20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-20 08:44

Ik hoop dat mijn topic goed staat.

Beste bokkers,
Op dit moment lease ik al 2,5 jaar een pony, die bij de eigenaar haar ouders op het erf staat. Nu heeft de eigenaresse besloten hem toch te willen verkopen, omdat haar ouders andere plannen hebben. Ik heb op dit moment de mogelijkheid om hem over te nemen en wil dit ook graag.

Omdat ik eerste keus ben, is er nog niet iets van een taxatie geweest en kan ze vragen wat ze wil. Wat zouden jullie bieden voor de volgende pony:
-20 jaar
-ruin
-welsh k sportgefokt
-Verona’s Bo-Gi is Vader mv leuns veld Elegant
-1.46 hoog
-Op jonge leeftijd meegedaan aan NK jonge Pony’s en wel hoog gescoord, 10 jaar terug M1 met winst geklasseerd en L springen
- is fit voor zijn leeftijd, kan volgens eigenaresse echt nog wel keertje mee op wedstrijd. Ik vind hem wel ouder worden in een paar maanden.

Minpunt: hij heeft op jonge leeftijd staart grotendeels afgeschuurd, heeft dus halve staart die ook vrij dun is (ziet er toch vreemd uit). Is niet erg braaf met vervoeren en heeft lichte voernijd.
Zit wat achterstallig onderhoud qua tandarts (min 5 jaar.... :( en entingen
Ik heb zelf een bedrag van 3000 euro Max in gedachte voor hem. Zit ik hier realistisch mee. Zeker omdat het al een wat oudere pony is en hij dankzij mij nu weer fit is, maar dit ook zo anders kan zijn.

Bedankt!


tones
Berichten: 5273
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:46

Persoonlijk vind ik €3000 veel te veel geld Voor een 20-jarige.
Maximaal €1500.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:48

Ik vind 3000 euro al zeer ruim!
Als de pony verder in goede gezondheid is( wordt de pony gekeurd?) zou ik er misschien nog 2000 voor betalen...

Dakario
Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:48

20 jaar? Max 1000 euro of beter schenking aan u? Hij zal nooit terug op niveau komen.

belle_boef
Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:49

Ik vind 3000€ ook echt teveel klinken.
Zou €1250 eerder op zijn plek vinden.
20 jaar en wordt rap ouder. Dan kan je nu wellicht nog 5 dagen per week lekker rijden maar dat gaat met de jaren snel achteruit op die leeftijd
Dan voernijd en vervoer problemen. Op wedstrijd gaan is dus een uitdaging of überhaupt ergens anders rijden

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-20 08:55

Ja ik denk met 3000 ook echt dat ze een lot uit de loterij te pakken heeft. Ik ga ook lager beginnen hoor. Fijn dat jullie ook zeggen dat 3000 echt heel veel is.

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-20 08:56

Vleddertje1 schreef:
Ik vind 3000 euro al zeer ruim!
Als de pony verder in goede gezondheid is( wordt de pony gekeurd?) zou ik er misschien nog 2000 voor betalen...


Ja ik laat hem klinisch keuren, omdat ik ook even wil weten hoe hij ervoor staat.

tones
Berichten: 5273
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:58

Ik zou eerst vragen wat voor n prijs ze zelf in gedachten heeft.
Straks bied jij veel te veel. :+
Laatst bijgewerkt door tones op 21-11-20 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:58

Ik zou het redelijk vinden als ze hem gratis aan je mee geven. Of max 500 inclusief alle spullen.

neetoch
Berichten: 1030
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:59

Niks. Zij willen er van af, pony wordt alleen maar ouder en gaat dingen mankeren. Ze zouden in hun vingers mogen knijpen dat jij dat op je wilt gaan nemen met pensioen erbij.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:00

Ik zou eerst vragen wat hun voor prijs in hun hoofd hebben voor de pony.

Dan weet je snel genoeg of je bij elkaar kan komen met de prijs.

Zou zelf max 1000,- neerleggen.
Tandarts, keuring, inenten ben je zo enkele honderden euro's verder.

liberia
Berichten: 523
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:01

Vorig jaar iets vergelijkbaars terug gekocht (waren eerder al eigenaar geweest), negentien jarige merrie, New Forest, verder vergelijkbaar. Hier € 700 voor betaald. Niet gekeurd.
Pony is onlangs ingeslapen, ging plots snel achteruit.

maras
Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:01

Ik denk echt dat een symbolische prijs hier beter op zijn plaats is zeker als er achterstallig onderhoud aan is. Laat de dierenarts een schatting maken van wat hij denkt dat de kosten zijn die nodig is om paard weer helemaal tiptop te krijgen en neem die mee in de prijs maar ik zou € 1000 al echt veel vinden. Als ik de eigenaresse was zou ik blij zijn dat paard nog een paar fantastische jaren erbij krijgt.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:02

siepenteun schreef:
Vleddertje1 schreef:
Ik vind 3000 euro al zeer ruim!
Als de pony verder in goede gezondheid is( wordt de pony gekeurd?) zou ik er misschien nog 2000 voor betalen...


Ja ik laat hem klinisch keuren, omdat ik ook even wil weten hoe hij ervoor staat.



Afhankelijk daarvan prijs bepalen..
Als hij daar prima doorkomt dan zou ik zeker bieden..( alhoewel het misschien verder niet zoveel zegt, jij rijdt nu al langere tijd op de pony zonder problematiek) maar 3000 is gewoon echt fantasieprijs..

2000 euro is al ( te) veel maar er speelt natuurlijk ook een stukje emotie mee( jij wil de pony erg graag hebben)
Alhoewel het de eigenaresse zou sieren om juist vanwege gunfactor de prijs laag te houden.
Of bijvoorbeeld kosten van dierenarts en tandarts van de prijs af..
Laatst bijgewerkt door Vleddertje1 op 21-11-20 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

LieZ_Horses
Berichten: 2204
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:02

Ik zou ook zeggen maximaal € 1000,-
Zeker omdat er nog wat achterstallig onderhoud gedaan moet worden wat ook extra kosten met zich meebrengt.

cinniz123
Berichten: 4385
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:03

Als ik de eigenaar was geweest zou ik er niet eens geld voor willen en blij zijn dat degen die al 2,5 jaar gelukkig met hem is hem over wilt nemen!
Vind 3000€ een hoop geld voor een sneller ouder wordende pony.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

belle_boef
Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:04

Je kan de eigenaar de vraag stellen: Wil je er geld voor hebben. Ipv hoeveel wil je er voor hebben. Dan laat je direct doorschemeren dat je geen absurd bedrag gaat betalen

tita
Berichten: 19745
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:04

Voernijd en achterstallig onderhoud is geen reden voor prijsdaling
Ook de staart niet.

Hij heeft mooie afstammeling maar is nutteloos.
10 jaar uit de sport en bejaard

ik zou voor 1000€ gaan.
Mijn Welsh K is 35 geworden en die was nog op zijn top met 20 jaar ..... dus met goed voer en gedoseerd rijden opbouwen kun je hier nog jaren plezier van hebben

Vind advies van Belle-boef wel een goeie ... voor de rest lees ik hier heel veel onzin.
Laatst bijgewerkt door tita op 21-11-20 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

30-11-2015
03-07-2018

MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:06

D-pony's zijn erg prijzig, geliefde categorie en zelfs de oudjes verkopen prima, mits nog prima gezond op het moment. Beetje afhankelijk van karakter en wat ze gedaan hebben in de sport, zijn ze nog geld waard. Of je het er nog voor over hebt, is een tweede natuurlijk, maar 1000 euro wat hierboven genoemd wordt, is dan toch laag. Tja, wat wel, tussen de 1500 en 3000, er vanuit gaande dat hij dus nu niet meer op niveau in de sport loopt. Wat een gek er nog voor geeft, bij jou is het emotie, wellicht zit dat er aan de kant van verkoopster ook bij en gunt ze hem jou. Ik zou zeker de leeftijd aanhalen bij de onderhandelingen. Succes!

xMarieke
Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:08

Op die leeftijd mag je blij zijn dat iemand hem een goed huis wil bieden. Een symbolisch bedrag lijkt me passender.

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:09

Het blijft natuurlijk wat jij ervoor wil geven maar ook ik vind 3000 euro veel te veel daarvoor kan je als je goed zoekt ook een hele leuke veel jongere pony voor kopen waar je wel makkelijker mee op wedstrijd kan en misschien ook wel veel makkelijker op de trailer zet. Je moet natuurlijk ook afwachten wat er met de Voernijd gebeurd als je hem gaat verplaatsen misschien word dat omdat er meer paarden dan zouden staan wel erger . Ik denk dat bij mij de max 1000 euro zou wezen er komen zometeen ook kosten aan omdat hij al op leeftijd is . Zelf heb ik 10 jaar terug mijn verzorg Shetlander gekregen die was toen een jaar of 14 en daar kreeg ik alles bij inclusief alle tuigen die ze hadden voor de pony zijn maatje staat ook bij ons en die was toen al aan de medicijnen en zou niet zolang meer mee gaan maar ook die gaat super en daar betalen ze nog steeds de medicijnen voor . Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen het is gewoon net wat de huidige eigenaar wil een goed tehuis of geld . Heel veel sterkte met nadenken en besluiten wat je wil gewoon de plus en minpunten op een rijtje zetten en dan om tafel zou wel even iemand meenemen die stevig in zijn schoenen staat en niet emotioneel ermee verbonden is dat scheeld meestal al een hoop. Ik lees graag wat het geworden is

Rana is super lief

996981
Berichten: 9614
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:12

tita schreef:
Voernijd en achterstallig onderhoud is geen reden voor prijsdaling
Ook de staart niet.

Hij heeft mooie afstammeling maar is nutteloos.
10 jaar uit de sport en bejaard

ik zou voor 1000€ gaan.
Mijn Welsh K is 35 geworden en die was nog op zijn top met 20 jaar ..... dus met goed voer en gedoseerd rijden opbouwen kun je hier nog jaren plezier van hebben

Vind advies van Belle-boef wel een goeie ... voor de rest lees ik hier heel veel onzin.

Pony heeft een goede afstamming of is een goede afstammeling ;)

Een pony waar goed op gepast is, als in; netjes gevoerd, nog in het werk, bijgehouden door smid, tandarts en dierenarts is echt wel meer waard dan een pony waarbij dit niet is gebeurd. Ook/zeker op die leeftijd.

Verder zou ik inderdaad ook vragen of ze er überhaupt geld voor willen hebben. Op papier is de pony weinig bijzonders. Hij is mooi gefokt, maar als in de 17 jaar dat ie bereden kon worden M1 de hoogst behaalde klasse is dan is dat niet waarde verhogend. Was de pony meerder keren Z2 geklasseerd en een echte schoolmaster die nog volop in het werk stond was hij meer waard geweest.

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:15

Als vaste verzorger ben je een vertrouwde koper en dat is veel waard! Ik zou aanbieden om een symbolisch bedrag te betalen, bijv 750incl tuig

tita
Berichten: 19745
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:19

996981 jammer dat je belerig moet doen....azijn....

Aan de ander kant als ik mijn 4 jarige dochter er mee kan laten freubelen...ie ie wel weer dubbel zijn geld waard

Simpele kinderponies keibraaf kosten op MP gewoon 3000-5000€ amper geklasseerd en dan nog mini ook

De onderhoud is geen reden voor gratis pony en dat is haar woord tegen die van de eigenaar.
Enten is ook niet verplicht.

30-11-2015
03-07-2018

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:25

MightyMike schreef:
D-pony's zijn erg prijzig, geliefde categorie en zelfs de oudjes verkopen prima, mits nog prima gezond op het moment. Beetje afhankelijk van karakter en wat ze gedaan hebben in de sport, zijn ze nog geld waard. Of je het er nog voor over hebt, is een tweede natuurlijk, maar 1000 euro wat hierboven genoemd wordt, is dan toch laag. Tja, wat wel, tussen de 1500 en 3000, er vanuit gaande dat hij dus nu niet meer op niveau in de sport loopt. Wat een gek er nog voor geeft, bij jou is het emotie, wellicht zit dat er aan de kant van verkoopster ook bij en gunt ze hem jou. Ik zou zeker de leeftijd aanhalen bij de onderhandelingen. Succes!


Dit dus. Als het een ontzettend brave kinderpony is willen ze op hogere leeftijd nog wel eens wat meer opbrengen. Want daar is altijd vraag naar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, marloesxx en 31 bezoekers