Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:55

Zonder een filmpje ga ik niet kijken, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Maakt niet uit of het een filmpje los of onder het zadel is, maar ik vind het belangrijk om te bekijken of het paard correct loopt. Ik heb heel veel video's gezien waar ik het paard niet goed vond lopen, dan is het toch zonde van de tijd van mijzelf en de verkoper om langs te gaan en er dan pas achter te komen? Ik snap natuurlijk wel dat een verkoper geen zin heeft om 100 filmpjes te maken van onder het zadel, op het zachte, op het harde etc.

Selina

Berichten: 14287
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:55

Kabayo schreef:
Ik ben alleen. Als je een film wilt kan ik best een film maken in de paddock terwijl ik m wat opjaag met een zweep. Maar veel meer zal het nooit worden. Dan nodig ik de geïnteresseerde liever gewoon uit :) ik maak wel veel foto's voor een goed beeld


Nja als je een paard wilt verkopen lijkt het me ergens geen moeite om eenmalig een stalgenoot / partner te vragen te filmen voor de advertentie.

Maargoed. Tot nu toe pas 1 advertentie tegengekomen waarbij er geen filmpjes waren.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:02

Bji iemand zonder filmpjes haak ik ook af hoor. Inmiddels wel 5 paarden gezien die aan de filmpjes al kreupel waren, en ook nog een aantal waarvan ik aan de filmpjes kon zien dat ze niet waren wat ik zocht. Had ik mooi 10 ritjes voor Jan Doedel gemaakt als ik die niet had gehad. Nou zit ik wel in een wat hoger segment, dus dan vind ik zeker dat je toch minimaal een net filmpje van alle gangen op allebei de handen mag verwachten.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:04

Urbiezira schreef:
Bji iemand zonder filmpjes haak ik ook af hoor. Inmiddels wel 5 paarden gezien die aan de filmpjes al kreupel waren, en ook nog een aantal waarvan ik aan de filmpjes kon zien dat ze niet waren wat ik zocht. Had ik mooi 10 ritjes voor Jan Doedel gemaakt als ik die niet had gehad. Nou zit ik wel in een wat hoger segment, dus dan vind ik zeker dat je toch minimaal een net filmpje van alle gangen op allebei de handen mag verwachten.


Ik zit idd ook in het hogere segment en kijk vooral naar dieren die nog niet zadelmak zijn. Mij lijkt het ook geen hele rare vraag. Heb idd hetzelfde gehad en ook al paar keer geen filmpjes gevraagd en wel gegaan allemaal niet zuiver :+

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:32

Selina schreef:
Kabayo schreef:
Ik ben alleen. Als je een film wilt kan ik best een film maken in de paddock terwijl ik m wat opjaag met een zweep. Maar veel meer zal het nooit worden. Dan nodig ik de geïnteresseerde liever gewoon uit :) ik maak wel veel foto's voor een goed beeld


Nja als je een paard wilt verkopen lijkt het me ergens geen moeite om eenmalig een stalgenoot / partner te vragen te filmen voor de advertentie.

Maargoed. Tot nu toe pas 1 advertentie tegengekomen waarbij er geen filmpjes waren.

Een bewegingsfilm in de paddock kan ik best maken voor een koper. Ik heb nog nooit een paard/pony boven de 3 jaar verkocht dus het lijkt mij niet dat meer filmpjes nodig zijn :)

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:44

Maar volgens mij ging het toch om filmpjes op het harde?

Een filmpje vind ik wel logisch, maar heel uitgebreid op het harde en weet ik het hoeft van mij ook niet.
Ik heb de geintresseerde in mijn paard meerdere filmpjes onder zadel toe gestuurd,


Voor de mensen met een "iets" kleiner budget
http://www.stal-sans-souci.nl/web/index.php/tekoop

Hier staan wel leuke dieren tussen denk ik

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:49

ivy_power89 schreef:
Maar volgens mij ging het toch om filmpjes op het harde?

