Vandaag ging het goed!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maralyn
Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Vandaag ging het goed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 17:43

Dat gevoel ken je wel.
Je wilt sneller als wat je kunt.
Soms moet je even één soms twee stappen terug doen.
En soms loop je gewoon even vast.
Soms zit je zelf gewoon bagger in je vel en soms het paard ook.

Soms gaat het niet goed.
En wat kunnen wij mensen er toch ontzettend fijn in blijven hangen!

Maar vandaag!
Vandaag gaan we er verandering in brengen.

Wees positief!

Wat ging er vandaag met rijden, mennen, trainen, wandelen of misschien zelfs vangen! Wel goed?!

Geen enkel rijtje mag negatief zijn!
Je hebt iets gedaan, en je mag er trots op zijn!
Alles?
Ja alles!

Het lukte je vandaag om op te stappen zonder dat je paard weg liep!
Het lukte je vandaag om een mooie volte te rijden!
Of het lukte je vandaag om eindelijk je hoevenkrabber fijn in je andere hand te laten rustten!

Wat je vandaag ook deed.
Deel je positieve punten!

Want als je positief denkt, gaat het nog makkelijker!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.


Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Vandaag ging het goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:46

Tof!
Vandaag nog niet bij de paarden geweest, maar gisteren voor het eerst een heeeeel mooie middendraf kunnen rijden :D

Paardengek in hart en nieren!

Kookaburra
Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:51

Leuk topic!
Vandaag een paardloze dag. Maar gister een blij veulen wat in galop op mij af kwam en vlak voor mij in een voorzichtig drafje overging. 'Krijg ik aandacht?'
Anders kwam ze niet of stormde ze in galop door. Dus erg blij dat ze doorheeft dat je met mensen voorzichtig moet zijn :D


Dat gevoel als je op het paard zit wat een goede middendraf doet... Heerlijk poekkie!

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Vandaag ging het goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:14

Wat een leuk topic! Precies wat ik nodig heb. Is het enkel voor paard gerelateerde dingen? Ik zie mijn oudje helaas maar eens in de twee weken.

puppy1128
Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:38

Vandaag reden we onder het viaduct door. Een paar meter ernaast ligt het spoor waar de trein rijdt. Elke keer bang dat die trein op dat moment zou komen en geen idee hoe paardlief erop zou reageren, vooral ook door het luide geluid wat er dan komt (wat ook nog versterkt wordt door het viaduct).
Vandaag was die dag. Ik zat er ook nog eens op en pas op het laatste moment had ik door dat de trein er aan kwam.
Paardlief werd gespannen en ik brulde wat voor een geweldig braaf paard hij wel niet is en dat hij rustig moet blijven stappen. Toen werd hij al wat rustiger en we kwamen er zonder gekkigheid doorheen. Twee watjes bij elkaar, maar we hebben het gedaan! *\o/*

Maaike_Indy
Berichten: 716
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Re: Vandaag ging het goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:57

Vandaag heerlijk met mijn Arabische dame gewerkt. Van in het begin veel te hoog in de energie, hoofd hoog, snurken, kortom totaal geen ontspanning naar relaxed, met aandacht en heerlijk zacht. Trots op ons beide!

Ymor
Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Vandaag ging het goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 06:52

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Indi_Vito
Berichten: 2739
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Vandaag ging het goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 06:55

Gisteren mijn bijrijdpaard gereden en die liep echt als een zonnetje

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:35

Ik ben flink aan het oefenen met mijn quarter op de zijgangen. En dat ging afgelopen week zo lekker! Meneer was super fanatiek schouderbinnenwaarts- renvers en travers aan het doen, met een parmantig 'kijk mij eens knap zijn' hoofd. Zo fanatiek dat hij op een gegeven moment geen rechte lijn meer wilde lopen :D. Das wat over the top natuurlijk . Ik was super trots op mijn mannetje!

Heb me trouwens wel voorgenomen de volgende paar keren juist flink op rechte lijnen te gaan oefenen hahaha

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:02

Gisteren een Wow momentje.. ik heb best wel in een cirkeltje gezeten met mn dame. Afgescheurde kruisband die ik niet wist waardoor ik bij een onverwachte wegschietbeweging van haar vaak door mijn knie ging (ja, op het paard) en opgegeven moment zoiets had van: oké als jij die hoek niet in wil, gaan we niet want ik heb geen zin in pijn. Je kan je dus voorstellen hoe klein de bak op een gegeven moment werd voor ons. Anyway, geopereerd aan die knie, is stevig, voelt goed aan en langzaam komen we steeds meer 'samen' met rijden. Gisteren hele fijne (dressuurmatige) stukken gehad en geen rare 'schrikmomenten'/bizarre wegschieters in de bak.
Dit gebeurt steeds vaker en ik hoop echt dat ik dat groeiende, terugkerende vertrouwen in haar goed laat overkomen zodat zij dat ook voelt en dat we samen weer zelfverzekerd te bak door kunnen.

Klinkt wellicht een beetje zweverig, maar het was zó fijn gisteren

Wave after wave


Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vandaag ging het goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:07

Wat een fijn topic! Zeker omdat ik met mijn paard de neiging heb om heel erg te focussen op wat niet goed gaat... Gisterenavond over het algemeen echt een rotavond gehad. :+ Pony was zo gespannen, voelde als een bom die ieder moment kon ontploffen, en ik kan hier niet goed mee omgaan. Mijn vader heeft hem geen tel losgelaten, maar op het einde ging hij wel meer ontspannen en hebben we het toch enigszins goed af kunnen sluiten. Voor hem ook hoop ik.

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, Goldwynn, IASCrawler, Irma_Maandag, sterregoud en 47 bezoekers