Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:16

Ik werk tot half 6, meestal dan rond 6 uur thuis. Soms kookt m'n vriend en gaan we meteen eten en anders zitten we meestal rond half 7 te eten. Ben dan rond 7 uur/kwart over 7 op stal.

Mijn vriend vind het echt niet goed om laat te eten. Als hij dan een week weg is ga ik wel eerst naar m'n paard voor ik ga eten :+
Laatst bijgewerkt door Goldie op 21-06-20 21:17, in het totaal 2 keer bewerkt

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:16

Hier jarenlang laat gegeten. Ik ging vanuit werk (tot 18.00) door naar stal. En dan at ik meestal rond 21.00 uur. En mijn vriend dus ook. Ik had er zelf geen moeite mee, je bent zo druk bezig dat je over je honger heen gaat. Manlief vond het wat lastiger en snoepte thuis vaak al veel.

Nu met kids eet ik opeens elke dag stopt om 17.45 uur.

furious

Berichten: 7109
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:20

Ik eet altijd eerst.
In de winter neem ik vaak wat mee naar werkt(koelkast, magnetron aanwezig.).Ik kleed mij vast om en ga ik in een keer door naar stal . Ben daar meestal tussen 6 en half 7.
In de zomer maakt het mij minder uit dat het wat later wordt.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:20

Ik zou ook recht van werk naar stal gaan. Omkleden op je werk (WC-hokje oid), in de auto of op stal. Inderdaad als je al honger hebt eventueel een tussendoortje mee.

Ook al blijft het qua afstand en reistijd hetzelfde, merk zelf dat ik toch wel veel tijd 'verlies' als ik eerst langs huis ga voor ik naar stal vertrek. Het blijft nooit echt bij enkel snel omkleden en eten. Vaak pak je nog wat te drinken, ga je even op de bank zitten en door je telefoon scrollen, kijk je je post na of laat je de hond nog buiten bijvoorbeeld. Zoals hierboven vermeld vind ook ik het daarnaast lastig om na een lange werkdag thuis te komen en dan nog naar stal te vertrekken haha. Dan liever 'korte pijn' en wat later eten. Eventueel iets om op te warmen zodat je op de dagen dat het nodig is geen tijd kwijt bent aan koken.

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:24

Ik ga na het werk vaak direct naar mijn paard, doe m'n ding en eet daarna thuis. Of ik neem wat te eten mee en eet onderweg of op stal snel iets. Dan eet je wel wat later maar heb je wel het gevoel nog een beetje vrije tijd te hebben s avonds. Ik kook vaak voor meerdere keren en vries dat in, zo scheelt het tijd en afwas. Ik ga overigens 7 dagen per week dus het is inmiddels vaste routine.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:33

Kun je niet in het weekend koken voor een aantal dagen? Scheelt weer.
Hier begint mijn man vroeg, is vroeg klaar en kookt. Ik kan dus bijna altijd direct aanschuiven om kwart voor 6.
Ga zelf pas rond 8 uur naar stal (kids leggen dan net op bed) maar heb geen klusjes te doen, daarom heb ik ook voor volpension gekozen.

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:36

Toen ik nog direct uit mijn werk sportte, at ik tussen de middag een warme maaltijd of maaltijdsalade en had ik voor savonds gewoon brood mee, at ik in de auto. Had toen toch een uur de tijd in die auto.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:01

Ik werk fulltime en zelfs savonds en in het weekend soms nog vanuit huis.
Na het werk neem ik eventjes een moment van rust en ga daarna naar stal. Ik heb een eigen perceel wat gemest moet worden, paarden moeten verzorgt worden en 1 moet beweging krijgen. Eten geven en hooi etc.
Ik kan binnen 1,5 uur klaar zijn maar vaak gaat het richting 2,5 uur dat ik bezig ben.
Daarna naar huis om te douchen en eten te maken.

Met hete dagen doe ik wel eerst alles thuis... En ga ik rond half 9 pas naar stal. Lekker koel.

Tip is misschien om voor die 2 door de weekse dagen gewoon makkelijk te eten.
Kip siam, salade, pizza, lekker broodje, frituur, lekker prakkie dat je kan invriezen. En de overige dagen gewoon koken.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:09

Lastig soms he, en dan volle dagen en toch wat haasten. Dat vind ik ook vermoeiend. Zeker in de winter. Ik probeer wat eerder te beginnen zodat ik wat eerder naar huis kan. Normaal doe ik 4x 9 maar winter trek ik dat niet en maak ik werkdagen van 8 uur. Het is bijna een uur enkele reistijd en dan van huis naar stal een kwartier.

