Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
pumpina
Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:31

AmoorM schreef:
Maar al die mensen die direct door gaan, rijden jullie ook? Dus je neemt al je spullen mee?


Zeker, zoveel spullen zijn dat toch niet. Een setje kleding, ik doe het in een shopper tas, en mijn schoenen en jas liggen eigenlijk standaard in een bak in de kofferbak. Ik kleed me om in de zadelkamer. In de winter altijd even doorbijten..

De meeste mensen bij mij op stal doen dat trouwens op deze manier.


MyrtheJ
Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:34

Bij ons op stal is het fijner met licht dan in het donker. In het voorjaar en najaar ga ik daarom vaak vanuit werk door om dan nog wat daglicht mee te pakken. Dan eet ik als ik thuis ben, rond 20u. In de zomer ga ik vaak eerst thuis eten en dan rond 19u naar stal toe. Ik probeer voor 21u thuis te zijn zodat ik nog een uurtje op de bank kan zitten.

Wel grappig dat jullie zoveel meeslepen. Ik heb vaak een reserve broek en sokken in de auto liggen en een jas, maar hou daar prima mijn nette bloesje onder aan.

Mijn schoenen laat ik ook in de auto staan. Als het allemaal in een big shopper mee moest zou ik gek worden :') dat kan je dan toch beter de keer ervoor dat je op stal bent daar al laten liggen?!

Coentjuh
Berichten: 9841
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:55

Ben heel blij en dankbaar geweest toen ik nog thuis woonde (en er gekookt werd) terwijl ik 40 uur werkte en 3 paarden moest doen. Wel natuurlijk altijd helpen met afruimen etc, maar ik had toch altijd veel stress (en elke dag na 22.30 thuis). Ik heb niet heel het topic gelezen TS, maar kun je niet om de dag koken voor 2 dagen en de dag erna opwarmen? Dan komt het precies goed uit op de dinsdag en donderdag, als je op ma + wo zou koken. Scheelt toch weer!

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:58

Sja ik doe altijd verse kledij aan (behalve rijbroek) en kan het op stal ook niet echt laten liggen. Ik leg het s avonds als klaar en pak het dan in de ochtend mee. Ik kleed me meestal om in de auto, lekker warm.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Hutcherson
Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 01:42

Vandaag kon ik pas om 22:06 uur beginnen aan het avondeten. Zucht. Dus het hele schema werd weer verschoven. Om 20:00 uur zouden er midibalen geleverd worden maar die kwamen te laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:20

Bevalt goed! Na het werk eerst langs huis, omgekleed en 2 bolletjes gesmeerd. Eentje onderweg opgegeten, kwart voor 6 op stal, klusjes gedaan en nu aan 't tweede bolletje!


[ img ]

Zo paardje uit de wei halen en een lekker buitenritje maken!

Merk dat ik m'n prioriteiten beter moet hebben. Van werk is het gewoon direct omkleden en broodjes smeren, plassen (15 min) en naar stal. Niet eerst even de was, afwas, schoonmaken. Ik denk dat ik mij dan rustiger voel en ook naar stal gaan leuk blijf vinden.

SIEMxFUNNY
Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:26

Dat soort mensen die eerst opruimen heb ik nooit begrepen :')

Fijn dat het beviel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:28

SIEMxFUNNY schreef:
Dat soort mensen die eerst opruimen heb ik nooit begrepen :')

Fijn dat het beviel!


Het moet natuurlijk wel 'n keer gebeuren :')

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:46

AmoorM schreef:
SIEMxFUNNY schreef:
Dat soort mensen die eerst opruimen heb ik nooit begrepen :')

Fijn dat het beviel!


Het moet natuurlijk wel 'n keer gebeuren :')


Daar zijn toch de kaboutertjes voor? :+

Wasmachine kun je prima voor je naar stal gaat aanzetten. Is het schoon als je thuis komt en kan het droger in/opgehangen.
Voor de afwas investeren in een vaatwasser. Die kan het prima afwassen als jij op stal bent.

Stofzuigrobot is ook handig !

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:45

Ik wil dit topic weer even omhoog schoppen! :D

Ik heb toch nog niet de ideale routine gevonden. Alle mogelijkheden hebben wel een min puntje.

Dit zijn mijn mogelijkheden:

17:15/18:00 thuis (wisselende werktijden)

Optie 1: Eerst eten koken bij thuiskomst, eten, afwasssen, omkleden en stal. Op stal ca 19:15:19:30 en weer thuis 21:30/22:00. Als ik paardjes moet binnen zetten krijgen ze ook pas om 19:15 eten.

Optie 2: warm eten op het werk (tussen de middag) Bij thuis komst omkleden en naar stal. (krentenbol smeren en onder weg op eten of nog voor vertrek naar stal) Op stal ca 18:15 en 20:30/21:00 thuis.

Optie 3: bij thuiskomst direct omkleden en naar stal en bij thuis komst koken en eten. Op stal ca 18:15 en 20:30/21:00 thuis.

Optie 1 vond ik altijd erg gejaag, want dan ben ik thuis na werk en heb ik eigenlijk alleen maar in m'n kop opschieten, moet zo naar stal want paarden staan te wachten omdat ze naar binnen moeten. Maar met optie 1 heb ik wel de mogelijk zelf (gezond) te koken en minder geld kwijt te zijn aan eten. In de winter is het erg druk in de bak op stal (1 binnenbaan) dan is het opzich ook wel lekker om na half 9 te rijden.

