Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ingvdh
Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:22

Het is een beetje gesleep, maar ja, het scheelt mij 45 minuten dus ik heb het er wel voor over.

Mijn laarzen en cap liggen op stal, kleding in grote tas, jas wissel ik op stal om of neem ik in de tas mee.
Onderweg naar paard toe wat eten.

Een van de redenen dat ik dit zo doe is dat ik het niet fijn vind om met een volle maag te moeten rijden. Daarnaast ben ik dan redelijk op tijd thuis en heb nog wat aan mijn avond.

Andere oplossingsrichting, kan je niet die twee dagen thuis werken? Ik las ergens dat je secretaresse bent, volgens mij zou dat toch kunnen? Scheelt iig je woon-werk verkeer.


Maik79
Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:54

AmoorM schreef:
Maik79 schreef:
In het weekend boodschappen doen. En dan dagelijks door de week:
- 18:30 uur thuis
- 19:00 uur koken en eten
- 20 uur zijn we op stal (beide een paard), mesten, voer klaar zetten, rijden/longeren etc.
- 22:00/22:15 klaar en naar huis.

Je went eraan 8-)


Doe je dit elke dag? Dit zou ik echt niet volhouden. Wanneer doe je de huishouding? De was etc?


Ja elke dag. Behalve als één van ons zo heel af en toe eens iets anders heeft, eten met collega's of zoiets, dan mag je ook nog de stal van het andere paard mesten en voer klaar zetten :D

Afwas gaat rechtstreeks de afwasmachine in, stofzuigen doet mijn man als ik kook, een wasje kan in de machine tijdens het eten en dan bij thuiskomst even ophangen en de rest komt in het weekend. Maar wat er ook al gezegd werd, als je weinig thuis bent, wordt er ook weinig vies :)

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:18

AmoorM schreef:
Maik79 schreef:
In het weekend boodschappen doen. En dan dagelijks door de week:
- 18:30 uur thuis
- 19:00 uur koken en eten
- 20 uur zijn we op stal (beide een paard), mesten, voer klaar zetten, rijden/longeren etc.
- 22:00/22:15 klaar en naar huis.

Je went eraan 8-)


Doe je dit elke dag? Dit zou ik echt niet volhouden. Wanneer doe je de huishouding? De was etc?


Hoe ziet jouw schema er dan ongeveer per uur uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:02

AmoorM schreef:
Maik79 schreef:
In het weekend boodschappen doen. En dan dagelijks door de week:
- 18:30 uur thuis
- 19:00 uur koken en eten
- 20 uur zijn we op stal (beide een paard), mesten, voer klaar zetten, rijden/longeren etc.
- 22:00/22:15 klaar en naar huis.

Je went eraan 8-)


Doe je dit elke dag? Dit zou ik echt niet volhouden. Wanneer doe je de huishouding? De was etc?


Hoe ziet jouw schema er dan ongeveer per uur uit?[/quote]

Sinds een aantal weken ga ik 3 dagen per week, voorheen was dit 4/5 keer per week.

Mijn schema is voor dinsdagen:

- 05:30 op staan
- 7:00 richting werk
- 16:15/16:30 richting huis
- 17:00/17:15 thuis
- 17:15/17:30 koken, omkleden, eten, afwassen, spullen pakken
- 18:40/18:50 naar stal
- rond 18:45/19:00 uur op stal
- 21:30/21:45 thuis
- douchen en op bed.

Donderdag:

- 06:30 op staan
- 07:50 richting werk
- 17:00/17:15 richting huis
- 17:45/18:00 thuis
- 18:00 koken, omkleden, eten, afwassen, spullen pakken
- 18:50/19:00 naar stal
- rond 19:15 uur op stal
- 22:00-22:15 thuis
- douchen en op bed.

De dinsdagen vallen qua tijd npg mee, maar meestal loopt 't uit. Maar qua tijd is het niet heel gek, maar het gehaaste gevoel is heel erg aanwezig. Zodra ik op stal ben, is 't weg hoor. Alleen bij de klusjes nog een beetje.

saarie
Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:20

Hier beiden een fulltime baan en allebei een paard. Zijn standaard 6-7 dagen per week op stal. Voor de dag dat we soms niet kunnen hebben we verzorgers, deze rijden niet maar doen wel losgooien/longeren/stapmolen. Paarden staan in volpension, hoef alleen te verzorgen en te rijden.

Mijn schema (voor coronatijd):

08:00-16:30 werken
Dan thuis even omkleden (thuis ligt tussen kantoor en stal in) en dan ben ik afhankelijk van de file tegen 17:30 op stal (25 minuten reistijd naar stal).

