Je paard in de opfok-praattopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
BenaLaars
Berichten: 1358
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:59

Ik heb ook een maandje terug een veulen gekocht die in de opfok staat. Ik ga elke zaterdag even aaien met mijn dochter.

Verder kan ik daar niet veel met haar doen. Het is niet toegestaan haar uit de groepsstal te halen oid.


Babootje
Berichten: 26012
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:09

Ik kom ook even buurten. :D
Ons veulen Polunin staat in de opfok bij Van Baalen Farms. Ik ben heel tevreden over de zorg.
Het is een hengstveulentje van onze (vos)merrie (Vivaldi x Ferro) en de hengst Ferguson.

Foto van afgelopen winter. Aan hooi geen gebrek. Het hooi is gemengd met wat muesli, die Polletje erg lekker vindt. Helaas kreeg hij van het voorjaar een dikke sprong en bleek hij in 2 sprongen flink OCD te hebben.
Hij werd geopereerd, heeft even boxrust gehad en enkele weken nog beperkte beweging in de groepsstal. Zn vriendjes stonden inmiddels op de wei. Daarna is hij weer in zijn groepje gezet. Dat ging allemaal heel goed gelukkig en hij heeft verder t/m oktober lekker buiten gelopen.

[ img ]

Hij ontwikkelt zich goed en zijn sprongen zijn mooi geslonken. Alle OCD's zijn verwijderd zonder schade in het gewricht en de prognose als sportpaard is goed (mits hij zich verder heel houdt in de opfok natuurlijk :+ ). Hij is gelukkig geen onderdeurtje en hij ligt goed in de groep dus heeft vrijwel geen klappen te verduren.

[ img ]

Drie vosjes op een rijtje

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Tomorrow
Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:53

Ik heb ook een veulen in de opfok staan, een merrieveulen van Furst Dior, in de Eifel, "lekker" ver weg :))

Aangezien ze maar 1 keer kan opgroeien heb ik hiervoor gekozen. Dag en nacht op de heuvels zodat ze hopelijk een goed en sterk fundament ontwikkeld.
Uiteraard hebben ze wel een schuilstal en onbeperkt ruwvoer. Komen elke dag in de hand en krijgen ze dagelijks hun portie krachtvoer voor de bouwstoffen. Daarnaast wordt alles door de opfok geregelt, wormenkuren, entingen, hoefsmid, hoef alleen elke maand te betalen :+
Ik wil haar weer naar huis halen als ze ongeveer 2,5 jaar oud is, nog even geduld dus..

[ img ]


[ img ]

Babootje
Berichten: 26012
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:35

Mooie omgeving zeg! Geen wolven in de buurt? Dat zou wel een beetje mn angst zijn daar.

Tomorrow
Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:22

Babootje schreef:
Mooie omgeving zeg! Geen wolven in de buurt? Dat zou wel een beetje mn angst zijn daar.

Ja heel mooi! Nee die zijn daar niet :D

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:25

Tomorrow schreef:
Ik heb ook een veulen in de opfok staan, een merrieveulen van Furst Dior, in de Eifel, "lekker" ver weg :))

Aangezien ze maar 1 keer kan opgroeien heb ik hiervoor gekozen. Dag en nacht op de heuvels zodat ze hopelijk een goed en sterk fundament ontwikkeld.
Uiteraard hebben ze wel een schuilstal en onbeperkt ruwvoer. Komen elke dag in de hand en krijgen ze dagelijks hun portie krachtvoer voor de bouwstoffen. Daarnaast wordt alles door de opfok geregelt, wormenkuren, entingen, hoefsmid, hoef alleen elke maand te betalen :+
Ik wil haar weer naar huis halen als ze ongeveer 2,5 jaar oud is, nog even geduld dus..

[ [url=m/brTcWy.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Va5aKT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb dit topic stilletjes gevolgd maar dan staat de mijne bij die van jou!

Heb deze opfok inderdaad ook gekozen vanwege het feit dat ze elke dag goed gecontroleerd worden, voldoende ruimte hebben, goede zorg is, alles geregeld is wordt en ze niet in een groepstal komen ( teveel ongelukken zien gebeuren met hengsten in een stal samen ).

