Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GekOpFjorden

Berichten: 341
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:16

https://www.instagram.com/p/CXJfDbossy3 ... =copy_link

Geen idee of het zo lukt om het filmpje zichtbaar te krijgen

Otis is 3 maanden weg geweest en beleerd, 28 Nov heb ik hem opgehaald.
De stal waar ik voor gekozen had vond ik helemaal niks en Otis was echt zichzelf niet
Afgelopen vrijdag verhuisd (hou ik niet van maar dit was echt beter)

Meneer heeft een VIP box
Hij was erg moe en hier duidelijk wel op zijn plek

Afbeelding

Afbeelding


Anyway ik heb er zelf 1 keer op gezeten en dit was de 2e keer.
Ik wilde alleen een rondje stappen maar dit paard is zoooo braaf dat ik na 10 dagen stilstaan gewoon zo weg (durfde) te draven.
Oke let niet op mij ik heb 3 jaar niet op een paard gezeten, trek mijn linkerbeen op (zat niet lekker) en ik mag wat rechterop gaan zitten maar goed dit was de 2e keer en we gaan binnenkort lessen
Ik ben even in de wolken

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:34

Wat fijn en wat braaf zeg!
Gave binnenbak trouwens

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:14

Ziet er goed uit hoor! Wat een nek!

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:13

Ziet er goed uit. Wat een mega stal heeft hij

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:56

Ik heb het topic wel meegelezen maar al een tijdje niet meer gepost. Kan dus niet op iedereen reageren :)

Lees een aantal mensen met stallingsdilemma's. Dat is zo'n drama altijd... een plek waar je ze vertrouwd achter kunt laten is inderdaad goud waard, en die heb ik zelf nu ook ,maar zit er dan weer mee dat ze gewoon te weinig buiten komen. De stallingen in de buurt waar ze meer naar buiten gaan kan ik ze dan weer neit vertrouwd achterlaten... -O- Bah, wat een drama altijd. Ik zit wel in een hele lastige regio trouwens. Ben zelf wel helemaal klaar met niet kunnen trainen afhankelijk van het weer, ik hoef geen stalling zonder binnenbak meer :o

------

Hier gaat het zo z'n gangetje. Afgelopen week weinig gedaan vanwege het weer, ik werk op dit moment in een nog onverwarmde ruimte en ondanks dat het fysiek werk is ben ik aan het eind van de dag meestal compleet verkleumd. Heb dan op stal echt geen zin meer om wat te doen, dan wil ik naar huis warm worden onder de douche :+

Wel veel gebeurd de laatste tijd. In september was de tandarts er, die heeft wat doppen verwijderd. In november kwam de osteopaat, die heeft een aantal blokkades losgemaakt. Paard kan nu eindelijk galopperen aan de longe _/-\o_ Ook constateerde ze hypermobiliteit. Ik moet nu dus veel met hem gaan doen om hem sterker te maken, zodat de bespiering die hypermobiliteit kan opvangen. Ik longeer nu 2x in de week, als hij meewerkt probeer ik vierkantjes te longeren i.v.m. beter voor de balans opbouwen en minder belastend op de gewrichten. Wel verdomd moeilijk (cirkels longeren lukt mij al nauwelijks :') ik vind longeren echt een verschrikkelijk saaie trainingsmethode, dat helpt ook niet).

Daarnaast zijn we sinds begin november begonnen met werk aan de hand. Daar hebben we allebei veel plezier in, ik ben lekker aan het puzzelen hoe ik dit zoveel mogelijk +R kan doen ondanks dat ik geen bak heb waar hij los in kan/mag. Ik ben het echt in blokjes aan het opbouwen, daar hebben we allebei veel baat bij. Ik heb inmiddels een werkende travers, schouderbinnenwaarts, en ondertredend binnenachterbeen op de volte in beide richtingen. Niet perfect (want: de buitenteugel-knop zit er nog niet op), maar dat hoeft ook nog niet. Dat gaat ook nog wel lukken.

