Je paard in de opfok-praattopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ania

Berichten: 6101
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 11:03

Zijn alle opfokkers al op de wei?
Hoe doen jullie dat met bezoeken?

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 11:30

Wat een ellende wat betreft opfok op de voorgaande pagina %)

Hier doet ze het super. Overmorgen wordt ze alweer 2 *\o/*
Sinds afgelopen weekend staan ze weer 24/7 op de wei, met 7 jaarlingen en twenters door elkaar. Ik mag daar gewoon naartoe en bij in wanneer ik wil, dus ik denk dat ik, net als gewoon op stal, +- 1x per 3 weken probeer te gaan :) wellicht deze week/dit weekend nog een keer extra :)

Nog meer mensen hier die al op zoek zijn naar penionstalling voor volgend jaar? := Ik zit een beetje in een waardeloze omgeving met veel paarden, lange wachtlijsten en steeds meer stallen die sluiten maar ik vind het ook een beetje lastig waar ik precies goed aan doe...

Afbeelding

Selente
Berichten: 1861
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 12:14

Pff nou, inderdaad… Hier heel tevreden over de opfok. Staan het hele jaar door 24/7 buiten op het gras. In de winter aangevuld met ruwvoer.

Betreft pensionstalling ben ik ook al aan het denken. Eigenlijk wordt alles naar huis gehaald rond september/oktober (klein groepje van 6 hengsten). Wil die van mij eerst even nog laten vrijspringen om te bekijken of meneer nog even z’n ballen mag houden of niet… Afhankelijk daarvan ga ik alvast een stal voor hem reserveren waar mijn merrie nu ook staat. Anders moet ik even een andere plek in de buurt gaan zoeken. Daarvoor ga ik dan alvast een oproepje plaatsen. Helaas door omstandigheden hem nog niet kunnen laten springen. Hopelijk binnenkort wel. :):)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 12:39

Ania schreef:
Zijn alle opfokkers al op de wei?
Hoe doen jullie dat met bezoeken?

Hier staan ze zomer en winter op de weide. Eigenaren kunnen er gewoon bij. :)

3heathcliff5
Berichten: 432
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 12:51

Blacky94 schreef:
Nog meer mensen hier die al op zoek zijn naar penionstalling voor volgend jaar? := Ik zit een beetje in een waardeloze omgeving met veel paarden, lange wachtlijsten en steeds meer stallen die sluiten maar ik vind het ook een beetje lastig waar ik precies goed aan doe...

Ik had me destijds bij aankoop van m’n veulen gelijk op de wachtlijst voor 2024 laten zetten. Uiteindelijk heb ik hem een jaartje eerder dan gepland naar huis gehaald. Dat is in goed overleg gegaan en kwam perfect voor de start van het landseizoen uit.

Spookje29

Berichten: 107
Geregistreerd: 25-06-22
Woonplaats: Droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:48

Jaa lekker op de wei! Happy paard, maar wel genoeg tijd om naar me toe te komen als ik er ben zo schattig.

Hij groeit op het moment :wow:
Hoebedoel je achterhand wat hoger :=
Afbeelding
Afbeelding


Centebakkie <3
Afbeelding

Afbeelding

MrsEm
Berichten: 27
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:15

Afbeelding

Afbeelding
Wat een leuk paard spookje29, ziet er goed uit!!

Mijn jaarling opgezocht op de wei en jeetje hij is gegroeid

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 20:17

Wat bultjes/wratjes is denk ik wel normaal bij de jonkies! Ik herken dat bij de mijne ook wel.

Wat groeien die van jullie ook allemaal snel <3 Ik ben vandaag ook weer langs geweest!

Afbeelding

Afbeelding

Rianne1807
Berichten: 693
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 20:45

Die van mij is inmiddels een half jaartje de opfok uit, maar ik vind het leuk om mee te blijven lezen en de ontwikkelingen te blijven volgen.
Ze groeien zo hard, zo leuk
Solana is inmiddels 1.56

Wat betreft pensionstal zoeken, misschien is t regio afhankelijk maar mijn ervaring is dat de wachtlijsten lang zijn, je kan er maar op tijd op staan.Afbeelding

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 21:21

Hier zijn de hengsten momenteel aan het ‘genieten’ van een zeer luid concert in het dorp. Het is country dus het past wel. _O-