[VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:42

Ook ik lees nog altijd mee hoor :D
Ook echt leuk om te zien hoe goed hij er uit begint te zien en hoe fijn jullie met hem aan het werk zijn.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 10:09

Dankjewel!!

Van de week zijn manen getemd. Ze groeien goed. Hij heeft geen dikke bos haar, maar vergeleken met uit de opfok is het nu wel netjes!
Manen knippen gaat super braaf op de spuitplaats met een krukje. Pas na 30/45 minuten daakt zijn geduld op, haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Misschien vanaf de screenshots wel te zien dat hij erg overbouwd is, mega groeispurt. Zijn kont kan ik al niet meer zonder moeite overheen gluren. Maar ik ben een stuk groter dan mijn moeder. Dus bij mij is het nog steeds een ‘My Little Pony’. :') Mega stel achterbenen ook zo!

Resultaat was wel netjes:
Afbeelding

Gisteren weer wat gedaan. Maandag vond ik het ronduit onveilig met dat stormweer.
Ook gisteren nog flink wind. Azu had al even gek gedaan voor etenstijd in de round pen. Heb hem eerst even rustig laten eten (en gewacht tot de andere paarden na het eten ook rustig waren) voordat we even wat hebben geoefend.
Van mijn instructrice wat huiswerk gekregen om met een pion of ander veilig object oefeningen te doen waarbij hij op zijn eigen benen moet lopen. Stelt niet zoveel voor met een pion, maar is in ieder geval een focuspuntje.
Hier ook voor de eerste keer in de achterste bak getraind. Welgeteld 5 minuutjes. Vond ik ook echt genoeg. Hij deed het braaf, af en toe even naar iets staren in de verte, maar toch gewoon met me mee geweest. Al een hele verbetering ten opzichte van paar maanden terug dat hij telkens bij overprikkeling stil ging staan.

Afbeelding
Afbeelding

Wat een vreemd weer. Net weer hagel. Nog steeds flink wind. Ik wil gewoon 20 graden, zacht briesje en zon. Is dat teveel gevraagd? :') :P

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 10:20

Ben ik weer! :D
Wederom niet de meest boeiende update, maar ik vind het gewoon leuk af en toe mijn foto's en video's te dumpen! Azumar heeft een flinke groeispurt. Dat had ik in de post hiervoor ook al gezegd. Daarom kies ik er voor echt op zijn energie in te gaan. Soms heeft hij geen behoefte aan een ingewikkelde training. Maar meestal komt hij vrijwillig met me mee en dan kies ik er dus voor echt iets te trainen (longeren, loswerken, clickertraining). Als hij wel wil maar niet helemaal de focus bij mij heeft ga ik gewoon lekker wandelen en even poetsen. En van de week had ik flink haast en toen hij stond te eten kwam hij niet met me mee. Heb hem dus lekker laten eten. Ik wil het dan ook niet opdringen. :)

Ik volg een leertraject hersenwerk voor paarden. Super leuk! Het is een cursus waarbij ik zowel online modules volg als les krijg met Azumar op stal. Ben al een tijdje geïnteresseerd in dit soort bewuste omgang met paarden en leer ook weer beter op het paardengedrag in te spelen. Dus super leuk! :D
Module één heb ik afgerond waarbij ik hersenwerk kon gaan introduceren bij Azumar met een handdoek. Hij vond het super leuk! :P

Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen zaterdag had ik les van Bucketlist Horse Training. Ik wilde beginnen met inparkeren. Vanuit het inparkeren wil ik namelijk gaan hangen/zitten. :j
De biltarget gaat inmiddels al best wel goed! Dus we gaan gewoon verder oefenen.

Afbeelding
Afbeelding

Ik kwam er ook achter dat het halster die hij afgelopen najaar om had totaal niet meer paste. :+
Hij zit inmiddels op het laatste gaatje. Is een cob halster natuurlijk, zó groot is hij niet hoor.
Afbeelding

Vind ook dat zijn uitstraling verandert, zien jullie ook dat het al minder puppy oogt?
Afbeelding
Afbeelding

Hij is trouwens goed aan het verharen, alleen zijn hals duurt wat langer. Maar we blijven poetsen. Achja, is ook geen straf: Azumar vindt het heerlijk! :+: Bijna temperatuur voor zijn allereerste volledige bad!

