Kinderen Stelen Paardenspullen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:36

Carol_Beer schreef:
Ach gut, misschien zijn ze wel 13 of 15, 16, who gives a damn. Op alle leeftijden sloop je elkaars spullen gewoon niet, maakt niet uit wiens ouders er verantwoordelijk is, is hun probleem. Het is hun taak om hun aso kinderen op te voeden en niet de mijne. Feitelijk is dit gwn strafbaar en kan k naar de politie stappen, of het realistisch is is een ander verhaal-
Als je denkt dat ik deze hele periode uit mn duim hebt lopen zuigen snap ik ook niet waarom je zo onsimpathiek reageert.. Als je frustraties hebt kan je beter naar een spycholoog gaan maar dit vind ik niet bepaald "sociaal".. We hadden het toch over spiegels? :)
In ieder geval is de bottomline dat ik vanavond naar stal ga en hopen dat de aap uit de mouw komt



En als die mensen die jou nu moeten helpen denken als jij, zeggen ze : "Prima, je hebt het al rechtgezet, de balans is hersteld. Wij hoeven niets meer te doen."

Zou een mooie wereld zijn :')

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:37

Het feit dat jij op meerdere vragen niet reageert zegt al genoeg.

Hoe komen die kinderen daar?
Ze worden ook weer naar huis gebracht, door ouders / begeleiders dus zijn niet alleen.
Spullen gaan weer mee, dus hoe kom je in vredesnaam aan een hoofdstel en zadeltas?

Jij kunt wel heel kinderachtig gaan reageren, maar met op een normale toon praten bereik je toch het meeste. Niet schreeuwen, niet uitschelden, niet andermans spullen slopen.

Was je een pensionklant van mij geweest dan was je waarschijnlijk al lang weggestuurd. Of ben je alleen achter de computer zo en durf je in real life niks te zeggen/doen, om vervolgens hier weer grootspraak te hebben?

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:39

Onder de 14 is de eigenaar van het paard aansprakelijk als er door zijn/haar paard iets met kind gebeurt ongeacht of eigenaar er bij was. Dat is dus al probleem 1 waar je zeker de instructrice (als hoofdhuurder bak) op kan aanspreken. 2 Schrijf een rekening voor de schade en presenteer die meteen mee met verzoek tot betaling en voorkomen van herhaling.

Jouw pensionhouder hier mee lastig vallen werkt maar deels, hij verhuurd slechts accomodatie en mag er van uitgaan dat daar netjes mee om gegaan wordt. Wat de instructrice & ouders niet zien/weten, is zeker in eerste instantie niet zijn probleem, maar dat van ouders & instructrice. Die horen hun kinderen & klanten in de gaten te houden.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:43

Aso kinderen moeten beter opgevoed worden door hun ouders? En qua taalgebruik hoeft er niemand opgevoed worden?

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:44

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de boktregels, daarom is het verwijderd

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:46

Het is toch duidelijk dat dit verhaal verzonnen is :') Bovendien vermoed ik dat TS een achterstand heeft, want dit is niet normaal gedrag voor iemand van 22. Ook uit berichten van TS in andere topics blijkt gewoon dat ze heel anders denkt (en doet) dan de meeste mensen. Gewoon niet op reageren joh. Echt Carol, ga hulp zoeken of doe een cursus anger management. Gaat je nog veel opleveren in het leven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:46

Nee, ik denk niet dat dit verzonnen is, maar dat het wel enorm uit z'n verband is gerukt door TS en daar haar attitude daar ook niet bepaald positief aan bijdraagt :=

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 16:49

Kaitlyn schreef:
Het feit dat jij op meerdere vragen niet reageert zegt al genoeg.

Hoe komen die kinderen daar?
Ze worden ook weer naar huis gebracht, door ouders / begeleiders dus zijn niet alleen.
Spullen gaan weer mee, dus hoe kom je in vredesnaam aan een hoofdstel en zadeltas?

Jij kunt wel heel kinderachtig gaan reageren, maar met op een normale toon praten bereik je toch het meeste. Niet schreeuwen, niet uitschelden, niet andermans spullen slopen.

Was je een pensionklant van mij geweest dan was je waarschijnlijk al lang weggestuurd. Of ben je alleen achter de computer zo en durf je in real life niks te zeggen/doen, om vervolgens hier weer grootspraak te hebben?


Over grootspraak gesproken, als je menig topic bekijkt ben ik heus niet de enige bokker die fel terug reageert op bepaalde soort comments, kan er niet tegen dat bepaalde dingen worden gezegd die niet waar zijn
Om t ff te schetsen is t een klein groepje van ong 5-6 kinderen die dus bij een vereniging zitten die lesgeven bij ons (in de bak die te huren valt). Dat de instructie eerder naar huis gaat klinkt voor jou dan wel erg vreemd, maar ik heb het zelfs bij mijn vroegere manege gehad, dus zo raar is het niet.. ligt miss ook in welk deel vh land je zit ofc
Ja ik kan zeker op een normale toon praten, het moet van beide kanten komen, is heel normaal in de samenleving of vinden jullie dat ook weer tokkie :')
Uitgescholden worden als gehandicapt en trol siert de andere partij ook niet bepaald als je t mij vraagt..
Meeste kennen mij niet eens in het echt dus oordeel niet te snel graag.. Heb een x aantal mensen in pb gehad die t wel degelijk met me eens zijn, ga geen namen noemen verder..
ik reageer op bijna alles, tenzij t privacy van wie dan ook betreft, lijkt me logisch :j


tamary schreef:
Onder de 14 is de eigenaar van het paard aansprakelijk als er door zijn/haar paard iets met kind gebeurt ongeacht of eigenaar er bij was. Dat is dus al probleem 1 waar je zeker de instructrice (als hoofdhuurder bak) op kan aanspreken. 2 Schrijf een rekening voor de schade en presenteer die meteen mee met verzoek tot betaling en voorkomen van herhaling.

Jouw pensionhouder hier mee lastig vallen werkt maar deels, hij verhuurd slechts accomodatie en mag er van uitgaan dat daar netjes mee om gegaan wordt. Wat de instructrice & ouders niet zien/weten, is zeker in eerste instantie niet zijn probleem, maar dat van ouders & instructrice. Die horen hun kinderen & klanten in de gaten te houden.


Thanks! Ik zal idd even met de instructrice praten als t kan, en desnoods de ouders hun telefoon nummer vragen en eerst vragen of ze er van af weten.. zo niet dan kan het alsnog betekenen dat ze het ontkennen en hoop ik ze het harde bewijs te kunnen laten zien aan beide de instructie, eigenaar en ouders..

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:49

Ik ken inderdaad ook echt wel mensen in de paardenwereld die zijn zoals TS hier, zou me echt niks verbazen als dit niet verzonnen is hoor.

En ook vanuit die ervaring vermoed ik hetzelfde als Ceffyl.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:53

4 jaar geleden post ts nog dat ze 13 is...en een jongensnaam heeft? Hier klopt iets niet. Samen met deze en andere posts denk ik dat..

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:03

Ik hoop zo dat dit topic nog open is als Ts vanavond naar de hypothetische stal is geweest.

Kirrietje
Berichten: 488
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:04

Met de discussies die ik van je tegen kom in andere topics kan ik dit gewoon echt niet serieus nemen.

Ik zou ze groentensoep geven :')

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:05

tamary schreef:
Onder de 14 is de eigenaar van het paard aansprakelijk als er door zijn/haar paard iets met kind gebeurt ongeacht of eigenaar er bij was. Dat is dus al probleem 1 waar je zeker de instructrice (als hoofdhuurder bak) op kan aanspreken. 2 Schrijf een rekening voor de schade en presenteer die meteen mee met verzoek tot betaling en voorkomen van herhaling.

Jouw pensionhouder hier mee lastig vallen werkt maar deels, hij verhuurd slechts accomodatie en mag er van uitgaan dat daar netjes mee om gegaan wordt. Wat de instructrice & ouders niet zien/weten, is zeker in eerste instantie niet zijn probleem, maar dat van ouders & instructrice. Die horen hun kinderen & klanten in de gaten te houden.


Ik weet niet wat het verschil is tussen de regelgeving in belgie en nederland en zou dit eens moeten opzoeken, maar durf er mijn vingers niet aan te branden of het de eigenaar of de houder (=staleigenaar) van het paard is die verantwoordelijk is. Tot nu toe ben ik altijd uitgegaan van de houder tenzij de eigenaar aanwezig was of instructie/instemming had gegeven tot bepaalde handelingen. Indien er iets ergs gebeurd met alleen de instructrice als begeleider aanwezig betwijfel ik ook of zij er ongeschonden vanaf komt. Ik raad dus ook aan dit met haar en met de staleigenaar te bespreken.

Rennen, schreeuwen en dingen gooien bij paarden kan immers snel verkeerd aflopen.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:06

Ceffyl schreef:
Het is toch duidelijk dat dit verhaal verzonnen is :') Bovendien vermoed ik dat TS een achterstand heeft, want dit is niet normaal gedrag voor iemand van 22. Ook uit berichten van TS in andere topics blijkt gewoon dat ze heel anders denkt (en doet) dan de meeste mensen. Gewoon niet op reageren joh. Echt Carol, ga hulp zoeken of doe een cursus anger management. Gaat je nog veel opleveren in het leven.


Dit dus, ik vermoed ook dat er meer met TS aan de hand is. Ook in andere topic(s) vallen haar reacties behoorlijk ten negatieve op. En niet iedere 22 jarige heeft dezelfde cognitieve vaardigheden of is even ver ontwikkeld, dat is ook niet erg.. Maar wel iets om rekening mee te houden als dat het geval is :j

TS, bespreek het voorval met je staleigenaar. Niets meer en niets minder.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 17:10

Heb nooit n jongensnaam gehad? :')
Miss gebruikte ik de naam van mn oude verzorgpony maar jezus wat heeft 4 jaar geleden hiermee te maken lmao
Ga geen ouwe koeien uit de sloot halen want dan ben je net zo slecht..
Wat mn leeftijd er toe doet vraag k me ook af, net als mn woonplaats, mental etc.
@marco wat heb je toch met je hypnotische gedoe? :+
Jup, dat wordt dus snel eten, naar stal en afwachten.. Instructrice spreken en alles noteren

heartlandx

Berichten: 36
Geregistreerd: 05-10-20
Woonplaats: Oedelem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:14

genja schreef:
Sorry maar je verhaal rammelt aan alle kanten . Lessen voor kinderen tussen de 10-14 en dan is de bak ‘s avonds laat bezet ? Nou ik kan heel weinig ouders bedenken die hun kinderen met die leeftijd ‘s avonds laat les laat rijden .
En welke instructrice laat de kinderen na de les de kinderen zonder enig toezicht rond lopen op stal ?
Heel vreemd verhaal . En jou reactie die je beschrijft ook rot ei terwijl je geen idee hebt wie het gedaan heeft


Ik keur haar gedrag totaal niet goed maar vroeger op ons op stal waren er lessen voor kinderen en daarna volwassenen tot wel 22 uur.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:17

Carol_Beer schreef:
Heb nooit n jongensnaam gehad? :')
Miss gebruikte ik de naam van mn oude verzorgpony maar jezus wat heeft 4 jaar geleden hiermee te maken lmao
Ga geen ouwe koeien uit de sloot halen want dan ben je net zo slecht..
Wat mn leeftijd er toe doet vraag k me ook af, net als mn woonplaats, mental etc.
@marco wat heb je toch met je hypnotische gedoe? :+
Jup, dat wordt dus snel eten, naar stal en afwachten.. Instructrice spreken en alles noteren


Hypothetisch. Dat betekent dat ik denk dat je uit je nek banketstaaf :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:18

Carol_Beer schreef:
@marco wat heb je toch met je hypnotische gedoe? :+


hypothetisch, niet hypnotisch. Dat is heel wat anders :D

Edit: MB was me al voor _O-

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:26

Carol_Beer schreef:
We hebben wel degelijk een groepsapp waar we veel bespreken, van daar weet ik wie het wellicht zou kunnen zijn (degene die een ei kado heeft gekregen : )


Citaat:
Zoals ik eerder zei ga ik savonds nooit naar stal toe (is ontspan moment voor mij na t werken), maar andere pensionklanten wel die een vermoeden hadden en dat naar mij doorgeappt hadden..


Begrijp ik het nou goed dat je niet eens zeker weet welk kind het gedaan heeft? %)

Citaat:
Op alle leeftijden sloop je elkaars spullen gewoon niet

Je zegt het zelf ...

Hoe stel je je dat gesprek met de ouders voor, nadat je zelf zo kinderachtig gereageerd hebt? Als je naar mij toekomt om te vertellen dat iemand vermoedde dat mijn kind misschien iets van jou in de sloot gegooid had, en dat je daarom zijn/haar hoofdstel uit elkaar gehaald hebt en ook nog een rot ei in de tas gedaan hebt dan kan je van mij weinig sympathie verwachten. Ik hoop dat je van plan bent het gesprek te beginnen met het aanbieden van je excuses voor je ondoordachte actie.

In de tussentijd lijkt het me een goed idee om een beter slot aan te schaffen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:29

Zonder bewijs begin je sowieso al niets.
Het eerste wat ik als ouder zou zeggen: "Bewijs maar dat mijn kind dat heeft gedaan. Daarna praten we wel weer verder".

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:33

Ik snap oprecht niet dat de Mods haar nou al zolang laten door trollen. Neemt niet weg dat het wel hilarisch is om mee te lezen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:40

__Sannne schreef:
Ik snap oprecht niet dat de Mods haar nou al zolang laten door trollen. Neemt niet weg dat het wel hilarisch is om mee te lezen.


Dit inderdaad. En niet enkel in dit topic... :x :')

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:40

Cayenne schreef:
Zonder bewijs begin je sowieso al niets.
Het eerste wat ik als ouder zou zeggen: "Bewijs maar dat mijn kind dat heeft gedaan. Daarna praten we wel weer verder".


Hmmm... dit is dan weer het andere uiterste. Als ze naar je toe komen met klachten over je kind, mag ik hopen dat je dat toch ook serieus neemt en wel eens praat met het kind hoe en wat er juist gebeurd is.

TS: veel succes vanavond. Hopelijk toch een enigszins constructief gesprek.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:40

MarcoBorsato schreef:
Ik hoop zo dat dit topic nog open is als Ts vanavond naar de hypothetische stal is geweest.


_/-\o_ :D

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:55

Pandora2 schreef:
__Sannne schreef:
Ik snap oprecht niet dat de Mods haar nou al zolang laten door trollen. Neemt niet weg dat het wel hilarisch is om mee te lezen.


Dit inderdaad. En niet enkel in dit topic... :x :')


Dit topic valt me eerlijk gezegd nog mee, voor TS haar doen.