[volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
abrina71
Berichten: 34
Geregistreerd: 18-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:38

Wat leuk om te zien hoe hij is uitgegroeid <3. Ik weet nog de topic van hem als veulen. Ik was ook op slag verliefd. Valk is mijn favoriete kleur en dan die hoge zwarte benen....prachtig! Dan was hij ook nog eens een kruising met een dubois pony. En als klap op de vuurpijl de naam van mijn favoriete merk. Veel geluk en plezier met hem gewenst. Maar dat komt vast goed zo te zien.


Britt1
Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 19:28

abrina71 schreef:
Wat leuk om te zien hoe hij is uitgegroeid <3. Ik weet nog de topic van hem als veulen. Ik was ook op slag verliefd. Valk is mijn favoriete kleur en dan die hoge zwarte benen....prachtig! Dan was hij ook nog eens een kruising met een dubois pony. En als klap op de vuurpijl de naam van mijn favoriete merk. Veel geluk en plezier met hem gewenst. Maar dat komt vast goed zo te zien.

Wat leuk dat je hem al zag als veulen! Ik snap het hoor, ik was ook echt verkocht toen ik 'm zag! :) Haha, sorry voor het omdopen van de naam...bekte toch net wat lekkerder :+

Vandaag weer even lekker gerommeld op stal. Ik voer hem altijd wat extra als ik er ben. Heb er vandaag een topic over geopend omdat ik nog wel wat info en adviezen kan gebruiken. Voet nu Vitalbix, de Daily Complete en Nutrimash. Gaat erin als koek! Vraag me alleen af of het voldoende is aan vitaminen en mineralen naast het hooi wat hij eet. In de twee weken dat hij er nu staat vind ik hem nog wel fit en hij ziet er goed uit. Vandaag ben ik hem gevolgd in de track en zag ik hem eieren voor z'n geld kiezen en wandelde hij naar een hooinet wat hij voor zichzelf had. Deed me goed dat te zien dat ie goed lijkt te eten van het hooi :)

Zoek de poowny
[ img ]

[ img ]

<3
[ img ]

Felien_Kyra
Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:08

Ik volg mee. Wat een heerlijk leventje heeft jou paardje al gehad tot nu toe.

Elaya

Britt1
Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 19:58

Felien_Kyra schreef:
Ik volg mee. Wat een heerlijk leventje heeft jou paardje al gehad tot nu toe.

Ja zeg dat wel, ben blij dat ik 'm dit tot nu toe heb kunnen geven en hoop ook echt dat hij happy is/wordt op zijn huidige plek!

Felien_Kyra
Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:30

Britt1 schreef:
Felien_Kyra schreef:
Ik volg mee. Wat een heerlijk leventje heeft jou paardje al gehad tot nu toe.

Ja zeg dat wel, ben blij dat ik 'm dit tot nu toe heb kunnen geven en hoop ook echt dat hij happy is/wordt op zijn huidige plek!

Hoop ik ook :D Maar dat moet haast wel goed komen ;)

Elaya

Britt1
Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-20 20:02



zonnebloem18
Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:17

Wat leuk, als je die andere foto's ziet zou je je bijna afvragen of er wel andere paarden bij staan, wat een mooie plek.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Britt1
Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-20 10:16

Een kleine update, met in elk geval een prachtige lucht van gisteravond!
Gino doet het goed naar mijn idee! Vindt aansluiting bij andere paarden, mag inmiddels mee eten gezellig met anderen en zoals ik het nu zie is hij niet erg afgevallen na, voor zover je daar iets van kunt zien na 3,5 week. Ik blijf het wel goed in de gaten houden en voer hem bij als ik er ben met vitaminebrok en slobber. Ik zoek nog een mooie lucerne voor het kauweffect :) ach en zo rommelen we een beetje door en is het heerlijk om hem meer in de hand te hebben!

[ img ]

Britt1
Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-20 22:43

Vijf weken verder inmiddels na de verhuizing. Het gaat goed vind ik. Ik geef 'm de tijd aan/in de nieuwe kudde te wennen en dat verloopt positief. Verder doe ik nog niets met hem, behalve bijvoeren, borstel erover, leren stil staan, meelopen naar de kraan en emmer omspoelen, kortom eerst eens de allerdaagse dingen waarvan ik wil dat hij eraan went. Ik wil wel het grondwerk gaan oppakken maar weet nog niet waar en hoe te beginnen. Longeerwerk vind ik te vroeg, zat meer aan vrijheidsdressuur te denken en parelli-oefeningen. Wil hem vooral nog niet belasten maar wel wat meer gaan uitdagen.

[ img ]

piffgek
Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 08:56

Klinkt goed! Je zou ook alvast wat spelletjes kunnen doen met clicker training. Bijvoorbeeld wijken voor druk en achterwaarts, zodat hij dat al leert. En je kunt ook oefenen met ernaast meelopen ipv ervoor als basis voor grondwerk :)

Britt1
Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-20 22:16

Alles gaat goed en steeds beter qua ontspanning ook met poetsen bijv. Hij wilde nog weleens onrustig staan dan maar dit wordt echt relaxter gelukkig! Voor het eerst in de longeercirkel mt hulp van een vriendin en in de buitenbak aan de lange lijn wat oefeningen gedaan en verder veel bezig met de basis en 'normale' dingen. Ik wil dat hij overal aan went en laat hem dan ook overal naartoe meelopen, voerbak omspoelen, mest scheppen uit de bak, fijn te merken dat hij het prima vindt allemaal!
En de winter nadert, zijn kleur verandert weer en met van die zwarte kringen om zijn ogen, te schattig. Echt een teddybeer momenteel <3

[ img ]

[ img ]

Britt1
Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-20 14:31

Het gaat supergoed! Hij is braaf, we hebben nu een paar keer aan de longeerlijn gewerkt en dat begint hij te snappen. Erg leuk!
Verder lijkt hij mooi op gewicht te blijven, waar ik ook erg blij mee ben :)

[ img ]

Felien_Kyra
Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:36

Hoe gaat het nu bij jullie?
Al helemaal gewend? :)

Elaya

Britt1
Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-21 21:26

Felien_Kyra schreef:
Hoe gaat het nu bij jullie?
Al helemaal gewend? :)

Hoi! Leuk dat je het vraagt, al even niet geschreven ook. Winter, koud...maar het gaat supergoed! Hij is lekker op zijn gemak en echt zo braaf, blij mee! Ben nu een paar keer per week grond-en longeerwerk aan het doen met hem en ook dat gaat steeds meer vooruit. Kortom, niets te klagen!

[ img ]

nikia
Berichten: 466
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Echt

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:31

wat een mooi paardje heb je zeg!

[

Britt1
Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-21 21:50

nikia schreef:
wat een mooi paardje heb je zeg!

Dankje, ja hij is leuk!

Koekie73
Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:51

Ik kom volgen, erg leuk om te lezen. Wat een knap paardje zeg <3

Taucha
Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:52

Hihi het lijkt wel of nu de haren rond zijn ogen weer donkerder aan het worden zijn. Van pandaveulen naar valk en weer terug naar panda-puber? Of is dat nu net toevallig de lichtinval van de laatste foto’s?

Britt1
Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-21 00:13

Taucha schreef:
Hihi het lijkt wel of nu de haren rond zijn ogen weer donkerder aan het worden zijn. Van pandaveulen naar valk en weer terug naar panda-puber? Of is dat nu net toevallig de lichtinval van de laatste foto’s?

Nee hoor dat zie je goed :D ik noem 'm ook wel Zorro 8-)

Britt1
Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-21 00:16

Koekie73 schreef:
Ik kom volgen, erg leuk om te lezen. Wat een knap paardje zeg <3

Leuk! Ik zal van de week weer een wat uitgebreidere update schrijven :).

Britt1
Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-21 18:08

Even een update! Hij gaat supergoed, hij is leergierig en gaat met sprongen vooruit. <3 We zijn rustig aan het longeren en vandaag wat met galop verder gegaan. Met veel aanmoediging snapte hij het! De eerste keer bij het aanspringen ging het even mis: met een flinke bok zijwaarts kwam de lijn onder zijn been, dus ik had geen contact meer en kon niet anders dan loslaten, oeps. Rechtuit in galop maar gelukkig bleef hij later gewoon staan en hebben we de draad letterlijk weer opgepakt :D
Al met al niets te klagen en echt genieten van de ontwikkeling die er is.




[ img ]

Felien_Kyra
Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:22

Aah wat fijn dat het zo goed gaat en dat je lekker aan de slag bent geweest. Ook een binnenbak om met dit weer verder te trainen? :)

Elaya

Britt1
Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-21 11:49

Felien_Kyra schreef:
Aah wat fijn dat het zo goed gaat en dat je lekker aan de slag bent geweest. Ook een binnenbak om met dit weer verder te trainen? :)

Ja, een hele mooie binnenbak, maar niet voor mij, want daarin mag je niet longeren/aan de hand werken. Dus ik houd het voorlopig lekker bij de buitenbak, wat ook prima is natuurlijk nu. :)

Felien_Kyra
Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:07

Britt1 schreef:
Felien_Kyra schreef:
Aah wat fijn dat het zo goed gaat en dat je lekker aan de slag bent geweest. Ook een binnenbak om met dit weer verder te trainen? :)

Ja, een hele mooie binnenbak, maar niet voor mij, want daarin mag je niet longeren/aan de hand werken. Dus ik houd het voorlopig lekker bij de buitenbak, wat ook prima is natuurlijk nu. :)

Ah oke!
Hoe vindt die de sneeuw? :D

Elaya

Britt1
Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-21 20:56

Citaat:
Ah oke!
Hoe vindt die de sneeuw? :D

Wij vinden de sneeuw GEWELDIG! <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wat een sprookje buiten nu he? Echt prachtig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, ChelseaAyLee, Dido2316, herous, josien_m_, pandour4evuh, Raamzicht, Saartjuh_b, YvonneV en 97 bezoekers