[VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7804
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 11:01

Is Princessa niet mager door de mond problemen.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:56

Oei ik kreeg mijn 3 jarige ook niet dikker, bloed onderzoek was goed, ik heb haar een tijdje oerbalans bijgevoerd en toen trok ze bij. Ze stond op Pavo podogrow dus niet slecht ofzo en onbeperkt voordroog. Ik kreeg haar niet dik. Maar de oerbalans werkte goed.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 20:07

pillow schreef:
Is Princessa niet mager door de mond problemen.


Heeft vast een aandeel maar volgens de tandarts was het niet alleen het gebit.

@Mer : We gaan dat een proberen dan, op dit punt wil ik alles wel proberen, straks weer het gras op zal ook wel gaan helpen denk ik :j Ze is verder prima in orde en super happy dus dat scheelt.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-23 04:03

Eindelijk foto's op het internet van onze Ocean, die staat bij Marcel om verkocht te worden. Inmiddels beleerd onder de man en voor de wagen, hij is wel erg leuk geworden :j

Afbeelding

Afbeelding
Guppekoppie <3

Hoop dat hij zijn forever home gaat vinden bij liefhebbers.

Gisteren een flinke discussie gehad met de bonte dame. Ze had geen zin de wasplaats op te gaan en gaat dit dan oplossen door of enorm lomp door je heen te lopen of alleen achterwaarts. Maar even flink aan het werk gezet en daarna opnieuw geprobeerd. Laten we zo zeggen dat het een goed leermoment was voor ons beiden :')
Uiteindelijk ging ze voorwaarts de wasplaats op, daarna direct gestopt en goed afgesloten.

Afbeelding
Een leuke hoofdfoto van voor de ellende :+

Ze bouwt enorm veel spanning op wanneer je aan haar lijf zit, ik ben op dit moment vooral bezig met het proberen te vinden van ontspanning en rust. Alles met beleid, rust en herhaling. Ze is op het moment flink aan het uitproberen wat ze wel en niet kan maken, zelf moet ik vooral beter nog leren bij haar om niet gefrustreerd te raken van het 'ge emmer'. Het is namelijk een enorm gevoelig paard, die er echt niet tegen kan wanneer je gefrustreerd raakt en waarbij je het dan in lomp bulldozer gedrag terug in je gezicht krijgt :o

Enfin, goede leermomenten en volgende keer weer beter.

Nog een leuke video van de jonge dames even gek doe in de paddock. Phoebe is ook dominant aanwezig in de groep, ondanks dat ze de kleinste is. Binnenkort ga ik met haar rustig aan beginnen met het grondwerk, die is er ook echt aan toe om wat te gaan doen nu.


kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 10:57

Wat een heerlijke verzameling van prachtige paarden hebben jullie!! Ik ben een stiekeme fan <3

Je hebt dit jaar weer mooie combinaties van veulens op de planning staan. :j Mag ik vragen waarom jullie je eigen (nog niet goed gekeurde?) hengst hebben gebruikt afgelopen jaar? Ipv een eventuele wel ggk hengst? En hoe zit dat straks met inschrijving van het veulen? Gewoon uit interesse :7

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-23 18:39

@Kevinsky : natuurlijk mag je dat vragen :j
We hebben Onyx aangehouden omdat we geloven in zijn kwaliteiten en we vinden hem een fijne bloedvoering en een erg fijn karakter hebben om te gebruiken voor de richting.
Ik hoop hem dit jaar bij het IHW aan te bieden, bij het KWPN zijn ze niet in hem geïnteresseerd en dan hoop ik dus ook IHW papieren aan te vragen bij de veulens.

We dekken op dit moment dus enkel eigen merries met hem.

Bij ons is een KWPN goedkeuring niet heilig en daarom hebben we ook 2 merries drachtig van een Frederiksborger hengst die ik zelf enorm prettig vind qua karakter en kwaliteiten die hij heeft.
Ik denk namelijk dat deze 2 rassen elkaar mooi kunnen aanvullen en versterken :j

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 02:03

Vandaag met Onyx en Odessa weer bezig geweest.

Na onze discussie gisteren vooral erop gelet dat ik zelf erg ontspannen en positief qua houding en mindset was en vandaag erg fijn met ons koetje getraind :j ze vond de singel niet meer eng, dus deze dicht gedaan en voor het eerst met singeltje op gelongeerd. Ze keek eventjes heel boos, maar verder was ze lang niet zo gespannen in haar lijf als ik had verwacht _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Daarna Onyx gepakt, hij is altijd zo werkwillig, wordt ook met de week sterker en stabieler in het werk. Ben zo trots op hem, het is zo'n fijn dier om mee te werken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hij heeft de neiging te diep en te laag te gaan lopen, hem vandaag iets hoger ingesteld anders zat zijn kin tussen de voorbenen (ook al heeft hij genoeg ruimte om gewoon omhoog te gaan)

Afbeelding
Hij ontwikkelt zich goed en ik vind hem ook eindelijk iets volwassener in het lijf worden :j Ben heel benieuwd hoe hij straks in zijn zomervacht eruit ziet <3

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:06

Bedankt voor je uitleg! Hij is zeker een knap en correct paard <3 Ik ben benieuwd naar de veulentjes en hoop dat hij goedgekeurd mag worden. :j

Ik zelf heb toen ook bewust mijn kwpn merrie met een hannoveraan gedekt omdat hij beter in mijn ideeën paste. Dus snap je dat met regelmaat ook buiten de stamboek gebruikt maakt van hengsten. Helemaal als je graag wat bloedspreiding oid wil behouden.

