Paarden vriendinnen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lokii

Berichten: 171
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Paarden vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 14:22

Lieve mede bokkers,
Ik kamp een beetje met een dilemma.
Vroeger reed ik op de manege (zoals iedereen denk ik is begonnen). Ik had altijd enorm plezier hierop en veel vriendinnen die ook in de paardenwereld zaten. Altijd gezellig kletsen en buitenritten maken. Nu ben ik er al jaren weg en heb sinds die tijd een eigen paard. Mijn paard staat op een pensionstal waar de top word verzorgd en veel aandacht krijgt. Alleen is op deze stal niemand die rijd of bezig is met zijn/haar paarden. Ook zijn er in totaal maar 3 pensionklanten waarvan ik 1 en mijn moeder := . Ik mis al jaren de gezelligheid op stal van mensen die ook met paarden bezig zijn en waar ik samen mee kan rijden of alleen al over paarden mee kan kletsen.
De meiden van de manege zijn bijna allemaal gestopt met rijden (zijn nu ook in de 20) en die nog rijden heb ik helaas geen contact meer mee.
Mijn vraag aan jullie hoe los je zoiets op?
Iemand tips of soorten gelijke ervaringen?
Ik denk dat het heel erg goed zou zijn voor mij en ook voor de motivatie om wat met mijn paard te doen. :)

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Paarden vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:51

Ik ben gaan rijden bij een vereniging en doe ook daar mee aan de verenigingslessen.

Daarnaast komt daar wat kantine diensten of wedstrijd hulp bij via de vereniging dus op die manier heb je contact met andere ruiters.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:59

Ik heb veel nieuwe paardencontacten opgedaan bij de nvvr, zowel met ritten als met weekendjes weg. Naast de georganiseerde ritten ben ik nu ook regelmatig op rit met mensen die ik op deze manier heb leren kennen :)

Celebi
Berichten: 3626
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Paarden vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:05

Er is een Facebook groep met buitenrij maatjes gezocht. Op deze manier ben ik in contact gekomen met iemand vlak bij mijn stal. Zo kunnen we toch samen buiten rijden, heel gezellig.

Lokii

Berichten: 171
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Paarden vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 15:19

@MarliesV Dankjewel voor de tip! Ik heb mij eigenlijk nooit verdiept in een vereniging. Mijn paard is nog erg jong dus krijg nu vooral prive les. Ga nog niet echt op buitenritten of weg van het terrein.

@Chantalla Wat een leuk initiatief! Nog nooit van gehoord maar zeker de moeite waard later met mijn paard.

@Celebi ik heb helaas geen facebook of iets dergelijks. Wel goed dat daar groepen voor zijn!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 10:36

Chantalla schreef:
Ik heb veel nieuwe paardencontacten opgedaan bij de nvvr, zowel met ritten als met weekendjes weg. Naast de georganiseerde ritten ben ik nu ook regelmatig op rit met mensen die ik op deze manier heb leren kennen :)

:wave:

www.nvvr.info

of

https://www.facebook.com/recreatieruiter/?locale=nl_NL

En voor degenen die er niet bij waren; het Hemelvaartweekend was weer gezellig en lekker zoals altijd. De kok heeft ook dit jaar, zij het met moeite, gewonnen.

Zelfs de Taarten en de Heksen tolereerden elkaar +:)+ :D :D

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:15

Zijn er geen andere stallen in de buurt of zie je nooit andere paarden als je op buitenrit bent?
Zelf heb ik ook via facebook en hier op bokt mensen uit de omgeving leren kennen.
Je kan ook hier vragen of er mensen bij je in de buurt zitten die samen op buitenrit willen.