[volg] Nanne, van veulen tot ......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-20 12:16

Ik durf eindelijk voorzichtig te zeggen dat het goed gaat met Nanne en ik verbetering zie.
Met name in zijn gedrag, de streken komen er weer meer in en hij wordt langzaamaan de oude weer. Zijn halster heeft hij ook niet meer om in de wei omdat ik hem zo weer kan pakken. Voor andere mensen is hij nog wel schuw maar ook dat komt wel weer.

Zijn temperatuur is goed. Ik merk wel dat wanneer ik hem ‘s avonds uit het land haal en ik heb ze nog even laten lopen, zijn temperatuur weer een stuk hoger ligt dan wanneer ik hem gewoon in rust ophaal. De keren dat hij dus wel redelijk hoog zit (38.9) is dat altijd wel te verklaren.

Gister ben ik bij een andere opfok geweest. Ik heb de dierenarts ook gevraagd naar hun voorkeur en advies en dat is niet zozeer kleinschalig maar wel een koudbloedenkudde. Waar ik gereserveerd had is gemengd en het meeste warmbloed paarden dus dat leek toch niet zo geschikt qua verhouding.

Waar ik gister was komt hij met een groep van 4 te staan en allemaal Fries dus dat is wel leuk voor hem. Het kan zijn dat er wel 1 kwpn bij komt maar meer niet, dat willen ze zelf namelijk ook niet. Ze komen daar ook dagelijks buiten, het is een open stal en in de zomer komen ze 24/7 buiten. Dat waren wel mijn eisen voor een opfok dus dat is mooi dat dat daar ook gebeurt.

Verder zit hij lekker in zijn vel en verliest steeds meer veulenhaar. En hij heeft echt een dikke
kont, menig één is daar jaloers op. :')

[ img ]
[ img ]


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [volg] Nanne, van veulen tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:13

Ohh wat fijn dat je voorzichtig ziet dat ie toch wel echt beter wordt <3

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-20 20:26

Hier weer even een paar foto’s van vandaag van Nanne.

Ik ben bezig Nanne en Sierou af en toe te scheiden. Nanne eet al wel ruwvoer en brok alleen mag hij dat vaak niet van Sierou omdat ze alles voor zichzelf wilt. }:) Wanneer ik ze dan scheid kan Nanne iets beter en rustiger ruwvoer en brok eten.
Het gaat op zich goed alleen de eerste minuten zijn wat stressvol, daarna begint hij rustiger te worden en te eten.

Verder gaat het nog steeds goed met hem. **\O/** Dinsdag komt de dierenarts weer om hem zijn wekelijkse spuit te geven en over 2 weken mogen we weer bloed testen. Ik hoop dan zo dat alles goed is en we kunnen stoppen met de medicatie.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 17:42

Gister is de dierenarts weer geweest om Nanne medicatie toe te dienen. Volgende week bloedprikken, hoop zo dat de bacterie weg is.
Heb ze sinds een aantal dagen weer 24/7 op het land. Wilde het eerst niet en hem de nachten binnen hebben totdat hij weer beter is, maar hij doet het nu zo goed en het geeft mij zoveel rust. Was anders rond 5 uur ‘s ochtend al bij ze om ze weer buiten te zetten voor m’n werk uit. Nu geef ik hem de medicatie gewoon in mijn pauze en na mijn werk dus hoef ik er niet meer zo vroeg heen om buiten te zetten.
Het wordt deze week ook mooi weer dus lekker buiten blijven. :D

Gister heeft Nanne heerlijk op mijn schoot liggen slapen. Wat was dat fijn, kon zo wel de hele dag zitten. <3
[ img ]

J_emma
Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Re: [volg] Nanne, van veulen tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:52

Haha, hier geef ik ze ook apart eten, maar om precies de omgekeerde reden. Mevrouw pikt al het eten van haar moeder in als ik niet oppas.. :-)

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-20 12:36


ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [volg] Nanne, van veulen tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 18:00

Vandaag weer bloed geprikt bij Nanne en hij is Rhodococcus vrij! *\%/*

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [volg] Nanne, van veulen tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:53

Ohh wat een fijn nieuws!
En wat een moppie zo op je schoot slapen <3

elisedcl
Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: [volg] Nanne, van veulen tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:09

Wat een leukerdje

Essential --> Arabische volbloed, 2011, ruin
Flitz --> Arabische halfbloed, 2020, hengst
Hugi --> IJslander, 2018, hengst
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1990635

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [volg] Nanne, van veulen tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-20 18:06

Dankjewel elisescl.

Lys_ppa. Ja was een heerlijk geniet moment met hem zo op mijn schoot. <3
Ben heel blij dat hij van de rhodococcus af is met deze warmte. Anders was hij al benauwd door de bacterie en dan kwam het benauwde weer er nog eens overheen. Net op tijd klaar :D

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-20 13:01

Vandaag heb ik weer wat foto’s van Nanne gemaakt. Helaas is de kwaliteit nooit zo denderend met m’n telefoon.
Het gaat goed met hem. Hij heeft geen last van de warmte gehad en hij lijkt weer 100% beter. Maar hij mist naar mijn idee een speelmaatje. Hij komt nu steeds naar mij toe galopperen en steigert dan voor m’n neus. Als ik dan een stap verzet komt hij weer steigerend op me af. Hij lijkt t niet kwaadaardig te bedoelen maar t moet niet gevaarlijk worden. Nu neem ik maar een zweep mee in de wei.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Goudhaan1
Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: [volg] Nanne, van veulen tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:51

Wat een knap paard is hij aan het worden zeg!

Devil take the hindmost..
“Why does death always come as such a shock to mortals?”

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [volg] Nanne, van veulen tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-20 20:08

Dankjewel. Ben ook heel benieuwd hoe hij uitgroeit.

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-20 12:06

Een tijd terug dat ik wat heb geplaatst maar alles loopt op dit moment gelukkig voorspoedig met Nanne.

Zonet is hij gechipt. Nou dat ging mal. Hij stond te steigeren en met z’n knieën door de spijlen. Maar hij zit er in! +:)+
Eind deze maand/begin volgend maand gaat hij naar de opfok. Ben benieuwd hoe hij het daar gaat hebben. Hij gaat straks in 1x van Sierou af. Hij is dan 5 maand en volgens mij zijn ze er beide wel aan toe. Nanne wordt echt een draak naar Sierou toe. Bij haar op steigeren, bijten etc.

Vandaag had ik ze even apart van elkaar voor de chip en Sierou leek dat wel fijn te vinden, op haar dooie gemakje eten en even geen springende baby om haar heen.

Ook even snel een foto gemaakt vanmorgen voor weer een update. Hij gaat nu mooi de hoogte in. Alleen hij wil z’n veulenvacht maar niet verliezen.

[ img ]

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 08:59

Vanmorgen heb ik weer even wat foto’s gemaakt van Nanne. Het gaat goed met hem. Hij gaat zich wel steeds meer hengst voelen, dus hij moet regelmatig even gecorrigeerd worden. :=
De kwaliteit wordt alleen altijd zo slecht als ik het hier op bokt plaats. Maar het geeft even een indruk van hoe hij nu is. Hij is nu 4,5 maand. :D

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 21:06

Nanne is afgelopen vrijdag naar de opfok gegaan. Dit ging heel goed en ondanks dat hij het niet kende liep hij zo de trailer op en af.
Hij staat op dit moment met een andere Fries en er komen nog 2 andere Friezen bij, dus een mooi clubje. Hij doet het goed daar en is mooi rustig.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
De kleinste is Nanne, die andere is even oud. Wat een verschil he. :=

Nadia
Oppermuts
Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [volg] Nanne, van veulen tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:53

Wat fijn dat Nanne het goed doet in de opfok, dat is altijd weer afwachten.

Toos Onderschriftloos :D

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [volg] Nanne, van veulen tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:26

Leuke foto's van 'm in de opfok :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [volg] Nanne, van veulen tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-20 18:00

Nanne met zijn opfok vriendjes. De groep is nu compleet, ze blijven met zijn vieren staan.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Esther_r20
Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: [volg] Nanne, van veulen tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:07

Die oorpluisjes,zooooo lief

Fijn dat het zo goed gaat. Nu kan hij lekker opgroeien tot een grote stoere man

Desi_2409
Berichten: 895
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [volg] Nanne, van veulen tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:42

Wat een leuk veulen is Nanne! En wat lijken ze allemaal op elkaar, zo met zijn 4-en bij elkaar.. Hoe is het nu met je merrie, mist ze hem niet?

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [volg] Nanne, van veulen tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-20 21:05

Dankjewel. Nanne kon ik nog redelijk herkennen omdat hij de kleinste was en de enige met fluffy oren en de meeste ‘blondering’ in zijn manen had maar nu is er dus 1 bij gekomen die even groot is, ongeveer evenveel blondering heeft én ook fluffy oren heeft. Het wordt dus lastig maar Nanne heeft een erg lage kruin, zit halverwege zijn hoofd ongeveer en die andere heeft de kruin op zijn voorhoofd. Denk dat dat mijn herkenning gaat worden, en anders maar een vlechtje in de staart om te herkennen. :')

Sierou (moeder) doet het goed. Haar uier is mooi geslonken en ze heeft 1 dag geroepen/gezocht. Daarna was het gauw weer over.


ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-20 15:24

Vandaag ben ik weer bij Nanne geweest. Ik ga wekelijks naar hem toe maar nu heb ik ook weer foto’s gemaakt. Hij veranderd zo hard! Vooral nu je hem niet meer dagelijks ziet, zie je hoe snel hij veranderd.
Hij doet het super goed, staat in een leuk groepje en lijkt het wel naar zijn zin te hebben.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Kan je je toch niet meer voorstellen dat het zo’n hopeloos gevalletje was.

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-20 07:55


idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] Nanne, van veulen tot ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 08:14

Wat een leuk topic.
Van harte gefeliciteerd met je stoere Nanne *\o/*
Kun je hem nu van afstand inmiddels herkennen, of moet je eerst naar z'n kruintje kijken?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers