Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 12:37

https://m.youtube.com/watch?v=pfAyRZzWPrk

Een mooie eerlijke docu, de wolf is er om mensen uit de natuur te houden. Kinderen die in afgesloten bushokjes moeten wachten. De terugloop van ander wild van 18.000 naar 2.000 en dan praten we over Amerika. Echt de moeite waard om te kijken.
Je moet even naar het begin gaan, zie ik nu ik de link aanklik

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:06

Mooie doku...

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 10:41

Vond ik ook nog is op zoek naar deel II want zag dat dit deel I was.

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:13


jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 02:01

Ja echt ongelooflijk de eerste omheining is hij al over is met Nato draad, en ook over deze 2e is hij over gekomen.

Nog triester nieuws tweede shetland pony (7 jaar) afgelopen nacht slachtoffer geworden van Gloria van Wesel de beruchte springer, ze heeft samen met haar broer ook al nakomelingen. Dit is in Hunxe, net over de grens van Noord Limburg. Ook de shet Topolino werd al slachtoffer van Gloria's clan dat was in Kirchellen.

https://schermbeck-online.de/zweites-po ... -gerissen/

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:00


jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 19:05


irmaz

Berichten: 4727
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:23


irmaz

Berichten: 4727
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:32

Pfff in de buurt van Rosmalen zit weer zo'n killer die meerdere schapen op 1 nacht pakt en dan gewoon op 2 plekken in 1 nacht. Een Billy de tweede ;(

Ik ben trouwens bang dat een wolf ook rustig een inloopstal binnenloopt, mijn overbuurman van 1 km verderop vertelde dat hij sporen in zijn stal had gevonden. Dit heeft mij aan het denken gezet over sporen die ik in het voorjaar in mijn eigen inloopstal heb gevonden. Ik dacht toen dat het een erg grote hond was geweest, we hadden nog niet gehoord van de wolf in de omgeving, maar ik begin nu toch ernstig te twijfelen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:11

Ga er maar vanuit dat dat een wolf geweest is, die zijn behoorlijk brutaal als ze op jacht zijn.

kimwilliam

Berichten: 1161
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:14

hoe staat het met de wolf op de veluwe nu ? (vooral de kant van epe)

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:35

Hoe lang zijn die beesten eigenlijk al in Nederland / grens Duitsland?

tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:41

kimwilliam schreef:
hoe staat het met de wolf op de veluwe nu ? (vooral de kant van epe)


Ik hoop dat ik ze vorige week heb weg geknald met mijn carbid kanon. :+

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:42

2015 in Nederland (af en toe gespot) , Duitsland al veel langer. Sinds 2017 regelmatiger en sinds 2019 'vast'.

kimwilliam

Berichten: 1161
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:46

tones schreef:
kimwilliam schreef:
hoe staat het met de wolf op de veluwe nu ? (vooral de kant van epe)


Ik hoop dat ik ze vorige week heb weg geknald met mijn carbid kanon. :+


hahaha kan je dat dan ook doen als ik weer naar de veluwe kom met mijn paard :D ben zo bang dat ze hen snachts pakken in de wei

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:47

Mijn paard heeft jaren op de grens DLD-Nederland gestaan en is eens midden in de nacht uit een goed en hoog omheinde wei met een flinke klap prik erop gekomen. Is in zijn eentje paar honderd meter terug naar de stal gelopen, terwijl al zijn maten (stuk of 45) gewoon in de wei zijn gebleven. We zullen nooit weten waarom. Maar ik vraag me toch af en toe af of het niet een wolf is geweest ipv een ree (die we de schuld hebben gegeven)

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:56

Op de Veluwe zitten inmiddels twee roedels, waarvan 1 op de Noord-Veluwe waar Epe ook aan ligt.
Op Facebook zijn verschillende groepen waar meldingen worden gemaakt, daar zou je lid van kunnen worden om het te volgen.
Ik woon zelf in het buurdorp van Epe en ben hier dagelijks in het bos. Ik heb nog nooit een wolf gezien, maar goed, ze zitten er dus echt wel.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 14:49

Irmaz, echt nu nog ik dacht dat die weer verder was getrokken, pffff

Nu ook in Eersel sporen langs de omheining van paard/pony met veulen. Dus ja dan maar op stal,

Eigenlijk is heel nederland misschien op de westkust na tricky nu. De jonge van 2 jaar terug gaan op zoek naar eigen Territoria en partner. Aangezien ze makkelijk 70 km afleggen zijn ze zo ergens anders.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:23

Een schaapsherder in Sterksel is al 8 schapen kwijtgeraakt aan de wolf en er is er eentje door gewond geraakt. Hij doet nu een oproep op Facebook om in het seizoen al zijn schapen voor de nacht binnen en 's ochtends weer buiten te kunnen zetten anders moet hij er mee stoppen.

Ik las het ook van het veulen in Eersel. Dan heb je idd geen keus en moet je alles binnen houden. Precies waar de afgelopen jaren tégen is gelobbyt.

Friesland heeft groot gelijk.
Hek hier in de buurt is volkomen kansloos helaas, want de Veluwe is de meest geschikte plek ooit in Nederland voor wolven - helaas

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 16:49

08-01-2021 Noord-Brabant, rond Esbeek; mensen let op uw dieren.
<<Wolf gespot in Esbeek: sporen in de paardenwei, veulen blijft voorlopig binnen
ESBEEK - En dan ineens is het gevaar dichtbij. Esbekenaar Paul Scheepens kreeg eerder deze week de schrik van zijn leven. Op zijn erf, in de uitloopweide van de paarden, waar normaal gesproken ook een veulen loopt, spotte hij twee dagen achtereen de sporen van een wolf.>>
Citaat<Er blijken wolven gevestigd te zijn in Leopoldsburg westelijk van hier en op de Grote Heide dertig kilometer zuid oostelijk. We merken nu dat door goed faunabeheer dieren makkelijker van het ene naar het andere gebied trekken, daar doet de wolf duidelijk zijn voordeel mee.">(zie verder artikel)
https://www.bd.nl/hilvarenbeek/wolf-ges ... ~aabf39da/

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 16:51

Mac, ja sneu van die schapenhouder maar zo ver ik weet zijn er in ieder geval mensen die hulp hebben aangeboden.

Pfff Eersel het komt dichtbij

Maiske

Berichten: 413
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:51

Esbeek, het is hier nog geen zes kilometer vandaan. Wij hebben zelf een e-pony en twee mini's aan huis. De buren schapen in de wei achter twee draadjes, de andere buren hun kalveren in iglo's met uitloop.

Ben er gisteren eens gaan kijken om te zien wat voor omgeving het is. Idd buitengebied tegen de bosrand aan maar ook een paar honderd meter van het marktplein/centrum van Hilvarenbeek.

We zitten al maanden overal net tussenin dus hier konden we op wachten maar dit is wel akelig dichtbij. We wonen hier nu een jaar en houden rekening met alles wat hier aan wild rondloopt. Kippen, paarden alles 's nachts achter slot en grendel maar hier is toch niet op te anticiperen?

Ik liet de paarden ook nu nog tot een uur of zeven buiten, ze zien prima in het donker. Gisteren om vijf uur binnen gehaald.... Alles is hier op 1.50 omheind maar meer afgelegen dan de locatie in Esbeek. Gisterenavond liep ik toch op een heel andere manier over het erf dan anders... dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:55


DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:58

Op de Veluwe zijn al 3 wolven kompleet verdwenen (en ook nergens anders opgedoken), dus ik vermoed dat er mensen zijn die hun eigen oplossing hebben 8-)

Maiske

Berichten: 413
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:06

DubbelFun schreef:
Op de Veluwe zijn al 3 wolven kompleet verdwenen (en ook nergens anders opgedoken), dus ik vermoed dat er mensen zijn die hun eigen oplossing hebben 8-)


Dat is ook de eerste reactie van iedereen hier... kom ik hem tegen dan verdwijnt ie... nu heb ik alleen een riek maar sta er hetzelfde in. Temeer gezien zijn beschermde status en geen enkel vooruitzicht dat hier iets in zal veranderen.