[VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

[VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-20 11:59

Helaas eindigde mijn vorige volgtopic met een zwart randje en mag mijn knappe schimmelmerrie voor altijd pijnvrij rondrennen op de eeuwige weides Y;(. [PP] [VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Waar het ene eindigd bied het mogelijkheid voor wat nieuws. Ik was al een tijdje aan het rondkijken voor een 2e pony/paard erbij, gewoon om zelf uiteindelijk mee te kunnen genieten. 6 jaar lang flink wat te voortduren gehad op paardengebied dus het plezier was dan ook ver te zoeken. Na een kleine zoektocht een super lieve pony gevonden welke geheel aan mijn "eisen" voldeed. Stabiel, mensgericht, leergierig en groen. Ik vind het leuk als er wat werk aan zit maar wou wel stabiliteit. Ze is alles wat ik kon wensen en zelfs meer. Wat ben ik blij dat ze op mijn pad terecht is gekomen. Een knappe 12 jarige merrie met de naam Sunshine, hoe toepasselijk? Ze is voornamelijk als fokmerrie gebruikt en veel mee geweest als handpaard. Oktober tot December 2019 is ze enkele keren onder het zadel gereden. Hierin heeft ze geen stap verkeerd gezet. Mijn toekomstplannen met haar zijn erg allround. In grote schaal ben ik recreatief aangelegd maar uiteindelijk officieel starten en zien hoever we komen is ook iets wat graag zou willen doen. Tevens is het altijd mijn droom geweest een eigen veulen te fokken en deze zelf aan te houden. Dit zijn plannen voor 2022/2023. Ik ben iemand die vaak stilletjes meeleest in volgtopics en ook voor mijn nieuwe merrie er graag een wil maken. Ik vind het leuk om onze avonturen, ups & downs en trainingsprocess met anderen te delen en om het zelf terug te lezen.
Bij deze het volgtopic van Sunshine:

Zaterdag 27 Juni 2020:
Vanochtend al vroeg opgestaan, amper geslapen door de zenuwen want wat heb ik er zin in. Nog even enkele dingen op orde gemaakt op de weide en rond 09:00 de trailer opgehaald. Toch wel even spannend, voor mijn vriend de 1e keer met een trailer achter de auto. Hij is vrachtwagenchauffeur dus is grotere combinaties gewend maar toch, je eigen met een levend dier erachter. Ondanks dat wij een sportieve wagen hebben, kan en mag hij het prima trekken. Eenmaal aangekoppeld gaan we op pad. Het is een klein uurtje rijden en eenmaal aangekomen eerst fijn aan de koffie gezeten. Hierna sunshine, helaas met verbrand neusje, gepakt en ingeladen. Eindelijk op pad naar haar nieuwe thuis. Onderweg vond ze spannend. Ze is braaf op de trailer maar voelt zich er nog niet helemaal okay onder, dit is iets waar we uiteindelijk mee bezig gaan. Accepteren en comfortabel zijn is voor mij een groot verschil, als we uiteindelijk gaan starten wil ik dat dat goed zit. Onderweg verliep alles relatief soepel, los van het feit dat een caddy met aanhanger het nodig vond om zonder enige aanleiding vol in de rem te schieten... Eenmaal aangekomen een klamme pony uit de trailer gehaald, de combinatie van het broeïerige weer en de spanning heeft zich in zweet geeuit. Even een stukje spanning weggelopen en haar rustig de omgeving laten bekijken waarna ze lekker de weide opmocht. Buurvrouw en buurman paard interessant, gras interessant, boom interessant, alles interresant dus er werd ook wel even geshowed. Vandaag en morgen mag ze rustig wennen en een beetje in de routine komen.

[ img ]
[ img ]

Zondag 28 Juni 2020:
Ze heeft gisteren de gehele dag en nacht op de weide door mogen brengen. Vanaf vandaag gaat ze een dagdeel op de primitive paddock met een lekkere bak hooi en een dagdeel op de weide. Even het zadel gepast en wat getut samen en daarna weer naar huis gegaan. Het hooi heeft ze nog niet veel aandacht voor.

[ img ]
[ img ]

Maandag 29 Juni 2020:
Vandaag de planning haar even met zadel aan de longe te laten lopen. Haar verbrande neusje trekt na flink wat "genezende zalf" te smeren eindelijk weg. Dat gedoe met dat zalfje vond ze totaal niet leuk en ik denk dat ze mij inmiddels wel kan vermoorden, ofterwijl.. de wortels hebben al flink wat goed gemaakt. Zo nu en dan is ze wat kopschuw en schrikt van te snelle bewegingen. Het is een merrie welke veel duidelijkheid nodig heeft op een rustige manier, soms snapt ze het even niet en dat is okay. Ze doet alles super braaf en ondanks dat ze het soms wat spannend vind blijft ze graag bij je en laat ze alles rustig over zich heenkomen. Zadel op, even aan de longe en daarna weer fijn wat getut.

[ img ]

Dinsdag 30 Juni 2020:
Vandaag mag mevrouw lekker alles verwerken en krijgt ze een dagje rust. Op vele knuffels en wat geborsteld na. Het hooi heeft ze nog steeds niet veel oog voor. Ze eet het wel en vind het lekker maar dit is puur een stukje gewenning. Ze stond bij de oude eigenaren constant op het gras. Dit loopt uiteindelijk wel los.

Woensdag 1 Juli 2020:
Vandaag zijn wij gaan wandelen. We lopen hier zo het bos in en het leek mij voor sun een leuke afwisseling. De loslopende shet van de buurman heeft ons 1,5 uur lang vergezelt en kreeg flink wat bekijks. Leuk ding is het ook. Sunshine heeft zich voorbeeldig gedragen en vond alles erg interessant. Ik geef haar tussendoor vaak de mogelijkheid alles even rustig te bekijken en in zich op te nemen.

[ img ]
[ img ]

Donderdag 2 Juli 2020:
Vandaag weer een dagje rust om alles lekker te verwerken. Mevrouw werd gek van de vliegen en stond geregeld te stampen dus besloten mijn pony om te toveren in een zebra. Even een simpel budgetvriendelijk dekentje opgehaald voor nu. Uiteindelijk ben ik van plan om de bucas buzz off rain te halen. UV werend en waterafstotend. Ideaal icm haar huisvesting. Voordat de deken opging vond mevrouw het leuk zich even te showen.

[ img ]
[ img ]

Vrijdag 3 Juli 2020:
Na een gehele week wachten tot mijn hoofdstel binnenkwam is hij vandaag eindelijk binnengekomen! Vanavond alvast een voorproefje op de training voor de komende tijd. Zadel erop, hoofdstel in en fijn ekele rondjes lopen aan de longe tot er wat ontspanning inzit. Dit ging super goed en na een paar rondjes ben ik gestopt en hebben we lekker even langs de weg uitgestapt.

[ img ]
[ img ]

Elk weekend krijgt ze 2 dagen rust. Maandag gaat het zadel er weer op, woensdag maken we weer even een wandelingetje en vrijdag het zadel er weer op. Wie weet stap ik er zelf na die tijd wel even op om haar onder het zadel uit te stappen. Dit is geheel aan haar, ik heb geen haast en doe lekker alles op zijn tijd. Tussendoor zijn wij lekker veel aan het knuffelen en doen we af en toe wat basis grondwerk. Benieuwd wie ons gaat volgen :o.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen


tijger22
Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:17

Uiteraard volg ik! :j

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-20 16:17

Had ook niet anders van je verwacht!
Leuk dat je komt volgen en binnenkort maar eens samen een buitenrit maken *\o/*.

tijger22 schreef:
Uiteraard volg ik! :j

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

amazaballss
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Zaanstreek

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:37

Wat een leuk topic zeg en wat een onwijs leuk koppie heeft ze! <3 Ik volg zeker ook! :j

Take the time it takes, so it takes less time.

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-20 18:54

Ze heeft een super knap koppie <3.
Leuk dat er (stille) volgers zijn!


Inmiddels eet ze haar hooi!
Wel merk ik dat ze lichtelijk begint met proppen maken. Ze zou in Oktober voor het laatst naar de tandarts geweest zijn maar het is in mijn ogen wel tijd om er binnenkort weer een bij te halen zodat ze haar hooi goed kan kauwen. Ik ben van plan om elke vrijdag een update te plaatsen van de gehele week, zoals ik hier boven ook heb gedaan. Een soort van verslag. Momenteel zit ik al een klein uurtje heerlijk bij haar op de paddock en komt ze geregeld contact zoeken.
Grote knuffel is het ook :o.

[ img ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Freekieee
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:20

Met Dalencia heb ik je gevolgd, en nu zeker weer. Knapdier! En heel veel plezier samen :D

Goedenmiddaghhh

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-20 20:56

Dankje <3 Leuk dat je ons komt volgen.

Freekieee schreef:
Met Dalencia heb ik je gevolgd, en nu zeker weer. Knapdier! En heel veel plezier samen :D

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Loei
Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:15

Super leuk voor je Kristy! Het is je gegund :)

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-20 21:15

Wat lief van je! Dankje :o.
Loei schreef:
Super leuk voor je Kristy! Het is je gegund :)

Leuk dat er volgers zijn <3.
Zoals beloofd de wekelijkse update:

Maandag 6 Juli 2020:
Vandaag heeft mevrouw even met het zadel op aan de longe gelopen in de bak van de buurman. Dit vond ze allemaal nog wat spannend. Ondanks dat ze wat kijkerig was deed ze het super goed. Ze loopt nog niet aan de longe zoals ik haar wil hebben lopen maar dit komt vanzelf wel. Het is voor haar allemaal nieuw en ik vind dat ze het super goed doet. Voor nu lekker wennen en dan komt die ontspanning en goed ondertreden van de achterhand vanzelf wel.

[ img ]

Dinsdag 7 Juli 2020:
Vandaag heeft mevrouw lekker rust, hebben een beetje getut en geknuffeld samen maar daar bleef het ook bij.

Woensdag 8 Juli 2020:
Het plan vandaag was om even het bos in te wandelen, de vele wind dacht er anders over. Mevrouw was hierdoor redelijk gespannen en heb ik even wat grondwerk met haar gedaan in de paddock. Mijn focus lag aan het kunnen stappen aan de longe, dit kon ze namelijk niet. Ze begreep al snel wat ik bedoelde en zo heeft ze netjes enkele rondjes gestapt/gedraaft. Wederom nog niet de ontspanning die ik graag zou willen zien, maar ze doet wat ik van haar vraag en dat is voor nu genoeg. Leergierig dier is het ook :o.

[ img ]

Donderdag 9 Juli 2020:
Vandaag heeft mevrouw rust, dit keer de gehele dag op de paddock gezien het slechte weer. Tussen de buien door nog even wat tijd doorgebracht samen.

Vrijdag 10 Juli 2020:
Vandaag het zadel er weer op gehad,
en van plan, na haar enkele rondjes los te laten lopen met het zadel op, haar uit te stappen. Mits ze hier klaar voor was. Tijdens het opstijgen had ze wat spanning en was ze erg draaierig. Heb er enkele keren overheen gehangen en haar lekker rustig geaaid en haar alles zelf te laten ontdekken. Ze zat mij dan ook uitgebreid aan te kijken. Besloten dat het voor vandaag genoeg was en op een fijn positief punt gestopt. Hierna heb ik haar nog wat rondjes laten stappen. Sinds vandaag begint ze ontspanning te vinden tijdens de training aan de longe/in vrijheid, er werd af en toe fijn gebriest dus hier ben ik super blij mee. De ontspanning begint te komen.

[ img ]
[ img ]

Dit weekend heeft ze weer lekker rust. Planning is om maandag zadel er weer op te doen en weer even te hangen, woensdag weer wat grondwerk of even fijn het bos in lopen en vrijdag weer even het zadel erop en hangen. Wie weet is ze er dan aan toe en stap ik er even helemaal op. De week daarna krijgt ze de gehele week rust om alles lekker te verwerken. In die week stel ik ook een trainingsschema op voor de komende maand.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:00

Wat een knapperd! <3 Ik ga je volgen! :D

xMyrnavG
Berichten: 114
Geregistreerd: 28-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:18

Wat een leuk paardje <3 ik volg ook!

Appie en JJ <3

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:46

Wat een knap dier, enig idee wat haar afstamming is? Heel veel plezier met haar. Ik volg je.

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-20 13:12

Wat leuk al die volgers!
Ze is zeker knap, ben heel blij met haar <3.

Ik heb echt geen idee wat haar afstamming is. Ze staat ingeschreven bij het Gypsy Cob and Drum Horse Association-Nederland maar dit is inmiddels een ongeldig paspoort voor zover ik gelezen heb. Haar ouders staan ook als onbekend in het paspoort dus zou het niet weten :P.