Optie 2 is makkelijk, maar toch voel ik mij wel gejaagd. Ik merk dat als ik thuis, even rustig zit, ik dat ook wel fijn vindt. En daarbij op het werk moet ik eten wat de pot schaft en is het 4,50 per warme maaltijd.

Optie 3 dit is wel een doorzettingsvermogen dingetje. Om bij thuis komst nog een gezonde maaltijd op tafel te zetten.

Welke optie zouden jullie doen?
Het is niet de tijd, maar vooral het gejaagde gevoel. Vaak moet er nog van alles als ik op stal kom. Bijvoorbeeld paarden binnen zetten. Ik heb het idee dat dat super laat is (19:15) hoe gaat dat bij jullie?

Doen jullie aan mealpreppen in het weekend? Heb ik ook al over na gedacht. Maar na het huishouden, de was, paard, 10 km wandelen, boodschappen heb ik echt geen puf meer om ook dat nog te doen.

Snippergroen
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:55

AmoorM schreef:
Ik wil dit topic weer even omhoog schoppen! :D

Ik heb toch nog niet de ideale routine gevonden. Alle mogelijkheden hebben wel een min puntje.

Dit zijn mijn mogelijkheden:

17:15/18:00 thuis (wisselende werktijden)

Optie 1: Eerst eten koken bij thuiskomst, eten, afwasssen, omkleden en stal. Op stal ca 19:15:19:30 en weer thuis 21:30/22:00. Als ik paardjes moet binnen zetten krijgen ze ook pas om 19:15 eten.

Optie 2: warm eten op het werk (tussen de middag) Bij thuis komst omkleden en naar stal. (krentenbol smeren en onder weg op eten of nog voor vertrek naar stal) Op stal ca 18:15 en 20:30/21:00 thuis.

Optie 3: bij thuiskomst direct omkleden en naar stal en bij thuis komst koken en eten. Op stal ca 18:15 en 20:30/21:00 thuis.

Optie 1 vond ik altijd erg gejaag, want dan ben ik thuis na werk en heb ik eigenlijk alleen maar in m'n kop opschieten, moet zo naar stal want paarden staan te wachten omdat ze naar binnen moeten. Maar met optie 1 heb ik wel de mogelijk zelf (gezond) te koken en minder geld kwijt te zijn aan eten. In de winter is het erg druk in de bak op stal (1 binnenbaan) dan is het opzich ook wel lekker om na half 9 te rijden.

Optie 2 is makkelijk, maar toch voel ik mij wel gejaagd. Ik merk dat als ik thuis, even rustig zit, ik dat ook wel fijn vindt. En daarbij op het werk moet ik eten wat de pot schaft en is het 4,50 per warme maaltijd.

Optie 3 dit is wel een doorzettingsvermogen dingetje. Om bij thuis komst nog een gezonde maaltijd op tafel te zetten.

Welke optie zouden jullie doen?
Het is niet de tijd, maar vooral het gejaagde gevoel. Vaak moet er nog van alles als ik op stal kom. Bijvoorbeeld paarden binnen zetten. Ik heb het idee dat dat super laat is (19:15) hoe gaat dat bij jullie?

Doen jullie aan mealpreppen in het weekend? Heb ik ook al over na gedacht. Maar na het huishouden, de was, paard, 10 km wandelen, boodschappen heb ik echt geen puf meer om ook dat nog te doen.


Ik heb van die fitness maaltijden in de vriezer voor dit soort gelegenheden. Dus dan doe je de prep niet zelf maar ligt er wel een gezonde maaltijd klaar indien nodig. Het is wat prijzig, maar als je wel een keer tijd hebt om zelf te preppen kan je je eigen voorraad aanvullen. Het bevalt mij heel goed!

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

Anoniem

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:56

Maar dat betekent dat ik dit 3 a 4 keer per week moet kopen.

eridinges
Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:38

AmoorM schreef:
Maar dat betekent dat ik dit 3 a 4 keer per week moet kopen.


Maar kan je dan niet zelf gaan mealpreppen op de dagen dat je meer tijd hebt? Wij doen dit thuis en hebben altijd gezond eten in huis voor de dagen dat we druk zijn.

Anoniem

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:59

Je zou ook kunnen koken voor een aantal dagen en dit invriezen. Dan kun je tussen de middag op je werk toch warm en gezond eten zonder dat het je steeds op je werk warm eten moet kopen.

scooby09
Berichten: 2204
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:22

Moet je elke dag naar stal..?
Evt 1 a 2 dagen minder gaan in die tijd je klusjes in huis doen en maaltijden voor bereiden.

Weet niet hoelang je reistijd vanaf huis naar je paard is en anders gelijk doorrijden vanuit werk naar stal.
Woon je alleen?


VogeltjeM
Berichten: 3745
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:29

Ik nam voor tussen de middag salade mee (met groene groenten zoals broccoli/spinazie), of groente als tussendoortje. En dan als avondeten iets van een wrap of brood met rauwkost in de auto. Meteen uit het werk door naar stal en dan bij thuiskomst het eten voor de volgende dag klaarzetten.

Instagram: lusitano_roux


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eepie, Gambler21, Kloesje, Mira283, Miran, Myrkvi en 148 bezoekers