[VOLG] Een lange weg met stippel My-Qey

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 15:47

Doubtless schreef:
Wat een scheet om te zien. En volgens mij echt doodbraaf tot dusver! Ik ben echt heel benieuwd hoe lang het nog duurt voordat hij aan het werk is :D (ik verwacht vrij snel O:) )


Van de week lag ik er door een stomme fout van onszelf naast >;) Dus even een paar stapjes terug gedaan. Het knulletje was er toch wel van geschrokken dat ik er ineens naast lag :')

Anoniem

Re: [VOLG] Een lange weg met stippel My-Qey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:00

Ik vind het paard en het volgen van hoe jullie dit allemaal gaan meemaken ontzettend leuk, maar ik krijg wel een beetje jeuk van "het knulletje" en "ons jongetje".

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:50

:j _/-\o_

Anoniem schreef:
Ik vind het paard en het volgen van hoe jullie dit allemaal gaan meemaken ontzettend leuk, maar ik krijg wel een beetje jeuk van "het knulletje" en "ons jongetje".

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [VOLG] Een lange weg met stippel My-Qey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 18:03

Ik zal me inhouden :D :D

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [VOLG] Een lange weg met stippel My-Qey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:12

Haha dat vind ik dan juist wel weer grappig omdat ie zo'n tank is _O-

Echt een gaaf dier!

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 18:18

Speirs schreef:
Haha dat vind ik dan juist wel weer grappig omdat ie zo'n tank is _O-

Echt een gaaf dier!



Ja hij is er ook van overtuigd dat hij best in mijn broekzak zou kunnen passen als hij eens wat spannend vind :') :')

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 18:24

Het is voor mij trouwens ook echt een leerweg. Ik ben van mijzelf best ongedurig aangelegd en mijn eigen pony's vinden dat prima werken.
Met My-Qey werkte dat euhh, niet :') Hij heeft tijd nodig om dingen te kunnen bekijken.
Vanmiddag gingen we een stuk lopen met hem, onze merrie Fay ging mee. En dan ziet hij op een gegeven moment iets, waarna ik hem na even kijken weer mee wil nemen. Dan gaat de rem erop en uiteindelijk loopt hij wel mee, maar hij werd wat onzeker erdoor.
Op de terugweg zag hij weer iets, waarbij we hebben gewacht tot hij zelf koos om weer te lopen. En dat werkt prima, dan gaan de oortjes erop en groeit hij bijna 10 cm van trots. <3

Hij mocht vandaag ook voor het eerst zijn nieuwe frontriem om.
Afbeelding

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [VOLG] Een lange weg met stippel My-Qey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 12:34

Van de week heeft hij lekker een paar dagen op de wei gelopen en zijn hoofd leeg mogen maken. Hij heeft de afgelopen weken al zoveel geleerd.
Gisteravond zijn ze weer terug gekomen op de paddock en kunnen we weer gaan wandelen met hem.

Hij is wel nog een beetje happerig, begin van de week nipte hij me op mijn arm toen ik net klaar was met poetsen. Dat is nog een dingetje om af te leren.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [VOLG] Een lange weg met stippel My-Qey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:58

Blij hoofd heeft hij :D

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] Een lange weg met stippel My-Qey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:55

Ach, je leert er alleen maar van :j En volgens mij is MyQey ook niet het type paard dat helemaal door het lint zou gaan als hij iets niet snapt of ergens niet mee eens is. Dus zo kunnen jullie beide op een redelijk veilige manier van elkaar leren, toch? :))

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 18:25

Pepperrr schreef:
Ach, je leert er alleen maar van :j En volgens mij is MyQey ook niet het type paard dat helemaal door het lint zou gaan als hij iets niet snapt of ergens niet mee eens is. Dus zo kunnen jullie beide op een redelijk veilige manier van elkaar leren, toch? :))


Nee dat is waar. Hij is gelukkig ook erg nieuwsgierig.

Van de week samen met zijn grote vriendin Fay <3

Afbeelding

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 19:00

Afgelopen week heeft Myq zijn nieuwe dekens en zadel gekregen. Hij heeft ondertussen bijna zijn eigen kast nodig :=

Zijn equine fusions pasten helaas niet lekker bij zijn vorm hoeven, dus nu loopt hij rond met scoot boots. Dit weekend hebben we hem dan ook nog een stukje naast de sulky mee genomen.

De pony voor de sulky is Fay, een jaar geleden moest zij nog alles leren en nu doet ook zij dit met 2 hoeven in de neus <3

Afbeelding

De komende tijd pakken we het longeren met hem op. Vandaag hebben we daar een begin mee gemaakt en het is zo mooi om te zien dat hij erg scherp is op lichaamstaal.

