[VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:50

Laat haar dat even uitleggen aan Morita :=


Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-22 15:34

Je wil haar eczeemdekens van afgelopen jaar niet zien he :+ Stuk voor stuk letterlijk aan flarden, met scheuren van een halve meter erin ofzo. Wees gewaarschuwd als ze les van Sadira gaan nemen :')

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Dandelion07
Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:46

Heeft Sadira (en deken := ) de kou overleeft?

winterbuitenrit

Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-22 19:21

Lief dat je er naar vraagt! Met Sadira gaat het fantastisch! En toen ik haar het laatst zag met haar deken ook :')

Stalgenoten spreken me telkens aan van "Wat een leuk paard heb je! Telkens als ik op stal ben dan is ze een feestje aan het bouwen en stuiterend over de track aan het rennen". Kortom, ponylief vermaakt zich prima.

Ik heb van de week ook zo'n lol met haar gehad. Ik was met haar aan het langeteugelen in de buitenbak. En iedere keer dat ik langs de uitgang liep (deurtje stond open) wilde ze zo hop de bocht om en zo naar buiten sjouwen :+ dus ik lag al in een deuk om haar. Op een gegeven moment dacht ik: oke laat die pony maar eens lopen. Eens zien waar ze heen gaat! Dus het beest sjouwt de bak uit en loopt het pad tussen de stalletjes in en gaat daar random stil staan chillen. Daarna wandelt ze verder, even een knuffel halen bij de mensen die daar stonden, en toen richting het pleintje voor de binnenbak (en ik dus achter haar aan mee) :') daar scharrelden we even een rondje, en toen ineens! besloot ze dat ze een nieuwe bestemming voor ogen had! In 1 rechte streep terug de buitenbak in, de hoefslag op. "Kom baas, ik ben uitgescharreld, zullen we weer verder gaan?" _O-
Toen had ze weer helemaal de werkmodus aan en wilde ze nog wel even serieus aan de bak.

Nooit saai met die pony :+

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Dandelion07
Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:51

Sadira schreef:
Lief dat je er naar vraagt! Met Sadira gaat het fantastisch! En toen ik haar het laatst zag met haar deken ook :')

Stalgenoten spreken me telkens aan van "Wat een leuk paard heb je! Telkens als ik op stal ben dan is ze een feestje aan het bouwen en stuiterend over de track aan het rennen". Kortom, ponylief vermaakt zich prima.

Ik heb van de week ook zo'n lol met haar gehad. Ik was met haar aan het langeteugelen in de buitenbak. En iedere keer dat ik langs de uitgang liep (deurtje stond open) wilde ze zo hop de bocht om en zo naar buiten sjouwen :+ dus ik lag al in een deuk om haar. Op een gegeven moment dacht ik: oke laat die pony maar eens lopen. Eens zien waar ze heen gaat! Dus het beest sjouwt de bak uit en loopt het pad tussen de stalletjes in en gaat daar random stil staan chillen. Daarna wandelt ze verder, even een knuffel halen bij de mensen die daar stonden, en toen richting het pleintje voor de binnenbak (en ik dus achter haar aan mee) :') daar scharrelden we even een rondje, en toen ineens! besloot ze dat ze een nieuwe bestemming voor ogen had! In 1 rechte streep terug de buitenbak in, de hoefslag op. "Kom baas, ik ben uitgescharreld, zullen we weer verder gaan?" _O-
Toen had ze weer helemaal de werkmodus aan en wilde ze nog wel even serieus aan de bak.

Nooit saai met die pony :+


:') _O-

Goed dat de deken het ook nog volhoud.

Heb je al een idee wanneer je er op wil? Wil je nog lang wachten?

winterbuitenrit

Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-22 20:02

Nou, ik had altijd een beetje in mijn hoofd om richting volgend jaar zomer eens te gaan kijken er eens op te stappen...maar wel onder voorwaarde dat zij tegen die tijd voldoende uitgegroeid is en ik voldoende gekrompen ben :+
Ik vrees alleen met grote vreze dat ze tegen die tijd nog steeds een kleine uk is wiens kont 5 cm hoger dan de schoft staat :') Want ze groeit me niet hard genoeg _O-

Kortom: wie zal het zeggen? De dame mag eerst nog even een beetje doorgroeien, en zodra zij er fysiek wat meer klaar voor lijkt zien we wel weer verder!

