ook bekend. Dit komt door mijn schouders. Ik heb hele hoge verwachtingen van mezelf waardoor ik dus spanning opbouw.

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:53

Hanssen schreef:
Paralian schreef:
Ik schrik een beetje van je foto’s in combinatie met je teksten. Ik vind het paard eigenlijk helemaal niet fijn lopen en er ontbreekt bij jullie als combinatie echt een flinke basis. Ook bij jou. Je zit in je hele houding terug te werken.

Zolang je zelf niet recht op je paard kunt zitten, kun je helemaal niet verwachten dat ze goed door het lichaam nagefelijk word. Je knikt in je middenrif in en zit beide handen vast. De aanleuning die je nu hebt mag die naam niet hebben, het is geen aanleuning. Het is een teruggewerkt beeld waarbij het paard achter de hand duikt. Heb je wel eens zitles gehad van een andere instructrice dan waar je nu bij rijdt?

Op de foto die jij een fijn beeld vindt geven, zie ik een paard met een valse knik, veel spanning in het lijf en ver achter de loodlijn. De foto daarna is juist veel beter, daar is de hoofd-halshouding mooier. Jij zit minder terug en houd haar minder tegen, waardoor haar achterbeen meer aan gaat sluiten.

Je moet naar voren gaan rijden, gas erop en eerst beide recht worden. Pak je teugels 15 cm korter en steek je handen naar voren. Er hoort geen knik van 90 graden of meer in je elleboog en je ellebogen horen niet naast of achter je lichaam. Je armhouding hoort juist soepel te zijn met je ellebogen ligt voor je lichaam, het moet een veer zijn en geen stille of terugwerkende verbinding naar je hand.

Echt ik meen het, ga gas geven en naar voren denken. In je lichaam en in je rijden. Dan gaat het echt wel goed komen want op je profiel zie ik dat je veel opener en vrijer kunt zitten dan je nu aan het doen bent. Wellicht is een keer een les of clinic bij iemand die al jaren in het vak meedraait iets. Een Rien van der Schaft of iets dergelijks.


Bedankt! Ik ga er iets mee doen. Wil binnenkort inderdaad een clinic gaan meerijden. Heb me ook ingelezen ja over de valse knik en ben ook tot de conclusie gekomen dat de vierde foto beter is. Van het terug werken dat weet ik daar werken we elke les aan. En die spanning is ook bekend. Dit komt door mijn schouders.


Fijn dat je het zelf in ziet +:)+ Het is niet makkelijk om tot een conclusie te komen dat het beeld wat je had niet klopte. Paardrijden blijft moeilijk en een leerzame weg.

Ik heb zelf ook een gespannen zit (door angst) en dat merk ik terug in mijn schouders. Ik weet niet waar je last van hebt, maar af en toe een massage helpt bij mij voor een meer open zit.

Edit: Dit is overigens een heel leerzaam filmpje. https://www.knhs.nl/kennisbank/instruct ... er-schaft/

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 14:56

Paralian schreef:
Fijn dat je het zelf in ziet +:)+ Het is niet makkelijk om tot een conclusie te komen dat het beeld wat je had niet klopte. Paardrijden blijft moeilijk en een leerzame weg.

Ik heb zelf ook een gespannen zit (door angst) en dat merk ik terug in mijn schouders. Ik weet niet waar je last van hebt, maar af en toe een massage helpt bij mij voor een meer open zit.


Nou ik vind het moeilijk om dingen inderdaad goed te kunnen verwoorden. Ik begrijp het precies, maar om dat goed uit te kunnen leggen vind ik lastig. Ik heb een zwakke schouder. Die heb ik 3 jaar geleden uit de kom gehad. Heeft bij mij zeker 2 uur eruit gestaan. Ik vind het dus heel moeilijk om mijn schouders los te laten. Ook omdat ik er redelijk vast in zit en het soms gevoelig is.

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

mylittlejoy
Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nieuw verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:14

Nog een laatste tip mbt het zadel: als ze toch aan het veranderen is in haar lijf, zou ik eens een zadelmaker laten kijken of alles nog okee ligt/past. ;) Als ze nu zoveel anders is dan een aantal maanden geleden heb je namelijk sowieso grote kans dat het zadel aangepast moet worden.

Nirvana_
Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:18


Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 15:20

mylittlejoy schreef:
Nog een laatste tip mbt het zadel: als ze toch aan het veranderen is in haar lijf, zou ik eens een zadelmaker laten kijken of alles nog okee ligt/past. ;) Als ze nu zoveel anders is dan een aantal maanden geleden heb je namelijk sowieso grote kans dat het zadel aangepast moet worden.


Die komt binnenkort!

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 15:20

Nirvana_ schreef:
Ik kwam dit artikel tegen, en vond het heel verhelderend. Misschien ook voor jou!
Gaat voornamelijk over "rechtop" zitten, met afbeelding van je skelet en foto's hoe dat er als ruiter uit ziet.

https://dressagetoday.com/theory/find-y ... ssage-seat


Cool! Bedankt!

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

Sabbientje
stokpaard connaisseur
Berichten: 4689
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:57

Hanssen schreef:
Sabbientje schreef:
Even een tip tegen haren in je wasmachine.
Ik borstel mijn dekjes altijd af voor ik ze mee neem om te wassen.

Daarnaast verplaats je het probleem van de losse haren alleen maar, want die doek onder je dekje moet je ook wassen.

Leuke paard verder.
Leuke naam ook. De bedenker was vast een fan van whisky.


Ik borstel ze ook. Maar dan zitten er nog haren aan. Die doeken worden op de hand gewassen.
Bedankt! Ja de hele stam heeft namen van dranken. Er staat ook een paard genaamd Sambuco. Edradour is Ierse Whisky

Edradour is Schotse Whisky. ;)

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Nieuw verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:44

Ik vind het een heel leuk paardje!
Je geeft meteen je eigen verbetetpunten aan, top als je die zo van jezelf weet!

Je komt er wel met deze mentaliteit :))

Veel plezier met haar!!

Ps wat ik doe om haren in wasmachine te beperken is het dekje goed af- stofzuigen.
Scheelt enorm.

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers