Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:47

Felien_kyra: balen dat ze een reactie heeft gekregen op de enting. Hopelijk gaat het snel weer beter met haar!

Juliavh: netjes gereden dat lijntje! Hoe hoog was dat? Ziet er in iedergeval best hoog al uit, ik doe het je niet na haha.


19 Januari 2021

Vanmiddag getraind op de vereniging, ik heb vandaag vooral geoefend op de aanleuning. Dat blijft een dingetje voor ons maar vandaag ging dat eingelijk heel fijn. Ook moet ik echt meer de hoeken door gaan rijden in galop, ik snijd ze veel te veel af steeds. Dus dat hebben we ook mee gepakt.

En onze nieuwe LeMieux Citron dekje uitgeprobeerd. :D


Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:08

Even een levensteken van mij.

Ik lees stilletjes mee, maar heb de afgelopen week weinig puf gehad om te reageren.

Helaas heeft Matt mijn vriend er dit weekend af gegooid. Liep heel rustig, om ineens te ontploffen. Inclusief omhoog komen en bokken.
Was er zelf niet bij, maar als ie mn vriend eraf krijgt, moet dat niet een banketstaaf bokje geweest zijn :\

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 20:50

Gefeliciteerd met je winstpunt, Roosjenat, wat fijn dat het deze keer zo snel ging! Ook fijn dat je training goed ging, aanleuning blijft voor mij ook altijd een dingetje. Dat geel staat haar goed!
Felien_Kyra, spelen is ook gewoon leuk inderdaad, maar ik kan niet wachten tot ik weer fatsoenlijk kan rijden. Het idee was deze winter veel te starten zodat ik in een zandbak kan rijden, maar ja, corona...
Wat vervelend dat ze zo heftig op de enting reageert. Onze senior Sandy had er ook zo'n last van, die kon haar hals haast niet meer bewegen...
Sinatra, goed dat je zo voorzichtig bent, better safe than sorry!
JuliavH, ziet er goed uit, wat fijn dat jullie zo vooruit gaan met springen, en ook lekker in het bos zijn geweest!
Dilan, wat een rotstreek! Ik hoop dat het bij 1 keertje blijft, hopelijk was het vanwege de kou of sneeuw.

Argh, ik mis de paarden, jarenlang elke dag geweest en nu nog maar 2x per week valt me toch wel zwaar... Ik zou zo veel meer willen doen maar dat kan toch niet met het weer dat we hebben. Als de dagen langer worden, hoop ik weer 3x per week te kunnen.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:22

Nou Mel was vandaag super rustig en knuffelig als een krolse kat :+ arme paard heeft het heftig te pakken met die hormonen..

Dilan, hoe gaat het met je vriend? Zulke grapjes zijn altijd vervelend.

Nessinator - het weer is inderdaad vreselijk. Maar elke week is het 10 minuten langer licht, hou je daar aan vast :D

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:03

roosjenat: Staat goed, je nieuwe dekje! Aanleuning is ook moeilijk, fijn dat het goed ging!
Het lijntje stond op 90/95 cm. Ik had nooit gedacht dat ik dat zou durven toen ik begon met springen, maar Zaza geeft me zo veel vertrouwen. Het maakt niet uit hoe ik op de sprong aanrijd, ze springt alles!
Dilan93: Wat naar van Matt.. Vriend geen pijn gedaan?
nessinator: Ik snap heel goed dat je de paarden mist, daar heb ik al last van als ik 1 dag niet naar stal ben geweest. De dagen worden gelukkig wel steeds sneller wat langer!
Heerlijk die hengstige merries Sintara. Lekker misbruik van maken zolang het duurt haha

Zaza heeft weer even een paar dagen rustig aan. Gisteren is de fysio geweest, gewoon voor controle en die was erg tevreden. Wel weer even wat losgemaakt en advies om even 1 a 2 dagen vrij te doen en daarna weer rustig oppakken. Ik wilde wat in het bos gaan wandelen, maar dat vind ik niet echt verantwoord met dit weer haha

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:53

Afgelopen week hebben de paardjes een week "vakantie" gehad. Wel hebben ze vorige week zaterdag voor het eerst met een speel maatje gestaan. Dit doen we nu eventjes zelf af en toe een uurtje zodat we zelf het binnen en buiten zetten kunnen oefenen. 2 verliefde haflingers zijn niet makkelijk uit elkaar te halen :j

Afbeelding

Gisteren heb ik voor het eerst een longeersingeltje om gehad bij Pip. Eventjes kijken of hij zou passen. Dat deed ze heel goed en braaf. En Donja mocht ook eventjes aan de longe lopen. *\o/*


Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:15

Vriend is wat beurs, maar gelukkig niks gebroken. Is ie er beter vanaf gekomen dan ik zelf vorig jaar :=

Het weer is idd niks momenteel :n

Fijn dat Pip en Donja braaf waren :)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:36

Wel alles mee gelezen, nog geen tijd gehad om op de laptop te kunnen reageren.

Vandaag met Donner & Gestoa naar de binnenbak geweest. Beide ongeveer 30/40 minuten gereden. Donner gewoon lekker basis en Gestoa daar had ik m'n handen vol aan :+ Galop was weer zitten en niks doen aangezien ze enorm blij en heet was. Draf ging enorm fijn, op een gegeven moment kwamen er 2 andere paarden erbij in de bak en toen werd ze echt enorm heet dus toen ik ging doorzitten kon ze echt sjouwen! Ben benieuwd, als ze morgen dus goed loopt en niet stijf is dan hebben we de galop alweer uitgebreid. Linksom 2 voltes gereden vandaag (denk met lange zijde erbij wel 2,5/3) en rechtsom had ik al 3 voltes :) Had m'n app aangezet zodat ik kon zien hoeveel minuten ik van wat had gedaan, maar die had zich tijdens het rijden opeens afgesloten dus dat was even flink balen

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 20:49

Geniet van alle knuffels nu het kan, Sinatra!
JuliavH, nee het weer zit niet mee. Wij zijn voor de veiligheid ook maar niet het bos in geweest...
Wat fijn dat Pip zo braaf was, Donja1996!
Dilan, gelukkig geen blijvende schade. Hopelijk gaat het snel beter met Matt.
Veertje, wat fijn dat de galop zo goed ging, ondanks het sjouwen! Ja die apps, die doen echt waar ze zelf zin in hebben af en toe...

Gisteren niet zo veel met Madelief gedaan, alleen even snel de disengage op film gezet. De juf was erg tevreden!
Met Stink heb ik héél kort aan het zadel gewerkt, maar ik denk dat we als ik met beleid blijf werken, nu wel over het zadelprobleem heen zijn. We kunnen dus het rijden heel rustig aan weer op gaan pakken!
Afbeelding

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:24

Urgh, Heb ik op iedereen gereageerd logt bokt ineens uit zichzelf uit en is mijn post weg :')
Dan meer even kort opnieuw op iedereen reageren

@JuliavH Je springen ziet er goed uit hoor :D Fijn dat je er steeds meer vertrouwen ook in krijgt.

@nessinator Kan me voorstellen dat de dagen verschrikkelijk zijn als je in dit weer niks kan doen met de paarden. Ook geen behoefte om te gaan poetsen of knuffelen 's avonds? Dat je in ieder geval daarvoor wat vaker gaat dan 2 keer. Geen idee hoe ver de paarden bij je vandaan staan en kan me voorstellen dat je daar met dit weer ook niet persé zin in hebt.

@veertje99 Lekker bezig! :D Hoe gaat het met Gestoa vandaag? was ze stijf?
Ik vergeet uberhaupt de app aan te zetten.... Heb zovaak dat ik thuis denk, vanaf morgen ga ik die app gebruiken :')

@Dilan93 begrijpelijk dat je nog niet de puf hebt om overal op te reageren. Hoe gaat het nu met je?
Gelukkig dat je vriend er niks ernstigs aan over heeft gehouden. Wel nog wat met Matt gedaan deze dagen? En hoe ging dat?

@Donja1996 Fijn dat je lekker met de paarden bezig bent geweest na een weekje vakantie. Kunnen ze soms echt van opknappen :)

@Roosjenat Dat dekje is echt heel mooi :D Fijn dat de trainingen zo lekker blijven gaan.


Bij Elaya gaat het de goede kant op met de reactie op de enting. Ze is weer helemaal zichzelf en haar borst is minder hard, dik en warm. Het is nu naar onder gezakt, maar dat is een normale reactie.
Vandaag was het nog een heel klein beetje te zien.

Zondag:
Afbeelding

Gisteren:
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding

En hoe haar week er verder uit zag :D :
Afbeelding

Lekker rustig gewandeld en op de wei gestaan haha

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 21:52

Het is 50km weg, en na een dag werken ben ik eigenlijk wel moe genoeg om niet nog 1,5 uur (40 minuten enkele reis) in de auto te zitten ook al krijg ik energie van de paardjes... Er moet ook nog wat tijd overblijven voor mijn man!
Fijn dat ze opknapt na de enting!

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:53

Oh dat is heel begrijpelijk dan met die afstand! Kan ik me goed voorstellen.
Lastig zeg. Dan inderdaad maar vasthouden aan wat de rest ook zei: wordt nu alleen maar weer elke dag langer licht ;)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:25

@nessinator, super zeg dat jullie weer rustig aan kunnen gaan opbouwen!

@Felien, ze liep nog steeds goed vandaag en niet stijf! Morgen dus weer een buitenritje :D Wil dit keer de GoPro mee nemen en hopelijk werkt de app morgen wel dan kan ik hier ook m'n route een keer laten zien :+

Jeetje wat een heftige reactie zeg! Hopelijk trekt het allemaal snel weg

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:29

Nessinator, aii, 50 km is ver idd. Verste wat Titane heeft gestaan was 75 km, tijdelijk. :=

Felien-Kyra, fijn dat het beter gaat nu :) lekker gewandeld zie ik :j

Met mij gaat het nog niet heel geweldig. Klinkt heel stom, maar heb heel erg het gevoel dat ik in een zwart gat gevallen ben. Ik mis Titane ontzettend, maar mis ook ineens het zorgen voor hem, wat ik ruim 3 maanden dagelijks moest doen ivm de blessure.

Ben maandag voor het eerst weer naar stal geweest voor Matt, maar het is niet meer hetzelfde. Titane zn stal is leeg, en daar word ik nu steeds mee geconfronteerd als ik op stal kom :(

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:11

Aw dilan :(:) niet meer dan normaal vrees ik. Dat geeft aan dat je mens bent..
Matt kan het ook heus wel even zelf redden, zeker nu hij toch een beetje trubbles heeft - laat het gaan en denk om jezelf

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:06

@Veertje99 goed bezig! en veel plezier op je buitenrit vandaag!
@nessinator 50KM is een flinke afstand zeg 8)7 Ik vind 5km al veel om naar de paarden te fietsen :+ Wel fijn dat jullie over het zadelprobleem zijn!
@felien jammer dat Elaya zoon reactie geeft op de enting! Gelukkig gaat het beter!
@dilan heel erg veel sterkte nog! :knuffel:

Gisteren heb ik Donja sinds lange tijd weer aan de dubbele longe gehad! Sinds ik haar heb heeft ze altijd enorme moeite gehad met de rechter stelling. Normaal begin ik altijd rechts om met longeren. Dan heeft ze meer energie en dan gaat ze minder vaak proberen om te draaien. Maar vandaag om het mezelf makkelijk te maken had ik haar eerst linksom. Dus rechtsom was het weer feest haha! Ook omdat ik iets meer stelling als normaal aan de enkele longe vraag draaide ze vaak al gelijk om :')
Heeft iemand meer ervaring met de dubbele longe hier? Dan stuur ik je even een PBtje :o


Afbeelding


Pip heb ik gisteren heerlijk gepoetst. Als er niemand op stal is staat ze heerlijk rustig op de poetsplaats heb ik gemerkt. En als er meer mensen zijn gaat ze draaien, bijten in de ketting en hangen. |( Maar oh wat was ze lief vandaag. Dus uitgebreid beloont met snoeppies! Daarna heb ik in de stal gang nog wat geoefend met stilstaan wanneer ik het zeg en achteruit lopen. Deed ze ook heel lief! Ik ben nu een Trotse mama :o

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:21

Je mag mij wel een PB doen! Veel gelongeerd met dubbele lijnen :)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:00

Vandaag weer op pad geweest met deze dame. Ronde van ongeveer 8,5/9KM gemaakt. 2 minuten galop en weer ongeveer 15 minuten draf de rest weer lekker gestapt. Ze was weer erg blij dat ze mee mocht
Afbeelding

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:43

Donja1996: Fijn dat Pip braaf was voor de eerste keer! Dat rustig staan als je alleen bent maar niet als er meer mensen zijn herken ik wel, daar heeft Zaza ook last van. Als er teveel mensen/dingen zijn kan ze geen overzicht meer houden en raakt ze in de stress. Pip is nog jong natuurlijk, dus dat gaat wel goed komen, je bent er volgens mij goed mee bezig!
Goed dat je steeds wat verder kan uitbreiden met Gestoa veertje99. Lekker buitengereden zo te horen!
nessinator: Foto ziet er lekker ontspannen uit, mooi!
Felien_Kyra: Oei, dat was wel een flinke bult van de enting.. Fijn dat het beter gaat nu
Dilan93: Je klink helemaal niet stom hoor, dat is een heel normale reactie helaas. Zorg voor jezelf en neem alle tijd die je nodig hebt. :knuffel:

Woensdag 20/01 heb ik een korte wandeling door het bos gedaan, even lekker uitwaaien. Wind viel wel mee gelukkig woensdag, anders had ik het niet gedaan. Gisteren weer rustig gereden en Zaza was echt superfijn. De rechtergalop ging top dus ik was erg tevreden.
Vandaag was niet onze dag, ik kon totaal niet doordringen bij Zaza. Ben ook maar na 15 minuten afgestapt om te voorkomen dat ik mijn ergernis op haar ga afreageren.
Ik heb nu ook 1 van de manegepaarden onder mijn hoede om te revalideren, dat vind ik erg leuk. Het is een clown, maar ik ken hem langer dan vandaag gelukkig. Vind het wel leuk om het verschil te merken tussen hem en Zaza. Dan is Zaza toch een stuk beter aan je been dan je in 1e instantie denkt. :=

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:44

Wat een super leuk topic! Ik zou ook graag mee willen doen.

Banjo mijn 10 jarige barock pinto. Vorig jaar veel pech mee gehad en zijn SI gewricht in laten spuiten.
Doelen voor dit jaar:

- Opbouwen.
- Gezond zonder verzet kunnen rijden.
- Hopelijk weer eerste sprongetjes maken.
- Hopelijk einde jaar weer mee op concours als alles mee zit en hij een half jaar pijn vrij kan zijn.
Afbeelding

Dan mijn nieuwe troef, Mr. Elois. 3,5 jarig springpaardje net 2 maanden onder het zadel.
Doelen voor dit jaar:

- Zelfstandig op en af stappen.
- Zelfstandig rijden.
- Eerste bosritje.
- Mee naar ander terrein.
- Eerste sprongetjes onder het zadel.
- Hopelijk een lage BB parcour rond hobbelen.

Afbeelding

Voor Pluis wil ik een pijnvrij jaar, en voor Elois wil ik een jaar van vertrouwen en spelend groeien naar een springpaardje :D

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:16

@veertje99 ik heb je n pb gedaan! En heerlijk dat je op pad bent geweest! Echt mn droom met pipje <3

@julia Fijn dat de galop goed ging!

Welkom @Cynthia!Leuke paarden heb je

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 21:12

Dilan, het enige dat ik kan zeggen, het slijt. Het is een cliché, maar het wordt beter. En dat zwarte gat, is niet stom en je komt eruit :knuffel:
Donja, wat leuk dat je met dubbele lijnen bezig bent!
Lekker bezig, Veertje, fijn zo'n rit!
JuliavH, wat fijn dat je deze week zo fijn hebt kunnen rijden! En wat goed dat je op tijd kon afstappen, voordat het erg werd. En succes met het manegepaard!
Welkom, xCynthiaVos! Leuke paardjes, veel plezier dit jaar!

Het zal inmiddels niet meer verbazen, wij zijn weer het bos in geweest! Madelief schrok van een loslopende hond, maar was goed terug te rijden. Ik zat zelf weer op Sandy is die was heel fijn.
Stinky heeft een wellnessdagje gehad, zijn staart is gewassen, ik heb zijn manen uitgepluisd en hij heeft een massage gehad!


Afbeelding

Wie van de twee is de 25 door? :D

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:19

Cynthia, welkom :wave:

Nessinator, ehhh, moeilijke := de vos is de w5 gepasseerd?

Julia, leuke uitdaging om een paard te helpen revalideren :)

Vandaag samen met Chris naar stal geweest. Matt aan de dubbele lijnen gehad. Gaat prima zodra ie loopt, maar aan- en afkoppelen zijn wel 2 personen voor nodig.
Blijft altijd gissen naar de reden dat hij dingen aan zijn lijf zo eng vindt. Kan me niet voorstellen dat een paard van nature zo extreem reageert op lijnen of een ruiter :=

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:24

@Julia, Fijn dat de andere dagen wel goed ging! Soms heb je van die dagen er tussen zitten dat je beter kunt stoppen dan door kunt gaan :+ Leuk dat je er ook 1 mee mag nemen van de manege!

@Cyntia, welkom! Pluis blijft een geweldig dier, hoop dat hij dit jaar weer wat kan gaan doen en pijnvrij rond kan lopen. Vind je nieuwe paard echt super leuk! Erg benieuwd hoe jullie het gaan doen in de toekomst

@nessinator, Klinkt als een heerlijk dagje met de paarden!

@Dilan, Enig idee waarom hij zo reageert op de lijnen?

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:53

Helaas niet. Weet dat de vorige eigenaren het 1x geprobeerd hebben en hij compleet in paniek is gaan rennen. Maar denk dat ie toen al een trauma ergens van had.
Inmiddels kun je hem longeren met dubbele lijnen, maar het vastmaken en loshalen blijft een dingetje.