Daarover trouwens, het uitborstelen van de hoeven gaat nu al veel makkelijker. Wie mij al wat langer kent (nog van het vorige topic) weet dat ik best angstig was/kon zijn. Er zijn een paar dingen waarbij ik dus onbewust spanning krijg (echt zenuwachtig word). Uitkrabben is één van die dingen. Ik ben niet bang dat ik een klap krijg of wat dan ook, ik houd gewoon mijn adem in en heb daardoor onbewust spanning bij mezelf gecreëerd. :') En dan een jonkie hebben die nog wat minder lang volhoudt en af en toe niet helemaal lekker staat, dat is natuurlijk een lastige combi. Zeker omdat mijn moeder een hernia heeft |o |( Mijn grondwerkinstructrice heeft samen met mij ook naar de techniek gekeken en ik heb wat tips geregen. Als het regent ofzo, doen we gewoon een lesje hoeven vastpakken. :P MAAR! Inmiddels doe ik gewoon alle vier de hoeven zonder dat hij vaststaat. Af en toe even puzzelen hoe hij moet staan natuurlijk (slungel), maar hij doet het braaf en ik vind het alweer knap van mezelf dat ik mezelf zo heb verbeterd! **\O/**

En nog even over het terugkomende commentaar over zijn hoeven; Azumar is nu drie keer bekapt. We zijn ook van bekapper veranderd. Onze nieuwe bekapper is ontzettend goed met jonkies en bekapt Azu gewoon terwijl hij los in het gangpad staat. Tussendoor een hoop geknuffel en als hij een keer zijn been neerzet krijgt hij geen klappen of andere debiele dingen ( :x ). Hij vindt Azumar ontzettend braaf en is orthopedisch opgeleid. Gewoon een fijne bekapper! :D
Tijdje terug stond Azu wat ongelijk voor maar dat heeft de bekapper al redelijk goed rechtgezet nadat we het wat hebben laten uitgroeien. Hij stond namelijk wijd, maar niet lang. Heel veel ruimte voor correcties was er dus niet. Vorige week heeft hij weer zijn pedicure gehad. Nu heeft hij weer gelijkere hoeven. Over 8 weken weer wat van de wijdte corrigeren en zo gaan we beetje bij beetje naar de goede stand. Je ziet aan de hoeven ook precies vanaf waar hij bij ons staat, echt zon groeilijn. Nog even geduld voordat het dus helemaal is uitgegroeid. :j Hij noemde het echt babyvoeten.

Ik hoop nu dat de lente doorzet en dat we wat meer leuke dingen kunnen gaan doen! :D Van de week was mijn vriend aan het meekijken met grondwerk, maar vind ik toch niet zo lekker met dit stomme weer. :+ Heb een opblaasbare bal besteld, denk dat hij dat we super leuk gaat vinden met targetten. Ik zal dat natuurlijk even delen. O:) En gaan natuurlijk beginnen met het lange lijnen en dressuur aan de hand. :))
Inmiddels sta ik ook als een debiel naast hem te springen, tegen hem aan te bonken ed als voorbereidingen op het zadelmak maken. Dat hij netjes blijft staan als ik hem geen commando geef om weg te lopen ofzo. Wel zo handig. Echt leunen lukt vanaf de grond niet, daar is hij toch wat te groot voor. _O- Dus dat ga ik doen als het inparkeren is bevestigd! Hebben toch helemaal geen haast. ;)

Dat was de spam weer!
Mijn knapste vriendje <3
Afbeelding

DemiSisa

Berichten: 1013
Geregistreerd: 10-02-15

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:43

Super leuke update. Ze hoeven niet altijd hele spannende dingen te bevatten toch?

Leuk dat hersenwerk. Vind hij zelf ook leuk zo te zien! Waar volg je dat?
Fijn ook dat het biltarger zo goed opgepakt wordt! Als dat goed gaat, wanneer ga je dan verder werken?

