[VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:58

Overgang naar zien en blinde vlek zit daar ook ongeveer, die reactie is normaal, hoeft helemaal geen mishandeling aan te pas te komen, enkel weinig ervaring met het wisselende wel/niet zien wat je bij een kwetsbare plek (nek) doet.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:22

Wat een leuk dier zeg! Ik ga jullie volgen in de avonturen! Benieuwd als je er straks een keertje op zit!

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:29

Wat een leuke avonturen al! Toppony! :))

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 19:31

Zo, de eerste maand is voorbij gevlogen
Afbeelding
De mama van Binky is verkocht en nu zijn ze dus weer met z'n drietjes. Binky, tante Jet en Ronnie.

Afgelopen zondag is Kim (Kimm4 @ bokt, eigenaar van de knappe Perlhof Gable = Binky's vader) op bezoek geweest om de kleine en de grote vos in het echt te zien :) En ze heeft meteen spontaan wat mooie foto's van het clubje gemaakt, super leuk! Die zal ik hier later nog wel delen :)
Kim ik huur je nog wel een keertje officieel in voor een shoot als het weer wat beter meewerkt :o En de pony's gepoetst zijn, enzo... Haha.

Vorige week hadden ging m'n man een keer gezellig mee. Hij zorgt wel eens vaker voor de pony's, als ik een keer niet kan of als het thuis beter uitkomt (en vindt dat stiekem heus wel leuk, een beetje aanklooien met zo'n kruiwagen :D ) maar is geen paardenpersoon.
Misschien juist daarom extra leuk om ze zo samen te zien wandelen <3
Ronnie is best wel éénkennig dus ik vind het een mooie oefening voor hem, dat hij ook leert vertrouwen op een ander

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jullie zien het, we staan gewoon bij de drukke kruising en hij kijkt alert om zich heen naar het verkeer maar er is geen sprake van stress.

Verder heb ik er gewoon plezier in om hem steeds beter te leren kennen. Moet er wel aan blijven denken, dat hij nog echt een kleuter is.
Hij vindt stilstaan moeilijk. Stapje opzij, stapje terug. Met alles bezig, behalve met mij. Ik parkeer hem dan steeds geduldig op dezelfde plek. Kan even duren, maar op een gegeven moment ontspant hij dan en blijft echt staan. Zulke momentjes, daar geniet ik van. Gisteren een dik half uur aan hem staan pulken want hij had allemaal van die vreselijke klittenbollen in zijn maantop (echt, de vloek van Moeder Natuur of wat >;) In z'n staart zaten er ook wel dertig).
Nou is dat daar bij zijn voorhoofd en rondom zijn oren al een beetje een issue dus. En dan is het ook nog best gevoelig om die !@#$ dingen er helemaal uit te krijgen, bijna niet te voorkomen dat je aan wat haren trekt. En ik moet steeds met mijn hand en arm vlakbij z'n ogen zijn enz.
Dan ben ik gewoon super blij als hij uiteindelijk lekker rustig staat. Voor mezelf, maar meer nog voor hem :)

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:00

Super update! Hij ziet er ook goed uit, fijn dat jullie elkaar op zo’n positieve manier leren kennen. Behalve die klittenbollen dan :D

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:14

Gouden huisje!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 21:48

Thanks :):)
Vergeleken bij sommige andere C’s is hij nog smal, ik zit in een (Britse) Facebook groep (waar Ronnie ook te koop werd aangeboden) en sommige pony’s daar zijn echt massief :wow: Tweejarigen die eruit zien als tanks en die ik zeker ouder zou schatten dan 2. Misschien zien ze dat gewoon graag.
Maar goed. De spieren komen er wel op en ik vind hem echt niet te slank :)

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:42

Klijntje schreef:
Thanks :):)
Vergeleken bij sommige andere C’s is hij nog smal, ik zit in een (Britse) Facebook groep (waar Ronnie ook te koop werd aangeboden) en sommige pony’s daar zijn echt massief :wow: Tweejarigen die eruit zien als tanks en die ik zeker ouder zou schatten dan 2. Misschien zien ze dat gewoon graag.
Maar goed. De spieren komen er wel op en ik vind hem echt niet te slank :)


In Wales zijn de meeste van die tanks ook veel te vet ;) !
Ach die spieren komen wel, hij ziet er goed uit!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:01

Wat 'n mooie goedgebouwde pony!