Secretly schreef:
Wat een knap dier, enig idee wat haar afstamming is? Heel veel plezier met haar. Ik volg je.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-20 22:23

Hey allemaal!
Ik kom even onder mijn steen vandaan om weer een update te geven. Dit keer wat later dan de beloofde. Het weekend even fijn genoten met mijn vriend en mijn 1e tattoo laten zetten :o. Ivm drukte op werk deze week niet eerder de tijd kunnen vinden om te posten.

[ img ]

Maandag 13 Juli 2020:
Vandaag was het de planning weer even het zadel erop te leggen en over haar heen te hangen. Helaas gooide het regenachtige weer roet in het eten en heeft ze een extra dagje weekend gekregen.

Dinsdag 14 Juli 2020:
Vandaag was het weer wat beter maar nog niet helemaal ideaal. In de miezer, op de fiets, met zadel en al het andere spul op weg naar stal. Gelukkig zou het over enkele minuten droger worden en met een half uur geheel droog. Dit was jammer genoeg niet het geval, dan maar in de miezer. Ipv gisteren vandaag het zadel er maar opgelegd en weer even gebruik gemaakt van de rijbak vd buurman. Ze is hier nog niet vaak in geweest (1 á 2x) dus vond het allemaal wat spannend. Wederom dit keer ook weer fijne stukjes ontspanning 8-). Nog even wat opstijg bewegingen gemaakt en een aantal keer gehangen. De spanning in dit process begint langzaam af te vloeien, ze leert zo snel! Uiteraard toen ik weer naar huis ging stopte het met regenen...

[ img ]
[ img ]

Woensdag 14 Juli 2020:
Vandaag heeft mevrouw fijn een dagje rust!

Donderdag 15 Juli 2020:
Vandaag was een relatief zware dag op werk en zat ik zelf even niet zo lekker in mijn vel. Daarom besloten om Sun nog lekker een extra dagje rust te geven en even fijn te kroelen samen. Ook is haar nieuwe buurman aangekomen en deze viel aardig in de smaak <<).

[ img ]

Vrijdag 16 Juli 2020:
Vandaag het zadel er weer opgelegd en maar liefst 4x kunnen hangen en enkel stapjes gezet ZONDER enige spanning *\o/*. Zo gigantisch trots op mijn meisje. Gezien er geen spanning meer is ben ik van plan om haar na de vakantie, of evt het weekend voordat haar vakantie eindigd, er even op te gaan en wat rond te stappen. Gezien er geen spanning meer is in het opstijgen gaan we rustig aan een stapje verder. Ik vind het belangrijk alles in haar tempo te doen en haar hierin te respecteren. Hierin is geen haast!

[ img ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-20 21:22

Mevrouw heeft een heerlijke week rust gehad. Kwam voor mij best wel goed uit want pff wat een hectische week. Wij hebben dinsdag ondanks het weekje rust toch even een lekker rondje gewandeld. Even mijn hoofd op andere gedachten brengen, soms even nodig.

[ img ]

Woensdag nog even op mijn KWPN ruin gereden, er kwam een potentiële koper langs. Het was voor mij best wel spannend om weer een keer op hem te stappen gezien hij gigantisch sensibel is en ik, na een gerichte aanval door een shetlander vorig jaar, terughoudend. Dit matcht niet meer, hoe graag ik het ook zou willen. Afgelopen Vrijdag is hij goedgekeurd en naar zijn nieuwe thuis vertrokken. Hoe vreselijk erg ik hem ook mis, kan dit hoofdstuk wel weer afsluiten en mij volledig op Sunshine gaan focussen.

[ img ]

Zondag even lekker aan zee geweest samen met mijn vriend. Even nergens meer aan denken, alles weer op een rijtje zetten en voornamelijk genieten. De afgelopen paar maanden zijn zo zwaar geweest; koop van ons 1e koophuis rond krijgen, verhuizing, overlijden van merrie na 4 maanden strijden, besluiten tot verkoop ruin, flink aantal uren opvullen op werk ivm vakantie collega's en zo nog wel wat meer dingen. Maar hier ga ik niet al te diep op in. Een ding weet ik wel, een dagje zoals afgelopen Zondag heb ik echt even nodig gehad.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

In eerste instantie zou ik een trainingsschema opstellen. Bij nader inzien heb ik besloten om per dag en moment te zien wat we gaan doen. Een schema zal toch nooit worden aangehouden. Er kan altijd wat tussen komen, of we gaan langzamer/sneller dan verwacht e.d. Aankomende vrijdag zal ik weer een Sunshine update plaatsen :o.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-20 20:11

Update time *\o/*

Maandag 27 Juli 2020
Vandaag even lekker rustig inkomen voor Sunshine na haar weekje vakantie. Fijn even een beetje gesukkeld aan de longe, voornamelijk gestapt en wat overgangen van stap naar draf gemaakt. Vandaag is het precies 1 maand geleden dat wij mijn knapperd hebben opgehaald <3, wat gaat dat snel zeg.

