[VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nyaleti
Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:24

Zie het ook veel op FB voorbij komen. Speciale ban voor reizigers van en naar Zuid Afrika, zoals ik het nu begrijp. Erg bijzonder wel.

Rustig blijven LaughterLine :) je vliegt pas over een aantal weken terug en dan zullen er al wel uitzonderingen gemaakt zijn voor mensen met een Visa.

Heb je leuke plannen staan de komende weken? Dat je ondanks corona toch al je vrienden weer kunt zien? :)


laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-20 00:32

Voor wat ik las heeft Nederland een ban voor reizigers vanuit zuid Afrika, en nog niet er naartoe. Adem in, adem uit, adem in, adem uit. :+ Wat zal ik ervan zeggen, ik weet dat ik over 5 weken pas terug vlieg maar T is wel stressvol. Vandaag maar dekjes voor calypso besteld om me bezig te houden :P

Donderdag is m’n laatste quarantine dag en met kerst komt m’n broer en z’n vrouw op bezoek, en ga ik voor het eerst mijn kleine nichtje ontmoeten! Ik heb helaas heel de zwangerschap gemist en nu ben ik ineens tante!

Ik zou wel heel graag vriendinnen willen zien idd. 1 voor 1, wandelen in het bos ofzo :') en naar de pony die ik hier de laatste jaren heb bijgereden <3 lang niet meer gezien. Privé lesje bij de rijschool zou ook leuk zijn. Ze heeft ook vast wel tips voor calypso en mij.

Maar ik ben inderdaad net op tijd, 1 week later en dat zou vanavond geweest zijn, die vluchten zijn ook al gecancelled.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-21 14:05

Nog 13 dagen en dan weer terug naar Zuid Afrika, mis haar ontzettend! <3
[ img ]

Siers83
Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:17

Vrees dat ze jou niet mist, als ik de foti zo zie heeft ze het prima naar dr zin

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Geke_Lizzy
Berichten: 494
Geregistreerd: 08-04-10
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:40

He Wilke! Hoe is het in NL?
Verwacht je problemen met de terugvlucht of lijkt het allemaal gewoon door te gaan?

Ik kom waarschijnlijk in Juli weer naar Zuidelijk Afrika *\o/*

nanoukkie
Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:50

Ik woonde vroeger in Zuid-Amerika en toen moest ik mijn paard daar soms ook voor een maand missen. Ze werd goed verzorgt, maar ik miste ze ook ontzettend. Ik probeerde in België altijd zoveel mogelijk supplementen te kopen om vervolgens mee naar daar te nemen, omdat ze naast hooi en heel bais brok niets hadden. Super leuk paardje!

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-21 18:50

Haha Marjo, stiekem hoop ik wel dat ze me een klein beetje mist ;) Nee maar ze heeft een heel fijn plekje!

Hee Geke! :D Nou.. vandaag is m'n vlucht gecancelled omdat KLM crew niet meer in Zuid Afrika willen/mogen slapen vanwege die andere covid variant. Scheet 'm dus wel even. Maar zag net in m'n account dat 'ie als t goed is omgeboekt, ze vliegen een andere route en hebben een tussenstop in Tanzania (ik haat vliegen :') boek altijd en rechtstreekse vlucht..maargoed als ik er maar kom). Dus nog eventjes fingers crossed tot ik een bevestigingsmail heb, maar het lijkt alsof ik alsnog de 27e vlieg! En wat leuk zeg! 'Zuidelijk' afrika, waar ga je naar toe? :D Jono en ik wilde eigenlijk afgelopen jaar in mei op vakantie gaan naar Mozambique, maar dat ging ook niet door natuurlijk.

Gaaf zeg Nanoukkie! Waarom ben je terug naar Belgie gegaan als ik mag vragen en mis je het nog? De eigenaar van de stal daar werkt samen met iemand die naar elk paard apart kijkt en iets samenstelt van verschillende kruiden. Dus gelukkig hebben we daar wel connecties! :j

Geke_Lizzy
Berichten: 494
Geregistreerd: 08-04-10
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:58

laughterline schreef:
Hee Geke! :D Nou.. vandaag is m'n vlucht gecancelled omdat KLM crew niet meer in Zuid Afrika willen/mogen slapen vanwege die andere covid variant. Scheet 'm dus wel even. Maar zag net in m'n account dat 'ie als t goed is omgeboekt, ze vliegen een andere route en hebben een tussenstop in Tanzania (ik haat vliegen :') boek altijd en rechtstreekse vlucht..maargoed als ik er maar kom). Dus nog eventjes fingers crossed tot ik een bevestigingsmail heb, maar het lijkt alsof ik alsnog de 27e vlieg! En wat leuk zeg! 'Zuidelijk' afrika, waar ga je naar toe? :D Jono en ik wilde eigenlijk afgelopen jaar in mei op vakantie gaan naar Mozambique, maar dat ging ook niet door natuurlijk.


