[VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 08:29

Wat een dapper paard! Daar gaan jullie zoveel plezier van beleven!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 16:14

Muga schreef:
Wat een dapper paard! Daar gaan jullie zoveel plezier van beleven!


Súper dapper! :j Dankjewel.

Vandaag lekker vrij, gisteren zoveel indrukken gehad. Morgen even poetsen ofzo, even zien hoe het loopt.
Wel handig zo'n jonkie die je niet elke dag hoeft te pakken. :P

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:34

Hij doet het super goed!
Dat eerste filmpje... ik sloeg ook een kreet van vreugde toen het kwartje viel hahaha *\%/*

hannelot
Berichten: 961
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:20

Hij is en blijft een knapperd!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 18:02

Mendi schreef:
Hij doet het super goed!
Dat eerste filmpje... ik sloeg ook een kreet van vreugde toen het kwartje viel hahaha *\%/*


Ik werd ook erg enthousiast. Niet heel handig want heb veel te vaak geklikt en denk wel drie keer de ‘jackpot’ gevoerd. Sorry VD trainers. :') :Y)

Dankjewel @hannelot! Lief van je.

Had nog wat foto’s van gisteren, ipv bewegend materiaal.
Hij voelde zich volgens mij een beetje te kakken gezet. :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil binnenkort eens een proeverij doen met hem. Kijken wat hij nou wel en niet echt lekker vindt. Iemand leuke ideeën?
Witlof, banaan, mandarijn, bleekselderij, appel en wortel kent hij al.

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:21

Goede doelen hoor :D komt helemaal goed :j

Ideeën: peer, bramen, frambozen, sla, witte kool..... alles wat onder groente en fruit kun je proberen, behalve dingen als prei, knoflook, ui, en aardappel. Allemaal familie van de nachtschade en giftig voor paarden.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 19:12

Volgens mij heeft hij al eens een braam gehad uit de struik hier op stal en vond hij dat net als de rozenbottel maar raar. _O-

Ik ga eens kijken wat ik kan vinden allemaal.

Dankjewel

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:16

Wat knap van jullie!
Wbt proeverij, ik doe dat met mel ook wel eens en die vindt dat echt geweldig :o
Het grappige is, voor mel zijn bijvoorbeeld drie verschillende soorten appel net zo verschillend als een appel vs peer dus wat dat betreft kun je het jezelf makkelijk maken :P rauwe stoofpeer is een aanrader, in het voorjaar kun bijvoorbeeld paardenbloem, brandnetel, kleefkruid etc plukken dat hoef je niet eens te kopen. Maar alsnog erg lekker (voor paarden dan) :D

Maar mijn paard is niet helemaal 100 want als ze al dit lekkers aangeboden krijgt kiest ze er alsnog voor om als allereerste kale Psyllium zaadjes te pakken haha

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:16

Monster vindt peer heel lekker. Ananas ook trouwens, yummie!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 19:28

Dankjewel Sintara! Kruiden plukken doe ik altijd, vind het ontzettend leuk en ontspannen om te doen en de paarden vinden het altijd heerlijk! Lekkere verrijking in de stal en de weide! Kan niet wachten tot alles weer opbloeit. <3
Wel handig, psyllium zaadjes vrijwillig eten. _O- Al vond Azumar zijn zandkuur ook lekker. :+

Peer en ananas ga ik sowieso proberen. Ananas is mijn favoriete smaak (alhoewel; beetje jammer dat het zo'n pijn aan mijn tong doet).
Wat groentes vind ik ook een goede. Radijsjes, venkel, courgette. Gekke en uiteenlopende smaken en texturen! Bleekselderij vond Azumar op zichzelf echt super raar, maar door de slobber prima. :+

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 20:00

Oh, bleekselderij werd hier pertinent geweigerd. Radijsjes waren erg lekker, venkel ook.

Zonnebloempitten waren erg lekker (al vallen die niet onder groente) en peertjes vonden ze ook heerlijk :) en Monster wilde 1 braam. Beslist niet meer :')

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 20:10

Peren waren hier niet favoriet maar broodje frikandel werd met smaak naar binnen gewerkt :oo
Paarden hebben soms een vreemde smaak dus probeer het vooral uit wat ie lekker vindt al zou ik niet adviseren om 'm een broodje frikandel te presenteren.....

Sommige dingen moeten ze ook leren eten. Wij geven de paarden soms coolstance (gemalen kokos) en dat werd door Stippeltje niet gewaardeerd. Maar op een hele koude dag kon ze een warme hap wel waarderen en sindsdien is ze er dol op.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 17:12

Haha, jullie zijn gek! :')
Peer was echt wel een smakelijke verassing; hij vindt het heerlijk! Alleen ik ook, dus we moeten wel delen. :Y)

Ik zal het nu even kort houden, ik ben namelijk aan het werk en straks helemaal gesloopt.
De tandarts was er vandaag weer:
- Het had niet beter kunnen gaan.
- Veel losse doppen er af gehaald en wolfskiesjes gingen er makkelijk uit.
- Azu loopt voor met wisselen dus dat is alleen maar super.
- Het tandvlees was rustig en geen ontstekingen of vieze plekken meer.
- De ruimtes tussen zijn kiezen zijn bijna helemaal verholpen; verwachting is dat na het wisselen van de laatste onderste kies, er niks meer van te zien is.
- Middelste snijtanden zijn allemaal goed gewisseld en de voorste kiezen ook.

Ik ben geen arts dus hopelijk staat het zo goed e anders kijk ik later even wat er in het dossier staat.

Zal zo nog even updaten voor afgelopen maand en foto’s delen. Ik ben in ieder geval super blij en afspraak is nu ‘gewoon’ pas weer met een halfjaar want ze zag geen reden voor een eerdere controle. _/-\o_

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 17:09

Ik was gisteren inderdaad nogal gesloopt. :+

Afgelopen januari was echt ontzettend nat en blegh. Is het al lente? :')

We hebben veel gewandeld en een paar keer op stemcommando’s geoefend in de round pen. Hij doet dat zo heerlijk! Op afstand halthouden, er naar toe lopen, wachten en als ik weer in het midden ben weer stappen. Een paar keer gekeerd en hij heeft ook eens lekker gerend en mooie sprongen gemaakt. _O-

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Dat gaat vooral zo:
Afbeelding

Oh, en links het knorrende zwijn en rechts een rare bak slangen was wel vreemd. Dus die hebben we even goed onderzocht!! Even kijken, aanraken en daarna is het weer helemaal goed.

Afbeelding

Azumar is vorige week behandeld door de fasciatherapeut en hij was erg soepel en ze was erg fan van hem. Ze verwachte niet dat zo’n brave slungel zo leuk zou lopen! Dat gaf wel een grappige reactie. Hehe. Bij de kaak vond ze wat spanning, maar aangezien hij zo ontzettend snel wisselt, is dat ook niet zo gek!
Helaas geen foto’s/video’s van, het was namelijk erg donker al.

En foto’s van gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding


Hij is alweer wen beetje bijgekomen en heeft lekker buiten gestaan. Azu stond alweer met zijn Haflinger vriendje te spelen.
Net even wat extra grasbrok door de slobber gedaan, kan ‘ie nu wel gebruiken. Hooi eet hij overigens wel, gaat alleen wat moeilijker. Zelfs wortels probeert hij naar binnen te werken.
Ik hoop dat hij snel weer helemaal normaal kan eten. :(:)

Edit; foto toegevoegd.

La_Lune

Berichten: 426
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:32

Dat verdoofde hoofd :D
Fijn dat hij zo goed in zn velletje zit

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 14:35

La_Lune schreef:
Dat verdoofde hoofd :D
Fijn dat hij zo goed in zn velletje zit


Ja, hij was wel een beetje sieluhg. :(:)
Zeker fijn! Ook nu dat hij dan even door de tandarts onder handen is genomen; niet de grootste shock voor zijn lichaam..

Halthouden en wachten op afstand <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Glimworm in zijn stoffige wintervacht.
Afbeelding

Hij eet inmiddels weer wat makkelijker, nog steeds wat langzamer dan normaalgesproken hoor. Maar het gaat de goede kant op. Geen proppen of andere gekke dingen.
Ik zou ook vreemd kauwen als ik hem was. :')

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 15:50

Maandag ondanks last van menstruatie, toch wat gedaan. En een heel fijn gevoel aan overgehouden dus dat is top. Hij heeft zich voor zijn doen ook best aardig geconcentreerd, zo leuk dat dat met de dag beter wordt! Ik kan er echt van genieten zo. <3



Morgen met de instructrice verder aan de basis voor het longeren. Ben benieuwd wat we gaan doen.
Hopelijk is ‘t morgen ook zo lekker weer als vandaag en heeft ‘ie er weer zin in. We gaan het zien.