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

hendrika93
Berichten: 48
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Tricht

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:13

hoi allemaal, zijn veel berichten die goed klinken. Maar bijna niemand vermeld waar die opfok is.

Ik heb gister een 1,5 jaar hengst gekocht, die ik heb liefst zo snel mogelijk naar iets in de buurt haal. Alleen is dit niet de gunstigste tijd van het jaar.
Ik woon in Tricht in de Betuwe, weet iemand nog iets?

Babootje
Berichten: 26012
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:18

Ja het is echt een heel vervelende tijd van het jaar. Alle veulens zijn weer naar binnen een de groepen zijn stabiel gevormd. Dan is het echt niet verstandig om er een nieuwe bij te gooien. Ook niet voor jouw veulen zelf, die ongetwijfeld klappen gaat krijgen dan. Ik zou gewoon eens rondbellen of er een bedrijf is met een beginnende groep of nog een veulen die nog geen maatje heeft.

Rianne1807
Berichten: 689
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:05

Oei dat is lastig nu om een opfok te vinden zo laat in t jaar.
Ik had expres al vroeg gereserveerd omdat de meesten al snel vol zitten

Hopelijk vind je nog een fijn plekje, zie op facebook nog af een toe een advertentie voorbij komen, misschien zit er iets voor je tussen

Ania
Berichten: 6093
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-21 12:55

Er zijn volgens mij nieuwe paarden toegevoegd op de opfok want we hebben nu al een paar dagen een "camera bestuur strijd" hahaha

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:32

Hoi allen,
Ik heb in september een veulen gekocht in Groningen. die heb ik toen nog even daar in het weiland laten staan, maar merkte dat ik het vervelend stond dat ie zo ver weg stond en dat voor een sportveulen toch wel zwaar is om in een wei zonder onderdakje te staan. Toen heb ik hem verhuisd naar een opfok 45 minuten bij mij vandaan, maar inderdaad, met camera toezicht.
heerlijk is dat. leuker dan tv :)

Jasper 06-05-1999 - 04-08-2010 Caro 04-05-2012 - 08-10-2020
Een nieuw avontuur begint met Ruben!!

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:35

Ania schreef:
Er zijn volgens mij nieuwe paarden toegevoegd op de opfok want we hebben nu al een paar dagen een "camera bestuur strijd" hahaha

dikke kans dat we in dezelfde opfok staan?
mijn veulen staat er sinds een week. ik denk dat ik 1 van de schuldigen ben :) sorry

Jasper 06-05-1999 - 04-08-2010 Caro 04-05-2012 - 08-10-2020
Een nieuw avontuur begint met Ruben!!

Ania
Berichten: 6093
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-21 16:07

driebergen schreef:
Ania schreef:
Er zijn volgens mij nieuwe paarden toegevoegd op de opfok want we hebben nu al een paar dagen een "camera bestuur strijd" hahaha

dikke kans dat we in dezelfde opfok staan?
mijn veulen staat er sinds een week. ik denk dat ik 1 van de schuldigen ben :) sorry


Haha iedereen wil nu ineens via de camera kijken, probleem is alleen dat wanneer ik ook inlog ik nooit mijn paard kan zien omdat die stomme camera steeds maar weer overgenomen wordt |(
Raak je bijna verzeild in een klik oorlog. :') -O-

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:06

blijven proberen.
het lukt me eigenlijk steeds wel :)

Jasper 06-05-1999 - 04-08-2010 Caro 04-05-2012 - 08-10-2020
Een nieuw avontuur begint met Ruben!!

Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 23:15

Hier helaas gisteren het veulen op gehaald. Morgen kijken bij een nieuw adres. :x

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ania
Berichten: 6093
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-21 10:15

Ayasha schreef:
Hier helaas gisteren het veulen op gehaald. Morgen kijken bij een nieuw adres. :x


Wat is er gebeurd? -O-

Julia
Berichten: 24742
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 10:49

Ayasha schreef:
Hier helaas gisteren het veulen op gehaald. Morgen kijken bij een nieuw adres. :x

Ik heb je topic gelezen. Wat een ellende zeg. Geen fijne situatie. Hopelijk klikt het bij het nieuwe adres en maken zij hun beloftes wel waar!

