paardendiefstal Groningen en Duitsland

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Naskur11
Berichten: 55
Geregistreerd: 01-08-19

Re: paardendiefstal Groningen en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:41

Bedankt Kimmie voor het delen, wij houden het hier ook extra in de gaten, wonen dichtbij de Duitse grens.


flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:49

Dit is geen aanval op jullie hoor. Maar ik begrijp niet dat jullie niet de politie bellen. Als je onderbuik gevoel zegt dat het niet pluis is, dan klopt dit meestal wel. Dat zeggende ik heb een aantal jaar ook niet gelijk gereageerd en luisterde ik ook niet naar mijn onderbuik gevoel..

Lang verhaal kort verteld. Een aantal jaar geleden toen er heel veel paarden mishandeld werden.. Ook bij mij aan de stal wat meegemaakt. Ik was de stallen uit aan het mesten, en hoorde een scooter stoppen. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat dat een van de kinderen was, scooter bleef stationair lopen.
Ik besluit na een minuut of 2 toch maar te gaan kijken en daar was een man de paarden aan het bekijken had "spullen- gereedschap" op zijn scooter liggen.
Hij stond foto's te maken en de paarden uitvoerig te bekijken. Hij ziet mij op een gegeven moment staan, schrikt, door zijn schrikreactie besluit ik naar de poort te lopen. Hij gaat er tussenuit. Gelukkig heb ik toen wel zijn kenteken zien, ik weet op wat voor scooter hij reed.
Omdat ik zo twijfelde of ik nu wel of niet de politie moest bellen, ik wou ook niet gelijk paniek zaaien want voor hetzelfde geld was er niets aan de hand.

Na een half uurtje twijfelen toch maar de politie gebeld, verhaal uitgelegd, ook het stukje twijfel dat ik niet zomaar iemand wil beschuldigen.
Enigste wat de politie zei mevrouw wat jammer dat u niet gelijk hebt gebeld dan hadden we hem misschien gehad.. Ze snapte waarom ik twijfelde maar zei er ook bij iemand die gewoon staat te kijken loopt niet weg omdat iemand naar de weg toe loopt.. Het feit dat ik met de riek naar de weg liep zou er natuurlijk ook voor gezorgd kunnen hebben dat hij is gaan pleite..

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Re: paardendiefstal Groningen en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:15

Een paar jaar geleden toen er paarden mishandeld werden, heb ik ook de politie gebeld.
Bij onze wei heeft toen een langer tijd een auto stil gestaan. Die persoon zat met een verrekijker in de auto naar onze paarden te kijken.
Zelf met een verrekijker naar het nummerbord gekeken.
De politie heeft actie ondernomen.
Een paar dagen later werd ik terug gebeld. Ze hadden contact opgenomen met die persoon. Hij was naar een nest met vogels aan het kijken.
Gelukkig niks aan de hand.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: paardendiefstal Groningen en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:47

Ik vind dit heel eng en naar. Ik zou zeker een melding doen bij de politie!

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: paardendiefstal Groningen en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-20 13:56

Ik heb mijn twijfels, volgens mij is dit gewoon paniekzaaierij.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: paardendiefstal Groningen en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:16

Misschien gedeeltelijk paniekzaaierij maar het kan ook om zadeldiefstal gaan. Zorg gewoon dat je altijd een mobiel bij je hebt, maak foto’s van mensen en auto’s !!!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

noviceh
Berichten: 4765
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:31

bigone schreef:
Zorg gewoon dat je altijd een mobiel bij je hebt, maak foto’s van mensen en auto’s !!!
Hier dacht ik ook gelijk aan!

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:55

Jeetje Kimmie, ik snap je zorgen wel. Zou er ook geen fijn gevoel bij hebben.
Zebrastreep schreef:
Jammer dat je geen stroom op handvaten kunt zetten , zulke mensen verdienen gewoon een beste tik stroom. Je blijft gewoon van andermans spullen af.

Nou dat kan wel hoor :o gewoon een ijzerdraad van de ene kant over het handvat naar de andere kant spannen :D onlangs nog ergens gezien.
Er zijn namelijk paarden die het handvat pakken om uit de wei te komen :j

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Kookaburra
Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:10

Of geen handvat, maar een haakje of zelfs knoop (wel minder geleiding). Moet je het stroom er wel eerst af hebben voor je de paarden in de wei zet of uit de wei haalt.

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

Naskur11
Berichten: 55
Geregistreerd: 01-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:22

[/url]https://www.facebook.com/158076854972450/posts/748606199252843/[url]

Bericht van politie westerwolde

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: paardendiefstal Groningen en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-20 19:28

Je link is niet te zien, maar even opgezocht:
Wij ontvangen de laatste paar weken veel meldingen uit ons Oostgronings gebied over verdachte situaties bij weilanden waar paarden in lopen. In de meeste telefoontjes wordt gezegd dat personen bezig zijn met voorbereidingen om de viervoeters te stelen. Wij hebben op de meldingen gereageerd maar tot nu toe hebben we geen concrete aanwijzingen dat er paardendieven actief zijn.
In de meldingen worden vaak auto’s beschreven en ook kentekens genoemd. Uiteraard zijn we blij met die informatie. De genoemde wagens zijn door ons op diverse manieren in de systemen bekeken maar ook dat heeft tot nu toe geen verband gelegd met mogelijke paardendiefstallen. We hebben in ons gebied ook geen aangiftes van eigenaren over een of meerdere gestolen paarden.
Op social media zijn inmiddels talloze berichten geplaatst - en gedeeld - over de vermeende diefstallen. Er worden auto’s en personen beschreven en kentekens gepubliceerd. Ook wordt opgeroepen zoveel mogelijke voorzorgsmaatregelen te nemen. Met dat laatste kunnen wij het in algemene zin natuurlijk alleen maar eens zijn. Het wordt anders als er door deze berichten mensen in een kwaad daglicht komen te staan. Er is bij ons zelfs al een melding van een automobiliste die door enkele personen als verdacht werd gezien en werd klem gereden. Dat is uiteraard niet de bedoeling.
Tot nu is er bij ons dus geen concrete informatie dat er paarden worden gestolen of dat daar serieus pogingen voor zijn ondernomen. Laat u dat niet weerhouden ons te bellen als u inderdaad iets verdachts ziet. Dat kan via 0900-8844 en bij spoed via 112.

Ik zag dit bericht ook van de politie stadskanaal. Blijkbaar toch paniekzaaierij.

Babootje
Berichten: 26019
Geregistreerd: 25-06-05

Re: paardendiefstal Groningen en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:11



C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 07:09

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Eve_Nie, ikkuhh90, josien_m_, Kmbrly, laura22, Maanon_, Mark0919 en 35 bezoekers