Nieuw verzorgpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 14:52

kydaula schreef:
Ik denk dat je al een heel eind bent door inderdaad heel goed te kijken naar de dingen die je wilt verbeteren en les te nemen. Persoonlijk zou ik idd ook de teugels wat korter nemen

Het is wel een mooi paard om te zien en het zal stap voor stap vast en zeker beter gaan in de toekomst !


Bedankt! Ja gisteren mn teugels korter genomen en dit ging eigenlijk prima.

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries


kydaula
Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:40

Hanssen schreef:
kydaula schreef:
Ik denk dat je al een heel eind bent door inderdaad heel goed te kijken naar de dingen die je wilt verbeteren en les te nemen. Persoonlijk zou ik idd ook de teugels wat korter nemen

Het is wel een mooi paard om te zien en het zal stap voor stap vast en zeker beter gaan in de toekomst !


Bedankt! Ja gisteren mn teugels korter genomen en dit ging eigenlijk prima.


Ah fijn! :D Als het voor je eigen gevoel ook al wat beter gaat , heb je in mijn ogen ook al iets gewonnen! _/-\o_ tijd & lessen en vooral ook plezier er in hebben samen dan komt het vast wel goed! je bent goed op weg door er zoveel moeite in te steken en de kritieken en tips van hier op bokt mee te nemen in je training laat ook zien hoe graag je dit wilt!

Ky Daula (Bretton woods x Wy Daula)

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 21:50

kydaula schreef:
Ah fijn! :D Als het voor je eigen gevoel ook al wat beter gaat , heb je in mijn ogen ook al iets gewonnen! _/-\o_ tijd & lessen en vooral ook plezier er in hebben samen dan komt het vast wel goed! je bent goed op weg door er zoveel moeite in te steken en de kritieken en tips van hier op bokt mee te nemen in je training laat ook zien hoe graag je dit wilt!


Ja ging echt lekker gisteren. Heb 3x per maand les. Plezier is ook voor mij het belangrijkste. Ik vraag pas de startpas aan als ze er klaar voor is. Ik ben geen opgever, wil wel alles gelijk het liefst goed doen maar dat kan niet haha. Dankjewel voor je tips!!

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

bokker01
Berichten: 94
Geregistreerd: 08-05-18

Re: Nieuw verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 17:28

Ik vind jullie leuk samen! Loopt leuk! Veel plezier met je nieuwe verzorgpaard! :)

:)

Special_Da
Berichten: 150
Geregistreerd: 14-01-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:50

Heleennn schreef:
Nee dat snap ik, ik heb hier zelf vroeger ook heel veel problemen mee gehad! Wat mij altijd erg hielp was om me in te beelden dat ik vanvoor een soort netje maak met m'n handen waar ik alle energie naartoe moet sturen die vanuit de achterhand komt. Als je dan een kant van het netje te krom trekt vloeit alles weg langs de andere kant die te los komt! Je moet dus goed zorgen dat je met je handen (die als het ware het netje vasthouden langs beide kanten) niet te hard of te zacht bent, en niet te veel op links of rechts. Want te hard = te klein netje waardoor er te weinig energie is om vlot voorwaarts te denken, je paard zal door de druk in de mond dus stilvallen. En te zacht = netje wappert alle kanten op waardoor alle energie verloren gaat en je paard voorover kan vallen als hij nog niet voldoende op zijn eigen benen kan lopen. Een heel visuele voorstelling die ik ook regelmatig bij lesklanten gebruik en het blijkt toch voor veel mensen te helpen, mss heb jij er ook wat aan :D



Mijn lesgever zegt altijd dat ik moet doen alsof ik een bord soep vasthoud. Helpt mij ook heel erg :).

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 16:20

bokker01 schreef:
Ik vind jullie leuk samen! Loopt leuk! Veel plezier met je nieuwe verzorgpaard! :)


Hey dankjewel voor je leuke reactie! Ja ze gaat erg vooruit. Afgelopen week voor de derde keer naar het bos geweest en proefje gereden. Ging goed!