17:30-20:00 op stal
Mijn partner komt vanuit het werk door met het ov, ik ben met de auto naar stal gegaan en heb dan zijn paardrijkleding bij me. Hij kleedt zich om op stal en is er tegen 18:30. Ik heb dan beide paarden al gepoetst, voer klaargezet, tuig klaargezet, dus klaar om op te zadelen. Dan rijden we de paarden, naverzorgen, spullen opruimen, tegen 20:00 klaar om naar huis te gaan. Als ik alleen ben en beide paarden zelf moet doen, ben ik tegen 21:00 klaar. Dan is hij thuis en heeft al gekookt.

20:30/21:00 thuis
Als we samen de paarden gedaan hebben zijn we wat eerder thuis en maken we dan eten. Dus tegen 21:00 eten. Als ik later ben omdat ik de paarden alleen heb gedaan, heeft hij al gekookt en eten we ook tussen 21:00-21:30. Daarna lekker de bank op en nog even televisie kijken. Meestal tegen 23:00 naar bed.

De paarden zijn onze ontspanning en we hebben veel sociale contacten op stal. Doordat we deze hobby samen delen heb je ook gelijk je tijd met je partner, dat werkt erg prettig. We spreken ook gerust nog met vrienden af, dan gaan onze verzorgsters. We zijn gewend om laat te eten in de avond en koken eigenlijk elke avond vers. Tussen de middag eten we allebei een uitgebreide salade. Avondeten is gezond, maar wel snel klaar. Dus bijvoorbeeld een zelfgebouwde burger met veel groenten, verse soep die ik in het weekend gemaakt heb, een snelle pasta met salade ernaast... Binnen een half uurtje klaar!

Rytir
Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:01

Sheran schreef:
Had ook zo'n soort schema (maar dan met eten en paarden omgedraaid). Als je niet thuis bent maak je ook niet veel vuil, en was etc kan in het weekend :P


Dat merk je zeker! Nu ik bijna alleen nog thuis werk merk ik hoeveel rommel het geeft. Ben nu naast mijn gewone werk ook facilitair medewerker :Y)

When nothing goes right,

go left.

Anoniem

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:03

Ik ga altijd meteen na mijn werk; stop rond 18u met werken, rond 18.30 op stal. Rond 20.30 thuis, koken en eten.

boemel
Berichten: 8359
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:20

Ik werk minimaal 32 uur per week.
Heb inmiddels 2 paarden op 2 adressen staan, beide in volpension en stallen liggen gunstig ten opzichte van elkaar qua route.

De verste stal is 35km van huis. Dat is 30 minuten rijden.
Ik ga 4 a 5x per week naar stal.

Na werk ben ik ca 17.15 uur op stal en tegen 20.30 uur thuis.
Toen ik nog alleen was, zorgde ik dus dat ik al eten klaar had en nu zorgt mn vriend dat op die dagen dat ik er niet ben, eten klaar is.

Aangezien ik tegen 23.00 naar bed ga, heb ik nog best wat avond over.

M1+10

MutsAapje
Berichten: 31
Geregistreerd: 03-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:09

Ik doe altijd een goed ontbijt, na het sporten wel, want anders heb ik geen honger :') Meestal havermout met fruit of linzen, een of twee boterhammen/crackers oid erbij, fruit om te drinken(of chocolade haver drink) en een glas water.

Tussen de middag maak ik eten warm dat ik op een vrije dag heb gemaakt. Meestal is dat een rijst gerecht. Lekker makkelijk op te warmen. Als er een kookplaat ter beschikking is, maak ik iets van tempeh, falafel, seitan of zo'n "vlees" van bijv. Like Meat of Vivera erbij.(In tegenstelling tot wat je zou verwachten bevatten die vaak erg weinig calorieën, vetten en koolhydraten, maar wel veel eiwitten en vezels.)
Maar het kan ook een simpel aardappel gerechtje zijn of soep. Het is maar net wat ik 's morgens in de ijskast vind.

Daarmee heb ik al dusdanig voedzaam gegeten dat ik 's avonds niet per se nog eten nodig heb, tenzij ik nog heel actief ga zijn. Ik neem in de avond vaak nog wel iets kleins waar ik gewoon zin in heb, maar meestal niet omdat ik daadwerkelijk honger heb.

Omkleden is geen punt voor mij. Ik draag voornamelijk rokken en jurken, die zijn makkelijk te wisselen zonder in je blote billen te hoeven staan. Een rijbroek en sokken heb ik op stal liggen. Ik rij zelden en als het al eens is, is dat vaak spontaan. Die doe ik dan gewoon aan in de zadelkamer.