Afbeelding

Naast het longeren en werk aan de hand ben ik bezig met balkjes en cavaletti's om de coördinatie te verbeteren. We pakken nu (in stap) balkjes op de grond, meerdere balkjes op de grond, balkjes wisselend aan 1 kant hoger, minkruisjes en ministijltjes mee. Ook ben ik aan het oefenen om achteruit door een L van balkjes te gaan, 1 kant op lukt het al aardig, de andere kant minder. Als hij oplet gaan dit soort oefeningen super, maar hij bezorgt me regelmatig een hartverzakking door rustig bovenop balken te gaan staan enz. 8)7

Ik hoop dat het snel wat minder kil wordt, dan heb ik ook weer wat meer motivatie om te trainen -O-

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 09:37

Wij zijn verhuisd! Alano liep zo trailer in *\o/*. Hij stond eerst apart op een stukje gras maar dat ging niet. Hij is enorm druk en had geen seconde rust. We hebben dan ook besloten om hem gelijk in de groep te zetten. Na een klein half uurtje stond hij al samen met een ander paardje gras te eten. Later met binnen halen stond ze daar met zijn 3en. Op stal even neuzen met zijn buren daarna aan zijn brokken en hooi begonnen. Hij is zo relaxed op stal. Gisterochtend zelf buiten gezet tegelijk met zijn over buurman. Hij doet het heel goed in de kudde. Hij gedraagt zich ook voorbeeldig. Gisteren is Alano binnen gezet door een vriendin tevens stalgenoot en ze hoefde maar te roepen en hij kwam aangelopen. Tot nu ben ik blij met mijn keuze. Alano staat in een enorm leuke groep, verschillende leeftijden, mega weiland en een grote stal met een totaal van 10 paarden. Er zijn allemaal verschillende blokken qua stallen. Dus er vooral rust en er lopen niet 40 paarden langs per dag.


opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:16

Wat ontzettend fijn dat het zo goed is gegaan!
Top dat hij gelijk aansluiting heeft gevonden.
Klinkt als een fijne stalling.

Hier zit er waarschijnlijk ook weer een verhuizing aan te komen :o
Ik had mijn trainer/ruiter gevraagd of hij een geschikte bijrijder voor mij kende, zodat M wat meer beweging zou krijgen, dat heeft hij eigenlijk nodig in zijn koppie.
Hij kende niemand, dus ik ben op zoek gegaan. Een stalgenootje had gereageerd, die wil deze week wel even meekijken tijdens het rijden.
Echter nou kwam mijn trainer gisteren met het aanbod om zelf bij te rijden als ik hem dichterbij zijn woonplaats zou zetten. De vraag is namelijk nog steeds of dit wel een geschikt paard is voor mij. Waarschijnlijk is het teveel "sportpaard" en heeft hij niet genoeg aan 3 a 4 x per week rijden. Althans, nu niet en de vraag is of en wanneer dat verandert.
Trainer kan hem dan iets vaker rijden en neemt hem ook mee de wedstrijden in.
Ik hoef er dan niet ook iedere keer bij te zijn als hij gaat rijden, wat mij weer tijd scheelt.
Mocht hij over een paard maand toch niet geschikt (b)lijken te zijn voor mij, dan kan hij makkelijk als sportpaard worden verkocht, omdat hij dan wedstrijd-ervaring heeft en mijn trainer hem gewoon heel goed rijdt. Hij is nu L-klaar, mijn trainer zei dat als hij L startgerechtigd is ik hem ook moet starten, ik zei dat zien we nog wel even _O- eerst maar überhaupt er op.
Binnenkort maar eens even kijken op die andere stal. Daar staan 4 andere paarden en is een grote buitenbak, die alleen met vorst niet te rijden is maar verder wel.
Hij zou dan wel weer snachts op stal komen, wat hem enerzijds wel goed zou doen (hij lijkt niet persé een 24/7 buiten paard te zijn) maar met het luchtzuigen wel weer lastig is als hij op stal staat.
Maar ja, dat hoort ook bij paarden houden natuurlijk, de zorgen.....

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:03

Opisop spannend dat hij misschien gaat verhuizen. En zorgen maken hoort er inderdaad bij.

Trippel doet het echt super. Mijn beleer mijnheer heeft maandag voor het eerst los gereden in de bak. En ze was superbraaf. Ook gisteren weer los. De hele bak door van hand veranderen voltes links en rechtsom geen probleem. Ze loopt zelfs braaf door de plassen die er liggen. Ben echt super trots op mijn knappe merrie.

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:24

@ opisop_shop: Lastige keuze zeg.. Vooral omdat je niet weet of hij eigenlijk wel geschikt voor jou is onder het zadel. Wellicht dat hij over enkele maanden wel geschikt voor jou is als hij wat meer gewoon is met het werk?

@ Essxan: fijn dat het zo goed gaat!

Hier weer tegenvaller nummer ??? inmiddels weet ik het niet meer. Afgelopen vrijdag is de zadelmaker geweest om het zadel te controleren. We begonnen de controle met: ja dit ligt goed, dit ligt goed maar uiteindelijk bleek dat het zadel naast de schoft echt veel te smal is en ze dus 0,0 ruimte heeft om goed te kunnen buigen. Breder kopijzer gaat dit probleem niet oplossen want dat gaat het zadel aan de achterkant omhoog komen. Advies: niet meer rijden met dit zadel en zoeken naar een ander |( Daarna het zadel van een stalgenootje geprobeerd en die leek eigenlijk beter te liggen. In verband met de tijd niet meer kunnen rijden met dit zadel dus afgesproken dat ik zelf even zou kijken hoe dit zou liggen tijdens het rijden. Ik zelf bleek er echt geweldig in te zitten maar Lady vond het volgens mij geen fijn zadel. Ging er iets scheef onder lopen en met aandraven liep ze de eerste 2 a 3 passen echt onregelmatig. Nog even een galopje geprobeerd maar daar wilde ze helemaal niet buigen en als ik even wat verder door vroeg dan werd ze boos. Ook dat zadel is dus geen optie helaas. Binnenkort kreeg de zadelmaker weer 2 zadels binnen die wellicht een optie zijn voor Lady maar tot die tijd zitten we nog even zonder zadel helaas.

Mijn zadel staat dus nu op dit moment te koop. Dus wie nog een fijn zacht zittend nagenoeg nieuw zadeltje zoekt, ik heb een 17,5" Ikonic Hybrid Light dressuurzadel te koop met verwisselbaar kopijzer. }:0

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:02

Fillis schreef:
Ik heb het topic wel meegelezen maar al een tijdje niet meer gepost. Kan dus niet op iedereen reageren :)

Lees een aantal mensen met stallingsdilemma's. Dat is zo'n drama altijd... een plek waar je ze vertrouwd achter kunt laten is inderdaad goud waard, en die heb ik zelf nu ook ,maar zit er dan weer mee dat ze gewoon te weinig buiten komen. De stallingen in de buurt waar ze meer naar buiten gaan kan ik ze dan weer neit vertrouwd achterlaten... -O- Bah, wat een drama altijd. Ik zit wel in een hele lastige regio trouwens. Ben zelf wel helemaal klaar met niet kunnen trainen afhankelijk van het weer, ik hoef geen stalling zonder binnenbak meer :o

------

Hier gaat het zo z'n gangetje. Afgelopen week weinig gedaan vanwege het weer, ik werk op dit moment in een nog onverwarmde ruimte en ondanks dat het fysiek werk is ben ik aan het eind van de dag meestal compleet verkleumd. Heb dan op stal echt geen zin meer om wat te doen, dan wil ik naar huis warm worden onder de douche :+

Wel veel gebeurd de laatste tijd. In september was de tandarts er, die heeft wat doppen verwijderd. In november kwam de osteopaat, die heeft een aantal blokkades losgemaakt. Paard kan nu eindelijk galopperen aan de longe _/-\o_ Ook constateerde ze hypermobiliteit. Ik moet nu dus veel met hem gaan doen om hem sterker te maken, zodat de bespiering die hypermobiliteit kan opvangen. Ik longeer nu 2x in de week, als hij meewerkt probeer ik vierkantjes te longeren i.v.m. beter voor de balans opbouwen en minder belastend op de gewrichten. Wel verdomd moeilijk (cirkels longeren lukt mij al nauwelijks :') ik vind longeren echt een verschrikkelijk saaie trainingsmethode, dat helpt ook niet).

Daarnaast zijn we sinds begin november begonnen met werk aan de hand. Daar hebben we allebei veel plezier in, ik ben lekker aan het puzzelen hoe ik dit zoveel mogelijk +R kan doen ondanks dat ik geen bak heb waar hij los in kan/mag. Ik ben het echt in blokjes aan het opbouwen, daar hebben we allebei veel baat bij. Ik heb inmiddels een werkende travers, schouderbinnenwaarts, en ondertredend binnenachterbeen op de volte in beide richtingen. Niet perfect (want: de buitenteugel-knop zit er nog niet op), maar dat hoeft ook nog niet. Dat gaat ook nog wel lukken.

[ Afbeelding ]

Naast het longeren en werk aan de hand ben ik bezig met balkjes en cavaletti's om de coördinatie te verbeteren. We pakken nu (in stap) balkjes op de grond, meerdere balkjes op de grond, balkjes wisselend aan 1 kant hoger, minkruisjes en ministijltjes mee. Ook ben ik aan het oefenen om achteruit door een L van balkjes te gaan, 1 kant op lukt het al aardig, de andere kant minder. Als hij oplet gaan dit soort oefeningen super, maar hij bezorgt me regelmatig een hartverzakking door rustig bovenop balken te gaan staan enz. 8)7

Ik hoop dat het snel wat minder kil wordt, dan heb ik ook weer wat meer motivatie om te trainen -O-


longeren kan heel leuk zijn. Ik denk dat recht richten vanaf de grond ook heel goed is voor zn hypermobiliteit. DAn wordt het longeren ook minder saai. Als je weet hoe je kan trainen.

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:56

@lauraa, wat vervelend zeg van het zadel, paarden kunnen idd heel duidelijk aangeven of ze het fijn vinden liggen.ookal ligt het ogenschijnlijk goed.
@Exxsan, fijn dat het beleren goed gaat!
@opisopshop, zijn er al nieuwe ontwikkelingen rondomde verhuizing?

Wij zitten niet stil! Murphy doet het goed. Hij lijkt wel langzaam aan te gaan puberen, in het werk heeft hij namelijk lekker veel energie en moet ik hem daarin soms bijsturen. In de omgang is hij nog steeds braaf, dus ik geef hem wat extra beweging en hersenwerk de afgelopen tijd. Daar is hij zeker aan toe.

We gaan wekelijks nog steeds naar het bos en hij ontwikkelt zich mooi aan de dubbele longe en onder het zadel. Daarbij pakken we wat pasjes wijken en schoudervoor al mee.

Ik daag hem nu dus ook meer uit met hersenwerk. Daar heb ik nog een leuk filmpje van geknutseld:

https://www.instagram.com/reel/CXn_jkhIJle/?utm_medium=copy_link

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 14:18

Zo leuk hoe hij het oppakt!
Je doet lekker veel verschillende dingen en zo krijgt hij mooi de tijd, denk dat hij het over een jaar echt super doet door al die afwisseling!

Wij gaan dinsdag verhuizen.
Ik ben nog niet eens op de nieuwe stal wezen kijken, maar ik heb wat foto's gekregen en geloof mijn trainer dat het een goede plek is.
Is ook aan huis bij iemand, staan maar vier paarden dus komt vast goed.
Mijn huidige stal is een manege dus daar zijn nu aardig wat restricties door de lockdown, dat heb ik dan straks niet meer.
Hebben jullie daar ook last van?

Ik heb M in elk geval alvast een wedstrijdcoupe gegeven :Y)
Woensdag was de hoefsmid er, we hebben hem voor op ijzers gezet. Nu loopt hij gelukkig wel weer goed in de paddock.
Kort geintje nu hij een weekje later hier vertrekt :') maar het was echt nodig.


Afbeelding


Afbeelding

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:31

Dat paard van mij is echt niet goed 8)7
Afbeelding

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:53

Mooi haar :D

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:59

Mooie extensions haha

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 19:45

Verhuizing is goed gegaan *\o/*
Hij was heel braaf op de trailer.


veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:08

Zo, lekker showbinkie hoor!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:55

Hahaha ja, wij hadden heel wat verwacht. Trainer had hem vervoerd. Even op stal gezet. Daar stond hij aardig druk. Trainer zei ik breng hem wel naar de bak ( hij is een stuk strenger dan ik :+ ) en echt, dit was het enige dat hij deed :')
Daarna heeft hij alleen maar in het zonnetje staan luisteren naar de koeien van de buurman _O-
Dat was ook veel interessanter dan neuzen met de nieuwe merries die allemaal vooraan stonden om een glimp van hem op te kunnen vangen hahaha.

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:59

Lekker dier hoor <3

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:40

@opisop_shop wat fijn zeg.
@Essxan leuk kapsel

----------
Inmiddels staat Alano alweer 1.5 week op zijn nieuwe plek en man wat is het een ander paard geworden. Ik moet hem nu het weiland uitduwen :'). Hij staat dus niet meer continu vooraan aan het hek, hij eet weer goed zijn hooi alleen zijn brokken laat hij staan maar dat vind ik niet zo erg. Hij is heel veel aan het spelen en lekker aan het rennen met zijn vriendjes. Hij is nog wel enorm gespannen als we op de poetsplek staan. We zijn deze week weer begonnen met trainen. Dit heeft hij wel nodig omdat hij te baldadig wordt :'). Steigeren aan de hand, onrustig en druk zijn.

Ook heb ik een leenzadel die ik twee mag uitproberen. Het is een Supreme Dressuurzadel. Tot nu toe zeer tevreden.
Afbeelding

Het plan was om gisteren te rijden maar het was zo koud dat de bak bevroren was. We hebben gelukkig een overdekte longeercirkel maar ik had het op een gegeven moment best koud :brr:.

Alano lekker aan het spelen. Ik denk wel dat hij hier op zijn plek is.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:52

Wat leuk om te zien, die vermaakt zich inderdaad prima!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:35

Wat fijn dat Alano zich zo fijn voelt!

hier ook net verhuisd. Tja wat zal ik zeggen haha zodra ik beide zowel mijn oudere haf als jonge haf uit de groep haalt zijn ze wel wat onrustig, vooral als ik ze appart eruit haal hinikken ze naar elkaar enz. MAar goed ze hebben elkaar nog nodig..

Eerste week ging eigenlijk heel goed. ja onrustig maar als ik met Stanley de oudere aan het werk ging, ging het goed. Sinds een week staan ze in de groep... En wilt Stanley niet meer uit de groep! ook al loopt maximus met hem mee. Nee mijn 23 jarige trekt zich gewoon los.. Ik wordt daar wat onzeker van. Niet van het los trekken want ik heb hem al 16 jaar en het is niet de eerste keer haha.. Alleen heeft hij het al jaren niet gedaan.

ik wordt onzeker in de zin van, heb ik het wel goed gedaan om te verhuizen. Maar het ruwvoer (onbeperkt) is beter voor ze, beter hooi,meer ruimte en geen ruzzie om eten. Maar ik vergeet dat we er eigenlijk 2.5 week pas staan.

Met maximus doe ik nu niks 1x geprobeerd te longeren (hebben nog geen longeerbak) en dat explodeerde in een bokkende niet luisterende haflinger... Nu heb ik donderdag (grondwerk half uurje) dus ik ben benieuwd met max haha.

Wel merk ik dat ik in de 1-2 jarige fase blijf hangen. MAx heeft duidelijk meer uitdaging nodig enz. maar ik denk steeds hij is nog zo jong het is nog een 'baby' maar hij is ruim 3.5 jaar dus kan echt wel al meer doen. In maart krijgen we een longeerbak dus zal het ook wat makkelijker gaan.

maar goed straks 2 weken vakantie dus kan ik ze beide even oppakken hoop ik. Ik wil eerst meer rust. En ik ben ook totaal geen winter persoon haha

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:45

plutolover schreef:
Wat fijn dat Alano zich zo fijn voelt!

hier ook net verhuisd. Tja wat zal ik zeggen haha zodra ik beide zowel mijn oudere haf als jonge haf uit de groep haalt zijn ze wel wat onrustig, vooral als ik ze appart eruit haal hinikken ze naar elkaar enz. MAar goed ze hebben elkaar nog nodig..

Eerste week ging eigenlijk heel goed. ja onrustig maar als ik met Stanley de oudere aan het werk ging, ging het goed. Sinds een week staan ze in de groep... En wilt Stanley niet meer uit de groep! ook al loopt maximus met hem mee. Nee mijn 23 jarige trekt zich gewoon los.. Ik wordt daar wat onzeker van. Niet van het los trekken want ik heb hem al 16 jaar en het is niet de eerste keer haha.. Alleen heeft hij het al jaren niet gedaan.

ik wordt onzeker in de zin van, heb ik het wel goed gedaan om te verhuizen. Maar het ruwvoer (onbeperkt) is beter voor ze, beter hooi,meer ruimte en geen ruzzie om eten. Maar ik vergeet dat we er eigenlijk 2.5 week pas staan.

Met maximus doe ik nu niks 1x geprobeerd te longeren (hebben nog geen longeerbak) en dat explodeerde in een bokkende niet luisterende haflinger... Nu heb ik donderdag (grondwerk half uurje) dus ik ben benieuwd met max haha.

Wel merk ik dat ik in de 1-2 jarige fase blijf hangen. MAx heeft duidelijk meer uitdaging nodig enz. maar ik denk steeds hij is nog zo jong het is nog een 'baby' maar hij is ruim 3.5 jaar dus kan echt wel al meer doen. In maart krijgen we een longeerbak dus zal het ook wat makkelijker gaan.

maar goed straks 2 weken vakantie dus kan ik ze beide even oppakken hoop ik. Ik wil eerst meer rust. En ik ben ook totaal geen winter persoon haha


Geef het even de tijd. Paarden hebben wel echt de tijd nodig om te wennen. Alano heeft voor eerst sinds 2 jaar gesteigerd aan de hand en is druk in de hand. Alano wilt ook niet uit de groep maar dat zie ik als iets positiefs omdat hij voorheen continu bij hek stond. Pak de draad qua training gewoon weer op zoals je voorheen deed.

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:07

Gisteravond lekker met Alano aan de slag geweest. We hebben sinds lange tijd weer gelongeerd en dit heel kort om op het juiste moment te stoppen. Daarna nog even lekker gewerkt aan de hand. Swipe want er zitten filmpjes bij. Ik merk dat Alano steeds de rust vind. Minder spanning, kijkt nog wel veel om zich heen als hij iets hoort, ik trek me er nu nog niet zoveel van aan omdat we er net staan.

De trainingen pakken wel langzaam weer op. Dit is ook goed voor hem en hij vind het ook leuk.


Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:05

_activeme schreef:
Gisteravond lekker met Alano aan de slag geweest. We hebben sinds lange tijd weer gelongeerd en dit heel kort om op het juiste moment te stoppen. Daarna nog even lekker gewerkt aan de hand. Swipe want er zitten filmpjes bij. Ik merk dat Alano steeds de rust vind. Minder spanning, kijkt nog wel veel om zich heen als hij iets hoort, ik trek me er nu nog niet zoveel van aan omdat we er net staan.

De trainingen pakken wel langzaam weer op. Dit is ook goed voor hem en hij vind het ook leuk.

[ Video ]

Wat een droom van een longeerpiste <3

Ziet er goed uit met Alano :j

opisop_shop schreef:
Verhuizing is goed gegaan *\o/*
Hij was heel braaf op de trailer.

[ Video ]

Knap dier! Veel succes op de nieuwe stal. Wat was ook alweer de reden dat je moest verhuizen?


-------

Hier gaat het zo z'n gangetje. Meneer heeft een beetje praatjes :+ Dusdanig dat een stalgenoot (hele ervaren paardenman die een beetje handelt in warmbloeden, hij koopt jong grut op, laat ze beleren, zijn zoon rijdt ze door en dan verkoopt 'ie ze weer - dus hij is wel wat gewend zeg maar) laatst vroeg of hij nog hengst is :') :') :') Dat is hij niet, maar ik snap steeds beter waarom z'n fokker hem zo vroeg heeft laten castreren. Als hengst was hij echt niet grappig geweest denk ik.

Ik worstel een beetje met zijn hypermobiliteit. Heb weer contact gehad met de osteopaat en zij bevestigde dat ik wel op de goede weg was met wat ik nu met hem doe aan oefeningen. Ze gaf wel nog mee dat lange stukken rechtuit ook wel echt goed voor hem zouden zijn. Denk dat ik na de feestdagen het wandelen weer op ga pakken.