Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
silvia58
Berichten: 1824
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:00

Hoe gaat het nu met de pony ?
Het is al een poosje stil in dit topic :D


Babootje
Berichten: 26014
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:45

Ja ik ben ook wel benieuwd. Zag eruit als een leuke combi

draverflicka
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:18

Amber_anne schreef:
Ik zie op Social media vaak een vrouw voorbij komen die kleine pony's aanbiedt. Helemaal doorgereden en braaf. Wel vaak in de hogere prijsklasse

Misschien dat iemand hier weet wie ik bedoel



Bedoel je misschien Anaïs de bondt? die heeft onderandere een instragram account "anaissuperponys" zijn echt plaatjes en inderdaad wel in de hogere prijsklasse voor een pony maar allemaal super braaf met kinderen.

StalNollie
Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:00

draverflicka schreef:
Amber_anne schreef:
Ik zie op Social media vaak een vrouw voorbij komen die kleine pony's aanbiedt. Helemaal doorgereden en braaf. Wel vaak in de hogere prijsklasse

Misschien dat iemand hier weet wie ik bedoel



Bedoel je misschien Anaïs de bondt? die heeft onderandere een instragram account "anaissuperponys" zijn echt plaatjes en inderdaad wel in de hogere prijsklasse voor een pony maar allemaal super braaf met kinderen.


Daar zijn blijkbaar meningen over verdeeld. Weet niet welk topic dit meer naar voren kwam.

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:52

Dat zijn vooral ex dekhengsten, die ze castreren en beleren. Ik vraag me af of het altijd goed gaat. Lijken me geen pony s die je even een paar weken laat staan. Verder zijn het plaatjes om te zien, als je als ouder zelf traint en dan je kind even een half uurtje laat shinen zal het vast goed gaan (dat is met de gemiddelde kinderpony zo denk ik)

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:21

Precies dus je moet heel goed weten wat je koopt. Pony s zijn relatief onervaren. Ik heb ook wel jonge pony s aan jonge kinderen verkocht maar wel met de goede begeleiding erbij.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:02

Een goede kinderpony is een pony die zich daar al mee bewezen heeft geruime tijd. Die veel gezien heeft, daardoor vaak al wat ouder is bijv. Die wekelijks mee is geweest naar lesjes en van vreemd terrein niet meer onder de indruk is. Die braaf blijft als een klein kind er alleen maar op zit en weinig tot geen begeleiding geeft. Die pony's zijn braaf voor je beginnende kind, die kan je zo meenemen richting een bixie etc. De pony's van Anaïs zijn idd prachtige pony's met kwaliteit, pony's waar ouders graag naar kijken, maar klopt, dat zijn onbeleerde pony's, ik lees vaak net gecastreerd en dan gaat er 3 weken een (jong)volwassene op. Dan is het plaatje prachtig, maar dat maakt de pony geen kinderpony. Braaf zijn en braaf blijven is iets heel anders, je zoekt voor een klein kind echt een pony die braaf blijft. Deze pony's komen net onder de begeleiding van een (jong)volwassene uit die flinke rijervaring hebben. Leuk aangereden, vast en zeker, maar nogmaals dat maakt het geen kinderpony. Teveel ouders kijken naar het prachtige plaatje waarmee ze hopen dat hun kind ooit in de ring zal verschijnen, maar kijk aub naar ervaring en bewezen karakter.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:16

En dan hebben we t nog niet over de prijzen _O-
Als ze voor €4000 een pony kunnen “opkopen” dan kan je wel een beetje rekenen wat ze zelf vragen…

Ik heb wel is contact gehad om een pony te kopen voor mijn nichtjes maar heb t toen toch maar niet gedaan. Gelukkig heb ik zelf 2 lieve pony’s staan die wel geschikt zijn voor een kind als ze daar klaar voor zijn. Alleen de 1 is wat breed voor een klein kind :+

Getup
Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:44

Vraag me ook altijd af, wat die door grote kinderen of kleine volwassenen gereden ponys doen, als ze alleen door kinderen gereden worden.

Maar t plaatje is geweldig mooi , incl super outfit en bijpassend gekleed schattig kindje.

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:35

Onze pony heb ik sinds jaarling, zelf beleerd voor de wagen, de pony heeft 'veel' gezien wat betreft shows en keuringen. Nu met mn dochter superbraaf. Ze rijdt hem los thuis in de bak, op bixie aan de hand ivm leeftijd. Maargoed hier zijn jaren training aan vooraf gegaan met weinig kans tot fouten maken.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:50

Ts ik zou je wel willen aanraden om een iets ouder ruitertje te zoeken die leuk kan sturen die de pony ook rijdt . Het is nu een brave pony naar voor dat je dochter er zelf mee kan rijden ben je zo 2 jaar verder . Wel fijn als ze dan af en toe nog even ‘normaal’ gereden wordt .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gillian, Hanjan en 32 bezoekers