Wat gek..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
huricane
Berichten: 785
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:59

AMCM schreef:
Ik weet ook niet wat er precies met de vorige eigenaar gebeurd is.. wel leuk geschreven :)

Het was gewoon stom van mij om mijn gegevens niet achter te laten, anderzijds ben ik er vrij zeker van dat dat toen voor hem nog meer aversie had opgewekt. Daarom dat ik het ook niet gedaan heb, heb er vaak genoeg aan gedacht toen. Ik kan de klok helaas niet terugdraaien.

Heb de huidige eigenaresse overigens een bericht gestuurd met de vraag of we echt niet wat kunnen regelen. Dat ik bij haar op stal blijf + een vervanger zoek, daar komt het op neer.

Ik weet dat het eerder een averechts effect heeft om zo'n dingen te vragen nadat je een 'nee' hebt gekregen, maar anderzijds vind ik dat ik ook wel alles uit de kast moet trekken, alvorens het volledig te laten rusten.


Ik zou ook gewoon het hele verhaal vertellen zoals in de openingspost.
Wellicht dat ze dan wel overstag gaat.


anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 15:03

Zou jij dit paard laten keuren als je het toch zou mogen kopen?Vaak komen zulke paarden niet meer door een keuring en de huidige eigenaar weet dat.Desondanks kan het paard zijn werk nog wel aan.Ik zou er nog eens over praten en dan een mooi bedrag bieden en zeggen dat je het paard neemt zoals het nu is zonder keuring.Als het een nee blijft dan heb je je best gedaan voor het paard en is het gewoon jullie karma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 15:15

De manegehouder kent het verhaal zoals in de openingspost, maar helaas.

Een vervangpaard (-pony) zoeken zou ik doen naast het aankoopbedrag, uiteraard. Dat zou zijn om haar de moeite te besparen.

Maar er was niet eens ruimte om een prijs te bespreken. Ze is gewoon niet te koop, dat was de boodschap. Vandaar dat ik probeer een beter voorstel uit te werken.

Maar ik weet zelf ook wel dat het niets wordt hoor :o

Klinische keuring komt ze sowieso niet door. Dus zou haar niet laten keuren, nee.

Ik ben bereid een stuk meer te betalen dan ze waard is, maar het moet realistisch blijven.

Anoniem

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:08

Net bericht terug gekregen, ze gaat er een paar dagen over nadenken :)

Renee1991
Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:13

Dat klinkt toch wel weer een beetje hoopvol. Misschien, nu er wat dagen verstrijken, landt het verhaal wellicht wat meer dan aan het begin. Ik duim voor je, TS.

sterregoud
Berichten: 1799
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:24

AMCM schreef:
Net bericht terug gekregen, ze gaat er een paar dagen over nadenken :)


Wauw ! Dat is goed nieuws !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:28

Vind ik ook :o heb eerlijk aangegeven wat het met me doet, en toch het voorstel gedaan iets (tijdelijk) met onze pony uit te werken (naast verkoop van het paard in kwestie en bij haar op stal te blijven staan).

Het is inderdaad zoals iemand hier zei oneerbiedig een wildvreemd paard te zoeken en dat in de plaats te sturen. Maar voor de pony zou het - mits héél goede afspraken en een proefperiode - niet eens zo'n gek idee zijn.
Heb lang een verzorgster / bijrijdster proberen vinden maar nooit iemand gevonden die haar én kon rijden én het juiste gewicht / lengte had. Dus nu staat ze er maar wat en daar heeft ze echt veel te veel energie en temperament voor..

Ik weet niet of het wat wordt maar ik sta er wel voor open het te bespreken in ieder geval.

Mijn eerste pony heeft ook een tijd in de manegelessen gelopen en dat ging prima.
Een ander paard heb ik ooit aan een (heel paardvriendelijke) manege verkocht maar dat werd dan weer helemaal niets. Die heb ik na 3 jaar teruggekocht.

Eerst maar eens afwachten wat ze wil en in welk deel van het voorstel ze wel of geen interesse heeft :o

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:34

sterregoud schreef:
AMCM schreef:
Net bericht terug gekregen, ze gaat er een paar dagen over nadenken :)


Wauw ! Dat is goed nieuws !