Ik doe vaak direct na werk omkleden en naar stal, dan wel wat haastig bezig zijn en ben ik rond 20:30 thuis. Ik eet niet zo gezond, of at. Nu probeer ik in weekend te koken en dan simpele porties op te warme. Voordeel is dat ik in de winter niet na languit op de bank alsnog de kou in moet. Nadeel is toch wat haastig omdat ik dan flink honger heb. En met redelijk volle buik naar bed ivm het laat eten.

Zomer deed ik eerst eten en dan nar stal. Voordeel dat ik niet meer hoef te haasten en geen honger gevoel. Dus meer de rust op stal.

Nu met thuiswerken ben in flexibeler. Ga ik vaak eerder naar stal. En werk ik daarna nog wat.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:28

Op zondag voor 3 dagen vooruit koken.
Koken na een werkdag + lange reistijd werk + lange reistijd paard wordt het niet voor mij.
Afhankelijk van hoe mijn werkdag eruit ziet eet ik warm tussen de middag of in de avond nog

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:36

In het weekend boodschappen doen. En dan dagelijks door de week:
- 18:30 uur thuis
- 19:00 uur koken en eten
- 20 uur zijn we op stal (beide een paard), mesten, voer klaar zetten, rijden/longeren etc.
- 22:00/22:15 klaar en naar huis.

Je went eraan 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:52

Maik79 schreef:
In het weekend boodschappen doen. En dan dagelijks door de week:
- 18:30 uur thuis
- 19:00 uur koken en eten
- 20 uur zijn we op stal (beide een paard), mesten, voer klaar zetten, rijden/longeren etc.
- 22:00/22:15 klaar en naar huis.

Je went eraan 8-)


Doe je dit elke dag? Dit zou ik echt niet volhouden. Wanneer doe je de huishouding? De was etc?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:57

Had ook zo'n soort schema (maar dan met eten en paarden omgedraaid). Als je niet thuis bent maak je ook niet veel vuil, en was etc kan in het weekend :P

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 00:09

Ik ga ook vanuit werk gelijk naar stal en kleed me om in de auto. Vorige baan was ik echt supernetjes gekleed dus dat was echt business outfit met panty en hakken en dan omkleden naar rijkleren. Eventueel een snack mee en bij thuiskomst eten of iets opwarmen of koken. Mijn man wacht niet om te eten.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 00:15

Ik vertrek op de dagen dat ik ga rijden rond 17u op mijn werk. Thuis rond 18u ongeveer. Dan eet ik en vertrek ik naar stal, zal daar rond 19u ongeveer zijn. Ik geef iedereen eten en zadel dan op, meestal ben ik klaar met rijden rond 21u en doe dan nog de klusjes. Ben ergens tussen 23u en 24u thuis dan.

Op de andere dagen kom ik rond 18u-18u30 van mijn werk, rond 19u-19u30 thuis. Dan eten en naar stal, zo'n 2u werk. Het kan wel iets efficienter, maar iets met treuzelen bij aanhankelijke paarden haha

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 02:14

Dat ik nog mocht rijden ging ik na mijn werk (17.00 uur) naar huis. Eten klaar maken/opzetten omkleden, eten en naar de paarden. Had op woensdag en zondag toen een bijrijdster. De rest van de dagen moesten er 8 stallen gemest worden, 3 a 4 paarden beweging en 2x per week alle paarden poetsen. Dit in ruil voor gratis stalling. Als ik alleen was was ik rond 23.00 uur thuis maar partner mee scheelde het ong half uurtje. Ging ik bv rijden en mestte hij lief de stallen of zadelde alvast de volgende op. Jaren later denk ik wel is...hoe heb ik dat gedaan al die tijd maar was gewenning. Huishouden deed ik zondags als mijn bijrijdster reed en ja als er afwas stond jammer dan....gelukkig jaren later kregen we een truus :D

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 02:27

Eten in de auto scheelt ook veel tijd. Wraps zijn daar ideaal voor. Je kan ook koken onder de motorkap

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 05:12

Ik snap het 'probleem' niet zo voor 2 avonden per week. Elke avond zou wel een dingetje zijn maar voor 2 avonden.. De ene keer pak je thuis een broodje en een cup a soup en de andere avond warm je een prakkie van de dag ervoor op. Of je eet warm op je werk en smeert thuis dus even gauw een broodje.