Een filmpje vind ik wel logisch, maar heel uitgebreid op het harde en weet ik het hoeft van mij ook niet.
Ik heb de geintresseerde in mijn paard meerdere filmpjes onder zadel toe gestuurd,


Voor de mensen met een "iets" kleiner budget
http://www.stal-sans-souci.nl/web/index.php/tekoop

Hier staan wel leuke dieren tussen denk ik


Ja klopt maar dat is ook het enige wat ik vraag en een vrijspring filmpje. Onder het zadel heeft geen zin want ik kijk vooral naar dieren die nog niet zadelmak zijn

Raineri
Berichten: 6231
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:54

Ik vind filmmateriaal sturen haast beleefdheid ongeacht de prijsklasse, juist om te besparen dat iemand voor saus ergens naartoe gaat. Toen ik mijn paard te koop had staan, stond ze te koop voor een prikkie. Desondanks toch zoveel mogelijk beeldmateriaal bijgevoegd om zo transparant mogelijk te zijn. Ik ga niet kijken zonder film. Zo moeilijk is het niet.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:59

Ik vraag ook altijd een filmpje. Een keer zonder filmpje toch gaan kijken. Paard was super onregelmatig, kon ik als "leek" zelfs zien. Doe ik ook niet meer.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:01

Wat zijn er dan veel paarden onregelmatig?

_Caithlynn

Berichten: 920
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:02

Ik vind altijd lastig met filmpjes. 4 witte bandages en knotten maakt een paard al heel anders. Dus ik ga ook altijd voor gewoon bezichtigen. Is wel vervelend als je ver moet rijden, maar dan weet je in igg hoe die is.

Een kennis van mij heeft trouwens een leuke 10 jarige merrie te koop. 1m72 cm hoog normale prijsklasse

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:55

Een filmpje waar het paard los of aan het werk getoont word is vanzelfsprekend..... een filmpje van draf op de harde bodem is dat echt niet... buiten dat het gewoon een onzinnig filmpje is om je op te baseren als je langs wil komen... Foto's van beenstanden en van hoeven vind ik dan weer wat anders.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:12

ivy_power89 schreef:
Silly1972 schreef:
hahaha goh echt?? :P


Wat was het ook alweer, geen bonte, geen hengst en geen veulen _/-\o_


En je was aan het sparen voor een grote warmbloed dressuurtopper _O-

Maar is je vergeven, Ali is the best <3 Succes morgen

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 21:51

ivy_power89 schreef:
Wat zijn er dan veel paarden onregelmatig?

Meer dan je denkt..

De eigenaren zien het vaak niet.... Maar ik zou je zo een filmpje door kunnen sturen die ik gekregen heb. Mag jij oordelen.. :=

Ik stap niet in de auto voor een verre reis zonder film gezien te hebben of ze tactmatig goed zijn.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 00:28

Wellicht moet je dan eerst een comfortabelere auto kopen; dan heb je er wat minder moeite mee om eens wat verder weg te gaan kijken.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 08:07

ikke schreef:
Wellicht moet je dan eerst een comfortabelere auto kopen; dan heb je er wat minder moeite mee om eens wat verder weg te gaan kijken.

Joh, ikke, je mag ook best respect hebben voor een andere mening.

:roll:

Het gaat me namelijk niet om de comfortabele reis, maar de verloren uren die ik niet meer terugkrijg als ik een kreupel/niet tactmatig/onaansprekend paard in Friesland ga kijken omdat de eigenaren te eigenwijs waren om een filmpje te sturen.

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:52

Ik vind filmpjes wel erg fijn voor een eerste indruk. Alleen foto's en een verhaal kunnen soms toch een ander beeld geven dan je op een filmpje terug ziet. Maar het staat buiten kijf dat er niets boven IRL kijken gaat.

Een vraag; ik weet niet of ik in dit topic op de goede plek ben; wij beginnen ons rustig te orienteren voor een opvolg-pony voor onze oudste dochter. Ze rijdt nu op onze B pony, ze heeft veel van en met hem geleerd, ze is nu L1 startgerechtigd en met springen B klaar (nog niet gestart ivm Corona, wel veel oefen parcours ervaring). We zoeken voor haar een C pony die al wat ervaring heeft, zodat ze lekker verder kan de sport in.

