[volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
senna21
Berichten: 11808
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:04

Britt1 schreef:
Mijlpaal! Vandaag voor het eerst zelf er op, vond het best spannend (helaas een paar jaar geleden nog nare val met ander paard meegemaakt, niet handig nu ik een jonkie heb..). Paar rondjes gestapt, en blij!

[ [url=m/npswFN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk!
Jullie 'manen' matchen goed :+

Books, minds and umbrella's only work when they are open.


Britt1
Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 21:15

senna21 schreef:
Britt1 schreef:
Mijlpaal! Vandaag voor het eerst zelf er op, vond het best spannend (helaas een paar jaar geleden nog nare val met ander paard meegemaakt, niet handig nu ik een jonkie heb..). Paar rondjes gestapt, en blij!

[ [url=m/npswFN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk!
Jullie 'manen' matchen goed :+

Haha jaa ik zag het ook <3

Britt1
Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-22 19:11

Nog even wat bewegende beelden. Man, wat kun je blij zijn met iets kleins :D <3




Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:03

Maar dat is toch niet iets kleins? :D
De aller eerste keer stappen op je eigen jonge paard is zo speciaal, ik kan de eerste keer bij ons nog zo goed herinneren, een grijs die je de rest van de dag niet meer van je gezicht krijgt <3

(En ik blijf zn stap er echt zo fijn en stabiel vinden, dat is echt zn goede basis!)

Hannanas
Berichten: 13005
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:13

<3 knap zo!

Niet banketstaaf maar poetsen.


Britt1
Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-22 11:39

Cera_D schreef:
Maar dat is toch niet iets kleins? :D
De aller eerste keer stappen op je eigen jonge paard is zo speciaal, ik kan de eerste keer bij ons nog zo goed herinneren, een grijs die je de rest van de dag niet meer van je gezicht krijgt <3

(En ik blijf zn stap er echt zo fijn en stabiel vinden, dat is echt zn goede basis!)

Heb je ook gelijk in hoor, maar toch, het ziet er ergens toch een beetje knullig uit - "het is maar stap" :D :+ Maar evengoed blij en trots natuurlijk, dat zeker!
Die stap is echt enorm ja. Je hoort mij op een gegeven moment hóóó zeggen, omdat het veel vlotter voelt dan het oogt, hahaha.

Britt1
Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-22 21:22

Wij waren echt lekker bezig, maar helaas gaat het nu wat minder. Sinds afgelopen week is Gino niet helemaal lekker. Ik merkte het meteen, wat slomer en matter dan hij normaal is. Af en toe hoestte hij, zo'n droge diepe hoest. Het rijden stilgelegd, dierenarts erbij, maandag had hij koorts, maar de dagen erna geen koorts meer. Hoest nog steeds af en toe en de dierenarts denkt een virusje, wat onschuldig kan zijn en dus even aankijken. Het zit me helemaal niet lekker, maar gelukkig eet hij goed en is de koorts weggebleven. Als hij hoest soms wat witte snot. Ik denk: kan gunstig zijn dat het eruit komt, dierenarts beaamt dit. Toch morgen weer even laten nakijken, dan laat ik de dierenarts weer komen voor een check. Oh wat een zorgen, ik heb er buikpijn van :( ;( Hoop zo dat het inderdaad iets onschuldigs is en hij snel opknapt.

Arianaaaa
Berichten: 536
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: In a galaxy far, far away

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:13

Oh, wat vervelend! Veel beterschap voor Gino en sterkte voor jou :(:)

Britt1
Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-22 13:45

Zo, dat is wel heel lang geleden dat ik hier een update plaatste :o Maar laat ik beginnen met dat het goed gaat! Gino is de verkoudheid weer te boven, heel blij mee. Ik was de afgelopen tijd ook druk met andere dingen, dus een pauze was wel even prima. We gaan aankomende week weer beginnen onder het zadel *\o/*
Ik heb hem alweer een beetje aan de hand opgepakt de afgelopen weken en dat deed hij weer netjes. Verder genieten we natuurlijk van het lenteweer, dat mag van mij wel doorzetten nu, net zoals alle andere paardeneigenaren dat vast ook vinden :)