Icecrystal
Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 18:03

Hier ook twee veulens in de opfok. Een klein groepje van vier merries. Kleinschalig had voor ons wel de voorkeur. Onbeperkt hooi en een ruime groepsstal.

Ze komen elke dag in een ruime, droge paddock en in de zomer 24/7 op het land.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Leuk om hier mee te praten en de veulens te zien groeien :D

Ketly
Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 19:50

Ik heb je een berichtje gestuurd Icecrystal, dat is denk ik namelijk dezelfde opfok waar ik straks heen wil <3 Is echt 5 minuten van mijn huis!

Nicky1963
Berichten: 1984
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 15:47

Vandaag ben ik weer even bij mijn veulen geweest en eerlijk gezegd schrok ik nogal. Van zijn mooie gespierde lijf was niet veel meer over, dunne hals, afhangend kruis, heel grote buik en de ribben kon je zien. De andere veulens ook even kritisch bekeken, maar kan zeggen dat ze allemaal zo buikig en ribbig waren.
Ik vind het helemaal niks. Hij had ook een opgezette koker, waarvan de dierenarts had gezegd om het nog even aan te kijken.
Nu heeft hij voordat ie naar de opfok ging een wormkuur tegen rode bloedworm gehad, omdat ie besmet bleek na mestonderzoek. Dus de opfok zal hem nogmaals een wormkuur geven hiertegen.
Ik ben er niet gerust op.
Stel ik me aan, zien alle veulens er altijd de eerste tijd zo uit? Of moet ik hier iets mee?

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 16:32

Ze vallen vaak wel even terug als ze net in de opfok komen. Dat is wel normaal, maar zoals je het beschrijft zou ik me ook niet gerust op voelen en klinkt ook als een worm besmetting in de groep, zeker als de andere er ook zo buikig en toch mager uit zien.

Nu vinden (helaas) veel mensen het ook normaal als ze er zo uit zien, ik vind alleen wel dat ook een veulen er gewoon goed en gezond uit moet zien. Niet mager, maar ook zeker niet te dik, goede "bespiering" en vacht.

Finns heeft vandaag heerlijk de hele dag gevoetbald. <3

[ img ]

Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 18:33

Ania schreef:
Ayasha schreef:
Hier helaas gisteren het veulen op gehaald. Morgen kijken bij een nieuw adres. :x


Wat is er gebeurd? -O-

Uhm heel lang verhaal eigenlijk maar lang verhaal kort;
Ondanks dat er eigenlijk helemaal geen ruzie geweest was (maar communicatie blijkt hun sterkste punt niet te zijn) werd Joy in zijn eentje buiten op weide gezet. Zonder ook maar één paard rond hem. We zijn hem dus per direct gaan op halen. :x

Een paar weken geleden is de 1e vertrokken, nu ik en begin volgende week vertrekt nummer 3. Wat de 4e eigenaar gaat doen weet ik nog niet. Die sprak recent ook al van niet te willen blijven. Dus ze hebben opfok gehad van half oktober tot ehm.. nouja, komende week. :+

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Susanne
Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 20:30

Wow jeetje dat is wel heel vervelend. Hij had wel in paniek door de draden kunnen vliegen. Niet echt een doordachte actie.
Twee maanden een opfok en al je klanten weg, misschien kunnen ze beter wat anders gaan doen :+

Ania
Berichten: 6093
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-21 13:27


Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:29

Susanne schreef:
Wow jeetje dat is wel heel vervelend. Hij had wel in paniek door de draden kunnen vliegen. Niet echt een doordachte actie.
Twee maanden een opfok en al je klanten weg, misschien kunnen ze beter wat anders gaan doen :+

Ja dat ging ineens heel snel. :+

Mooi dier is het Ania!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Bietjah87, Mark0919, mooney, Pellelilly, Vagabondo en 47 bezoekers