Edit; outfitje of the day :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:51

Hij is zo leuk, ik volg nog steeds :)

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 21:13

Aah wat leuk!
Vind het ook niet erg als mensen alleen lezen hoor, vragen of reageren hoeft niet altijd. :)

Lijkt al heel wat zo <3
Zijn vriendje verdwijnt inmiddels een beetje achter hem, haha.
Afbeelding

Op de spuitplaats staan is saahaai dus dan gaan we onszelf maar vermaken (maar ik gedraag me wel voorbeeldig hoor :j )!
Afbeelding

Van de week met schuimbalkjes wat oefeningen gedaan. Hij deed het erg knap. Hij gaat zo braaf achter me aan en achteruit, dat hij juist wat meer moest nadenken wáár hij zijn voetjes zou neerzetten. Hij moest zichzelf ook echt zelf weer uit het ‘doolhof’ halen soms. Mijn instructrice legde ze elke keer weer anders neer. Soms echt op een ongecontroleerde hoop en soms in een recht vierkant. :P
Als hij er overheen ging zonder moeite en zonder het te willen pakken/stampen (hij is zo nieuwsgierig en onderzoekend dat hij af en toe juist effe door moet lopen haha) dan zette ik hem er weer achteruit overheen. En op momenten dat hij het moeilijk vond en een beetje vastliep, dan ging ik juist verder.

Helemaal geconcentreerd <3 :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk bezig dus. Hij laat het ook echt wel weten of hij moe is, of juist als hij zin heeft om wat te doen. Ik probeer het ook gewoon zo leuk mogelijk te houden en zo onze communicatie gewoon te optimaliseren. :j Ja goh, ben geen pro en als ik beelden terugkijk of zelfs na trainingen denk ik soms ‘dat moet ik anders doen’, maar over het algemeen voelt het heel goed. :)

Ik haal er ook zoveel voldoening uit om gewoon 15 minuutjes met hem te spelen. Ik gun dat gevoel iedereen <3 _/-\o_

Raar ook dat Azu alweer bijna 3 jaar is! Nu is dat voor ons geen vrijbrief om te gaan rijden. Ik wil niks overhaasten. Ga er eerst wat dressuurmatig werk op zetten vanaf de grond tegen die tijd en lekker de tijd nemen om hem zadelmak te maken. Geleidelijk zoals we de rest ook doen. :j
Inparkeren, hangen, zadeltje, zitten, kunnen bewegen op zijn rug zonder hem de stuipen op het lijf te jagen, aan de hand meestappen met een ruiter… gewoon relaxed. Ook omdat ík geen held ben. :')

nevica

Berichten: 999
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 23:47

Volgens mij lukt dat leuk houden je heel goed hoor. :D Ik reageer niet altijd maar lees absoluut alles mee en vind het heel leuk om te zien hoe jij met je paard omgaat. Nu ook weer deze foto's, is toch heerlijk dat geconcentreerde koppie en die achterbenen die hij zo hoog op tilt. <3

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 22:17

Ik volg ook nog steeds en blijf het een leuk dier vinden. <3

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 16:46

nevica schreef:
Volgens mij lukt dat leuk houden je heel goed hoor. :D Ik reageer niet altijd maar lees absoluut alles mee en vind het heel leuk om te zien hoe jij met je paard omgaat. Nu ook weer deze foto's, is toch heerlijk dat geconcentreerde koppie en die achterbenen die hij zo hoog op tilt. <3


Ja joh, prima toch, ik ben ook altijd een stille meelezer. :') :j
Dankjewel <3

@soesita, leuk en lief :D <3

Wat foto’s van vandaag, Azu vond het wel heel moeilijk dat er een paard in haar eentje op de weide er achter aan het blèren was. Ook een goede les natuurlijk. Wilde eigenlijk niet loswerken maar dit was wel het beste met zijn spanning! :j
Zelfs onze Azu moet af en toe zijn ei kwijt. :D
Geeft wel hilarische plaatjes! Als ‘ie die sprongen maar laat als ik er op zit. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk daarna de rust zelve dus terug naar het originele plan om een rondje te wandelen, maar wel de andere kant op om het hem niet nóg moeilijker te maken (door langs de weide met het paard te gaan lopen waar hij zo op reageerde).

<3
Afbeelding

Afbeelding

En even omdat ‘ie zo knap wordt!
Vergeleken met augustus, is toch abnormaal?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echt een (heel stoffig; sorry heb al even niet gepoetst lol) wintervachtje! :P Niet dik, maar wel lange haren.
Kan niet wachten tot hij door de rui heen is, die is inmiddels wel begonnen trouwens.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 01:26

Afbeelding
Afbeelding

Vies paard is een blij paard. :P <3
Wat foto’s/ video’s van afgelopen dagen.

En de februari recap:


Zoals ik al zei, de lente komt er aan!
Nu kan ik gerust iedere dag poetsen, alsof ik de winter wegpoets, haha.
Afbeelding

Ook van de week met o.a de target gespeeld:

Hij is zo ontzettend enthousiast de afgelopen dagen. Heel erg meedenkend. (Soms iets té op mij ingesteld dus daar hebben we met de les weer met de schuimbalken aan gewerkt)
Ik word enthousiast, hij ook. En dan bied hij dingetjes aan, vallen er puzzelstukjes op zijn plek en zijn we allebei BLIJ! :))
Vind het zo schattig als hij heel ijverig naast me loopt terwijl we oefeningen doen. En in de pauzes tussendoor kiest hij er ook voor om lekker tegen me aan te kruipen (dat mag; hij is niet opdringerig). Hij kan goed zijn eigen ontspanning opzoeken maar hij vindt het inmiddels niet meer zo vermoeiend allemaal. Pauze houden kan ook bij mij want bij mij kan hij ontspannen. Maar ook op een paar meter afstand kan hij dat, nu nog met de oefeningen. Oefeningen als hoofd laag werpen ook vruchten af. Hij doet het ook zelf. :Y) En door die ontspanning kan ik ook juist wat meer inspanning vragen. Op dat soort momenten wordt hij enthousiast. Hij mist natuurlijk nog een hele hoop balans en kracht dus wat hij doet is all together klunzig, maar aandoenlijk. :P

Maar de lente…. daar kom ik even op terug want vandaag leek het wel een natte Kerst.. {:) >;)
Afbeelding
Afbeelding

En mijn moeder heerlijk zen aan het tutten vandaag ook. <3
Afbeelding
Afbeelding

Zijn ontzettend smerige voeten heb ik hierna ook gewassen. Hij bleef ongelooflijk braaf wachten met het water en sop. Super vooruitgang!!
Had eigenlijk wel verwacht dat hij na het wachten wat ongeduldig zou zijn. Rond dit tijdstip dat we bezig waren krijgt hij van ons slobber, en begrijpelijk met waar hij qua conditie vandaan komt, wordt hij daar natuurlijk een beetje ongeduldig van. :')
Maar nee hoor, zen.

Voor wie het interessant vinden wat we nu zoal doen;
- 1x in ong 2 weken een grondwerkles.
(binnenkort gaan we samen met mijn instructrice het lange lijnen oppakken voor teugelvoering ed.)

- 2x pw doe ik (of natuurlijk mijn moeder) wat met hem afhankelijk van wat hij wil. Soms ook niet.
-> los in de round pen oefenen
-> wandelen
-> clickertraining
-> oefenen met tuig/soortgelijk/desensibiliseren (hierbij ook oefenen met duratie benen optillen, spuit in de mond doen, binnenkort bit aanpakken ed)
-> poetsen/wassen/toiletteren

Ik vergeet vast wel iets. Maar dit is het zo’n beetje.

Dus zo’n 2x pw 15/30 minuten bezig. Soms 3x. Soms niks. :j
Hangt er vanaf hoe ik me voel, hoe hij zich voelt. Hoe mijn moeder zich voelt. Het hoeft allemaal nog niet zo lang en vaak. Maar we vinden het wel leuk en hij geeft ook duidelijk aan wanneer hij moe is, dus daar houden we gewoon rekening mee.

Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:25

Het is heerlijk om mee te genieten van hoe jullie van hem genieten! Een paard voor t leven hebben jullie straks!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 20:05

Muga schreef:
Het is heerlijk om mee te genieten van hoe jullie van hem genieten! Een paard voor t leven hebben jullie straks!


Blij te lezen dat ik er niet als enige van geniet! <3

Vandaag voor de eerste keer gelongeerd. Met lijntje bedoel ik. Wil hem nog niet teveel belasten fysiek, echter als ik met lange lijnen teugelvoering wil oefenen, wil ik wel eerst de basis van het longeren er op hebben staan. :j
Hij was afgelopen dagen al wat drukker, zal wel door de weersomstandigheden komen, las het namelijk ook al in het beleertopic dat er meerderen de lente in de bol hebben. :Y) Dus dan neem ik dat maar mee in de training!

Ben wat langer bezig geweest dan normaal. Na 15/20 minuten klooien met manier 1, heb ik hem even los laten lopen en daarna manier 2 geprobeerd. En toen viel het kwartje. Vond het best wel al heel knap! Mijn cirkel is nog te groot (mijn lijn was ook te kort, ik heb geen idee waar mijn longeerlijn is gebleven :') ), maar Azu is super eerlijk en als ik iets te ver naar zijn schouder loop, staat ‘ie stil. Dus we gaan de cirkel langzaamaan kleiner maken. Voorwaarts is nu het belangrijkste. En ik moet na al die tijd ook weer effe wennen aan touw vasthouden, eventueel zweepje, op de juiste plek blijven. :D

Is ‘ie niet knap? _/-\o_ <3

Wachten:
Afbeelding
Afbeelding

Stappen:
Afbeelding
Afbeelding

Draf:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En perongeluk een galopje, haha:
Afbeelding

Natuurlijk tussendoor wat afgewisseld.
Hoofd laag. Kan hij al zo knap!!
Afbeelding

Lachuh! *D
Afbeelding

Toen ik thuis kwam, kwamen er weer enorme sneeuwvlokken maar beneden gedwarreld, dus hadden goed getimed, haha!