Mooi dat de hoeven vooruit gaat en dat het met deze bekapper zo goed gaat!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 11:09

Nee Demi, daar heb je helemaal gelijk in! :D
De hersenwerk cursus is van Paardenmeisje 2.0. Zal voor jou wel wat verder zijn maar online kan je ook het een en ander leren. :j

Bedoel je het inparkeren? Ik doe nu echt de target. Wil ook dat hij op het moment van de touch stilstaat. Dat zullen we nog moeten verfijnen. De beweging moet rustiger worden! Anders beukt hij me straks van mijn krukje af. :') Daarna wil ik het wat verbreden; eerst naar mij toe en dan heup naar me toe draaien. Niet meer vanaf de ideale positie dus.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-23 16:28

Azumar wenst iedereen een fijn weekend en vindt de regen wel prima geloof ik. :')

Afbeelding

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:14

Hoe gaat het met Azamur? Ik zie op Facebook en Instagram niets meer voorbij komen? Zijn jullie al begonnen met beleren? Hij wordt bijna 3 toch?

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 18:18

Gaat super met Azu. Hij is ontzettend in de rui, staat nu lekker zonder dekentje. Nog flink aan het veranderen dus doe rustig aan, maar tegelijkertijd wil hij wel graag dingen doen dus het is even zoeken.

Mijn moeder is geopereerd aan een darmhernia dus die is rustig aan het herstellen, daardoor heb ik het een beetje druk en kan ik met de vreselijk regen en wind van afgelopen weken niet zoveel filmen.
In verband met enorme lente werkzaamheden (snoeien) op stal was het een weekje wat onrustig en dan ga ik met mijn stress en zijn stress geen gekke, nieuwe dingen doen. Vind ik niet eerlijk. :) Achter zijn stal zijn bomen gekapt en gesnoeid, bij de trailers en bij de bak met een hoogwerker en kraan. Ze zijn de tuin ook helemaal om aan het ploegen. Azu heeft hierdoor een paar middagen aan de andere kant gestaan. Op het oog heeft hij geen stress, maar ga de limieten niet testen. :P
Ook de hersenwerkles ging hierdoor niet door dus die verplaatsen we. Dus niet zoveel bijzonders te delen.

Onze huidige nieuwe stap is de beginsels voor het lange teugelen. Ik moet alleen nog wat beter worden met het loswerken en hem naar buiten te keren. Hij wil zo graag naar me toe dus ik moet heel zeker zijn in mijn communicatie en dat gaat nog niet zo soepel. Als dat me makkelijker afgaat, gaan de lijnen er aan. Daar hebben we hem overigens wel al aan laten wennen. Vond hij prima. We zijn wel heel erg toe aan ‘echte’ training.
Afbeelding
Afbeelding

Oh, en zijn nieuwe bal is wel super leuk. :P
Afbeelding

Volgende maand wordt hij drie inderdaad. En ik denk dat het grondwerk stap één is voor het zadelmak maken. Beleren zie ik als het hele proces naar een rijpaard toe. Ik heb geen idee wanneer ik er op ga zitten, nog niet in ieder geval. Maar dat zal een ‘goed moment’ zijn gok ik. Ik ben immers bezig met inparkeren en ben wel bezig met het desensibiliseren wat je vooraf doet. Zal daar vanzelf uit gaan rollen en dan wil ik de teugelvoering er op hebben. :)

Hierover, ik ben op zoek naar een fijne longeersingel die niet zo klemt op de schoft. Iemand aanbevelingen?

Afbeelding

Als ik wat boeiends heb dan zal ik het wel delen, nu even rustig aan met het herstel van mijn moeder en er komen mooie dagen aan, dus dat vind ik al super prettig. <3

DemiSisa

Berichten: 1013
Geregistreerd: 10-02-15

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:31

Af en toe een periode met wat rustiger werk is ook wel lekker. Kunnen ze lekker even bijkomen en vooral als het werk straks wat intensiever wordt met de aanloop naar het echte beleren, is zo'n periode vast welkom voor jullie beide. Mooi om jullie leerproces te volgen!