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:24

Hoe spreek je z'n naam eigenlijk uit, vraag ik me telkens af :=

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 21:00

Rocky_konijn schreef:
Hoe spreek je z'n naam eigenlijk uit, vraag ik me telkens af :=


Gewoon simpel als Mikey :D

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:16

Rocky_konijn schreef:
Hoe spreek je z'n naam eigenlijk uit, vraag ik me telkens af :=


Ik kan je stiekem verklappen dat ze ook een hond hebben waar veel mensen hun hoofd over braken als ze het moesten voorlezen. :')

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:20

mirriejj schreef:
Rocky_konijn schreef:
Hoe spreek je z'n naam eigenlijk uit, vraag ik me telkens af :=


Gewoon simpel als Mikey :D

O haha ik breek m'n hoofd over allerlei opties, is het gewoon een van de simpelste die ik niet bedacht had :')

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: [VOLG] Een lange weg met stippel My-Qey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:27

Ik ga ook (stilletjes) volgen, leuke pony is hij!

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 19:20

Alweer even geleden, maar dan toch weer een Myqey update.

De laatste weken hebben we wat minder met hem gedaan, wat geoefend met het zadel opdoen en een klein begin gemaakt met longeren.
Hij is nu bijna 2 maanden hier en heeft al zo enorm veel geleerd. Hij begint langzaam alles een stuk normaler te vinden.

Vandaag een boswandeling gemaakt met mijn partner en 2 van onze honden, het is de bedoeling dat deze met rijden uiteindelijk ook mee kunnen.
Afbeelding

Gisteren hem ook weer een dagje bij ons oudste en jongste lid van de familie gezet. Een beetje socializen.

Afbeelding

En de hoefsmid is vorige week ook weer geweest. Hij kapt nog heel veel, dus daar moeten we nog aan werken. Maar zijn hoeven worden wel steeds mooier <3

Afbeelding
Afbeelding

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: [VOLG] Een lange weg met stippel My-Qey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:19

Hij blijft gaaf!

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 08:59

fenijro_tani schreef:
Hij blijft gaaf!


Ja hij word steeds gaver!

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 14:18

Lang niet geüpdatet.

Met Myqey gaat het erg goed. We hebben de laatste tijd veel geoefend met longeren en alle dagelijkse dingen er om heen. Dit pakt hij allemaal zo enorm goed op.

Afgelopen week zijn we weer een stapje verder gegaan richting het erop gaan. Maar hier zit voor hem toch wel spanning nadat ik er een poos terug af gegleden ben.

Daarom besloten dat myq volgende week verhuisd naar een stal om hem verder zadelmak te maken en door te rijden.
Wij missen zelf de ervaring om dit goed op te pakken.

Wel nog wat leuke foto's van de laatste tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Freekfuchs
Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Re: [VOLG] Een lange weg met stippel My-Qey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:30

Ik volg al een tijdje in stilte, maar wat een gaaf paard zeg <3 . Fijn dat het hij alles zo goed op pakt! Wel verstandig om het zadelmak maken goed te laten bevestigen, daar heb je straks alleen maar profijt van!

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: [VOLG] Een lange weg met stippel My-Qey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:35

Wat leuk zeg! Dat zadel staat hem heel goed

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 20:05

Freekfuchs schreef:
Ik volg al een tijdje in stilte, maar wat een gaaf paard zeg <3 . Fijn dat het hij alles zo goed op pakt! Wel verstandig om het zadelmak maken goed te laten bevestigen, daar heb je straks alleen maar profijt van!


Klopt. Als hij een reactie ergens op heeft, dan is die reactie best flink. Maar hij hersteld dan ook snel en doet vervolgens of dat er niets aan de hand is.

Zo binden we bijvoorbeeld vanalles aan zijn zadel om hem overal aan te laten wennen. Hij vind het dan vaak spannend om weg te stappen. Maar eenmaal is beweging is het prima.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 20:23

Vandaag is Myq verhuisd naar de beleerstal.

Hij had er zin in :')
Afbeelding

Mijn partner had van de week iedere dag even geoefend met trailer laden. Binnen 10 minuutjes stond hij er op vandaag. Gelukkig hoefden we nog geen kwartier te rijden naar de stal.
Toen we daar aankwamen trof ik dit hoofd aan :wave:

Afbeelding

Hij mocht meteen even op de longeerkraal staan, met 2 paarden in de wei naast hem. Binnen 5 minuten had hij een vriend gevonden. Erg leuk om te zien. En wat lijkt hij klein ineens :wow:
Afbeelding
Afbeelding

Het was vanavond wel stil met de ponys voeren. Maar ik ben wel erg benieuwd hoe hij het de komende weken gaat doen.