Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sherivey
Berichten: 8590
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 00:23

Hey allemaal, ik heb bijgelezen, maar geen energie om een bijleespost te maken, sorry.

Titane heeft vanmiddag tot de DA kwam lekker staan eten. Geloof niet dat ik me ooit eerder zo klote heb gevoeld. Hij zag er nog prima uit, wat me dan weer deed twijfelen.

Eenmaal uit de box was gelijk weer duidelijk dat hij helemaal niet in orde was, liep weer niet goed.
Hebben hem naar een rustige plek gebracht, waar hij eerst een verdoving kreeg. Even later een tweede spuit, zodat ie ging liggen, wat gelukkig zonder veel tegenstribbelen ging. En daarna de laatste spuit.

En gatver wat deed dat zeer. Heb staan janken als een klein kind en heb hem over zijn hoofd zitten aaien tot hij echt weg was.

Het leek zo onwerkelijk, maar zo nu en dan slaat het als een bom in dat hij er echt niet meer is. ;(

:wave:


Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 08:14

Heftig he. Wel ontzettend fijn dat het rustig is gegaan. Heel veel sterkte komende periode! Je kan me altikd een PB sturen :(:)

IG: @arabierjoep

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:11

fijn dat hij lekker heeft staan eten tot de da kwam en dat hij rustig is gegaan. Je hebt het goed gedaan dilan :knuffel:

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Sherivey
Berichten: 8590
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:22

Is idd fijn dat het rustig gegaan is.

En al weet ik dat het de juiste beslissing is, het voelt nu nog niet zo :n

:wave:

JuliavH
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:47

veertje99: Gefeliciteerd met je punten! Fijn dat Donner de wissels goed oppakt!
roosjenat: Fijn kunnen rijden de vereniging maandag, mooi! Paar dagen vrij kan nooit kwaad, merk bij Zaza dat ze daar eigenlijk altijd beter van wordt.
nessinator: Heerlijk het bos in! Zijn de paden een beetje te doen bij jullie in deze tijd van het jaar?
Een hele dikke knuffel voor jou, Dilan93. Je hebt een goede beslissing gemaakt, die je hopelijk een goed plekje kan geven met de tijd. Heel veel sterkte! :knuffel:

Gisteren heb ik Zaza even gelongeerd en ze was ontzettend relaxed. Ik weet niet wat er is gebeurd maar er is een knop omgegaan bij haar. Vandaag heb ik even gereden en Zaza deed haar best. Ik was er niet helemaal bij met mn hoofd, dus het had beter gekund, maar al met al tevreden. Gewerkt aan het wijken en dat pakt ze steeds wat beter op!
[ img ]

Zartonia (Sheraton x Kigali)
F9 +3
L2 +2

veertje99
Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:56

@Dilan, Fijn dat het allemaal rustig is verlopen! Onwijs veel sterke! :(:)

@Julia, Ziet er goed uit zeg! Fijn dat ze ontspannen liep

Gisteren onwijs fijn gereden met Donner. We hadden de bak weer voor ons alleen en hebben weer afgesloten met een 80cm rondje.
Vandaag eventjes kort dressuur gereden met Donner & Gestoa. Gestoa deed het goed, was weer erg druk en ook weer klein stukje galop mee gepakt. Daarna nog voor het eerst op neckrope kort een rondje gereden. Dat pakte ze echt enorm goed op <3
Donner deed het ook echt onwijs goed, liep enorm fijn. Niet veel bijzonders gevraagd omdat hij het gisteren al zo goed had gedaan :)

Aangezien mijn account aangeeft dat ik geen foto's kan uploaden hier een linkje van het rijden met Gestoa :D
https://imgur.com/a/i1fjNdr

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 09:59

Dilan, heel veel sterkte!

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:50

Ok nu is paard weer heel en wou ik dit weekend er weer op, maar ik zie overal beren op de weg. Wat als het haar toch nog pijn doet als ik opstap? Wat als ze druk is vanwege het weer (sneeuw)? Wat als ze gewoon geen zin heeft om iemand te dragen na drie maanden?
Waarom vind ik dit bij een eigen paard opeens allemaal spannend 8)7

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Felien_Kyra
Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:51

Hey allemaal,

ben behoorlijk druk met mijn scriptie geweest en heb even weinig gereageerd.
@Dilan93 Fijn dat hij zo rustig is gegaan en dat je bij hem bent gebleven. Nogmaals veel sterkte gewenst de komende tijd.

@JuliavH Fijn dat het zo goed ging!

@Veertje99, wat een mooie punten :)
En fijn dat je rijden verder ook zo lekker ging deze week en wat een leuke foto's! :)

Hier even een rustig weekje.
Dinsdag ben ik op buitenrit geweest, jaja heb me er toe kunnen zetten ondanks de kou :j
Nu scheen dinsdag het zonnetje ook wel even heel lekker toen ik ging haha.
Woensdag heb ik les gehad en donderdag is ze geënt. Dus dan laat ik haar vaak even een dag met rust. Heb gezien hoe naar paarden zich er door kunnen voelen, al zie ik dat niet terug bij Elaya hoor :)
Vandaag ben ik bij mijn vriend en heb al aangegeven dat als we morgen terug gaan naar mijn huis ik wel Elaya even beweging wil geven dmv longeren of rijden, even kijken wat mogelijk is gezien de sneeuw die er aan zit te komen.

Elaya

Felien_Kyra
Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:52

Sintara schreef:
Ok nu is paard weer heel en wou ik dit weekend er weer op, maar ik zie overal beren op de weg. Wat als het haar toch nog pijn doet als ik opstap? Wat als ze druk is vanwege het weer (sneeuw)? Wat als ze gewoon geen zin heeft om iemand te dragen na drie maanden?
Waarom vind ik dit bij een eigen paard opeens allemaal spannend 8)7

Is ook spannend.
Heb je iemand die je hierin kan begeleiden en met je mee kan kijken?
Na Elaya haar blessure heb ik er voor de eerste keer op gezeten met mijn instructrice er bij die ons door en door kent. Alleen zou ik ook veel te gespannen zijn geweest.

Elaya

Sherivey
Berichten: 8590
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:58

Sintara schreef:
Ok nu is paard weer heel en wou ik dit weekend er weer op, maar ik zie overal beren op de weg. Wat als het haar toch nog pijn doet als ik opstap? Wat als ze druk is vanwege het weer (sneeuw)? Wat als ze gewoon geen zin heeft om iemand te dragen na drie maanden?
Waarom vind ik dit bij een eigen paard opeens allemaal spannend 8)7

Ik snap dat best hoor.

Zou Titane wel hersteld zijn en weer aan het werk mogen, zou ik me ook zorgen gemaakt hebben. Of zn been het wel aan zou kunnen. Of ie niet gek zou gaan doen. Of dat de belasting niet toch te zwaar zou zijn.

:wave:

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:05

Nee ik heb geen begeleiding, iets met covid.. En ik moet dit gewoon kunnen, ik heb het met veel lastigere paarden gered en Mel ken ik. Ze is altijd duidelijk en zeker niet gemeen, geen groen paard.

Alleen, tja. Faalangst dingetje denk ik %)

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Felien_Kyra
Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:10

Sintara schreef:
Nee ik heb geen begeleiding, iets met covid.. En ik moet dit gewoon kunnen, ik heb het met veel lastigere paarden gered en Mel ken ik. Ze is altijd duidelijk en zeker niet gemeen, geen groen paard.

Alleen, tja. Faalangst dingetje denk ik %)


Ah oke. Dan zal ze het vast ook nu duidelijk aan geven. Succes en vooral genieten van dat het weer mag :D

Elaya

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:09

Nou, dus niet:[ img ]
Het is vocht (denk ik) , op de plek waar de wond eerst ook zat. En ze loopt er ok mee maar ik vind het toch niet leuk.. Het was de vorige keer ook al wat dikkig toen het vroor =/. In elk geval heb ik haar op een check van de gangen na gewoon laten staan

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:44

Vrijdag ging mijn pony als een speer door de bak! Overal spoken, ze was hyper. Dus na een flink aantal rondjes schuin door de baan, werd ze rustiger en toen konden we aan het werk . Goed afgerond en zelfs de hele bak door zonder wegspringen.

Vandaag liep ze goed, meer ontspannen en deed ze alles keurig. We hebben nog een lange weg te gaan, maar ze gaat langzaam vooruit!

roosjenat
Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:52

Pff balen zeg Sintara! Hopelijk gaat het snel weer beter met haar.

Felien_kyra: ook wel eens lekker z'n rustig weekje. En een buitenrit gemaakt, heerlijk!

Veertje99: top dat het rijden met beide zo fijn ging deze week. :D

Juliavh: ze loopt er lekker ontspannen bij aan de longeerlijn, fijn beeld!

Ik loop een beetje achter met de datums haha.

Donderdag 14 januari

Miley had een dagje vrij

Vrijdag 15 januari

Ook vandaag had ze vrij, wel heb ik een nieuw dekje gekocht vandaag. :D

Zaterdag 16 januari

Vandaag fijn gereden met Miley bij de vereniging. Ik kon haar vandaag echt goed bij elkaar rijden en ook wat meer kunnen verzamelen. Was weer een lekker rondje

Zondag 17 Januari

Vandaag sneeuw! Vind het niet veilig om met de trailer weg te gaan dus een dagje extra vrij.

Wel wat leuke foto's gemaakt!


[ img ]

[ img ]

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:10

Leuke foto's zeg! Vandaag was de bult weer weg, dus toch maar aan de longe gedaan. De bedoeling was rustig maar Mel had andere plannen _O- uiteindelijk maar 1x een beetje er vandoor gegaan (al kon ik haar wel vast houden) en verder is ze braaf geweest. En ze is nog steeds hengstig. Als ik naar de bak loop met haar is het net een Arabische hengst, staart in de lucht en lonken tot en met

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-21 19:23

Dilan, hoe gaat het met Matt?
JuliavH, de paden hier in het bos zijn prima te doen! Wat fijn dat het longeren zo lekker ging!
Veertje, wat ziet dat rijden er lekker ontspannen uit zeg :)
Felien_Kyra, succes met je scriptie! Wat goed dat je naar buiten bent geweest :D
Sinatra, wat balen van die dikke knie, raar, ook al was hij snel weg. En dan ook nog zo lekker enthousiast aan de longe :D
ElkskaIsland, wat fijn dat je het goed hebt kunnen afsluiten!
Roosjenat, leuke foto's, en ook leuk om te lezen dat je de dressuur zo lekker oppakt!

Madelief was super knuffelig vandaag, ze deed erg haar best. Ik heb het bij grondwerk gehouden, want na de sneeuw vond ik het te glad om te rijden, maar dat deed ze geweldig, dus ik ben blij!
Met Stinky heb ik weer een stukje gelopen, het ging al beter, geen Arabierengedrag vandaag!

roosjenat
Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:00

Sintara: Haha ze was weer lekker druk dus.

Nessinator: Fijn dat het werken bij beide goed ging. Geeft toch altijd een fijn gevoel als ze goed mee willen werken. :D

Maandag 18 Januari

Dit was vandaag een hele aparte training. Ik ben met Miley naar de vereniging gegaan en na een half uurtje rijden liep ze eingelijk wel heel fijn. Daarom had ik wel zin om een proefje op te nemen.

Snel mijn filmer gebeld en die kon gelukkig. Dus we hebben weer een L1 proefje gereden, ging niet helemaal top maar er zaten zeker goede stukken tussen. Ik ben tevreden en nu maar even op de punten wachten.

Even snel een screenshotje van het proefje:

[ img ]

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:02

Leuk, hopelijk heb je snel je punten!

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

roosjenat
Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:33

Sintara schreef:
Leuk, hopelijk heb je snel je punten!


Dit keer heb ik ze heel snel, heb ze net gekregen 181 punten weer. Past precies bij de proef, was ook niet spectaculair. Ben er blij mee. L1+8 alweer. :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Felien_Kyra
Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:49

Wat heb je lekker snel je punten! :D Gefeliciteerd met wederom een winstpunt @roosjenat !

@nessinator, fijn dat je zo lekker hebt kunnen genieten van je paardjes. Rijden is leuk maar is ook gewoon fijn als je verder zo kan genieten van je paarden he ;)

@sintara, wat balen dat je het eerst niet door kon gaan ivm de bult. Wel fijn dat die inmiddels weer is weggetrokken en ze zo braaf was met het longeren :) Inmiddels ook al weer er op geweest?

Ik kwam gisteren terug na een weekendje bij mijn vriend. Donderdag waren ze dus geënt en helaas heeft mevrouw er een behoorlijke reactie op gekregen. Voor stalgenoten niet 1,2,3 zichtbaar. De deken zit er natuurlijk overheen en eten doet ze gewoon goed. Ze oogt ook niet ziek als je haar zo ziet.
Echter merk ik dat ze niet 100% zich lekker voelt, ze is iets wat tam en loopt niet helemaal 100% regelmatig. Ze heeft gelukkig geen koorts en eet gewoon net zo goed als normaal.
Ik kijk het gewoon in ieder geval een paar dagen nog aan, aangezien dit wel veel vaker voorkomt bij paarden.

Elaya

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:55

Gefeliciteerd met de wp! Bijna m :D

Nee ik heb er nog niet op gezeten. Ze doet nu twee keer per week een grondwerk /longeer combinatie door de hele bak. Ik wou er dit weekend op, maar ik weet de oorzaak van de bult niet dus dan stel ik dat liever nog eventjes uit. Ik heb er al maanden niet op gezeten, die paar dagen extra heb ik er wel voor over om het een goede ervaring te maken. Ik ga ook weer even stoppen met de fibrebeet, kijken of ze dan rustiger wordt...

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Felien_Kyra
Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:18

Sintara schreef:
Gefeliciteerd met de wp! Bijna m :D

Nee ik heb er nog niet op gezeten. Ze doet nu twee keer per week een grondwerk /longeer combinatie door de hele bak. Ik wou er dit weekend op, maar ik weet de oorzaak van de bult niet dus dan stel ik dat liever nog eventjes uit. Ik heb er al maanden niet op gezeten, die paar dagen extra heb ik er wel voor over om het een goede ervaring te maken. Ik ga ook weer even stoppen met de fibrebeet, kijken of ze dan rustiger wordt...

Begrijpelijk. heb je helemaal goed.

Elaya

JuliavH
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 00:07

veertje99: Leuke foto’s met Gestoa! Voor het eerst met neckrope, gaaf!
ElskaIsland: Fijn dat jullie na een aantal rondjes rennen het toch goed afgerond hebben!
roosjenat: Leuke foto’s zo in de sneeuw! Lekker rustig weekje zo te lezen! Supersnel je punten gekregen, gefeliciteerd!
Sintara: O god, hengstige merries haha. Gelukkig was ze braaf op 1 keer er vandoor gaan na!
nessinator: Altijd fijn als je het gevoel hebt dat je paard haar best doet om mee te werken!
[Felien_Kyra[/b]: Naar dat Elaya toch een reactie op de enting heeft gekregen. Goed dat je naar je gevoel luistert, ook al oogt ze niet ziek. Je kent toch zelf je eigen paard het beste!

lk heb vrijdag 15/01 een rondje door het bos gehobbeld. Ze begon super druk, maar dat werd steeds minder gelukkig. Zaterdag 16/01 heb ik haar even 10 minuten aan de longeerlijn gehad, maar ze vond de sneeuw niet zo leuk haha.

Zondag 17/01 had ze vrij en heb ik een rondje door het bos gewandeld. Er lag nog een restje sneeuw en dat vond Zaza heel erg raar dus we stonden om de 3 meter stil omdat ze wilde kijken naar alles :') .
Vandaag 18/01 hebben we een hele fijne springles gehad! Zaza was voor haar doen super ontspannen. We gaan steeds een stukje hoger en Zaza (en vooral ik) worden steeds wat dapperder en handiger. Ik ga ook steeds wat beter de afstanden zien, dus het gaat de goede kant op!

Zartonia (Sheraton x Kigali)
F9 +3
L2 +2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: angrywolf, Benzz, IASCrawler, Karintich, Kopmeeuw, MairiMacBran, Martje80, Ptl4ever, SemrushBot, sterregoud, Xayah en 92 bezoekers