En als ik vroeg genoeg ben opgestaan of het sporten 's ochtends oversla, ga ik in de ochtend naar stal.

Ik hou er sowieso niet van een avondeten te hebben en al helemaal niet laat. Als we eens uiteten gaan met andere mensen, maakt dat mijn lichaam meestal ook helemaal in de war :') Dan eet ik de dag erna met moeite, omdat ik dan geen honger krijg tot laat in de middag.

Capriootje
Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:15

Het gehaaste gevoel kan ook goed tussen je oren zitten. Ik had daar heel veel last van in mijn vorige relatie met drukke baan, huishouden en fanatiek met m’n paard. Er werd veel van mij verwacht thuis en ik kon dat overhaaste gevoel niet afschudden. Vanuit werk snel boodschappen doen, snel koken, snel naar paard.
Voor mij was het de mindset die vooral om moest. Hoe ik mijn dag nu ook in deel, ik ben relaxter en heb vrede met later thuis zijn van stal of later eten. Maar net hoe de dag loopt. Soms ben ik moe na werk en wil ik eerst rustig eten en soms ga ik in 1 keer door.

Het was niet makkelijk om het om te zetten maar ik geniet nu veel meer van mijn paard en de vrije tijd ernaast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:21

Maar al die mensen die direct door gaan, rijden jullie ook? Dus je neemt al je spullen mee?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101667
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:26

Ik rij in mijn spijkerbroek die ik naar mijn werk aan heb. :+ Ik rij western dus tja. :P
Afgelopen weken rij ik een buitenrit van ongeveer 1.5 uur.

Cap ligt al op stal en boots neem ik idd mee vanuit huis. Trek ik aan op stal.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:28

AmoorM schreef:
Maar al die mensen die direct door gaan, rijden jullie ook? Dus je neemt al je spullen mee?


Ik neem idd m’n spullen mee en kleed me op stal om!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:35

Capriootje schreef:
Het gehaaste gevoel kan ook goed tussen je oren zitten. Ik had daar heel veel last van in mijn vorige relatie met drukke baan, huishouden en fanatiek met m’n paard. Er werd veel van mij verwacht thuis en ik kon dat overhaaste gevoel niet afschudden. Vanuit werk snel boodschappen doen, snel koken, snel naar paard.
Voor mij was het de mindset die vooral om moest. Hoe ik mijn dag nu ook in deel, ik ben relaxter en heb vrede met later thuis zijn van stal of later eten. Maar net hoe de dag loopt. Soms ben ik moe na werk en wil ik eerst rustig eten en soms ga ik in 1 keer door.

Het was niet makkelijk om het om te zetten maar ik geniet nu veel meer van mijn paard en de vrije tijd ernaast.



Ik weet dat het tussen m'n oren zit, want zo heel laat ben ik niet. Het is altijd dat "opschieten" gevoel. Overal, werk, thuis, paard. Onze weides liggen eindje van stal, dus is z'n 10 minuten lopen. In de herfst/winter is dit echt geen pretje en moeten ze voor 't donker binnen zijn. Dan ging ik gelijk door. Dan was het echt aanpoten om voor 't donker op stal te zijn. En als ik ze binnen zet tegen 19:15 heb ik het gevoel dat ik heel laat ben en mn paard staat te wachten en gigantische honger heeft. Dat is niet zo, maar toch vind ik het niet fijn om zo laat te zijn als ik nog van alles moet en wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:36

Bellatrix schreef:
Ik rij in mijn spijkerbroek die ik naar mijn werk aan heb. :+ Ik rij western dus tja. :P
Afgelopen weken rij ik een buitenrit van ongeveer 1.5 uur.

Cap ligt al op stal en boots neem ik idd mee vanuit huis. Trek ik aan op stal.


Vindt je dat niet zonde van je broek?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101667
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:50

Nee, heb niet het gevoel dat ie sneller slijt ofzo. Was ook geen dure broek dus dat scheelt.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

rien10
Berichten: 14641
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:52

Tellie schreef:
Eten een dag van tevoren voorbereiden. Dan hoef je het alleen maar op te warmen en heb je toch 's avond een warme maaltijd.

En dat dan, tussen de middag op je werk opeten.

ingvdh
Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:58

AmoorM schreef:
Maar al die mensen die direct door gaan, rijden jullie ook? Dus je neemt al je spullen mee?


Welke spullen neem jij dan mee van huis?

Voor mij, ik heb in mijn tas mijn stalschoenen, rijbroek, shirt en bodywarmer of vest.
Paardenjas neem ik ook mee.

De rest ligt op stal in de kast.

Tancreda4
Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:12

AmoorM schreef:
Maik79 schreef:
In het weekend boodschappen doen. En dan dagelijks door de week:
- 18:30 uur thuis
- 19:00 uur koken en eten
- 20 uur zijn we op stal (beide een paard), mesten, voer klaar zetten, rijden/longeren etc.
- 22:00/22:15 klaar en naar huis.

Je went eraan 8-)


Doe je dit elke dag? Dit zou ik echt niet volhouden. Wanneer doe je de huishouding? De was etc?



Ik ben niet degene die je quote. Maar ik doe schoonmaak in het weekend. Evenals de was.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:43

AmoorM schreef:
Maar al die mensen die direct door gaan, rijden jullie ook? Dus je neemt al je spullen mee?


Ik rijd dus ook gewoon in mijn spijkerbroek, gewoon dressuur. Zoveel fijner dan rijbroeken haha.

Cap ligt op stal, rijschoenen in de auto. Omkleden dus vrijwel niet nodig enn niets mee te slepen.
Voor de rest ligt alles op stal.

Morris
Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:49

AmoorM schreef:
Maar al die mensen die direct door gaan, rijden jullie ook? Dus je neemt al je spullen mee?


Rijbroek, boxer, sportbeha, sokken, t shirt. Afhankelijk van het weer, bodywarmer, jas etc. Dit allemaal in een shopper.
Stalschoenen ook, die liggen in de auto. Op stal heb ik nog weer andere schoenen voor het uitmesten.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:51

TS, je maakt het jezelf te moeilijk. Je hoeft niet elke dag te koken en/of huishoudelijke klussen te doen. Mag uiteraard wel, maar hoeft niet :D

Zorg dat je deze dinsdag en donderdag niets anders hoeft te doen, ga op je gemak naar huis, kleed je om, doe het noodzakelijke, eet wat gemakkelijks en ga dan naar je paard. Zal per persoon verschillen, maar mocht dit 45 minuten kosten zou dit voor mij genoeg zijn zonder mij te hoeven haasten. Lang leve de magnetron en 'ping',

Wordt het eerder donker of vind je het op donderdag te laat worden, kleed je om op het werk, eet wat in de auto, ga naar stal en de rest komt later wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:20

Grit schreef:
TS, je maakt het jezelf te moeilijk. Je hoeft niet elke dag te koken en/of huishoudelijke klussen te doen. Mag uiteraard wel, maar hoeft niet :D

Zorg dat je deze dinsdag en donderdag niets anders hoeft te doen, ga op je gemak naar huis, kleed je om, doe het noodzakelijke, eet wat gemakkelijks en ga dan naar je paard. Zal per persoon verschillen, maar mocht dit 45 minuten kosten zou dit voor mij genoeg zijn zonder mij te hoeven haasten. Lang leve de magnetron en 'ping',

Wordt het eerder donker of vind je het op donderdag te laat worden, kleed je om op het werk, eet wat in de auto, ga naar stal en de rest komt later wel weer.


Ik eet op het werk warm morgen, ga wel eerst naar huis om om te kleden, smeer 'n paar krentenbollen en eet ik onder weg op de fiets 1 en op stal nog 1. Heb nog 'n salade gemaakt vanavond waar ik extra van over heb. Wellicht dat ik die mee neem of na paard op eet. We gaan het zien.

Ik wil ook nog wel eens proberen om m'n rijkleding op stal te bewaren, in een box op m'n kluisje. In het kluisje is er te weinig ruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:22

ingvdh schreef:
Het is een beetje gesleep, maar ja, het scheelt mij 45 minuten dus ik heb het er wel voor over.

Mijn laarzen en cap liggen op stal, kleding in grote tas, jas wissel ik op stal om of neem ik in de tas mee.
Onderweg naar paard toe wat eten.

Een van de redenen dat ik dit zo doe is dat ik het niet fijn vind om met een volle maag te moeten rijden. Daarnaast ben ik dan redelijk op tijd thuis en heb nog wat aan mijn avond.

Andere oplossingsrichting, kan je niet die twee dagen thuis werken? Ik las ergens dat je secretaresse bent, volgens mij zou dat toch kunnen? Scheelt iig je woon-werk verkeer.


Nee ik ben medische secretaresse, werk op 'n poli.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:26

Ja ik rij dus ik heb rijbroek etc mee. Sta nu ook net thuis in mijn rijkleren iets uit de vriezer op te warmen. Straks nog lekker in bad en dan is de dag voorbij :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hobbyhorse, Kopmeeuw, La_Lune, Mutti, nikolletje, Oza04, Sanne_zepp, sasja0705, zasread en 82 bezoekers