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:15

Wat ziet hij er goed uit. En geweldig om te zien zo bij het kruispunt. Gouden aankoop

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:52

Hij is mooi :D en lekker braaf zo in dat drukke verkeer

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:57

Ik volg ook.
Wat een prachtige pony! Dat gaat nog een leuke combinatie worden.

Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:15

Wat een leuk topic. En wat is ie leuk!!! Ik ga leker mee volgen!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 17:31

:):) Ik ben vandaag een blij ei, want...
Mijlpaaltje!
Afbeelding
Ronnie heeft zijn hoofdstel om *\o/* Staat em goed of niet!
Ik hoor u denken. ‘Was dat dan nog niet gelukt’ >;) :roll: :x
Ehh. Nee.
Hij vindt het echt niet tof als je iets vanaf de voorkant over zijn oren probeert te schuiven, ik maak tot nu toe ook steeds het schuifje van het halster los. Voorhoofd borstelen, manen kammen, je arm of een touw om z’n nek, allemaal prima. Maar zodra je met je hand bij z’n oren in de buurt komt is het uit met de pret.
Vandaag met wat hulp van een vriendin, en van Brokjes (onze grote motivatie goeroe) het hoofdstel als het ware vanaf zijn nek over z’n oren gehangen en het bit aan één bakstuk, via de zijkant (nee, wacht. Dat klinkt alsof ik het dwars door z’n mond heb getrokken, dat is natuurlijk niet zo he mensen :* ) in z’n mond gedaan.
Omslachtig? Ja. Ideaal? Nee. Maar hee: Soms zit je in een Sprinter ipv een Intercity, en moet je alle tussenliggende stationnetjes ook passeren voordat je bij het eindpunt bent.
Het feit dat ik geen (veilige) plek heb om hem vast te zetten of bijv kan oefenen in een gesloten box, maakt ook dat eea wat langer duurt.

Afbeelding

Afbeelding
Het af/uitdoen was een eitje! We hebben het daarna meteen nog een keer omgedaan en dat ging ook +:)+
En het zadel ligt ook naar m’n zin :))

Wandeling door de tunnel onder het spoor door, jeeej

Afbeelding

Afbeelding

Op m’n Instagram @missksz twee filmpjes van de wandeling, het lukt me even niet om een linkje te delen maar men is vrij om daar even te kijken :)
En kijk! Dit vind ik ook wel een mooie
Afbeelding

Vergelijk eens met deze foto van dag twee bij ons
Afbeelding
Veel rustiger in zijn oogopslag he? :) Heel zijn houding is anders.

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:10

Komt vast goed hoor. Veiligheid voor alles. Slimme manier om het om te doen, vanaf de nek. Zo’n mooi diertje en wat is hij verder relaxed

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:29

Ach zo heb ik maanden mijn hoofdstel om moeten doen.. iets met klein en paard hoofd omhoog...
Heb steeds als ze m om had een worteltje gegeven en nu gaat die zonder problemen om. Al verwacht ze nog steeds een worteltje.. :+

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 15:33

*\o/* <3 In de zevende hemel en daar voorbij <3 *\o/*
Afbeelding
Hier hoort natuurlijk een uitgebreide update bij met nog véél meer foto's maar door omstandigheden weet ik niet zeker of ik daar vandaag nog aan toe kom.
Belangrijkste is dat Ronnie weer buitengewoon braaf was (hij blijft me keer op keer positief verbazen <3 ) en dat het heel bijzonder was om voor de eerste keer op m'n eigen pony te zitten!
Dus, stay tuned :D

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:04

Wat gaaf! En ook direct naar buiten :D Genieten!

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:35

yeahh wat super gaaf.

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:58

Direct midden op de weg? Dapper hoor. Toppony

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:22

Wat is het toch een geweldige pony. Zo braaf met alles en nog knap ook!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 19:51

truus1957 schreef:
Direct midden op de weg? Dapper hoor. Toppony

Geen zorgen dit is op het distributieterrein :) Op zondag komt daar geen kip. En als er al een kip aankomt dan zie je die van verre al aankomen.
Ik ben in afwachting van nog wat foto's, vanavond de rest van de update :)

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 22:08

Nog altijd op mijn roze wolkje :):)

Laten we even bij het begin beginnen.
In dit geval bij afgelopen maandag, 2 november - mijn 38ste verjaardag! :#
Wat mijn man glad vergeten was := De kinderen moesten hem er aan herinneren toen ie op het punt stond om naar z'n werk te vertrekken 's ochtends vroeg. Oepsie.
Nou verwacht ik echt geen prinsessenfeest met ontbijt op bed en bloemen en stapels kado's. Ik ga ook gewoon naar m'n werk. Maar hee, gewoon even niet vergeten dat je vrouw jarig is vond ik toch niet teveel gevraagd.
Eén en ander leidde er toe dat het op z'n zachtst gezegd een ongezellige dag werd... En m'n man voelde zich super banketstaaf.
Nou goed, alles uitgepraat en morgen weer een dag... Omdat we deze week te maken hadden met Heerlijk Helder Herfstweer, heb ik de Ronnepon nog twee keer meegenomen op een drie kwartier durende wandeling.

Afbeelding

Afbeelding

Hoofdstel omdoen lukte dus ook in m'n eentje :) En ik had al bedacht dat het onderhand eens tijd werd om erop te gaan zitten. Zo geschiedde dus vandaag!
Wat ik echter niet wist was dat m'n man eerder deze week m'n vriendinnen had benaderd en het hele verjaardagsfiasco had uitgelegd... De zogenaamde counter-oepsie. Wat resulteerde in een paar vriendinnen die ineens vanmorgen onaangekondigd bij de wei verschenen om mij te verrassen :wow:

Ik wist natuurlijk niet dat dit afgesproken werk was. Zij wisten niet dat ik vandaag voor het eerst op Ronnie wilde gaan rijden. Mijn eerste reactie was Oh(jee/help) wat doen jullie nou hier... Had bedacht dat ik in alle rust en focus met m'n pony bezig kon zijn... Was er al dagen mee bezig... Vond het ook wel een beetje spannend natuurlijk!
En nou stonden hier ineens drie extra vriendinnen, allemaal drukte, met kadootjes, en ballonnen(!) _O- (Heb vriendelijk doch dringend verzocht of ze die toch alsjeblieft weer in de auto wilde leggen :+ )
Geen paardenmensen, waardoor ik het gevoel kreeg dat ik nu niet alleen op mezelf en m'n pony, maar ook nog op hún moest letten.
Maar, eigenlijk was het gewoon ontzettend leuk dat ze er waren EN ik was daardoor ook wel ontspannen en afgeleid. Misschien dat ik anders wel veel meer spanning richting Ronnie had opgebouwd!
En ze hebben foto's van de heuglijke gebeurtenis gemaakt, haha. Hoefde ik daar iig zelf niks voor te regelen :o

Dus, opstappen dan maar. Ik weet niet hoe dat bij jullie is maar ik vind het moment dat je zo in limbo hangt, met één voet in de beugel en je andere been ergens halverwege, niet het fijnste moment als je op een 'vreemd' paard stapt... Zo ben ik als tiener eens achter het zadel terecht gekomen omdat het paard net op dat moment wegschoot. Paard in rodeo door de bak, steeds sneller en sneller en mijn naïeve tienerbrein dacht dat ik nog best wel over de lepel heen naar voren kon klimmen. Met ondertussen een moeder incl complete hartverzakking aan de kant van de bak, die maar bleef roepen dat ik me moest laten vallen :=
Inmiddels dik 20jr verder denk ik toch iets minder luchtig over zulke 'grapjes' :D

Maar bij Ronnie ging het super beheerst!
Voor het eerst aan boord :):)
Afbeelding
Ronnie denkt >;) Oei! Hoe moest dat ook alweer met iemand op je rug >;)
Voor de zekerheid gaan we maar gewoon in z'n achteruit
Afbeelding
Maar met een brokje en wat enthousiasme was de eerste versnelling zo weer gevonden.

Kijk nou <3
Afbeelding

Posée olee
Afbeelding

Afbeelding

Drafje!
Afbeelding

En zo maakten wij ons rondje af. Geen stap verkeerd gezet
Afbeelding

Ronnie, ge bent nen gouwen pony <3

TheaD

Berichten: 608
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:25

Wat fijn dat het zo goed ging <3 Ronnie is een gouden paardje volgens mij :) en nog gefeliciteerd met je verjaardag!

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:05

Wat ik me wel afvraag: hoe leuk Ronnie ook is, waarom kies je als volwassene voor een pony van 1.37? Is een wat grotere pony niet wat fijner, of een klein paard??