Tot die tijd 'rij ik wel een beetje vanaf de grond' met mijn dubbele lijnen en maak ik op andere manieren lol met haar. Elke dag met haar blijft toch een feestje (ik vind haar zó leuk!) dus we zien het wel. Ik denk alleen dat ze het zélf zo leuk zou vinden om mee te mogen. Laatst ging ik met mijn bijrijdpony op buitenrit en toen liep ze het hele pad langs ons mee en hinnikte ze ons na. Die vindt het vreselijk om achter te moeten blijven :=

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Dandelion07
Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:15

Hoe oud is ze nu?
Kun je haar als hand paard meenemen? Dan kan ze gelijk aan verkeer wennen en conditie op bouwen?

Ik vind echt knap wat jij met haar ernaast kan. Dat is meer dan ik kan op mijn pony.

winterbuitenrit

Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-22 00:20

Sadira is nu 3,5 jaar oud.

Als handpaard hebben we inderdaad geprobeerd! Dat is echter helaas niet zo'n succes door de persoonlijkheden van onze pony's :+ In stap gaat het prima, maar de hogere gangen, zijn lastiger. Sadira is een beetje een clown die graag haar eigen feestje bouwt, die gaat dan in draf bijvoorbeeld proberen uit te testen of ze niet net sneller mag dan jij wil, ofzo, of soms een feestelijk hupsje erbij maken ofzo. Skye, onze andere pony van negen, trekt dat vrij slecht. Zij voelt zich dan snel opgesloten met zo'n jonge blije puber naast zich en krijgt daar stress van := Op zo'n moment moet je dan eigenlijk bezig zijn met Sadira uitleggen hoe ze zich dient te gedragen, maar dat werkt niet als Skye dan ondertussen spanning begint op te bouwen onder je, haha.

In de bak gaat het overigens super in alledrie de gangen, maar op buitenrit is het dan net te ingewikkeld om beide pony's tegelijk de begeleiding te geven die ze nodig hebben.

Ik heb ook ooit overwogen om met Sadira te gaan fietsen. Skye doet dat bijvoorbeeld onwijs braaf. Maar ik vind Sadira daar in de hogere gangen ook nog iets te onvoorspelbaar voor, en fietsen is toch best kwetsbaar. Niet dat Sadira gekke dingen doet he, maar ze is gewoon extravert dus kan snel reageren op dingen. Als er ineens in een bosje vlak naast het pad een hond blaft zie ik haar wel ineens tegen de fiets aan springen ofzo :') En dan vervolgens denken: "oeps sorry" maar dan lig ik al op de grond _O- Ik weet trouwens niet of dat echt zou gebeuren nog tegenwoordig, maar ik heb het ook nog niet uitgeprobeerd.

Dus eh, ik denk dat als ik Sadira's conditie buiten wil trainen, ik zelf aan mijn hardloopskills moet werken, hahaha.

Overigens is wennen aan verkeer enzo nauwelijks een issue. Ze is verkeersmak en van de duvel niet bang. We hebben al een paar jaar aardig wat af gewandeld samen. Het engst vond ze een weg met aan de ene kant een heg met springende blaffende honden en aan de andere kant sproeiers, haha, daar raakte ze wat overprikkeld van. Maar ook daar loopt ze tegenwoordig aan een los touwtje ontspannen langs.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

lovechicco
Berichten: 86
Geregistreerd: 17-10-17

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:44

Zo fijn en leuk om te horen hoe vriendelijk en respectvol je de paardjes traint en verzorgd. Echt mijn complimenten, heerlijk om te volgen :) Ik weet zeker dat het in de toekomst helemaal goed komt!

Wil je onze avonturen volgen? Dat kan! @lovechicco op instagram :)

Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-22 12:48

Wat een lieve reactie, lovechicco, dankjewel <3

Vanmorgen had ik een momentje waarop ik zat terug te denken aan het jaar dat we met Sadira hebben gehad, en toen besloot ik een EJL topicje te maken :)

[EJL-ITP] Een jaar met kleine smurf Sadira

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-22 23:51

Vandaag was een vriendin van ons bij ons. We namen haar mee voor een rondje op onze andere pony, Skye. Het leek me leuk om Sadira mee te nemen aan de lange teugels. Van de week mocht ze ook even mee, en toen vond ze voorop lopen stiekem nog best spannend, dus vandaag mocht ze lekker het hele stuk voorop, en konden we haar een beetje aanmoedigen en meehelpen (want mijn vriendin, het baasje van Skye, was ook te voet mee en kon evt even meelopen naast Sadira als het nodig was).

Dat bleek uiteindelijk bijna niet nodig want ze deed het supergoed!



Dit was in het begin, toen ze nog een beetje onzeker en wiebelig was, maar ze deed wel heel hard haar best. Ik vind het echt een onwijs schattig filmpje zo <3

Later ging het steeds beter, ze werd steeds zelfverzekerder. Voorop over smalle bospaadjes (soms zo smal dat ik er echt achter moest lopen), heuveltjes op en af, en over de vlakte. Echt genieten! Ik heb nu alweer zin in om weer te gaan!


