[VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
pien_2010
Berichten: 42815
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:44

Gaaf Thioro.
Een braaf paard is goud waard!


AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-21 20:31

Vandaag weer braaf. Hij stond vandaag écht lekker rustig op de spuitplaats. Maar het was ook rustig op stal, haha.

Hij heeft twee keer even een beetje gewiebeld, verder stond ‘ie lekker stil te soezen en om zich heen te kijken.
En wat is zijn staart nu zacht. <3

[ img ]

Ook begonnen met de clickertraining. Had de nieuwe clicker en het buideltasje binnen.
Dus gewoon klik, snoepje. Klik, snoepje. Kusje vragen, klik, snoepje. Gewoon wat dingen herhaald. Gaan we nu lekker mee werken. Kan ik hem ook leren om wat meer geduld te hebben met snoepjes aanpakken enzo.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Anoniem

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:14

Zo gaaf, Thioro! :D Ik heb veel gedaan, maar echt een racecourse gallop is niet één van die dingen. :')

Wat fijn dat Nobli zo braaf was op de spuitplaats! :D

Ik zat trouwens van de week even te denken: in augustus is het Deauville Festival, waarbij er bijna elke dag wel races op de banen van Deauville zijn gedurende de maand. Het is ieder jaar een hele happening dat veel publiek trekt en ook heel veel trainers en paarden uit het buitenland (hoewel het dit jaar even afwachten wordt in hoeverre Britse trainers nog paarden over zullen sturen...) Als corona het toelaat, is het misschien leuk om een paar dagen daarheen te gaan met een groepje? Ik heb er een beetje een hard hoofd in dat het dit jaar al kan, maar je weet maar nooit nu met de vaccins, en desnoods wordt het 2022 als er interesse is.

Deracine
Berichten: 73
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Santpoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:18

Netjes geknipte manen weer hoor :)

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-21 21:35

Ja heel fijn! Van de week was hij zo onrustig dat zijn hoeven op mijn voeten eindigden.

Wat een leuk idee! :j
Als het te doen is.. ;) Met Corona weet je nooit wat er gaat gebeuren...

Edit: thanks Romy!

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:57

Mkango schreef:
AlwaysH schreef:
Vanuit de trailer naar de stal door de drukke poetsplaats en langs een nogal drukke hengst was spannend, maar hij bleef verder heel braaf. Je zou ‘m dan geen drie jaar geven. O:)

Dankjewel <3 Die blik maakt Nobli Nobli
Maar hij heeft dan ook al een stuk meer gezien dan een driejarig sportpaard. :+ Er even vanuit gaande dat zijn moeder in 2018 geen veulen heeft gekregen (in dat geval was hij namelijk gewoon meegegaan voor de dekking, zelfs al hadden ze naar Ierland of Frankrijk moeten rijden), hebben zijn eerste jaren er grotendeels als volgt uitgezien: beetje chillen als veulen, als jaarling is hij naar Goffs gegaan eind oktober. Meestal trekken ze zo'n drie maanden uit voor het klaarmaken van de jaarlingen voor de veilingen, dus is hij in de zomer dat hij 1 was, al verhuisd naar de plek waar dat gebeurt. Daar is hij dus dagelijks in handen geweest en ook actief getraind aan de hand om voldoende spieren op te bouwen voor de veiling.

Vervolgens is hij voor de veiling op het terrein van Goffs gestald, waar het een drukte van belang is: 's morgens worden ze in alle vroegte aan de hand enige tijd gestapt, gewassen, getoiletteerd en netjes gemaakt voor de kijkers. Paarden lopen of stuiteren de hele dag langs, mensen komen langs, willen de paarden uit de box hebben om te bekijken, dus die dieren worden ook de hele dag door in en uit stal gehaald. Dan komen ze op de dag van de veiling in een ring buiten waar ze met een stuk of 10 paarden tegelijk rondstappen en waar mensen ze wederom kunnen bekijken, alvorens ze de veilingring in gaan. Aan het einde van de dag worden ze dan op transport gezet naar hun nieuwe eigenaar (of gaan terug mee naar huis als ze niet verkocht zijn, wat Nobli niet was).

Vrij kort daarna begint, als het dier verder geen mankementen vertoont, het inrijden (NB: ze zijn dan dus nog geen twee). Dit wordt ook vrijwel altijd gedaan bij pre-trainers, wat dus weer een verhuizing betekent. Op die stallen is het ook niet rustig - zeker 's morgens is het wederom een drukte van belang. Bovendien worden ze ook ingereden met een hoop beweging op hun rug: ze moeten wennen aan gezwaai met armen, aanrakingen over heel hun lichaam tijdens het rijden, benen die uitsteken voor het korter of langer maken van de beugels, sheets die vanaf hun kont over het zadel gegooid worden en weer terug, etc.

Als er eenmaal een stuur, gas en rem op zit, verhuizen ze weer, ditmaal naar een trainer. Dit is voor het overgrote merendeel zo rond november/december/januari, met een handvol paarden die wat later zijn. Ook hier: een hoop bedrijvigheid 's morgens. Ze worden in principe zes dagen in de week gereden, met alleen op zondag rust. Daar wordt verder gewerkt aan ze om ze klaar te maken voor de races: ze gaan door weer en wind naar buiten, lopen vooraan, tussen of achter andere paarden, naast andere paarden, paarden die zich slecht gedragen, paarden die trager zijn dan zij, paarden die een stuk sneller zijn dan zij, ze leren weg te lopen van de groep, leren dat ze paarden voor zich zien waar ze níet achteraan mogen rennen, dat er paarden naast zich komen (letterlijk beugel aan beugel) waar ze wel mee mee moeten gaan etc. etc. En daarbij hebben ze bijna elke dag een andere ruiter op de rug.

Als ze klaar zijn om te racen, worden ze alleen of met meerdere paarden in een vrachtwagen geladen, uitgeladen op de baan en in een box gezet waar ze dan een paar uur de tijd krijgen om even uit te rusten en te ontspannen, zeker na een lange rit. Echter, zodra de eerste koers begint, komt ook het stallenterrein weer tot leven: paarden worden er aan de lopende band warm gestapt, gezadeld, stuiteren soms rond of misdragen zich anderszins, uitgestapt, gewassen etc. Er zijn dan geen vijf minuten waarin er geen "verkeer" voorbij komt.

Als je paard zelf aan de beurt is, ondergaat hij hetzelfde riedeltje: hij wordt warm gestapt tussen alle andere paarden die arriveren, weggaan, uitgestapt of warm gestapt worden en opgezadeld. Dan loop je naar de pre-parade ring, met of zonder paard voor je neus, waar je met een behoorlijke hoeveelheid paarden rondstapt. Paarden komen erbij, gaan eruit om bij de ring gezadeld te worden, komen weer terug, er is geluid van de omroepsystemen van de race callers, geluid van het publiek, van alles. Dan loop je door naar de paddock, waar je wederom met een hele zwik paarden loopt die zich niet allemaal even goed gedragen, of in ieder geval gespannen zijn, er lopen trainers en eigenaren rond, er staan mensen langs de rail te kijken, te praten, geluid te maken, nog steeds hoor je de omroepsystemen etc. Voor de race begint zijn er de starthekken, waar ze met z'n allen naast elkaar staan. Het is er smal, als er eentje tegenaan stoot, beweegt het hele ding mee, het maakt geluid. Na de race worden ze opgevangen door hun groom, gewassen, uitgestapt en verzorgd en een uur later gaan ze weer op huis aan.

Kortom, op deze leeftijd heeft hij al een hoop meer gezien en meer ruiters op z'n rug gehad dan het gemiddelde pensionpaard in zijn hele leven zal zien. :D Dus ik blijf erop hameren: niet zo stressen. ;) Hij is geen baby meer die niets kent: hij is gewend aan vervoerd worden, hij is gewend aan verhuisd worden, hij is gewend aan z'n ding doen terwijl andere paarden staan te klieren, hij is gewend aan verschillende mensen op zijn rug die maffe dingen doen, jassen uittrekken, dingen over z'n kont gooien en alles. Er zijn dingen die we als "gewone" ruiters doen waar hij misschien wat vreemd van zal opkijken, er zijn momenten waarop hij inderdaad dingen spannend zal vinden of fris zal zijn, want het blijft een paard, maar je hoeft echt niet zo bezorgd te zijn om het feit dat hij "zo jong" is. Doe gewoon je ding met 'm zonder de hele tijd te denken: o, hij is "pas" drieënhalf. Vanuit racing oogpunt zeg ik eerder: hij is al vier (nou ja, overmorgen dan), hij hoort nu gewoon te weten hoe het moet zonder getrut. :) Behandel hem eerder als een 5/6/7-jarige die al wat meer van de wereld gezien heeft en ik denk dat je er zelf ook nóg meer plezier van gaat hebben! :D

Overigens, wat betreft gevoeligheid op zijn buik: is hij nagekeken op maagzweren? Dat is een vrij veelvoorkomende aandoening bij renpaarden, dus mocht de Psylliumkuur niet het gewenste effect hebben, dan is het denk ik geen overbodige luxe om dat voor de zekerheid even te checken. :) Mocht je het trouwens leuk vinden, dan kan ik de video's van zijn twee races wel voor je opzoeken! :D


Ik zie je post nu pas, maar inderdaad dit beschrijft PRECIES waarom het gemiddelde renpaard zo "makkelijk" is. In sommige dingen zijn ze groen en anders dan de gemiddelde ruiter gewend is, maar al vanaf jongs af aan zijn ze in de hand en zien ze veel.
Daarnaast zijn ze veelal in handen van professionals en moeten ze zich gewoon gedragen, de boel is al gevaarlijk genoeg zonder gedoe.
Zodra de corona voorbij is ga ik weer beginnen met uitstapjes naar renbanen en trainers en ik vermoed dat dit voor veel mensen een eye opener zou zijn. In de afgelopen jaren al heel wat mensen rondgeleid die toch wel heel positief verrast waren.

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-21 11:49

Die uitstapjes zijn dan voor blogs oid?
Leuk hoor. Ik wil ook wel eens een renbaan bezoeken.

Wij hebben gisteren voor het eerst in het donker ohz gestapt. Dat is natuurlijk wel belangrijk op de donkere winterdagen... (hoe vervelend ook _O- )

Hij lijkt een beetje lomp te zijn geweest en is wat stijf linksachter, zit ook een krasje. Het verbeterd wel aanzienlijk als hij even loopt. We zien eigenlijk alleen dat hij wat minder ver ondertreed met links als we op de rechterhand in een volte bijv stappen. Verder zie je er inmiddels niks meer. Ik vermoed dat het nu alweer bijna is bijgetrokken.

We zijn ook voor voedingsadvies naar Paard & Voeding geweest, want dit werd ons door meerderen aangeraden. Wat fijn advies gekregen. Gaan overstappen op een muesli met minder zetmelen en een supplement dat de maag wat meer zal beschermen bij stress ed (ofwel voorkomen van maagzweren ook).

Vandaag vrij. Dus we gaan maar weer lekker tutten.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Sintara
Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:03

Ah ik wou net vragen hoe het met jullie gaat :D
Hopelijk is zijn stijve pootje snel weer over. En ik ben benieuwd naar het effect van het nieuwe voer!

Mel zit nog steeds een beetje met zichzelf in de knoop..

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-21 10:37

Het was eerst erger toen hij minder buiten kwam. Het is vaak ook ‘gewoon’ wat dikker in de ochtend en dan na de paddock weer glad.
Het is wel zijn enige achterbeen waar nog wat mok zit.. zou het daarvan kunnen komen?

Dankjewel!

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:50

Oh ja van mok kunnennze zeer zeker ook gezwollen benen krijgen die na beweging weer dun zijn.
Voor mij 1 vd redenen waarom veel weidegang echt een must is. Zoveel problemen en issues die daarmee verholpen zijn. Onder de 4a 5 uur per dag vind ik zelfs zware dierenmishandeling. Als ze in die 5 uur enkel in een kleine postzegelgrootte paddock komen vind ik dat nog steeds trouwens. De doorbloeding van de paardenbenen en zeker de hoeven is al niet optimaal dus op het moment dat ze ook maar ergens een wondje of net wat hebben en op stal staan wordt het al snel gezwollen en stijf.
Ik bedoel dit overigens in zijn algemeen , want ik weet uiteraard helemaal niet hoeveel hij wel of niet naar buiten komt.

Sintara
Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:06

Dat vind ik ook een logische verklaring, dat het nog komt van de mok :)

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-21 12:16

Dat vind ik ook, dus daar kunnen we de handen op schudden.
Maar de mok zou dus wel een dik been in de ochtend kunnen veroorzaken. Ik houd het in de gaten. Hij liep vanochtend wederom prima, maar het is wel dikker dan normaal. En met die dunne beentjes valt dat natuurlijk op, haha.
Hij wordt ook uiteraard behandeld voor de mok, vergeleken met wat het was, is het al zeker veel beter. Het is nog maar een been ook.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-21 15:23

Het gaat hier goed. We hebben gisteren voor het eerst over het pad naar de andere stal gewandeld en lekker gegraasd. <3 Ook heeft mijn moeder een dressuur lesje gevolgd, waarbij we voornamelijk even naar sturen ed hebben gekeken. Hij deed het super! En mijn moeder overigens ook. ;)

Ik ben momenteel mega druk, want mijn boek is bijna drukklaar, heb mijn laatste stage weken en had gisteren een examen, dus ik heb niet zo heel veel zin om uitgebreid up te daten. Dus dat doe ik nu even wat minder vaak, maar het gaat wel super goed. :j

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

pien_2010
Berichten: 42815
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:37

Dat zijn leuke en toffe berichten! <3


AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-21 17:48

Tis wel echt een kluns hoor, je vind elke dag wel een wondje bij. En dan bedoel ik niet de twee schrammen van het te ruw spelen met zijn maflinger paddock maatje). Zijn bilkoord heeft te strak gezeten en hierdoor is er een stuk vel afgeschuurd, waarschijnlijk met liggen (als ik naar zijn andere been kijk is dat eens eerder en heftiger gebeurd, gevoelige huid?). Hebben het bilkoord nu anders vast gemaakt (deken waait anders over hem heen want zit geen staartriem aan). Vond net weer een schram op zijn mok been (iets minder blij mee). Op zijn hoofd komen veel nieuwe omdat hij overal z’n kop tegen aan stoot :+ _O-

Het scheelt wel dat alles ook echt super snel geneest. Maar ik verzorg ze ook wel.
Mooi is anders. :P

Oh... say cheese!
[ img ]
[ img ]

Maargoed, jong paard he, echt lomp :roll:

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-21 10:07

Hoi allemaal, sorry voor de radiostilte. Ik ben erg druk.
Met Nobli gaat alles nu goed. 1,5 week geleden liep hij een ontsteking op in zijn knie, door een miniscuul wondje. Ab en ontstekingsremmer gekregen. Inmiddels is de knie weer dun.

Vandaag is de bedoeling om er weer even op te klimmen voor wat licht bakwerk. Wij hebben afgelopen week alleen gewandeld en gelongeerd zonder poespas. Hij heeft niet kreupel gelopen, maar we hebben die ontsteking wel serieus genomen, voor het geval dat zijn lymfeklieren beschadigd zouden raken... gelukkig alles weer goed nu.

Hier nog wat foto’s. Zal later nog wat meer updaten. Mijn stage is inmiddels afgerond dus dat is iets meer rust, maar nu begint de voorbereiding op mijn pvb..

<3
[ img ]

Zo braaf op de spuitplaats!
[ img ]

Ehh... :+
[ img ]

Eerste dag van zijn dikke knie (voor hem rechts, voor ons links)
[ img ]

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Sintara
Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:05

Wowie die was best dik! Maar fijn dat het weer goed gaat :D die wondjes he : :x

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-21 16:45

Ja, hij heeft een nieuwe op zijn kin... echt zooo onhandig. Wond was al droog, heb er weer honingzalf op gedaan. Alle oude plekken behandel ik met uierzalf, honingzalf of sudocreme. Heb dan echt een stippelpaard :+

[ img ]

Hij was super braaf weer. Voor de eerste keer van de bak naar de stal ohz gestapt. Hij schrok alleen van de hengst die altijd zo hard kan tieren en doen, maar liep gestaag door. :P

Gisteren met binnenhalen was het echt een draak. De andere paarden waren vreselijk opgefokt, dus hij ging even meedoen met binnenhalen }:0 Maar daarna ook weer gewoon rustig, hij is zo zelf niet van aard oid. Meestal trekt hij zich niks aan van drukke paarden, maar gisteren wel.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Sintara
Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:41

Ow dat is ook een mooie :=

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:11

Gefeliciteerd! Dat gevoel van het niet kunnen beseffen dat je een eigen paard hebt is bij mij nooit weg gegaan :') had altijd het idee dat ik mij moest verantwoorden bij iemand en het niet echt was. (nu inmiddels10 jaar later)

Ga nu een 2e paard kopen en ben benieuwd of er dan een besef moment komt.

Maar aan de updates te zien komt dat helemaal goed met jullie!

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-21 19:23

Sintara schreef:
Ow dat is ook een mooie :=


Knap he... -O-

Blaze1994 schreef:
Gefeliciteerd! Dat gevoel van het niet kunnen beseffen dat je een eigen paard hebt is bij mij nooit weg gegaan :') had altijd het idee dat ik mij moest verantwoorden bij iemand en het niet echt was. (nu inmiddels10 jaar later)

Ga nu een 2e paard kopen en ben benieuwd of er dan een besef moment komt.

Maar aan de updates te zien komt dat helemaal goed met jullie!


Dankjewel!! Succes met je nieuwe paard alvast.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:17

Wen er maar aan wat volbloeden tja zijn nogal wondjes gevoelig :Y)
Bij Roi vind ik ook iedere dag weer nieuwe. Echt last heeft hij er meestal niet van dus vind het wel prima.
Heb vorige week nog gezworen hem voortaan met bubbeltjesplastic in te pakken.

Anoniem

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:23

Ze zijn ook niet zo goed in zelfbehoud, verwachten een beetje dat jij ze veilig overal omheen leidt en zorgt dat ze niet struikelen over hun eigen voeten of een kiezelsteen. :))

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-21 23:55

kyrkelover schreef:
Wen er maar aan wat volbloeden tja zijn nogal wondjes gevoelig :Y)
Bij Roi vind ik ook iedere dag weer nieuwe. Echt last heeft hij er meestal niet van dus vind het wel prima.
Heb vorige week nog gezworen hem voortaan met bubbeltjesplastic in te pakken.


Haha, ja dat had ik al ondervonden. Porseleinen paardje ;)

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-21 17:46

Training gaat nu weer lekker. Maandag overdag even in de indoor bak gestapt ohz (western bak). Hij is met verkennen van de baan enorm geschrokken maar verder heel braaf en ook het spinnen en stoppen keek hij niet van op. Hij is wel heel gevoelig op geluiden van andere paarden in de bak (galopperen ed), maar hij is al een stuk rustiger. Dat was de eerste tijd nog wat meer merkbaar dan nu. Dus dat is mooi.

Vandaag even lekker gelongeerd met de bijzet. Hij begint echt lekker te sjouwen en is echt super op onze stemhulpen. Halthouden (op afstand), stappen, draf en ook de galop gaat echt super. We werken veel met hem naar voren en ik merk dat het echt een wereld van verschil is vergeleken met dag één. Haha. Toen liep hij niet eens fatsoenlijk van ons weg. Nu snapt hij het al als wij zeggen ‘naar buiten’.
Hij weet precies wat we van hem willen en hij vindt het ook leuk om lekker te sjouwen.
Soms nog zijn gekke momenten, zoals vandaag een mooie bokkenserie bij het aangalopperen. :P En ook echt hoog. Voelde mijn eigen rug al kraken.
Uiteraard verder gewoon poepiebraaf. *D

[ img ]

[ img ]

Morgen vrij, ofwel beetje wandelen en dan zaterdag weer een lesje ohz. +:)+

Nu al geen zin in het vriezen van volgende week. Onze paddock is echt een waterpoel en daar kan echt geen paard op staan als het hard vriest. Kan niet wachten op de zomer, dan gaan we kijken of hij 24/7 buiten kan. Zo niet natuurlijk alleen ‘s nachts binnen. Ben benieuwd.

Hij is trouwens een beetje in de rui. Dagen worden weer langer. Ik mag niet klagen met een volbloedje, maar zijn spullen zitten onder de haren haha. Hij glimt nu ook iets minder. Maar ik vind hem wel beter in zijn vel zitten dan twee weken terug.
Ben benieuwd wat een zomervachtje ons brengt.

Oh trouwens, van de week voor de eerste keer hinnikend begroet door Nobli. Moeders en ik kwamen uit de auto en toen hij ons hoorde (wij zijn natuurlijk altijd met twee€ waggelde hij naar ons toe al hinnikkend. Dat is natuurlijk wel leuk voor een eerste keer. O:) <3

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, dioni, La_Lune, maitestar23, Mark0919, rien10, sterregoud, vilheide en 41 bezoekers