[ img ]
[ img ]

Dinsdag 28 Juli 2020:
Vandaag was het een fijn rustdagje en hebben wij wat grondwerk gedaan. Het geven van een voetje op commando is vandaag wat meer bevestigd. Binnenkort gaan wij dit uitbouwen naar de Jambette.

Woensdag 29 Juli 2020:
Vandaag een wat intensiever longeerdagje ~~}>.
Dit keer na wat opwarmen een lichte bijzet eraan gedaan. Tijdens het draven heeft ze snel de neiging erg hoog te lopen met haar hoofd en haar rug weg te drukken. Binnenkort komt er een osteopaat langs om haar lekker los te maken. Helaas geen foto's kunnen maken want we waren veelste gemotiveerd bezig, ze liep gigantisch fijn. Voor haar was het dus erg fijn om even een duwtje in de goede richting te krijgen zodat ze zelf kan gaan zoeken naar de juiste houding.

Donderdag 30 Juli 2020:
Weer een heerlijke siësta dag :z.

Vrijdag 31 Juli 2020:
Vandaag is mijn vriend, na de gehele week in België/Duitsland te hebben gezeten, eindelijk weer thuis gekomen. In de avond zijn wij fijn samen even naar Sunshine geweest en hebben wij heerlijk met haar geknuffeld en heeft ze haar benen nog even gestrekt tijdens wat Liberty werk. Daarna mocht ze weer lekker de weide op om van haar weekend te genieten.

Zondag 2 Augustus 2020:
Na een zaterdag vol met rust was het vandaag zo ver. Iets waar wij de afgelopen maand rustig naartoe hebben gewerkt; zonder spanning opstijgen en lekker even rondstappen door de bak. Vanochtend samen met mijn vriend en een goede kennis van ons die kant op gegaan. Ik wou natuurlijk wel wat fotomateriaal hebben van ons 1te ritje. Na er weer een paar keer over heen gehangen te hebben om zeker te zijn dat er geen spanning meer aanwezig was en zij er 100% okay mee is ben ik opgestapt en hebben wij een kleine 10 min door de bak "gereden". Lekker rustig in stap met een los teugeltje. Zo gigiantisch trots op hoe ze het allemaal doet, wat was ze heerlijk ontspannen.
En ik na die tijd overigens ook :j <3

[ img ]
[ img ]

Morgen staat er een longeerdagje op de planning. De komende tijd gaan wij het rijden en de belasting die daarbij komt kijken steeds verder uitbouwen en trainen wij naar onze 1e enjoy the ride rit in Oktober toe. Vrijdag wil ik even een rondje door het bos heen stappen en de weken daarna lekker veel km's maken.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Loei
Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:12

Wat goed zeg! Ziet er mooi ontspannen uit. Nu kun je lekker verder bouwen! :)

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-20 16:30

Lief dankje :o. Ontspanning was ook het streven!
Loei schreef:
Wat goed zeg! Ziet er mooi ontspannen uit. Nu kun je lekker verder bouwen! :)

Tijd voor een update!
Hopelijk houden jullie het allemaal een beetje uit met het warme weer de afgelopen dagen {:}.

Maandag 3, Woensdag 5 en Vrijdag 7 September 2020 zijn allemaal rustdagen geweest. Maandag zou een longeer dagje worden maar helaas was het erg regenachtig de hele dag en hebben we er fijn een extra weekend bij aan geplakt.

Dinsdag 4 September 2020:
Hoewel ik gisteren de planning had om te longeren, wat dus niet door ging, had ik zelf even behoefte aan een ritje. Wat is er nou heerlijker dan fijn door het bos heen stappen? Zo kon ik ook meteen kijken hoe Sunshine hiermee omgaat. Zo gezegd zo gedaan Opgezadeld en een heerlijke rit van 7,4 km gemaakt. Af en toe kleine stukjes draf maar voornamelijk gestapt. Ze deed het super, keek nergens vanop. Fietsen, honden, auto's, motors niets was haar te gek. We zijn enkel even met 4 benen de lucht in gegaan omdat er een tak haar achter been aan raakte :\, grapjas is het ook. Qua km's kon ze het makkelijk aan. Dit gaan we de komende weken lekker uitbouwen voor onze Enjoy the ride rit van 25km.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Donderdag 6 September 2020:
Vandaag even een begin gemaakt met enkele knopjes erop zetten tijdens het bakwerk. Vooral het sturen hierin vind ze nog lastig. Ze snapt soms nog niet wat ze moet doen maar dat geeft niet, met rustige stapjes komt dat vanzelf wel. Normaal is het erg rustig rondom de bak van de buurman. Toevallig waren ze vandaag al de gehele dag bezig met het aan de praat krijgen van de weide sproeiers waardoor er erg veel in de omgeving gebeurde. Ook stond de loslopende shetlander midden in de bak :P. Voor Sunshine een super goede oefening en voor mij erg fijn om te kunnen zien hoe ze op diverse situaties reageert. Ze gaf geen kick, bleef fijn gefocust en heeft super goed haar best gedaan. Na een kleine 20 min wat figuurtjes gestapt te hebben ben ik gaan afzadelen en heeft ze haar hoeven nog even mogen weken in het water. Het is zo droog de laatste tijd.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Dit weekend lekker rust voor beiden en volgende week weer verder alles opbouwen. Mijn planning is om vokgende week voornamelijk wat te longeren zodat ze even geen belasting heeft op haar rug en we op de grond wat verder gaan werken aan ontspanning.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:37

Wat een leuk paard heb je en wat doet ze het goed....lekker tempo zo!
Maar voor September loop je iets te hard van stapel :+

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-20 20:38

Ze doet het echt super goed :o. Ver boven mijn "verwachtingen". Haha whoops het is nog maar Augustus inderdaad. Had net een vakantie geboekt in September dus zat in mijn hoofd al bij volgende maand. Kan het helaas ook niet meer wijzigen _O-.

kally schreef:
Wat een leuk paard heb je en wat doet ze het goed....lekker tempo zo!
Maar voor September loop je iets te hard van stapel :+
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 08-08-20 20:41, in het totaal 3 keer bewerkt

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:40

Heel mooi paard!
Het geluk is je gegund

amazaballss
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Zaanstreek

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:44

Wat zijn jullie lekker bezig! Ziet er goed uit hoor :j En ik ben inmiddels wel een beetje gesmolten met deze temperaturen, geef mij maar rode wangen van de kou :brr: :')

Take the time it takes, so it takes less time.

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-20 11:44

Super lief dankje <3

_Mir schreef:
Heel mooi paard!
Het geluk is je gegund

Leuk om te lezen, dankje!
Ze doet gigantisch haar best en alles voert ze boven mijn verwachtingen uit. Hier hetzelfde, van intensief werk is het deze week niet gekomen. Lekker rustig gedaan met deze temperaturen. Hopelijk aankomende week wat meer verkoeling. Kan niet wachten tot de winter/herfst, veelste warm zo.

amazaballss schreef:
Wat zijn jullie lekker bezig! Ziet er goed uit hoor :j En ik ben inmiddels wel een beetje gesmolten met deze temperaturen, geef mij maar rode wangen van de kou :brr: :')

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-20 12:05

Tijd voor een update!
Dit keer in Augustus ipv September :9.

Gezien het deze week gigantisch warm was is er van intensief werk niet veel gekomen. Hoop dat het aankomende week fijn afgekoeld is zodat de training weer opgepakt kan worden. Sunshine heeft deze week dan ook een mini vakantie gehad.

Maandag 10 Augustus 2020:
Terug van een weekendje Vorden waarin ik even fijn geshopt heb voor sun. Maandag meteen even gebruik gemaakt van een van de gekochte producten, los van haar nieuwe halster :o. We hadden beiden nergens zin in dus heb ik haar even lekker afgesponst met wat NAF Cooling Wash. Het water vond mevrouw nog wat spannend maar ergens genoot ze toch ook wel echt van de verkoeling, en ik ook *\o/*.