En zo leuk om te zien dat hij die bal zo leuk vind <3 Hopelijk is je moeder ook snel weer opgeknapt en kunnen jullie weer heerlijk samen aan de slag :D

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 19:08

Ja, ik heb er in ieder geval geen haast mee. Als ik sta te poetsen ben ik ook zo een uur bezig met die eindeloze rui. _O- Binnenkort lekker weer de weide op, dat zal hem ook goed doen! <3

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 19:57

Het fijne lenteweer van afgelopen dagen was heerlijk! Hij staat er lekker (vies) bij zonder dekentje. We poetsen veel, heerlijk! Ook fijn voor mijn moeder om iets te doen met hem wat niet zoveel van haar lichaam vraagt!
Afbeelding

Giraffe Azumar :+ O:)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard veel geknuffeld (swipe voor filmpje) :+:


We zijn begonnen met een bitje!
Vanwege zijn meerdere ervaringen met de tandarts op zijn jonge leeftijd, besloten dit met clickertraining te doen. Hij pakte het snel op, letterlijk. Volgende keer weer verder oefenen!
Afbeelding
Afbeelding


Zie dat ik de video van de bal niet had gedeeld?
Dus hierbij:


Even terugkomend op wat ik vorige week had gedeeld over ons werkpunt bij het loswerken; E is echt een knopje omgedraaid bij ons. Met de nieuwe oefening/werkwijze lukt het plots zo goed om hem buitenom te keren ipv binnendoor. Ontzettend tof hoe snel dat ging, we hebben echt een paar flinke stappen gemaakt. Hier geen beelden van, zal ik de volgende keer weer eventjes filmen!

Afgelopen zaterdag had @DemiSisa een workshop bij haar op stal geregeld, dus daar zijn we gezellig heen gegaan en nu hebben we twee mooie frontriemen er bij! <3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Past ook mooi op zijn hoofd. Dat moesten we natuurlijk even opmeten vooraf, dus ook wel grappig om te weten.

Niet heel veel mooie of bijzonder beelden te delen dus, vooral kiekjes van tussendoor. Maar we zitten niet stil. :D

La_Lune

Berichten: 426
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:48

Mooi gemaakt die frontriemem!
En fijn dat de training zo goed gaat

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 20:45

Dankjewel, we zijn er ook blij mee!

Azumar is voor de eerste keer helemaal afgespoten. Net als toen met de benen vindt hij het wel wat spannend, maar hij laat het braaf toe. :) Ik verwacht dat het elke keer ietsje minder spannend zal zijn, dus gat helemaal goedkomen. Vind hem echt ontzettend braaf voor de eerste keer. Geen hieperdepiep heen en weer gehuppel (wast ik trouwens een logische reactie zou vinden, maar ben blij dat 'ie dat niet doet). Gewoon weten dat het wel oké is als baasje het doet.
<3


Chill
Afbeelding
Heerlijk drooggestapt en wat grasjes meegepakt
Afbeelding

*D Smile! Met een slobbermond.
Afbeelding

En euhm... niet doorvertellen hoor, maar Azu wilde ook een slokje sap dus hij mocht ook even proeven van mij (hoe bedoel je ik word snel beïnvloed?) :')
:P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:+:
Afbeelding

En nee jongens, don't worry, Azumar krijgt geen blikjes fruitsap op dagelijkse basis. :')
Vond het gewoon wel een leuk momentje om te delen, omdat er foto's zijn gemaakt, haha.

Jullie zien het trouwens goed! Azu staat weer op de oude stalgang. Hij heeft weer fijn een grote box, want in die ponybox paste hij met zijn 1.61m gewoon echt niet meer. Nu ook weer een fijne hooibak, dus dan kan hij in een beter houding eten. Super fijn. Hij staat volgens mij alweer prima. De drukte zal even wennen zijn, maar hij kent de gang al. De stal was vandaag alweer een stuk netter dan afgelopen weken, dus dat zegt alweer hoeveel makkelijker hij in die ruimte kan bewegen.

21 mei gaan wij naar een clinic van Bo Kasbergen georganiseerd door Paard & Vitaliteit. Gewoon een lesje grondwerk om te kijken hoe het gaat op een vreemde locatie. Ik vind het ontzettend spannend want ik heb niet veel ervaring met het begeleiden van paarden op vreemd terrein, maar we hebben daar fijn een stalletje en we zijn in goede handen! Héél veel zin in! :):) We hebben alles al geregeld en gedaan, dus ik ga het loslaten en gewoon genieten als het moment daar is!

Morgenavond hebben wij de les hersenwerk (die was verplaatst). Ook daar veel zin in. Ben ontzettend benieuwd wat zij aan mij en Azu ziet qua concentratie/spanning/ontspanning.

Helaas is vanochtend Azumar zijn vriendje verhuisd naar een andere stal. Binnenkort mogen ze de weide weer op en hij is hiervoor ingedeeld met een hopelijk leuke groep (waaronder een 3/4 jarige). Hij moet dus een paar dagen/weken even alleen overbruggen, maar gelukkig maakt Azu daar geen punt van. Zal hem even wat extra uitdaging geven aankomende dagen.

Deze foto kreeg ik van mijn moeder vanochtend terwijl ik aan het werk was, kijk dier flaporen dan
Afbeelding

Zoals jullie misschien wel op de foto's zien is hij iets minder rond en een enorme slungel vergeleken met een paar weken terug. Merken het ook. Mijn grondwerkinstructrice zei ook al afgelopen maandag; "Vorige week donderdag was het écht een ander paard!"
We blijven hem even voeren zoals we het al deden. Misschien als hij de wei op gaat en wat ronder wordt, dat we dan wat afbouwen. Maar ik durf nu nog even niet af te bouwen. Hij staat nu ook gewoon heerlijk zonder deken.

Al met al gaat het dus super! Dit was het weer. :D :o

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 15:35

Wat houd ik toch van deze maffe kroelkip <3 <3 <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flubberboot

Berichten: 2853
Geregistreerd: 14-09-21

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:37

Heerlijke foto’s! Hij geniet ook dat de lente er eindelijk is :D

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 10:22

Ik had ook wat gefilmd..


Even de caption kopiëren en plakken, past hier ook wel thuis:
’Don’t underestimate the value of doing nothing, of just going along, listening to all the things you can’t hear, and not bothering’

Ik heb al eerder gedeeld hoe ik probeer om ontspanning en geluk op nr. #1 te zetten in mijn avontuur. Sinds ik gediagnosticeerd ben met PTSS, merk ik dat ik, ondanks fijne EMDR behandelingen, toch snel terugval in ‘wat als’ gedachten. De kleinste beetjes spanning doen mijn hartslag op hol slaan en bij het minste sta ik te trillen als een rietje. Dit is bij alles in het leven, ook ‘spannende’ dingen die ik hartstikke leuk vind! Ik ben een ontzettend gevoelig mens, dat weet ik van mezelf. Daardoor heb ik ontdekt dat ik kleine signalen oppik bij paarden. Hele kleine soms. De kleinste reacties kunnen bij mij al een grotere reactie opwekken. En dat kan ontzettend voordelig uitpakken. In een goede concentratie betekent dit namelijk alleen dat ik weet hóe ik op het gedrag van mijn paard kan reageren. Want ik pik het snel op. Tegelijkertijd kan ik van een mug een olifant maken. In een kleine misstap zie ik een enorm ongeluk… die er helemaal niet komt!
Die angst heb ik niet alleen, dat weet ik. Er zijn honderden, duizenden? andere paardenliefhebbers die alles omtrent hun paard vast willen houden, veilig, weg van gevaar. Want overal schuilen bakkabouters en plastic zakken.
Mijn persoonlijke ervaring is, zeker bij instructie maar ook in het bijzijn van vrienden/familie, dat keihard doordouwen, averechts werkt. Als ik écht een moment heb dat mijn spanning de emmer overloopt, is het énige dat werkt; drie stappen terug! Uitademen, schouders naar beneden en praten tegen mijn paard…
Soms is dat best wel beschamend in de hedendaagse wereld, want we zien zóveel gave en stoere voorbeelden van ruiters die alles met hun paarden bereiken. Wáárom lukt dat MIJ nou niet?!
Ik betrap mezelf er ook vaak op. Dus, voor iedereen die dit nu nodig heeft: Ontspan. Geniet van je paard, doe eens even hélemaal NIKS! Of doe dingen die jullie allebei kunnen en leuk vinden. Die je niet draineren en frustreren, maar gelukkig maken. Wat dat ook mag zijn!


Het is vandaag de bedoeling om foto’s te maken. Azu wordt 17 mei alweer drie! Y)(^) Ik ben benieuwd of het ons lukt om wat leuke plaatjes te schieten. Het is nu iig nog mooi weer!

DemiSisa

Berichten: 1013
Geregistreerd: 10-02-15

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 11:11

Hele mooie post. Herken mezelf er zeker in, is ook zo lastig.

