Ik weet het niet hoor..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Ik weet het niet hoor..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 20:08

We rijden vandaag door Zeeland. Zien we op het fietspad een pony rijden met een klein kind erop en twee dames aan weerszijden. De pony stopt en krijgt vervolgens van 1 van de dames een flinke schop tegen het achterbeen, waarna het weer gaat lopen en mevrouw breeduit lachend met vriendin verder kletst.
Ik heb weinig sjoege van paarden, maar schoppen jullie een dier ook zo aan de gang?
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 31-10-20 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ik weet het niet hoor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:09

Ja, altijd...

Wat probeer je te bereiken met dit topic? Je had beter ter plekke de dames aan kunnen spreken dan hier zo'n vaag topic te maken

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:09

Ik mis even wat het doel van dit topic is?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:11

Elke dag. :7

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Ik weet het niet hoor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:20

Een pony met een kleine liter erop.. Water? Bier?

Nee, natuurlijk is dat niet normaal. Ik vraag me wel af wst je hier op Bokt doet met ruim 2000 berichten als je niets met paarden hebt :P

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 20:28

Jessica_K schreef:
Een pony met een kleine liter erop.. Water? Bier?

Nee, natuurlijk is dat niet normaal. Ik vraag me wel af wst je hier op Bokt doet met ruim 2000 berichten als je niets met paarden hebt :P


Ik denk dat hier verbazend veel mensen zitten die niets met paarden hebben.
Ik vind paarden prachtig trouwens, dat heb ik ermee.

Doel van het topic: vragen of dat normaal is. Zo moeilijk is dat toch niet? En je hoeft niet reageren hoor, klik gerust verder.

Ik lees hier wel vaker dat mensen een duw of tik niet schuwen. Misschien bij gebrek aan zweep toch een motiverend schopje geven? Een paard zal het misschien helemaal niet zo negatief opvatten, aangezien ze elkaar ook hardhandig aanpakken.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:32

Als het zo was als je beschrijft, is het niet normaal.

En qua schuwen van zweepgebruik. Ik schuw pittig zweepgebruik niet als de situatie gevaarlijk voor paard of ruiter/menner wordt. Ik zit wel eens op de menwagen, en heb zeker de zweep eens gebruikt om te voorkomen dat we in de sloot lagen. In andere situaties kun je vaak met gewoon aansporen met de benen/stem of een kleine tik met de zweep toe.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 20:38

Kookaburra schreef:
Als het zo was als je beschrijft, is het niet normaal.

En qua schuwen van zweepgebruik. Ik schuw pittig zweepgebruik niet als de situatie gevaarlijk voor paard of ruiter/menner wordt. Ik zit wel eens op de menwagen, en heb zeker de zweep eens gebruikt om te voorkomen dat we in de sloot lagen. In andere situaties kun je vaak met gewoon aansporen met de benen/stem of een kleine tik met de zweep toe.


Dat zou ik ook zeggen. Ik zag geen zweep en het kind was nog te klein om het paard aan de gang te krijgen denk ik. Het is ook een momentopname wat ik gezien heb, misschien was het dier recalcitrant.

Aanspreken was gezien de omstandigheden niet echt een optie.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:24

Bijzondere situatie TS. Je hebt gelijk wat betreft het feit dat paarden elkaar ook schoppen. Echter is het dan wel zo dat ze eerst waarschuwen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 21:38

Ymor schreef:
Bijzondere situatie TS. Je hebt gelijk wat betreft het feit dat paarden elkaar ook schoppen. Echter is het dan wel zo dat ze eerst waarschuwen.


Oh ja, dat is ook zo. Dit leek er niet op, maar ik he dan ook maar even gezien.
Het lachen vond ik wat vreemd.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Ik weet het niet hoor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:40

Ja snap ik! Gezien de situatie die zich er vooraf afspeelde is het lachen wat vreemd. Wil overigens niet zeggen dat ze daarom moesten lachen. Kan ook iets anders zijn geweest. We kennen ze niet dus zullen het nooit weten.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:41

Normaal? Nee. Komt het vaker voor in de 'paardenwereld'? Dat zeker (helaas). Je paard slaan of schoppen wordt op veel plaatsen normaal gevonden (al zullen de meeste dat ontkennen of hun acties op de een of andere manier 'goedpraten').

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:26

Als je die meiden ooit weer tegen komt en ze schoppen de pony weer, zou ik er wel wat van zeggen tegen hun. Of even de vraagstelling "waarom schop je je pony"...
En anders geef je hun gewoon een rotschop tegen de scheenbenen en zeg je dat ze sneller moeten lopen :j :')

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 22:00

BillyJ schreef:
Als je die meiden ooit weer tegen komt en ze schoppen de pony weer, zou ik er wel wat van zeggen tegen hun. Of even de vraagstelling "waarom schop je je pony"...
En anders geef je hun gewoon een rotschop tegen de scheenbenen en zeg je dat ze sneller moeten lopen :j :')


Volwassen vrouwen. Gewoon dik in de 30.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Ik weet het niet hoor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:04

Was het serieus schoppen? Dat vind ik wel raar

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 03:06

Sintara schreef:
Was het serieus schoppen? Dat vind ik wel raar


Ja, ze liep naar achteren en gaf even een felle schop tegen het achterbeen. Zelfs mijn man keek ervan op.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 03:07

BillyJ schreef:
Als je die meiden ooit weer tegen komt en ze schoppen de pony weer, zou ik er wel wat van zeggen tegen hun. Of even de vraagstelling "waarom schop je je pony"...
En anders geef je hun gewoon een rotschop tegen de scheenbenen en zeg je dat ze sneller moeten lopen :j :')


Die laatste is het beste denk ik..haha *D

Frederik1517
Berichten: 44
Geregistreerd: 06-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:58

Hmm schoppen tegen de benen vind ik eigenlijk altijd not done