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:14

Onyx is erg ruig aan t worden...
Hoop dat hij goedgekeurd gaat worden. Erg benieuwd naar z'n nakomeling

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 00:53


mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 01:06

Ah nee.. o wat erg. Heel veel sterkte. Hoe gaat het met Davina?

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 01:13

Oh nee wat verdrietig zeg, heel veel sterkte! Hopelijk knapt Davina snel een beetje op.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 01:51

Met Davina gaat het gelukkig lichamelijk goed, we laten het veulen bij haar liggen om afscheid te nemen, ze is er altijd zo onwijs gek mee.

Morgenochtend na de nachtdienst maar even weer naar stal om te kijken hoe ze er dan bij staat.

Het is gewoon onwijs sh*t….. Ik heb er geen woorden even voor, het went gewoon nooit en je vraagt jezelf wel 100x af waarom en wat hadden we kunnen doen.

Ja het is het leven, het gaat niet altijd goed, maar waarom moet het zo vaak niet goed gaan…. Hoop dat de rest van het seizoen wat positiever mag verlopen, maar op dit moment is het even lastig om het mooie van het fokken in te zien.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 08:44

Och wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte.....

Rocamor

Berichten: 10861
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 09:28

Wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte.

Beide vroeggeboortes hadden Onyx als vader?

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 09:56

Ach wat ontzettend sneu! Heel veel sterkte me het verwerken van dit nieuws. :(:)

karijn

Berichten: 5405
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:35

Jeetje wat triest.

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:53

Och wat triest...
Sterkte gewenst :knuffel:

Durquia

Berichten: 197
Geregistreerd: 01-02-06

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:10

Wat verdrietig! Sterkte!

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 15:59

Dank jullie wel.

@Rocamor: ja, maar we verwachten niet dat dit met hem te maken heeft, beide gevallen waren domweg ‘pech’. Dit jaar gaan we dus gewoon weer voor een nieuwe ronde nieuwe kansen met beide merries.

Davina is er prima onder, die had vanochtend al afscheid genomen en wilde graag naar buiten. Blijf het altijd bijzonder vinden hoe de natuur dit altijd zo goed lijkt te regelen en ik als eigenaar er vaak langer voor nodig heb om me er overheen te zetten.

Net terug van stal, ik ben nog steeds ‘doof’, hopelijk morgen weer meer zin om aan de slag te gaan.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 17:09

Verdrietig zeg.
Fijn dat het goed gaat met de merrie.

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:05

Wat vreselijk nieuws van je veulen. Heel veel sterkte! Ik kom dit topic nu pas tegen maar ik volg graag mee.

Cheytjuh schreef:
@Kevinsky : natuurlijk mag je dat vragen :j
We hebben Onyx aangehouden omdat we geloven in zijn kwaliteiten en we vinden hem een fijne bloedvoering en een erg fijn karakter hebben om te gebruiken voor de richting.
Ik hoop hem dit jaar bij het IHW aan te bieden, bij het KWPN zijn ze niet in hem geïnteresseerd en dan hoop ik dus ook IHW papieren aan te vragen bij de veulens.

We dekken op dit moment dus enkel eigen merries met hem.

Bij ons is een KWPN goedkeuring niet heilig en daarom hebben we ook 2 merries drachtig van een Frederiksborger hengst die ik zelf enorm prettig vind qua karakter en kwaliteiten die hij heeft.
Ik denk namelijk dat deze 2 rassen elkaar mooi kunnen aanvullen en versterken :j


Puur uit interesse, kan je met een frederiksborger niet in register A en dan als 3 jarige opnemen in het stamboek bij KWPN? Sowieso allemaal hele mooie paarden.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 18:18

Ik heb de vraag liggen of ik de veulens in ieder geval KWPN ga mogen registreren. Nog geen reactie op gehad helaas.

Leuk dat je mee komt volgen

shaddy82

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:36

Wat een verdrietig nieuws voor jullie, fijn dat het verder wel goed gaat met Davina

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:04

Ik ben stille meelezen eigenlijk omdat ik gewoon fan ben van je prachtige foto’s en mooie fokprodukten.
Ontzettend triest nieuws zeg, sterkte hiermee ts. Ik hoop dat er snel weer mooie positieve foto’s en berichten gaan komen.