Hannanas schreef:Hoe kwamen er zoveel paarden bevangen?
En hoe gaan jullie er voor zorgen dat ze er vanaf komen?
Leo schreef:Ik blijf het bizar vinden, het beeld van die voetjes vlak na een "bekapbeurt" voor ze naar jullie kwamen.. %)
Maar jullie zijn helden <3 hopelijk knappen ze heel goed op en kunnen ze nog jarenlang blij vooruit!
Ik volg zeker mee!
Captain schreef:Wat goed van jullie!! +:)+
Bizar hoe slecht mensen voor hun paarden kunnen zorgen. Walgelijk!
Wat een mooi verschil al na een paar keer bekappen. Ze hadden geen beter opvangadres kunnen krijgen!
Is sneeuw niet ook verzachtend voor de hoeven? Ik weet dat hoefbevangen paarden in de modder moeten staan. Heeft sneeuw een beetje hetzelfde effect?
Elisa2 schreef:Wat triest...
Wat ik me af vraag, is het hoefbeen gekanteld? Want dan kan bekappen ook zorgen voor juist weer meer/ extra druk op de straalbeen en de zool?
RSDICBS schreef:Oh gut wat een koppies. Wat mooi dat jullie ze een 2de kans geven!
Hebben jullie dan in jullie bestand mensen die voor een (ex) bevangen paard kunnen zorgen?
Jullie weten natuurlijk wat te doen en kunnen zelf dan bekappen, dat weet niet iedereen.
Elisa2 schreef:Ja dat is belangrijk die hielen verlagen bij chronisch bevangen paarden, en als ze na iedere bekapping beter zijn gaan lopen zegt dat natuurlijk ook heel wat.
Aan de hoeven en de ringen te zien waren ze echt fors bevangen.
Gebruikers op dit forum: AchillesKA, carin0903, fransje23, gerlindie, rien10, Riviera87, tanec_meisje en 62 bezoekers