Wat is in jullie ogen een realistische vraagprijs voor een C pony, laten we zeggen tussen de 8 en 13 jaar die bijv M springen en M dressuur is? Het valt me namelijk op dat er best wel erg uiteenlopende prijzen gevraagd worden, bijv 12 jaar, met 2 ruiters Z springen, M1+1 (2 jaar geleden volgens KNHS) met een vraagprijs van bijna 14.000 euro vind ik erg veel. En ik zag laatst ook een andere C pony, 14 jaar 2x Z1 dressuur, 2xZ springen met een vraagprijs van net onder 10.000 euro. Dat vind ik een fors verschil; is de eerste nou zwaar over geprijsd, of is de 2e te laag? Wat denken jullie hier van?

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:57

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 09:57

Ik vind een 12 of 14 jarige C pony al snel geen bedrag met 5 cijfers waard.. :P

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:09

upendo schreef:
Ik vind een 12 of 14 jarige C pony al snel geen bedrag met 5 cijfers waard.. :P
:') :')

Tja ik stond ook best wel te kijken van deze bedragen. Ik vond die 14 jarige al behoorlijk aan de prijs, en die 12 jarige gaat er nog ruim overheen. Ik zie dit soort bedragen vaker voorbij komen bij D's, maar C's zijn toch minder te vinden op de markt, en daarom vroeg ik me af wat nou realistisch is :D

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:10

Als dat C tje goed beweegt en bovenaan meeloopt elke keer, is ie zo erg prijzig.
Ik kan / wil dat niet betalen, hoor.

Zag een leuke C voor 5000 , zal kijken of ik de advertentie terug kan vinden en m je per pb sturen

Edit: gevonden. Leuke pony, maar L dressuur en geen wedstrijdervaring in springen. Deze zou ik persoonlijk wel gaan kijken, maar jij zoekt n Z pony.

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:20

@Getup: wij eigenlijk ook niet :') daarom vroeg ik me af of het realistisch is; met andere woorden: moet ik gewoon nog even doorsparen, want dat kosten ze nou eenmaal, of zijn dit toch een beetje fantasie prijzen.

Als je die advertentie wil doorsturen, graag! Het zou leuk zijn als ze leuk mee kan doen in de sport, en soort van verder kan waar ze nu is, ipv bijv het eerste jaar niet te kunnen starten omdat de pony daar nog niet aan toe is.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:28

@SuperRocky: zoek je er echt één die al Z-geclassificeerd is of één die bijvoorbeeld L is en M oefeningen kan? Als je er één wilt die al in het Z loopt tik je zeker wel die 10+ prijzen aan. Overigens: er staan, zeker bij de C, vaak ook wel pony's te lease. Op sporthorses alleen al zie ik er 2 staan, ik weet niet hoe oud je dochter is en hoe groot nu, maar wellicht is dit nog een oplossing en kan er alvast rustig naar een D pony gekeken worden?

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:32

@K_nolan: Z geklasseerd is geen vereiste, maar op z'n minst wat ervaring in de sport zou fijn zijn. Jouw voorbeeld van L lopen en M kunnen zou zeker een optie zijn, en in ieder geval parcours ervaring, aangezien mijn dochter gek op springen is.

Leasen is niet wat ik zoek. Onze B pony is ook gewoon van onszelf, en als mijn oudste dochter te groot is voor de C pony waar we nu naar op zoek zijn, zou onze jongste er op verder kunnen (ze rijden nu allebei op onze B pony).

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:37

Voor mijn nichtje leasen we een D-pony; hierbij zit ook een optie tot koop bij in. 200 euro p/m kost dit ongeveer en pony staat gewoon bij hun op het terrein en mag alles mee gedaan worden. Misschien dat mijn zus hem later ook overkoopt, maar bij hun staat de oude B-pony ook nog en aangezien ook zij een paard heeft wordt het wellicht veel. Met lease is er dus wel heel veel mogelijk.
Denk ik vermeldt de koop optie nog even, mijn zus is namelijk wel echt heel tevreden.

Verder on-topic: Ik denk dat je dan beter richting die L/M kan kijken dan zit je wat meer tussen de 5000-8000. Dan heb je natuurlijk altijd wel uitschieters. Mijn zus heeft toen de tijd contact opgenomen met paard zoekt ruiter sites. Hier zijn veel fokkers die vaak kleinere ruiters zoeken voor hun pony's, vaak weten zij ook wel wat er nog meer te koop staat of hebben hun nog wat te koop