Dat is snel alweer joh! Hij begint wel echt volwassener te ogen. Benieuwd naar de foto's :)

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 11:40

Ja, echt niet normaal. Vind het ook raar dat we hem alweer 10 maanden kennen/hebben. >;)

Liefste blik <3
Afbeelding

Hij is al zo gegroeid! Front begint nu ook te ontwikkelen dus hij oogt alweer een stukje groter.
Afbeelding

Afspoelen buiten na het lopen en de foto’s maken. Zoals jullie zijn gaat dat dus nu ook netjes als ik hem gewoon vasthoud. Steeds wat makkelijker en minder spannend! Hij drinkt ook uit de slang, net als Nobli <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bewegende beelden zal ik even via Flickr uploaden. Goeie tip Demi. Zijn er nogal veel. :') _/-\o_

DemiSisa

Berichten: 1013
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 11:42

Hij heeft zo'n lieve uitstraling joh! Super fijn dat het afspoelen nu al zo goed gaat! Nog even en hij staat er heerlijk bij te slapen op rust :P

Graag gedaan voor de tip! :D

Flubberboot

Berichten: 2853
Geregistreerd: 14-09-21

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:23

Kleine paarden worden groot!! 10 maanden al? Tijd gaat snel! Leuk om jullie te volgen!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 19:11

DemiSisa schreef:
Hij heeft zo'n lieve uitstraling joh! Super fijn dat het afspoelen nu al zo goed gaat! Nog even en hij staat er heerlijk bij te slapen op rust :P

Graag gedaan voor de tip! :D

Ja, het is echt een bijzonder lief paard. Ik weet dat iedereen dat van zijn/haar eigen paard vindt, maar Azu is echt een lieverd. :') :D
En ja, dat hoop ik ook. Maar ook hij mag wel eens iets spannend vinden hoor, dus we nemen de tijd!

Flubberboot schreef:
Kleine paarden worden groot!! 10 maanden al? Tijd gaat snel! Leuk om jullie te volgen!

Ja, bizar. Gewoon al bijna een jaar! 8)7
Leuk om te horen!

Hierbij de foto's van gisteren. Hij had er zin in! Ik heb alle foto's op Flickr geüpload omdat ik niet kon kiezen. :+ Enjoy!
Link naar Flickr album

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf vandaag weer vliegenfrontriem op. Super irritant al die vliegende beestjes. Maar wel lekker weer.

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 19:17

Mooi!!!

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 22:30

Mooie tekst! <3 En in zekere zin ook erg herkenbaar voor mij

En tien maanden alweer... Wat gaat de tijd hard!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 16:53

Dank jullie <3 <3

En pfff, niet normaal. Time flies when you’re having fun? O:)

Gisteren merkte ik dag Azu wat hoog in zijn energie zat. Dus vandaag even lekker in de round pen gewerkt want de blubber valt nu alweer mee. Hij heeft even flink uitgeleefd. En kwam op stem super braaf terug en direct weer gefocust op mij. Zoo knap <3 <3 Ik was er natuurlijk op voorbereid dat hij zijn ei kwijt moest dus heb hem lekker een kleine tien minuten zijn ding laten doen. _O-
Heel ontspannen begonnen en afgesloten. Daarna ook nog lekker even gegraasd.
Bovenlijn gaat natuurlijk wat langzamer dan de rest, maar ik zie al een degelijk verschil!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit weekend mag hij eindelijk de wei op en hij zal dan ook aan één van de twee paarden geïntroduceerd worden. Dat zal hem weer goed doen, hij verveelt zich nu duidelijk al. Lekker grasjes eten en met vriendjes spelen. :):)

Had nog even foto’s ter vergelijking. Daar beweegt ‘ie wat gestrest natuurlijk maar gaat even om het idee. :)

Afbeelding
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 19:48

Azumar heeft heerlijk een paar uur in de wei vertoefd eindelijk. Alleen en met nieuwe vriendin (die nog eng is want wtf een merrie?!?! <- aldus Azu).
Hij heeft zich heerlijk uitgeleefd, ontzettend lopen uitsloven maar ook super zen staan grazen.
Die foto’s houden jullie nog even tegoed, maar deze vond ik zo leuk. <3

Afbeelding
Afbeelding

Heerlijk genieten :9
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 13-05-23 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt