Eerste paard zoeken

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
birgit_x
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-04-16
Woonplaats: Beuningen

Eerste paard zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-20 11:10

Hallo allemaal,

Ik weet niet of het hier mag, geen idee waar anders.

Ik ben op zoek naar mijn eerste eigen paard alleen weet ik niet zo goed waar ik het beste kan beginnen.
Ik heb al een advertentie geplaatst op Bokt maar weet verder geen goede sites oid.
Iemand tips voor goede en betrouwbare sites?
Op Facebook kan ik ook geen groepen meer vinden waar paarden aangeboden worden.

Groetjes! :)


Benfan
Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Eerste paard zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:22

Het ligt er voornamelijk aan wat je zoekt, en je budget. Als je een sportpaard zoekt, dan zijn daar sites voor. Wil je lekker recreatief bezig, dan zoek je weer eldres. Marktplaats, facebook, boktmarkt. Er zijn veel plekken waar je kan zoeken.

En neem iemand mee, echt. Dat kan zoveel schelen. Je kan zomaar verliefd worden op het eerste paard dat je bezoekt. Je koopt hem zonder echt na te denken, om er later achter te komen dat er van alles scheelt. Kennis van mij kocht ook het eerste de beste paard, en ze heeft er alleen maar leed van gehad. Achteraf bleek het paard van alles te mankeren. Iemand meenemen die objectief is, die niet snel onder de indruk is van een paard helpt echt.

Verder, kijk naar wat je wil doen met het paard. Niet perse naar ras, papieren, kleur. En wijk niet af van jou wensen wat het paard kan, en wat jij kunt.

Heel veel succes! mijn eerste paard is mijn oude verzorgpony. Nooit gedacht een sensibele kleine tinkermerrie te kopen.

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

Flower033
Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Eerste paard zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:32

De groepen op fb zijn gesloten. Fb wil niet dat er dieren worden verkocht via fb.

Allereerst een lijstje opstellen met wat je belangrijk vindt. Leeftijd, niveau, etc. En dat heel goed in je achterhoofd houden.
En stel een redelijk budget op. Paarden zijn duur op het moment.

Neem iemand met ervaring mee en luister daar na. Als diegene zegt dat je het niet moet doen, koop het paard dan niet. Hoe verliefd je er ook op bent.

Altijd, echt altijd, laten keuren door je eigen uitgekozen dierenarts. Met bloedafname.

Laat je niet onder druk zetten. Als er gezegd wordt dat als je het paard nu niet koopt, het paard naar een ander gaat. En je wilt eigenlijk nog een keer gaan kijken. Koop het paard dan niet.

Geduld hebben, het paard dat bij jou past, komt echt wel voorbij.

Voornemen 2023: meer buiten, minder socials

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:48

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

marionblo
Berichten: 884
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:51

Er zijn op fb wel groepen waar paarden te koop aangeboden worden, alleen mag het dier niet als zodanig aangeboden worden, en mag je het niet hebben over een vraagprijs. Alles moet dus via pb.
Kijk eens bij paard & pony maatje.
Op marktplaats worden er ook zat aangeboden, speurders.nl.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:57

Er zijn wel groepen op facebook hoor :j https://www.facebook.com/groups/291672334319733.

Waar je moet gaan kijken hangt heel erg af van wat je zoekt, wat je budget is etc. Idd neem altijd iemand anders mee als je gaat kijken. En laat keuren door DA van je eigen keus. Hou oren en ogen goed open. Lijkt iets te mooi om waar te zijn in de advertentie is het dat meestal ook. Staan er geen rijfoto's in de advertentie vraag dan om beeldmateriaal (video bij voorkeur).

supersioux
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-06-20

Re: Eerste paard zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:16

Sporthorses, ehorses, marktplaats ; het is maar net wat voor paard/pony je zoekt!


ZoeZav
Berichten: 32
Geregistreerd: 08-02-20

Re: Eerste paard zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:32

Op facebook een advertentie plaatsen in bijv de groep: paard en pony maatje. Of natuurlijk marktplaats, ehorses, sporthorses enz

Heel veel plezier met je zoektocht!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, FCSA, Jet, Kimmej, Linde_C, Mark0919, pluklief en 42 bezoekers