Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:28

Ik heb een potentieel dressuurpaard gekocht, ik ben zelf doodsbang voor springen _O-

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:25

Mijn kruising springpaard x Gelders springt als een natte krant :\ . Heeft dan wel weer goede gangen gelukkig.

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:43

Dan maar de dressuur in? :')

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:46

veerledec schreef:
Mijn kruising springpaard x Gelders springt als een natte krant : . Heeft dan wel weer goede gangen gelukkig.


Flauw dat ze niet automatisch braaf doen waar ze voor gefokt zijn :D

Ik vrees dat er ergens in die van mij lama-bloed zit ofzo :')

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:30

De laatste tijd niet zo veel gedaan met puppy paard, veel modder en regen, weinig energie en vroeg donker. Maar vandaag was een top dag!

Caya is al goed aan het oefenen voor als ze later op mens-dragen mag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hebben jullie nog leuke foto's gemaakt in de sneeuw?

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:45

Wat een mooie fotos van Caya!

Wij gaan lekker, vandaag voor het eerst aan de longe verder gegaan met het inrijden. Hij deed het voorbeeldig!




Afbeelding

In de sneeuw voelden ze zich vooral zielig hier :')
Afbeelding

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:19

Wat super knap! Echt voorbeeldig

Die tweede foto is echt hilarisch, het een giraffe

Sneeuw is gelukkig weer weg nu, arme paarden...

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:43

Superbraaf hoor. Ziet er netjes uit

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:28

Caya is knap!

Oh wat braaf al stitchlover!

Hier door de drukte even op een laag pitje. Gisteren voetjes weer laten doen door de smid, dat gaat echt goed nu! En vandaag was meneer gewoon raar :P

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:31

Ohh is hij niet aan het wisselen Kim? Murphy deed dat ook een tijdje geleden namelijk

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:43

Caya ziet er echt knap uit!

Wat gaaf zo aan de longe Stitchlover!

Hier gaat het nog lekker zn gangetje. Zaterdag echt mega fijn aan de longe getraind en daarna ontwormd. Zondag een stukje gewandeld en maandag weer gelongeerd. Paard van stalgenootje was wat druk en wat rond aan het hupsen dus Lady vond het ook wat eng. Vrijdag de tweede grondwerkles!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:56

stitchlover schreef:
Ohh is hij niet aan het wisselen Kim? Murphy deed dat ook een tijdje geleden namelijk

Het zal een combi zijn van wisselen en verveling haha. Fijne leeftijd dit :P

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:34

Hier alles zn gangetje, doe nog steeds niet veel met maximus kwa ‘trainen’ wel basis dingen.

Maar het weer werkt niet zo mee. Daarnaast heeft iemand tips tegen alles willen vast pakken?

Max stopt zn touw in zn mond maar ook als je een halster in je hand hebt, of als je zn halster om wilt doen, best iritant hij heeff altijd al gedaan.. maar begint nu vervelend te worden

Negeren werkt niet.. boos worden ook niet. Wachten tot hij los laat en dan weer omdoen werkt ook niet..

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:39

Kimvicious schreef:
Caya is knap!

Oh wat braaf al stitchlover!

Hier door de drukte even op een laag pitje. Gisteren voetjes weer laten doen door de smid, dat gaat echt goed nu! En vandaag was meneer gewoon raar :P
[ Video ]


Hahaha heerlijk zeg, grappenmaker. Ik ben je trouwens gaan volgen *\o/*.

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:40

plutolover schreef:
Hier alles zn gangetje, doe nog steeds niet veel met maximus kwa ‘trainen’ wel basis dingen.

Maar het weer werkt niet zo mee. Daarnaast heeft iemand tips tegen alles willen vast pakken?

Max stopt zn touw in zn mond maar ook als je een halster in je hand hebt, of als je zn halster om wilt doen, best iritant hij heeff altijd al gedaan.. maar begint nu vervelend te worden

Negeren werkt niet.. boos worden ook niet. Wachten tot hij los laat en dan weer omdoen werkt ook niet..


Mijn 3.5 jarige doet dit nog steeds. Wel veel minder dan voorheen. Ik heb ook alles geprobeerd. Boos worden, negeren etc niks hielp. Ik heb het maar met rust gelaten. Inmiddels ben ik het wel gewend en hou ik toch onbewust rekening mee :')

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:26

_activeme schreef:
plutolover schreef:
Hier alles zn gangetje, doe nog steeds niet veel met maximus kwa ‘trainen’ wel basis dingen.

Maar het weer werkt niet zo mee. Daarnaast heeft iemand tips tegen alles willen vast pakken?

Max stopt zn touw in zn mond maar ook als je een halster in je hand hebt, of als je zn halster om wilt doen, best iritant hij heeff altijd al gedaan.. maar begint nu vervelend te worden

Negeren werkt niet.. boos worden ook niet. Wachten tot hij los laat en dan weer omdoen werkt ook niet..


Mijn 3.5 jarige doet dit nog steeds. Wel veel minder dan voorheen. Ik heb ook alles geprobeerd. Boos worden, negeren etc niks hielp. Ik heb het maar met rust gelaten. Inmiddels ben ik het wel gewend en hou ik toch onbewust rekening mee :')


De mijne doet dit ook, wel al een heel stuk minder dan eerst. Zij doet het voornamelijk in situaties waar ze onzeker is of wanneer ze iets niet leuk vindt, maar ze doorheeft dat het toch even moet. Lijkt bij haar meer een coping mechanisme te zijn. Ik vind het zelf niet storend, maar als ik zie dat ze het doet frutsel ik het ding wat ze vast heeft uit haar mond en ga dan verder.

Enig idee waarom jouw paard het doet?

rayoow

Berichten: 3454
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 02:32

Willem pakt inderdaad ook telkens het halstertouw vast.
Denk dat het bij hem met het wisselen te maken heeft maar ben nog niet zeker.
Hij wisselt wel

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:32

Ik heb geen idee waarom hij het doet. Ik weet dat haflingers veel dingen vast willen mijn pakken. mijn oudere haflinger pakte ook dingen vast maar die was niet happig.

Hij kan ook happig worden naar mijn hand maar dit corrigeer ik, hij heeft me 1x willen bijten. Teminste hij hapte naar mijn zak waar snoepjes in zat, dit heb ik flink gecorigeerd. Hij mag veel, maar ik heb ook mijn grenzen. Daar was hij even 10 min van onder de indruk haha.

Ik weet dat hij graag iets wilt doen, maar zodra ik wat 'grondwerk' van hem vraagt gaat hij eerst constant zn touw vast willen pakken. Als hij eenmaal wat rustiger is in zn hoofd, en meer focus is, dan stopt hij wel met dingen vast pakken.

Als hij onzeker wordt gaat hij ook zijn touw vast pakken. Ik denk ook als hij straks wat meer mag doen, dat het dan ook beter gaat. Maar longeerbakken zijn echt te nat en te zwaar op moment, om longeren te gaan leren.

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:48

Wat een gekkie die Bo, maar te cute!

@plutolover, die van mij doet het ook. Vooral met spanning maar ook als ze gewoon rustig is. Ik trek alles uit haar mond en ga weer rustig verder waar ik mee bezig was. Alle andere reacties hebben toch 0 zin heb ik gemerkt.


Hier ook alles z’n gangetje. We hebben deze week nog helemaal niets gedaan door het weer, ik vind die wind zelf ook niet zo prettig dus dan vind ik het wel even mooi zo.

Wel een leuke ‘sneeuw’ foto van afgelopen zaterdag, meer dan een mini laagje is hier aan dr kust niet gevallen. Afbeelding

Afgelopen zaterdagochtend was het nog lekker rustig qua weer dus toen voor de tweede keer het zadel erbij gepakt en nu voor het eerst de beugels eraan gedaan. Als er windkracht 6 had gestaan had men kunnen denken dat ik aan het vliegeren was _O-
Afbeelding
Afbeelding

Maar toen de beugels niet levensgevaarlijk bleven heeft ze heerlijk gelopen in alle drie de gangen.
Afbeelding

A.s. Zaterdag weer les, hoop dat het weer meewerkt en ben ook erg benieuwd hoe mijn hoofd het vindt. Tot nu toe gaat het redelijk en vind ik haar fratsen weer oké. Als die achter beentjes maar op afstand blijven.

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:41

Ziet er goed uit Cheyenne! Ze oogt wel nog veel meer puppy dan de twee waar ik mee bezig ben, maar die zijn ook 1 en 2 jaar ouder.

Hier ook eentje die alles moet vastpakken, ik neem het rustig uit de mond en ga gewoon verder waar we gebleven zijn. Ik denk idd ook dat het een coping mechanism is, ze doet het inderdaad meestal als er spanning is.

Verder gaat het hier erg goed. Bij beide het krukje geintroduceerd in de stal, erop staan en springen is allemaal geen probleem. De jongste is op dit moment het fijnst mee om te werken, die heeft dus inmiddels al een zadel op gehad en er wat mee heen en weer gelopen. Gisteravond vanaf het krukje ook wat meer druk op dr rug gezet, hier reageerde ze ook prima op, dus het plan is om donderdag weer het zadel op te doen en dan rustig wat te hangen. Ik hoop dat de regen deze week meevalt zodat we zaterdag weer lekker in de bak bezig kunnen.

KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:45

Hahah vliegeren :+

Uit mijn ervaring pakken jonge ruinen sowieso alles vast waar ze bij kunnen.

Ik heb hier van het weekend ook voor de 2e keer het zadel opgelegd en de beugels voor het eerst er aan gedaan. Wat een voorbeeldige pony is dit!
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb meteen het setje opgegooid en foto's gemaakt. Ook eerste keer oornetje dus :=

Dag erna nog een keer zadel met beugels er op om even te zien of ze niet gewoon compleet overdonderd was, maar dat was echt niet het geval.

Van het weekend komt de vriendin die haar gaat inrijden. Dan gaan we even oefenen met hangen en misschien zitten. Als het niet waait, want dan wordt ze wel erg fris :=
Als het een grote pony was, was ik er zelf opgestapt. En ik ben bang om te rijden, laat staan een jonge. Zó voorbeeldig is ze. Toch wel jammer, dat ik er zelf niks mee kan :')

De andere pony heb ik de afgelopen week niets mee gedaan behalve even kort gelongeerd. Daar heb ik überhaupt toch nog geen ruiter voor.

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:58

loveslimpie schreef:
Ziet er goed uit Cheyenne! Ze oogt wel nog veel meer puppy dan de twee waar ik mee bezig ben, maar die zijn ook 1 en 2 jaar ouder.


Ja klopt! Ze wordt in april pas echt drie! Op sommige momenten vind ik haar echt al een paardje en andere momenten nog zo’n puppy. We doen lekker kalm aan en houden genoeg tijd tussen de nieuwe dingen in, heb nog niet het idee dat het te snel gaat voor haar gelukkig.

Die van jou zijn ook wel heel gaaf <3

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:46

ik vind mijne ook nog een puppy. maar inderdaad op sommige foto's waar hij nog niet eens 2 op was vind ik hem best al paard. haha met zijn mooie zomervacht

Rosemarin

Berichten: 884
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:23

Hallo!

Ik meld mij hier ook. Heb net alles al teruggelezen en dacht laat ik mijzelf en mn pony ook maar voorstellen.

Ik heb eind november Navaro opgehaald een tinker x clydesdale van 2,5. Hij kent nog niets dus zijn nu bezig met vaststaan, meelopen en voetjes geven etc. Hij is wel enorm happerig maar zou ook wel door het wisselen komen :Y)

Ik heb 3 jaar terug mn paarden verkocht en voor mij is het ook weer opnieuw beginnen, maar we nemen alle tijd. Wel merk ik dat ik wat onzekerder ben na 3 jaar geen paarden meer te hebben gehad -O-

Ik zat er dus over na te denken om volgende week gewoon een lesje grondwerk te gaan nemen zodat ik er weer goed inkom :)

Genoeg gepraat hier fotos van Navaro


Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:43

Welkom! Hoe groot is die eigenlijk? Lesje grondwerk kan zeker geen kwaad. Ik heb vorige week mn eerste les gehad en zoveel geleerd. Aanstaande vrijdag 2e les. Heb er weer zin in *\o/*

Vandaag Lady weer gelongeerd. Waar ze eerst op de rem liep heeft ze nu de turbo gevonden. Ze wil alleen maar draven. Dus straks eventjes heel
Duidelijk geweest en nadat we een discussie hebben gehad kon ze ineens toch stappen :roll: achja alleen maar goed dat ze eindelijk wat energie krijgt. Maar ze moet het wel leren te doseren. Ook heeft ze vandaag welgeteld 3 grote voltes kunnen draven zonder door haar achterhand te zakken! *\o/* Hoe blij kun je wel niet zijn met een simpel galopje.