[ img ]

[ img ]

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

AlwaysH
Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:24

Super stoer van jullie zeg!!

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-22 00:35

Zo leuk! Kreeg vandaag een appje van een stalgenootje met onderstaand filmpje van Skye en Sadira die samen een feestje bouwen. Zo genieten om te zien dat ze het samen zo naar de zin hebben op de track! Blije eitjes.


C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Bernadth99
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-05-14
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 02:15

Die staarten ook :D. Vrijheid, blijheid. Heerlijk voor ze die ruimte.

A good rider can hear his horse speak to him. A great rider can hear his horse whisper..

Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-22 21:13

Ja genieten toch! :D Ik hou ervan om ze zo blij te zien.

Vanmiddag zat ik er bijna per ongeluk op :+ Ik ging op het krukje staan terwijl ze at en zat wat aan haar te frutselen, en toen sloeg ik random mijn been over haar rug en was ze zó braaf, verrekte geen spier, dat ik dacht: ik kan eigenlijk gewoon iets meer gewicht op haar rug laten rusten en dan zit ik :oo
Maar ik heb het niet gedaan :')
[ img ]

Overigens is ze wel een muts. Ze krijgt altijd een flinke bak slobber (zupa) gevoerd met muesli van stal er doorheen gemengd. Vandaag was ik een beetje lui dus ik had de muesli er wel op gegooid maar niet doorheen geroerd. Vertikt die muts om haar zupa op te eten nadat de muesli op was :oo prinses! Het was haar niet lekker genoeg!

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Dandelion07
Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:19

Sadira schreef:
Zo leuk! Kreeg vandaag een appje van een stalgenootje met onderstaand filmpje van Skye en Sadira die samen een feestje bouwen. Zo genieten om te zien dat ze het samen zo naar de zin hebben op de track! Blije eitjes.

[ Video ]



_O-

Wat een leuke kudde! Hoeveel staan er?


Sadira schreef:
Ja genieten toch! :D Ik hou ervan om ze zo blij te zien.

Vanmiddag zat ik er bijna per ongeluk op :+ Ik ging op het krukje staan terwijl ze at en zat wat aan haar te frutselen, en toen sloeg ik random mijn been over haar rug en was ze zó braaf, verrekte geen spier, dat ik dacht: ik kan eigenlijk gewoon iets meer gewicht op haar rug laten rusten en dan zit ik :oo
Maar ik heb het niet gedaan :')
[ [url=m/kw0Fdx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overigens is ze wel een muts. Ze krijgt altijd een flinke bak slobber (zupa) gevoerd met muesli van stal er doorheen gemengd. Vandaag was ik een beetje lui dus ik had de muesli er wel op gegooid maar niet doorheen geroerd. Vertikt die muts om haar zupa op te eten nadat de muesli op was :oo prinses! Het was haar niet lekker genoeg!


Wat knap!

En tja uhm, dat is helaas herkenbaar. :o

Edit: ik kan hem even niet vinden maar ik had een shet die ik altijd wortelstukjes in een slowfeeder hooi gaf voor als hij snachts op stal stond. Ik had een filmpje dat hij met het net schudde tot de wortels eruit kwamen.

En voor een stalgenootje moet ik ook alles tot prut maken.

Ze kunnen verwend zijn/doen he? :j

winterbuitenrit

Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-22 21:24

Er staan denk ik tussen de 25 en 30 paarden? Ik weet het eigenlijk niet precies. :))

Haha ja het kunnen verwende nesten zijn _O-

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

AlwaysH
Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:11

Dat kriebelt dan he als ze zo makkelijk zijn. :+ _O-
Super leuk.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Dandelion07
Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 09:05

Hoe is het met Sadira in het nieuwe jaar?

winterbuitenrit

Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 19:06

Lief dat je het vraagt!

Met Sadira gaat het hartstikke goed! Ze is een happy de peppie pony, bouwt lekker een feessie op de track en vermaakt zich opperbest. Staat ook nog steeds altijd aan het hek als ik roep en gaat graag mee.

Het komende jaar staat wat mij betreft in het teken van haar iets serieuzer fysiek in training zetten, maar ik liep meteen afgelopen weken tegen een beetje een dingetje aan: ze heeft de neiging om zich achter de kaak vast te zetten. Bij het langeteugelen merkte ik dat al, en bij longeren kwam dat ook naar boven.

Dus ik heb afgelopen week een lesje werken aan de hand gedaan :D Ik achteruit lopend voor Sadira en dan puzzelen om haar in balans te krijgen waarbij ze wél haar kaak loslaat en stelling pakt, en niet ondertussen ergens anders in haar lijf compenseert.

Dat pakte ze eigenlijk best knap op, aan het begin moest ik haar elke paar passen aan die kaak helpen herinneren en aan het einde van de les deed ze het al zelf! Ook het longeren ging daarna meteen weer beter en met meer losgelatenheid.

Ben benieuwd hoe dit zich voortzet <3 Ik hield nooit zo van werken aan de hand maar ik heb ontdekt dat ik alles leuk vind wanneer ik met Sadira aan de slag ben. Ik hou zo van haar mindset! Zo fanatiek en meewerkend, maar wel met een eigen mening.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Dandelion07
Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 19:26

Ik vind het zo gaaf wat jij er naast al kan. Wat gaan jullie wel niet met jou er op kunnen? _/-\o_

winterbuitenrit

Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 21:41

Haha, ah, dat vind ik lief dat je dat zegt! <3 Je moet wat he, als je je jarenlang naast je paard moet vermaken _O- Heb hiervoor ook een jong paard gehad (Mish), die na het beleren ook meer fysiek niet dan wel oke was, dus ik heb tot nu toe veel naast mijn paarden gestaan :')

Overigens vind ik mezelf handiger op de grond dan als ruiter. Dat zal er denk ik ook mee te maken hebben dat ik dus relatief niet zo vaak op het paard zit. Dat ik minder rij tegenwoordig heeft wel duidelijk zijn impact gehad op mijn zit, vind ik, maar dat komt wel weer.

Mijn meest recente beeldmateriaal te paard is op Aurelia van Robijntjah@bokt, mocht iemand het interessant vinden om dat ook eens te zien. Keifijn gereden paard is dat trouwens, je krijgt het niet per sé cadeau maar ze kan heel fijn lopen en is heel gevoelig aan de hulpen. We zijn een beetje een gelegenheidscombi tegenwoordig, vroeger toen ze nog heel groen was heb ik meer op haar gereden maar dit was mijn eerste keer echt dressuurmatig rijden met haar. Had haar een kwartiertje losgereden voordat Robijntjah er zelf op ging, en dit was aan het eind van dat kwartiertje.


C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-23 11:07

Klein nieuwtje: volgende maand gaat Sadira verhuizen. Niet naar een helemaal nieuwe plek, maar naar een oude plek die ze al kent, bij onze beste vriendin Robijntjah@bokt.

We zijn ooit specifiek op onze huidige stal beland (en dus bij Robijntjah weggegaan) omdat we onze andere pony Skye echt serieus moesten trainen, ook 's winters, omdat die allerlei lichamelijke beperkingen heeft (artrose in haar SI, kissing spines en nog wat andere dingen). Een binnenbak was dus een vereiste, want een trailer om naar een andere locatie te reizen hadden we niet.

De stal waar we nu staan is eigenlijk nagenoeg perfect. Enorme goed onderhouden track met onbeperkt ruwvoer, binnenbak, buitenbak, longeercirkel, etc. Echt een droomplek. Helaas wel met bijbehorend prijskaartje, wat voor ons kantje boord was qua haalbaarheid, maar je moet toch wat voor je paard he ;)

Maar nu gaat Skye met (actief) pensioen, Sadira is nog niet onder het zadel en kan ook prima dealen met alleen een buitenbak, plus we hebben inmiddels een trailer dus als we echt een binnenbak zouden willen zijn we daar ook zo. Wij wisten dus even niet wat we nu moesten, en toen bood Robijntjah aan dat Skye bij hen op pensioen mocht, ondanks dat ze eigenlijk geen pensionklanten meer aannemen. Súperlief, mijn vriendin mag dan ook met een van haar paardjes aan de slag, zodat ze ondertussen met paarden bezig kan blijven. En Sadira mag dus ook mee.

Ze gaan dus terug naar de plek die Sadira al kent vanaf dat ze net 1 jaar oud was. Ondanks dat we ook een schitterende plek achterlaten, kijk ik ook enorm er naar uit om weer terug te zijn. Sadira vond het daar geweldig en gaat haar grote vriendin Aurelia weer meeten. En voor ons voelt het niet echt als pensionklant zijn maar meer als partners(-in-crime :+ ) worden om ook gewoon mee te helpen er nóg meer een paardenparadijsje van te maken daar.

Hieronder een paar fotootjes van vroeger op de Koningshoeve:


[ img ]

[ img ]

[ img ]

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Muurp
Fotograaf
Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:19

Zo onwijs fijn voor jullie dat jullie weer terug kunnen! <3
Het is en blijft een prachtige plek en jullie klikken gewoon enorm goed!

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glenda, Kaatastrof, Ruai, Vagabondo, vilheide en 131 bezoekers