[ img ]
[ img ]

Woensdag 12 Augustus 2020:
Vandaag hadden wij een heerlijk bewolkt avondje. Helaas geen regen maar goed, toch fijn wat verkoeling. Hier meteen even gebruik van gemaakt. Het was aangenaam genoeg om even wat te doen samen. Ik was al enige tijd erg benieuwd of mevrouw kon springen, althans hoe haar techniek en drive zijn mbt de sprong. Ik heb hierin gekeken wat haar max is nadat de hoogte rustig was opgebouwd. Eerst even lekker wat balkjes aan de hand gestapt, daarna los was laten draven en dit dus uiteindelijk uitgebouwd. Wat deed ze het super <3, ze vind het zo gigantisch leuk dat er amper aansporing nodig was. Haar techniek viel mij ook zeker niet tegen. Ik ga het springen in vrijheid opbouwen en haar hierin nog niet belemmeren met extra ruitergewicht.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Hopelijk is het aankomende week wat koeler en kunnen we de trainingen weer oppakken. Ik ben van plan haar toch wat vaker aan het werk te zetten. Hier heeft ze energie genoeg voor en de belasting kan ze, na alles rustig aangekeken te hebben, prima aan.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 11:53

Hey allemaal! Excuses voor de inactiviteit de afgelopen dagen. Wij verwachten ons eerste kindje en ik heb alles de afgelopen 2 weken even een tandje lager moeten zetten ivm extreme vermoeidheid.

Zo heb ik dus ook de training van Sunshine wat lager gezet en hebben we voornamelijk een beetje geknuffeld en getut met elkaar. Zo nu en dan er even een keer opgestapt of wat laten vrijspringen maar intensiever dan dat is het ook niet geworden. Gezien mijn zwangerschap is het voor mij niet altijd haalbaar elke week te posten, ookal zal ik dit wel zoveel mogelijk proberen. Soms hebben we een gehele week niets gedaan en valt er dus amper wat "nieuws" te vermelden/toe te voegen. Aankomende Woensdag ga ik naar de opening van het nieuwe EJ filiaal in Hengelo om hier een longeersingel en dubbele lijnen aan te schaffen. Zo kunnen wij de komende tijd fijn vanaf de grond verder trainen. Voor nu ligt mijn trainingsprioriteit mbt de enjoy the ride wat lager. We zien tegen die tijd wel hoe ik mij voel en of het haalbaar gaat zijn. Genieten doen we sowieso wel :o.

Hieronder enkele foto's van afgelopen tijd;

Zo nu en dan even heerlijk rondgehobbeld door de bak. Het sturen gaat steeds soepeler, we rijden voornamelijk figuren en wat overgangen stap/draf.
Galop heeft mijn laagste prioriteit.

[ img ]

Heerlijk even een middagje doorgebracht in elkaars bijzijn en zowat beiden in slaap gesukkeld :P.

[ img ]
[ img ]

Bleghh.. al die regen. Tijd om dus maar een regendeken aan te schaffen voor de flinke stortbuien en aanhoudende regenval.

[ img ]
[ img ]

Voor het eerst wat balkjes gedraafd met de intentie om het uit te bouwen naar enkele in-uitjes. Mevrouw vond dit nog erg spannend en had geen zin om haar hoeven op te tillen. Na wat balkjes draven en pogingen tot maar even enkele keren over een afzonderlijke sprong laten gaan. Daarna fijn zonder zadel uitgestapt. Dit vond ze in het begin erg apart maar ook dit deed ze super! Van een rondrijdende vrachtwagen met brullende V8 op het terrein tot zonder zadel, gekke pony vind alles prima en geeft geen kick <3.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik zal proberen zo actief als mogelijk te zijn mbt het updaten van het volgtopic. Voor zover mij dat lukt wil ik de wekelijkse update weer gaan oppakken. Mocht er niet veel te vertellen zijn meld ik dit uiteraard ook even. De komende tijd gaat er veel vanaf de grond gewerkt worden dus gaat de insensiteit, na alles rustig te hebben opgebouwd, een flink stuk omhoog.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Eliine, GoogleAdsense, Ilona__, JameyDL, Kopmeeuw, mariettek, MeesMo, Mondy, Noor17, Patriesje, pillow, Pinacolada, Robin_Rikkie, ryukapple, Texas02, Vagabondo en 148 bezoekers