Waarschijnlijk heeft ze het met anderen besproken die haar aanraden het paardje wel te verkopen omdat hij\zij langzamerhand slijtage gaat vertonen en aan pensioen toe begint te komen.Misschien wil ze het er ook nog over hebben met de vaste lessers van dit paard,die dan uiteraard voortaan op een andere moeten. Ik wens jullie succes!

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:36

Oh TS, ik duim dat het alsnog doorgaat!

Don't take anything for granted

Cowgirl
Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:49

Wat een bijzonder verhaal.

Ik ben ook eens een paard 'verloren' doordat het contact met de eigenaar wegviel.
En toen er weer eens contact was was het paard verkocht. Via bokt ook erachter gekomen dat ze op een manege stond maar dat was het dan. Ik denk ook niet dat ze nu nog leeft.

Ik hoop dat het lukt en dat ze binnenkort van jou is.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Wesseltje
Berichten: 2174
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:34

AMCM schreef:
Net bericht terug gekregen, ze gaat er een paar dagen over nadenken :)


Ik ga zo hard voor jullie duimen!

Anoniem

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:51

@anjali dat zou zeker kunnen :)

Bedankt iedereen voor het mee duimen/hopen :o

pmarena
Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:13

Oh spannend zeg, de deur is nu in ieder geval meer op een kiertje dan eerst....

Marizi
Berichten: 447
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:56

Spannend! Ik duim voor jullie! Bijzonder verhaal dit <3

Kindness is Free! Sprinkle that stuff everywhere ;)

nardxash
Berichten: 3982
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:31

Wat spannend dit ik ga voor je duimen <3

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

N4N4
Berichten: 1092
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:34

Ahh ik duim ook weer mee , mijn 2 paarden ( bij aankoop 17 en 19 jaar ) waren ex manege paarden en beiden over kunnen nemen van de manege om ze een mooi pensioen te kunnen geven ..
Ik hoop voor jullie beiden dat jullie de gun factor krijgen van de manege

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:57

Oooh ik lees even bij, en dacht, aah nee..wat jammer..en nu toch weer misschien! Maar zou je je pony dat leven willen aandoen? Want dat lijkt me moreel echt heel lastig.

sassycas
Berichten: 188
Geregistreerd: 16-01-15

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:56

Ik duim voor je TS!
En zelfs als het voor nu nog niet kan dat je haar over een paar jaar een mooi pensioen kan geven.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 23:00

Balen dat ze eerst nee zeiden, maar ik snap het wel.

Jij voelt jouw verhaal en voor jou is het uniek. Maar een manege heeft natuurlijk heel veel paarden en pony's die geliefd zijn en er zijn altijd wel mensen die een leuk bod doen op die pony's en paarden.

Jij komt met dit verhaal en een vader en moeder komen met het zielige verhaal van hun kind.

Ik snap wel dat het voor hun hetzelfde klinkt en ze zich er iets voor afsluiten.

Ik zou me ook echt goed bedenken of je je pony echt uit handen wilt geven op deze manier. Prima manege zoals je zegt, maar je vindt dat "je paard" daar niet oke oogt en hebt gezien hoe een pony wordt aangepakt. Daar ben je dan niet bij en je kan een hele andere pony terug krijgen.

Ik denk dat je je schuldig gaat voelen om de 1 voor de ander te ruilen, al zou het tijdelijk zijn.

dito
Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 23:12

Ojeeee het blijft toch spannend!! Ik duim ook mee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 23:59

Over de pony ligt ook helemaal nog niets vast natuurlijk. Haar antwoord was kort dat ze een paar dagen gaat nadenken, meer weet ik zelf ook niet :o

Ik zou me er enkel goed bij voelen als het voor de pony zelf werkt, uiteraard. Dus natuurlijk twijfel ik hier sterk om maar veel zal afhangen van eventuele afspraken. Iedereen moet er gelukkiger van worden, vooral de pony, anders is het geen goede oplossing. Feit is wel dat de pony de beweging en aandacht echt wel kan gebruiken. Dat ontbreekt
bij ons jammer genoeg. Maar nooit ten koste van haar eigen geluk natuurlijk! Eigen paarden blijven hoe dan ook voor gaan, altijd :)

Maar zover is het dus helemaal nog niet :o ik heb gewoon al mijn ideeën op tafel gelegd en nu is het afwachten of zij er wat mee kan of niet.