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 16:20

Special_Da schreef:
Heleennn schreef:
Nee dat snap ik, ik heb hier zelf vroeger ook heel veel problemen mee gehad! Wat mij altijd erg hielp was om me in te beelden dat ik vanvoor een soort netje maak met m'n handen waar ik alle energie naartoe moet sturen die vanuit de achterhand komt. Als je dan een kant van het netje te krom trekt vloeit alles weg langs de andere kant die te los komt! Je moet dus goed zorgen dat je met je handen (die als het ware het netje vasthouden langs beide kanten) niet te hard of te zacht bent, en niet te veel op links of rechts. Want te hard = te klein netje waardoor er te weinig energie is om vlot voorwaarts te denken, je paard zal door de druk in de mond dus stilvallen. En te zacht = netje wappert alle kanten op waardoor alle energie verloren gaat en je paard voorover kan vallen als hij nog niet voldoende op zijn eigen benen kan lopen. Een heel visuele voorstelling die ik ook regelmatig bij lesklanten gebruik en het blijkt toch voor veel mensen te helpen, mss heb jij er ook wat aan :D



Mijn lesgever zegt altijd dat ik moet doen alsof ik een bord soep vasthoud. Helpt mij ook heel erg :).


Mijn handen zijn al erg verbeterd zegt mijn lesgeefster

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

kydaula
Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:11

Hanssen schreef:
kydaula schreef:
Ah fijn! :D Als het voor je eigen gevoel ook al wat beter gaat , heb je in mijn ogen ook al iets gewonnen! _/-\o_ tijd & lessen en vooral ook plezier er in hebben samen dan komt het vast wel goed! je bent goed op weg door er zoveel moeite in te steken en de kritieken en tips van hier op bokt mee te nemen in je training laat ook zien hoe graag je dit wilt!


Ja ging echt lekker gisteren. Heb 3x per maand les. Plezier is ook voor mij het belangrijkste. Ik vraag pas de startpas aan als ze er klaar voor is. Ik ben geen opgever, wil wel alles gelijk het liefst goed doen maar dat kan niet haha. Dankjewel voor je tips!!


Fijn om te horen! Hoop dat we nog vanalles van je vorderingen mogen meevolgen , gaat vast goedkomen! *\o/*

Ky Daula (Bretton woods x Wy Daula)

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 22:22

Jullie gaan zeker meer van mij horen!

[ img ]

Deze foto was tijdens ons eerste bosritje!

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

Miefje
Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Nieuw verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:40

Edje kijkt echt schattig daar <3

Sevillana
Berichten: 21
Geregistreerd: 24-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:06

Ten eerste, jullie zijn een leuke combinatie! :o

Jammer hoe sommige hun reactie brengen, maar toch ben ik het wel met ze eens. Een doek onder dat zadel is echt geen verstandig idee, sowieso, de doek moet toch ook gewassen worden? Dan moet je twee dingen wassen, dan kan je net zo goed alleen je dekje gebruiken.

De basis van een ontspannen paard is tempo. Als je geen goed tempo hebt, gaat je paard niet lekker door zijn rug lopen en kan hij ook zijn achterhand er niet onder zetten. Dus lekker overgangetjes rijden, en gewoon beginnen met je handen rechtop naast elkaar en gelijke teugeldruk. Naar beneden lopen komt wel, ze moet het zelf opzoeken!


Lekker blijven lessen en dan komt het allemaal wel goed. Veel succes met je knappe verzorgpaardje!

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-18 16:12

DubxGeer schreef:
Ten eerste, jullie zijn een leuke combinatie! :o

Jammer hoe sommige hun reactie brengen, maar toch ben ik het wel met ze eens. Een doek onder dat zadel is echt geen verstandig idee, sowieso, de doek moet toch ook gewassen worden? Dan moet je twee dingen wassen, dan kan je net zo goed alleen je dekje gebruiken.