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:29

Rytir schreef:
Ik ben soms zelfs te lui om mij om te kleden. :') Sta ik in een jurkje met rubber laarzen of jodphurs te mesten of longeren. Inmiddels zijn mijn stalgenoten mijn charmante creaties wel gewend. En mijn paard is de man in mijn leven op het moment, moet je wel een beetje leuk voor de dag komen O:)


Oooh gelukkig meer van die 'gestoorde' mensen. Ja hoor in net jurkje met laarzen uitmesten en longeren.
Verder herkenbaar topic. Ik werk internationaal en ga soms ook gelijk vanaf Schiphol door naar paard. En sinds ik op stal met restaurant stond at ik daar wel eens een salade terwijl paard in stapmolen stond of nog lekker buiten in de wei.
Paard is sinds paar maanden met pensioen dus eet opeens met het gezin mee savonds

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:47

Ik zorg altijd dat ik de dag ervoor voor 2 dagen gekookt heb of een portie in de vriezer heb.

Ga dan ook direct vanuit werk naar stal.
Paar extra boterhammen mee tegen de honger en omkleden doe ik ook op stal.

Vind ik veel fijner. Ga ten eerste niet met een volle buik paardrijden en ten tweede heb ik nog een stukje avond over (tussen 20.00 en 20.30 uur thuis)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:51

Paardrij kleding op stal bewaren zal nog iets zijn om over na te denken idd. Ik vind dat gesleep met al die spullen maar niks.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-20 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:58

Ik heb standaard mijn rij-en rubber laarzen in de koffer zitten. Ook mijn cap, handschoenen, oortje en spul om laarzen te poetsen en mijn rijjas.
Dan in de ochtend in een grote shopper mijn rijkleren mee. Vind het qua gesleur prima te doen, zeker voor 2 dagen. Maar heb het ook wel eens lastig gevonden hoor!

Maar waarom heb je het gevoel dat je moet haasten? Je bent erg vroeg vrij van werk toch?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:08

Mijn stalschoenen liggen meestal standaard in mijn auto, dat bevalt me prima als ik vanuit werk naar stal ga. Op dagen dat ik ga rijden heb ik dan ook mijn rijkleding mee. Ik ga meestal direct na werk naar stal, daar alles doen, paard beweging geven en daarna door naar huis om te eten. Ik zorg meestal dat ik op de meest drukke dagen iets makkelijks te eten heb, dus salade of iets wat ik in de magnetron kan schuiven. Mijn paard staat gelukkig dicht bij huis dus ik ben meestal uiterlijk om 19.30u-20.00u wel thuis.
Omkleden op stal is niet ideaal maar ik heb het er graag voor over dat ik niet eerst naar huis hoef (en op de bank wil ploffen na een werkdag) en daarna alsnog naar stal moet. Zeker in de winter ben ik daar niet zo goed in.

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:09

Ik heb wellicht het geluk dat mijn vader vrijwel altijd kookt, zodat ik alleen nog maar mijn eten naar binnen hoef te schuiven :+ Normaal gezien werk ik 4-5 dagen per week op kantoor bij een klant, kan door heel Nederland zijn, dus mijn reistijd is ook nog verschillend. Ik heb weken gehad dat ik om 5:45 de deur uit ging, ergens tussen 18:00 en 19:00 thuis kwam, snel avondeten en dan door naar stal tot circa 21:30 (en ik heb 20 minuten reistijd met de auto naar stal). Mijn auto ligt ook helemaal vol met spullen, verschillende jassen en schoenen voor het geval dat.

Nu werk ik vanuit huis, dus dat gaat wel makkelijker. 's Avonds rond 18:00 avondeten, omkleden en daarna naar stal. Door het mooie weer blijf ik langer hangen en ben ik regelmatig tegen 22:30 pas thuis. Wij eten overigens ook vaak restjes uit de vriezer, mijn vader heeft ook een druk schema namelijk.

In jouw geval gaat het maar om 2 doordeweekse dagen toch? Dan zou ik gewoon lekker makkelijk restjes opwarmen of een broodje eten, niet te moeilijk over denken :)
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 22-06-20 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:09

AmoorM schreef:
Paardrij kleding op stal bewaren zal nog iets zijn om over na te denken idd. Ik vind dat gesleep met al die spullen maar niks.


Cap en laarzen heb ik op stal.
Rest neem ik mee, heb daar een vaste tas voor.
En ik let meestal wel op dat de bovenkleding die ik aantrek naar mn werk ook prima te paard kan.

Als ik er over na ga denken, vind ik t gesleep, maar gelukkig zit t aardig in mn systeem en gaat t bijna als vanzelf. :o