Vandaag een blij ontvangst <3

Britt1
Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-22 09:07

Ineens zijn we weer een paar maanden verder, oeps! :+
Hier gaat het goed! Ben nog steeds bezig met de trainer en zij is gewoon heel relaxed en dat is superfijn! Laatste keer stapte ze uit buiten het erf van de stal, heel stoer :) Ik ben zelf veel bezig op de grond nog en dat biedt ook al wel de nodige uitdaging. Ben hem ook aan het bit aan het laten wennen (hij wordt tot nu toe bitloos gereden), wat ook goed gaat. Binnenkort het trailerladen weer oppakken om er ook dan echt op uit te kunnen.
En vandaag komt de zadelpasser. Heb een boomloos zadel maar het schuift wat. Heb nog geen goed passende singel en ben benieuwd wat de zadelpasser nog meer kan betekenen.

<3

Britt1
Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-22 16:42

Ik ben er weer eens opgeklommen! De training gaat verder en hij doet het supergoed! Wat gek om rond te stappen en draven. Het leek zo ver weg toen ik hem kocht, en kijk nu :o :D




Hannanas
Berichten: 13005
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 16:49

Ach wat een lieverd is het ook! Jullie gaan goed vooruit.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Britt1
Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-22 22:36

Update! Hij gaat met sprongen vooruit! Ik heb er vandaag ook weer eens op gezeten en voel al zo veel meer balans! Bitje is ook nog redelijk nieuw en zoekt hij ook al mooi op. Heel erg blij met degene die hem op supereerlijke en doordachte wijze traint. :o


Wij stapten zo even rond vandaag O:)

Jasmijn10
Berichten: 40
Geregistreerd: 26-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:15

Wat super leuk! Ik volg dit topic al een tijdje stilletjes haha. Hoe gaat het nu? Ik moest opeens aan dit topic denken omdat ik aankomend jaar naar Ede verhuis, super spannend! En de foto’s tot nu toe van de omgeving er prachtig uitzien, en ik bedenk me dat ik dan ook de mogelijkheid heb om mijn pony in Renkum te stallen!

Hannanas
Berichten: 13005
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:29

Hoe is het nu met jullie?

Niet banketstaaf maar poetsen.

Britt1
Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-22 21:08

Oeh dat is wel heel lang geleden en ik lees nu pas jullie berichtjes, sorry! Heeft ook een oorzaak: ik heb een paardendip :( Het gaat wel supergoed met mijn paardje, hij wordt doorgereden door een superfijne amazone en ik laat de druk voor mezelf laag omdat ik allerlei andere dingen aan mijn hoofd heb. De korte samenvatting :)

Hij staat nog fijn op zijn plekje en dat bevalt heel goed zo heerlijk 24/7 buiten. Maar daarin zou ik niets anders willen voor hem, hier doet hij het gewoon heel goed op!
Dus tja, goed nieuws toch wel? :)

Jasmijn10
Berichten: 40
Geregistreerd: 26-07-15

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:30

Ja! Super fijn! Begrijpelijk zo’n dip, heb ik elke winter standaard :/

Britt1
Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-23 09:12

Weer even een update en misschien leuk om dit topic weer een beetje op te pakken?
Ik had zoals eerder gezegd een megadip met mijn paardje, maar eigenlijk in het algemeen. Stond op het punt hem te verkopen, maar toen dat besluit was gemaakt ben ik er rap op teruggekomen. :o
Ik heb een knop omgezet, heb hem een paar weken in training gezet ergens om het trailerladen intensief te trainen en dat lijkt goed gelukt want ik heb hem vorig weekend zelf opgehaald! Ook ben ik begonnen met interessante grondwerklessen waar ik ook al heel veel uit haal. :) Ik wil graag leuke dingen met hem doen, meer ervaring opdoen en over een paar weken gaan we zelfs naar een 2daagse workshop. Zin in! Mijn lieve bijrijder rijdt hem en dat gaat heel goed. Zelf voel ik nog onvoldoende vertrouwen maar weet zeker dat dit weer komen gaat.

Hieronder wat plaatjes van mijn knapperd! Beetje belabberde kwaliteit want een aantal schermprintjes van filmpjes maar dat mag de pret niet drukken :D

Aan de slag met het "parkeervak"
[ img ]

Spannende dingen
[ img ]


Mee naar huis na veel geleerd te hebben!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


<3 <3




Britt1
Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-23 00:04

Wow, wat ben ik blij met de trailerlaadtraining die we hebben gedaan. We zijn een keer op pad gegaan vorige week om even op vreemd terrein wat grondwerk te doen. Leuke ervaring en ik voel me nu zelf ook veel zekerder bij het laden! :)
Ook gisteren, helaas plotseling, weer de trailer op en superbraaf verhuisd naar een andere stal. Op dat moment was ik zo blij toen ik in m'n eentje in de auto mijn eigen paardje in de trailer achter me aan trok en hij er muisstil op stond.
Nu even bijkomen van hectische dagen. Ik heb komende week een tweedaagse workshop hem hem en heb daar echt lang naar uitgekeken. Ik twijfelde of ik zal gaan nu er ineens een verhuizing tussendoor kwam, maar besloten het wel te gaan doen. Het zal juist leerzame quality time worden op een fijne plek met hem en dat is nu even zo welkom. Zal er later wat over vertellen uiteraard maar weet niet zeker of er nog mensen zijn die een beetje meelezen hier, haha :+ anders sowieso een beetje een "lief dagboek"-gevoel wat ook voor mij steeds weer leuk is om terug te lezen :o

veranadautje
Berichten: 1287
Geregistreerd: 12-02-10

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:52

Zeker lees ik nog mee. Alleen leef veel onder de meeleessteen. Plot verhuizen is niet tof. Fijn dat hij dan wel zo de trailer op loopt

Taucha
Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:10

[kruipt onder meeleessteen vandaan]
Jazeker zijn er nog volgers! Blijf ons spammen met verhalen.
Prut zo’n spoedverhuizing. Sterkte zeg. :(:)

Hopelijk kun je je hart ophalen en veel leuke en nuttige dingen leren bij de workshop.

Britt1
Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-23 14:13

veranadautje schreef:
Zeker lees ik nog mee. Alleen leef veel onder de meeleessteen. Plot verhuizen is niet tof. Fijn dat hij dan wel zo de trailer op loopt


Wat leuk dat je volgt! Nee tof is anders, maar gelukkig kan ik snel schakelen. Nu wel even flink bijkomen hoor, dat wel, en paardje idem dito. Komt vast weer goed!

Taucha schreef:
[kruipt onder meeleessteen vandaan]
Jazeker zijn er nog volgers! Blijf ons spammen met verhalen.
Prut zo’n spoedverhuizing. Sterkte zeg. :(:)

Hopelijk kun je je hart ophalen en veel leuke en nuttige dingen leren bij de workshop.

Leuk om te lezen, dank je wel! En ja wat ik al zei, we maken er het beste van heb ergens wel zin in de workshop, hopelijk trekt mijn paardje het ook voldoende om dan weer even in een andere omgeving te zijn. We doen ons best!

Anoniem

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 15:43

Ik volg ook nog mee! Vind dat je een ontzettend knap paard hebt en leuk jullie avonturen te volgen ondanks ik bijna nooit reageer _/-\o_

Britt1
Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-23 16:04

Humpiedumpie schreef:
Ik volg ook nog mee! Vind dat je een ontzettend knap paard hebt en leuk jullie avonturen te volgen ondanks ik bijna nooit reageer _/-\o_

Superleuk en dank je wel! :) :)
Ik zal weer eens wat vaker gaan posten nu na onze nieuwe start!

Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 22:32

Ik ben er ook nog steeds, vind jullie altijd zn fijn duo om te volgen <3

Ook heel benieuwd naar de clinics die je hebt gevolgd!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Cjuan, GrapeshotBot, Macs, sterregoud, Sterrenpony en 82 bezoekers