En ook ik begrijp goed waarom ze haar niet zouden verkopen, dat heb ik zelf ook aangegeven bij de manegehouder. Alle respect voor haar beslissing want begin inderdaad maar eens aan alle verliefde meiden die hun lievelingspaard willen kopen ;) dan is je stal zo leeg.

Dus ik blijf ondanks alle emoties wel nuchter hoor. Het hele plaatje moet kloppen anders gaat het niet door, en ik hou in mijn achterhoofd dat het voor haar niet noodzakelijk is dit paard te verkopen, wat mijn kansen enorm verkleint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:01

Gisteren zou de merrie mee in de les van mijn dochter lopen, maar het meisje dat er normaal op zou moeten kwam niet opdagen. Dus heb ik de les meegereden :o

Wat was het heerlijk om een uur lang bij haar te kunnen zijn. Vooral het moment waarop we langere tijd moesten halthouden op de middellijn (de kinderen doen dan wat gymnastiekoefeningen te paard, ik wachtte gewoon), hadden we echt een innig momentje. Het wederzijdse gevoel is er absoluut nog.

Maar goed, om nu vaker mee te rijden in de les is voor mij geen optie.
Het zijn typische groepslessen van 'rechtuit - achter mekaar', en het paard is zo stug, stijf, stram... ze zou een hoop voltes en overgangen kunnen gebruiken, een beter zadel, een fijner bit en een goede osteopaat :o dus het heeft geen zin om op die manier deel te gaan nemen om toch meer bij haar te kunnen zijn.

Inmiddels ben ik van iemand anders ook te weten gekomen dat een meisje haar in halfpension heeft. Dat speelt wellicht ook een beetje een rol.

Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van de manegehouder en zelfs gisteren voor, tijdens of na de les kreeg ik haar niet te pakken. Dus ik vermoed dat ze er gewoon écht niet op zou zitten wachten.

Ik ga zo meteen weer naar de manege toe omdat ik er gisteren iets vergeten ben, als ze er dan is doe ik een bod om haar te kopen, incl. daar op stal blijven staan + het meisje dat haar halve stal mag behouden. Ik wil ook voorstellen dat we dan beide minstens 1x per week mee in de les rijden. Meer dan dat kan ik echt niet bedenken.

De kans is ontzettend groot dat het niets wordt, dan aanvaard ik het ook gewoon en laat ik het echt helemaal los. Dan is het gewoon jammer, maar helaas. Fijn dat ik weet waar ze nu is dan nu, en verder klaar. Genoeg werk met de paarden, en ik ben echt te oud geworden om op deze emotionele rollercoaster te blijven zitten :o dit is gewoon niet goed voor m'n hart :')

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:06

Tjonge.Het paard is dus in halve huur. En jij bent bereid om dat door te laten gaan nadat je het paard gekocht zou hebben.Dus in feite zoiets als"koop breekt geen huur"! Dat is wel een recept voor problemen.Je bent wel heel dol op het paard dat je dat allemaal overweegt!! Ik ben enorm benieuwd hoe dit af gaat lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:13

Nee het meisje doet dan met mij halfpension zeg maar.
Ik bedoelde het meer dat ze het paard misschien niet wil verkopen omdat dat meisje er natuurlijk ook een hechte band mee heeft.

Het is allemaal een beetje gokwerk omdat ik de mensen niet echt ken, maar gewoon helemaal niets doen kan ik niet. Al weet ik zelf maar al te goed dat het een onbegonnen zaak is.

Ik hoop de eigenaar echt zo meteen te treffen, en het dan 'closure' te kunnen geven. Ik aanvaard een nee, geen probleem, maar ik wil het eerst nog een laatste keer kunnen bespreken.

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:19

Kun je het meisje dan niet als bijrijdster nemen? Dat halve stal houden dat maakt het wat ingewikkelder denk ik, in de zin wie bepaald wat.

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, ikkedus, Mark0919, Sterrenpony, VinandoW, xxIsaa en 36 bezoekers