Oh jeetje, niet helemaal vlekkeloos dus.. Hoop dat het met deze vlucht gewoon door gaat, overstap dan maar voor lief nemen... Thuis komen en Calypso is toch wel het belangrijkste en Jono natuurlijk O:) Hoe gaat het eigenlijk op Grootbos? zijn er nog klanten of ligt alles stil?

Als alles door gaat dan ga ik eerst een studie trip maken door Botswana en Zimbabwe (en kruger park) en daarna terug naar Botswana voor enkele maanden om daar onderzoek te doen naar olifanten voor mn thesis. :D :D

Nog plannen om, als het weer mag, alsnog naar Mozambique te gaan? Ik heb ook zitten kijken voor een plek om mn thesis te doen maar het is toch Botswana geworden.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-21 19:32

Geke_Lizzy schreef:
laughterline schreef:
Hee Geke! :D Nou.. vandaag is m'n vlucht gecancelled omdat KLM crew niet meer in Zuid Afrika willen/mogen slapen vanwege die andere covid variant. Scheet 'm dus wel even. Maar zag net in m'n account dat 'ie als t goed is omgeboekt, ze vliegen een andere route en hebben een tussenstop in Tanzania (ik haat vliegen :') boek altijd en rechtstreekse vlucht..maargoed als ik er maar kom). Dus nog eventjes fingers crossed tot ik een bevestigingsmail heb, maar het lijkt alsof ik alsnog de 27e vlieg! En wat leuk zeg! 'Zuidelijk' afrika, waar ga je naar toe? :D Jono en ik wilde eigenlijk afgelopen jaar in mei op vakantie gaan naar Mozambique, maar dat ging ook niet door natuurlijk.


Oh jeetje, niet helemaal vlekkeloos dus.. Hoop dat het met deze vlucht gewoon door gaat, overstap dan maar voor lief nemen... Thuis komen en Calypso is toch wel het belangrijkste en Jono natuurlijk O:) Hoe gaat het eigenlijk op Grootbos? zijn er nog klanten of ligt alles stil?

Als alles door gaat dan ga ik eerst een studie trip maken door Botswana en Zimbabwe (en kruger park) en daarna terug naar Botswana voor enkele maanden om daar onderzoek te doen naar olifanten voor mn thesis. :D :D

Nog plannen om, als het weer mag, alsnog naar Mozambique te gaan? Ik heb ook zitten kijken voor een plek om mn thesis te doen maar het is toch Botswana geworden.



O wauw wat gaaf zeg!! Heel veel plezier! Ik weet het niet, volgens mij heb ik gehoord dat het een beetje onrustig is in Mozambique momenteel, dus we zien het wel :j

En ze hebben het eigenlijk erg druk gehad want hadden een special lopen met flink wat korting :) Maar je kunt het niet vergelijken met normaal natuurlijk, meeste gasten waren uit Zuid Afrika.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-21 21:44


nanoukkie
Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:18

Oh nee, wat stom... Wordt ze wel goed verzorgd zonder jou? Dat zou al een hele last zijn die van mij schouders zou vallen iig.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-21 16:34

Ja gelukkig wel, alles wordt geregeld en ze ziet er goed uit :j maar ooooh wat mis ik d’r!!
[ img ]

Nu nog afwachten of klm nog gaat vliegen. Weten vandaag of anders dinsdag meer. Als ze me cancellen zetten ze me als t goed is op een andere vlucht met een andere maatschappij. Wel spannend allemaal, vind vliegen sowieso al spannend!

Geke_Lizzy
Berichten: 494
Geregistreerd: 08-04-10
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:16

Ik hoop dat het goed gaat komen Wilke! Mijn tante zit vast de andere kant op, geen idee wanneer zij vanaf Zuid-Afrika naar huis kan komen :x

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-21 17:18

Ah dat is ook vervelend ja := Dinsdag gaat het kabinet stemmen op het nieuwe plan of voorstel van klm/rivm. Dan weten ze waarschijnlijk meer. Anders zouden ze evt met airfrance terug kunnen komen met een stop in Parijs, die vliegen sowieso.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-21 15:06

Yay gister weer thuis gekomen! :) Met veel geluk, want KLM heeft blijkbaar vanaf morgen alle vluchten naar Zuid Afrika gecancelled. Ik had de een na laatste vlucht.

Vanmorgen samen met m’n vriend een rondje gelopen met Calypso. Ze was weer happy! Kan niet wachten om alles uit te proberen, halve koffer zat vol met dekjes en dingen :P

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Geke_Lizzy
Berichten: 494
Geregistreerd: 08-04-10
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:12

Wat fijn dat je nog terug gekomen bent! en wat fijn dat je weer in een fatsoenlijk klimaat zit :+ :D

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-21 15:16

Ohh wat hebben ze het spannend gemaakt daar bij het kabinet en KLM :+ een hoop gestress, maar ik ben er!