De basis van een ontspannen paard is tempo. Als je geen goed tempo hebt, gaat je paard niet lekker door zijn rug lopen en kan hij ook zijn achterhand er niet onder zetten. Dus lekker overgangetjes rijden, en gewoon beginnen met je handen rechtop naast elkaar en gelijke teugeldruk. Naar beneden lopen komt wel, ze moet het zelf opzoeken!


Lekker blijven lessen en dan komt het allemaal wel goed. Veel succes met je knappe verzorgpaardje!


Dankjewel voor je berichtje. De eigenaresse wil dit zo, ik heb daar verder weinig over in te brengen. Het zadel gaat er niet anders door liggen. Binnenkort komt de zadelmaker langs en dan laten we dit zadel weer eens nakijken omdat ze meer bespiering begint te krijgen.

Gelijke teugeldruk is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker als het een ‘gewoonte’ is geworden om het niet te hebben. Mijn handen staan al rechtop, dus dat ik al van mijn lijstje afstrepen. Nu ben ik volop bezig met de teugeldruk gelijk te krijgen. Rechtsom lukt mij dit wel. Dus ik doe veel afwisselen. Ik ben ontzettend gedreven, wil alles gelijk kunnen en verwacht veel van mezelf. Als het dan niet lukt in een keer, rollen de tranen. Al weet ik dat het onmenselijk is om alles in een keer te kunnen.

Moet zeggen dat ze nu echt goed gaat. Vandaag voor t eerst balkjes gedraafd en een beetje wat verruiming meegepakt. Ze doet het erg goed. Ze liep vandaag echt goed. Heel veel lange stukken echt al met een hele stille constante aanleuning.

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

Sevillana
Berichten: 21
Geregistreerd: 24-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:46

Dat is al super! Van die tranen, herken het :(:) . Graag dat alles lukt, en ook graag meteen. Babystapjes!

justmyrth
Berichten: 63
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:44

Prachtig paard! :+:
Al het rij technische commentaar wat ik in gedachten had is allemaal al genoemd dus ik ga niet in herhaling vallen.
Ook complimenten met hoe je de feedback oppakt! +:)+

Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 21:34

justmyrth schreef:
Prachtig paard! :+:
Al het rij technische commentaar wat ik in gedachten had is allemaal al genoemd dus ik ga niet in herhaling vallen.
Ook complimenten met hoe je de feedback oppakt! +:)+


Hey bedankt! Ja ze is echt prachtig. Ze gaat echt goed nu. Binnenkort een oefenwedstrijdje rijden en van de lente gaan we starten.

Ja ik wil het zo positief mogelijk meenemen in mijn training. Alleen als iemand continu blijft door zeiken kan ik niet meer positief zijn. {:)-:(

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:39

Jullie zijn zo leuk samen! Lekker zo doorgaan :D

Tlimmen
Berichten: 24
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:03

Sorry ik heb niet alle tips bekeken want ik heb eerlijk gezegd niet echt de tijd/zin om alles te lezen. Ik vond het wel leuk om te lezen dat je moeite had met hakken uitdrukken want ik heb daar ook moeite mee maar dan druk ik ze veel te veel uit en dat ziet er echt niet uit. :(:) Maar wat je kan proberen om te leren hakken uitdrukken is door je beugels net te kort te doen zodat je je hakken goed moet uitdrukken om je benen weer lang te hebben en zo min mogelijk been te geven. Voor je handen kan je je handen op de stipjes ( die ronde soort schroeven op je zadel onder je handen.) te leggen. Dan kan je je handen niet meer kantelen. Als dat goed gaat kan je werken aan je handen weer boven het zadel of de stipjes met alleen je pinken aan te raken. +:)+
Ik hoop dat je er wat aan hebt en fijn om te zien dat je je eigen verbeterpunten toe durft te geven. Ik hou van dat soort mensen echt waar! *\%/*


Hanssen
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-18 15:01

Mijn handen staan ondertussen al rechtop! Ben nu aan de teugeldruk en mn hakken aan het werken. Komt zeker goed

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

Huidige foto’s zijn van gisteren

Courage is being scared to death. And saddling up anyway. Dries


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers