[VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Princess_
Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Next-level internetshoppen: wachten op Glanteifi Cynnan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:49

Ik vind hem zo gaaf! Echt mijn type pony <3

Your stairway lies on the whispering wind


xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Next-level internetshoppen: wachten op Glanteifi Cynnan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:42

Oh wat is hij toch knap!!

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-20 20:05

Princess_ schreef:
Ik vind hem zo gaaf! Echt mijn type pony <3

Mijne ook haha :o

Het is gewoon alweer vrijdag :oo Het is nog steeds een beetje gek dat het abstracte idee van een nieuwe pony er bij, na al het ‘theoretische’ geregel nu echt in levenden lijve in de wei loopt.
Vandaag de baas :') ontmoet

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Allebei zo’n lipje :D

Het groepje is aardig gesetteld, ze verdragen elkaar goed en als ik nu op de fiets aankom word ik begroet met 4 hinniks <3 Twee meisjeshinniks, één heel hoog veulenhinnikje van Binky en nu ook een lage grote-pony-hinnik van Ronnie <3
Dit weekend eens het zadel passen...

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Next-level internetshoppen: wachten op Glanteifi Cynnan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:02

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Wat onwijs leuk! Ben heel benieuwd hoe het zadel passen is gegaan! :D

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-20 14:44

Vanmorgen het zadel gepast, lijkt op het eerste oog goed te liggen maar de singel (die ik nog had) is te kort :') Dus binnenkort poging twee als ik een langere singel heb gehaald.
We zijn daarna een stukje gaan wandelen en Ronnie was echt super relaxed. Het weer was/is hier behoorlijk onstuimig vandaag, met flinke windstoten maar hij liep heel ontspannen naast me aan een doorhangend touwtje en was niet onder de indruk van o.a wapperend plastic lint, een stationair draaiende vrachtwagen, waterplassen en witte wegmarkeringen <3
Zijn gevoelige oren zijn nog wel een dingetje maar ik heb bedacht dat we op verschillende vlakken aan onze onderlinge band gaan bouwen en we hebben deze week toch al vooruitgang geboekt, dus dat gaat helemaal goedkomen:)

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:07

Hoe gaat het nu?

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 18:02

Ha, het gaat goed <3
(en de topictitel is ook aangepast! Jeeej)
Ronnie is al zoveel relaxter dan vorige week. Ik ben benieuwd hoe hij over een maandje is!
De regendeken heb ik af gelaten en hij schiet al mooi in z’n vachtje. Hij kan ook echt genieten van een poetsbeurt incl getuite bovenlip en mij terug ‘poetsen’ :D
Hij is te motiveren met een brokje of snoepje, maar is een echte Britse gentleman en wordt niet opdringerig of vervelend. Netjes opgevoed :)
Vanmorgen een nieuwe voorraad hooi gebracht, met auto en aanhanger en al de wei in gereden, hij was niet onder de indruk.
Verder nog weinig interessants te melden deze week. Ik sta niet op een manege of pensionstal, maar huur een weiland. Ben daar de meeste dagen alleen en heb weinig tot geen faciliteiten tot m’n beschikking. Even iets testen of proberen gaat dan net wat minder makkelijk dan wanneer je op een plek staat waar altijd wel iemand is om je te helpen. Dus het tempo ligt laag. Komend weekend weer wat meer kansen. Nog even een langere singel regelen dus :)

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Kookaburra
Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:17

Dat klinkt erg goed!

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-20 15:20

Hehe, passende singel geregeld en vandaag dus het zadel gepast.
Helaas niet naar tevredenheid.
Mocht je denken; wat de piep heb jij er nou op liggen >;) dit is een F.R.A Edix boomloos ponyzadel, wat ik nog had. Prachtig zadeltje, topkwaliteit leer, keurig afgewerkt enz. Maar we kregen het gewoon niet lekker op z'n plek. Denk door het bevestigingspunt van de singel. Bij het wandelen schoof het ook nog verder naar achteren

[ img ]

[ img ]

Ronnie zelf gaf er geen bal om, gelukkig. Maar dit is 'm niet, dit wordt verkopen - het zadel dan he :')
Ronnie lijkt zich te ontpoppen tot een relaxte, tevreden pony. Ik kon hem zelfs lekker op z'n voorhoofd en aan de basis van z'n oren ( :oo ) masseren na de wandeling, en dat terwijl hij de hoge vlaggenmasten soms nog wel spannend vond en probeerde z'n hoofd soort van in z'n nek te leggen om omhoog te kunnen kijken naar de vlaggen.

Verder heb ik deze week ontdekt dat het leven met een jonge ruin nooit saai is (EN dat hij werkelijk overal kakt! Terwijl de dames alles heel beschaafd bij elkaar neerleggen, poept hij gewoon waar hij staat. En kan ik dus de hele wei uitkammen elke dag :+ ). Meneer was op avontuur gegaan in een strook van de wei die ik had afgezet met prikpaaltjes en stroomdraad. Ik weet niet hoe, maar hij had zich tussen de paaltjes en de omheining door gewurmd. Slechte voorbeeldfunctie voor Binky! }:)
Ik denk dat ik hem misschien een beetje meer bezig moet houden ;)

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

KittyDylan
Berichten: 8856
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:27

In mijn ervaring zijn jonge ruinen echt de grootste klieren die er zijn :')
Ach, klinkt alsof hij zich al thuis voelt.

Succes met je zoektocht naar het passende zadel.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-20 16:51

Ik heb hem al liefdevol uitgemaakt voor Britse eikel :D

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:53

Haha moest wel even lachen om je verhaal :')
Jammer dat het zadel niet past. Op zoek naar wat anders.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Anoniem

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:53

Zadel past inderdaad niet, vind het er wel grappig uitzien haha.

Hij blijft wel ontzettend knap om te zien! Is hij braaf in het verkeer ook?

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-20 19:09

Ja, er kwam een soort busje met een hele stapel pallets achter ons aan gerammeld, gaf ie niks om. Een geparkeerde vrachtwagen die net startte toen we voorbij kwamen gelopen boeide hem ook niet (ik schrok zelf :') we liepen te praten en ik had het niet verwacht). Fietsers, wandelaars, hardlopers tegengekomen, allemaal prima en hij banjerde ook rustig over een stuk multiplex wat iemand in de berm had gedumpt. Putdeksels enzo maken hem ook niet uit... Alleen die vlaggenmasten :D Misschien moet ik vlaggen aan de prikpaaltjes bevestigen :)* blijft ie daar voortaan bij uit de buurt haha.
Hij kijkt wel om zich heen, maar daar heeft ie ogen voor gekregen. 't Is geen dooie, maar kijkerig en gespannen vind ik hem niet

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-20 10:34

Gisteren in m’n eentje een wandeling van 40min gemaakt met de Ronnie. Het was tijdens lunchtijd en dan loopt er altijd heel veel kantoorpersoneel op straat, en er was ook heel veel (vracht)verkeer. Ze rijden hier vrijwel zonder uitzondering te/super hard. Maar Ronnie kijkt werkelijk nergens naar en blijft relaxed 8-) Af en toe een gehoorzaamheidsoefening om de focus bij mij te houden, dat ging ook +:)+
Op de terugweg liepen we eindje achter een groepje werklui aan. Vlakbij hun auto gingen we een stukje gelijk op omdat zij langzamer gingen lopen.
Zegt er eentje ineens: Mooi man. Hij stampt toch niet of wel?
Ik had nog geen tijd om adem te halen voor het antwoord of hij had z’n arm al naar Ronnie uitgestoken en raakte hem in z’n ribben := Dat vond Ronnie uiteraard niet zo’n succes maar behalve een soort ineenkrimp-beweging deed ie niks, schoot niet naar voren ofzo, en meteen daarna was het ook wel weer goed.
Die man schrok zich wel rot, mja, dan moet je maar even wachten tot ik antwoord heb gegeven he O:)
En ik maar denken dat men bij een grote pony wat meer uit de buurt blijft _O-
Met de kleintjes komen mensen altijd vragen of ze mogen aaien, we hebben zelfs een keer een heel gezin gehad wat uit de auto stapte en vroeg of de kinderen een rondje mochten rijden :D (pre Corona tijdperk)

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Met mijn blije hoofd want trots op de super brave ronnieponnie :+
Ondertussen ook een ander zadel, morgen weer passen, is een meerwekenproject haha. Oh well :o

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Anoniem

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:07

Echt een supergave pony heb je daar! Qua koelbloedigheid doet het me wat aan de mijne denken, ook een 3 jarige waarbij je een bom kan laten ontploffen en hij nog net de moeite neemt om op te kijken.
Voel je er maar gezegend mee _/-\o_

Kookaburra
Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:11

Halster lijkt wat laag te zitten... Maar als ie zo braaf is, heb je druk op het halster toch niet nodig :D
Sjeemp, wat een leuke updates! Wat heb je een gaaf dier te pakken!

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 23:00

Ah wat leuk dat je met hem op pad bent geweest en dat het zo goed ging! <3

Sweetgirl1
Berichten: 4520
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 00:04

Citaat:
Ik heb wel eens horen zeggen dat het typisch Welsh is dat je niet aan de oren kan komen maar daar geloof ik niet zo in :o
En vandaag ging het al beter.


K verzorg ook een welsh cob C en ook die heeft het niet op aanraking met de oren. Een vliegenmasker om doen is een heel gedoe, lukt wel nadat je vertrouwen heb gewonnen.

Wel een knappe pony. Geniet van hem

Rust Zacht Anouk, 2 Januari 2012
Rust Zacht Natasja, 22 April 2014
Rust Zacht Roxy, 30 Juli 2015

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-20 12:54

Sunday Funday, tijd voor nog een wandeling!

[ img ]
Deze post is op geen enkele manier gesponsord door VDL :o
Maarrr de vlaggenmasten waren vandaag al een stuk minder spannend +:)+ en daar ging het om.
Dit zadel is een Norton Rexine vzh 17inch, er moet een bredere boom in en dan denk ik dat we een heel end zijn :)

Op de terugweg vonden we een hondenbed in de berm. Nog heel netjes. Dus ja, die nemen we natuurlijk mee
[ img ]
Boeie :')
Ik heb het bed aan Jan (van wie ik m'n weiland huur) gegeven, hij heeft drie teckels. Een extra mandje komt altijd van pas :)

'Hee Ronnie, je hebt een snor'
[ img ]

Wij vermaken ons wel ;)

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

_Rebecca
Berichten: 463
Geregistreerd: 29-04-20

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:55

Haha die snor :') _O-

‘Cause today ain’t tomorrow
So hey, follow, wherever the wind goes
When the day ends, the sun sets
I thank God It ain’t luck <3

Kookaburra
Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:40

_O- <3

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-20 17:46

Hij wilde gewoon graag op die andere Ron lijken :))

[ img ]

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

StalNollie
Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:26

Oren heeft niks met type pony te maken hoor.

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 10:13

Wat mij dus opviel was dat hij bij het hooi eten gewoon met zijn oren langs het rek, wat als bescherming tegen het raampje van de schuilstal gemaakt is, schuurt. En dat ie zonder gedoe zijn hoofd omhoog in een boom steekt om er blaadjes af te plukken. Maar als je onverwacht je arm omhoog steekt in de buurt van zijn hoofd dan schrikt hij.
Ik denk dat hij in het verleden tegen z'n hoofd/oren geslagen is of dat iemand z'n oor heeft omgedraaid ofzo. De vorige eigenaar denkt dat ook (en ik geloof absoluut dat zij niet degenen zijn geweest die dat gedaan hebben, maar dat terzijde). Bij hun verbeterde zijn gedrag aanzienlijk en bij ons is er ook een stijgende lijn te zien, dus ik vertrouw erop dat het met tijd en geduld gewoon helemaal goed gaat komen :)

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, schumiegirl en 40 bezoekers