Haha Ja ik kan wel weer een beetje zon gebruiken O:)

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-21 08:20

Gister lekker gereden in de bak met 1 van dr nieuwe outfits! We mogen weer aan dr conditie werken, had het rustig aangedaan maar ze had toch aardig wat gezweet :j Maar ze heeft ook een flinke vakantie achter de rug.

[ img ]
[ img ]

nanoukkie
Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 08:45

Schattig, ze ziet er goed uit! Hoe warm is het daar nu?

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-21 10:08

Dank je! Ze mag wel weer wat spieren opbouwen maar dat komt vanzelf wel weer :)
Het is hier tussen de 22-28 graden {:}

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-21 17:50

Even een kleine update! Ik ben weer 2 weken terug in ZA, maar omdat we van huis zijn verhuisd is het erg druk geweest.

Helaas schuift het zadel naar voren, sinds ik weer terugben. Dus de zadelfitter mag binnenkort komen. Zij heeft natuurlijk bijna 7 weken vakantie gehad.. Ook krijgt ze een wondje van haar singel.. dus denk dat ik op zoek ga naar een andere. Ze heeft een neopreen memory foam singel, op aanraden van de winkel omdat deze erg comfortabel zou zijn voor het paard. Ik vond het ook erg fijn klinken, dat het zich aanpast naar het paard. Maar ik lees nu wel verhalen dat sommige paarden helemaal niet zo goed tegen het neopreen kunnen. Misschien icm het zweten (februari is de warmste maand), en het schuiven van het zadel dat het nu naar voren komt en haar huid kapot gaat. Dus maar even niet rijden of in ieder geval zonder zadel, totdat het goed genezen is en het zadel weer passend is.

Ondertussen wil ik graag met haar beginnen met grondwerk. Ik ben daar zelf best wel groen in en Calypso ook. Mijn interesse gaat uit naar de NH & Parelli, ik zag al een aantal oefeningen waar je mee kunt beginnen. Ergens vind ik dat wel spannend, als in: ik leg de lat graag hoog voor mezelf en wil het altijd meteen goed doen. :+ Meteen een goede les om te leren loslaten en geen verwachtingen proberen te hebben. Ik denk ook dat Calypso het leuk vind, een keer wat anders. Uiteindelijk zou ik ook graag tricktraining met haar willen doen, maar eerst maar eens bij het begin beginnen.

Tips of linkjes naar fijne websites/video's zijn altijd welkom :)

xLoki
Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:54

Hee Wilke! Je zou eens kunnen kijken of Warwick Schiller zijn methode je aan staat. Hij heeft veel gratis videos op youtube en een platform (betaald) wat erg leerzaam is. :) Ook Feather Light horsemanship biedt dit aan, zij hebben toevallig nu (vandaag nog) een valetijnsactie lopen!

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-21 20:28

xLoki schreef:
Hee Wilke! Je zou eens kunnen kijken of Warwick Schiller zijn methode je aan staat. Hij heeft veel gratis videos op youtube en een platform (betaald) wat erg leerzaam is. :) Ook Feather Light horsemanship biedt dit aan, zij hebben toevallig nu (vandaag nog) een valetijnsactie lopen!


Hee Caroline! :D Thanks voor de tips, ik heb zijn naam idd wel eens voorbij zien komen. Feather light volg ik inderdaad ook, geweldig werk wat ze doet zeg. Helaas niet in m'n budget. Ik zal eens wat van Warwick Schiller opzoeken :j

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-21 15:15

Vanmorgen een heerlijk buitenritje zonder zadel gemaakt met d'r.

Even van m'n facebook gekopieerd omdat het in het Engels vast leuker klinkt dan in het Nederlands :+

Had a lovely little bareback ride this morning. We crossed paths with a cow. I thought it was cute, Calypso thought it was scary :') . We watched the cow, the cow watched us. MOO said the cow. WAA thought Calypso. The cow passed us, we spun around and continued our ride a little less relaxed than originally planned. But we did it, well done Pipsi. Every time it will be a little less scary. :(:)

[ img ]
(geen foto van de koe want daar had ik geen tijd voor :P )

Blijf leuk, loslopende koeien overal op het erf :)) Ach, alles beter dan een struisvogel!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:03

Haha wat een leuk stukje heb je geschreven. Calypso is echt knap, die is zoveel veranderd! Ik weet nog dat ze op een buitenrit vroeger niet eens voor op durfde, nu doen jullie het gewoon alleen :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, DemiSisa, EliseXJoelle, Flew, floorsxm, Kashmino, kim_1990, Kimmie235, noordje, Tieme, Ubermetrics, Wopkebrok, xKatinkii en 104 bezoekers