[VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sintara
Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:56

Hahaah dat gezicht ook van hem op de laatste foto _O-

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB


Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-20 11:51

Hardlopen - een vak apart

Laten we voorop stellen dat ik - buiten het perron van het station richting de laatste trein - nooit ren. Of hardloop. Of hard loop. Wandelen vind ik top, maar hardlopen gaat mij wat te hard. :') Een paar weken geleden kwamen mijn moeder en ik tot de conclusie dat Joep eigenlijk goed liep op de cirkel. Ik cirkel hem eigenlijk nooit, maar ik vind het altijd wel een handige tool om te kijken hoe een paard loopt want het vergroot nogal wat je ziet. En ik zag niets. Maar goed soms kijk je je natuurlijk anders naar je paard en heb ik mijn moeder mee laten kijken die ook niets zag. Die dag zaten we terug in de auto en kwamen we tot de conclusie dat we daar eigenlijk wel iets mee moesten. Al snel was het idee wandelen heel leuk om spieren op te bouwen maar het is minder geschikt om écht te kijken waar de grens ligt en zo kwamen we op hardlopen. Ik vond het eigenlijk wel een leuk idee. En zo begon het plan een beetje te borrelen. Nadat ik advies had ingeroepen bij vriendinnen ging ik op een rustige zondagmorgen een stukje met hem hardlopen.

Het was echt alsof ik aan het vliegeren was met een paard. Hij bokte en bokt en bokte. Hij vond het echt een feest. _O- Elke keer nam hij dan ook een sprintje en keek dan verbaasd om als hij zag dat ik nog meters achter hem liep. Hij reageert heel goed op 'ho' en ging keurig stilstaan als hij mij niet meer zag, maar toch. :+ Nadat ik hem voor de duizendste keer weer terug moest fluiten was ik het beu. Ik knoopte het touw om zijn hals vast. Hij vind vast lopen al niet zo tof en misschien wordt dat met rennen wat uitvergroot. In de twintig minuten die ik al aan het wandelen - draven - dribbelen - wandelen - draven was had ik nog geen auto gezien dus die laatste honderd meter naar huis kwam er ook geen meer, dat durfde ik wel te gokken. Dus: pony los en ik rennen. Hij vertrok wat exploderend maar daarna kwam hij keurig naast mij draven. _O- Ik rende voorbij stal voor de echte test en met een twijfel en een klein galopje omdat hij 'achterbleef' kwam hij weer keurig naast mij rennen. Duidelijk. _O-

Afgelopen zaterdag ben ik weer gaan hardlopen met hem. Ik heb nog geen conditie en hij eigenlijk ook niet natuurlijk. Daarnaast moeten we opbouwen en dus gaan we maar kleine stukjes. Deze keer had ik het aller langste touw dat ik heb gebruikt zodat hij 'los loopt'. De eerste keer expres niet gedaan maar we waren er al achter dat dat niet werkte. := De eerste draf ging wederom enorm explosief met een hoop gebokt en een gekke sprint omdat ik onverstoorbaar doorren. Toen hij naast mij terecht kwam ging hij keurig om een fatsoenlijk tempo lopen. Ja - okay okay - zijn staart was wat hoog en hij snoof naar elke grasspriet die hem niet helemaal aanstond, maar hij liep wel super goed en hij vond het prachtig. *\%/*

We rennen maar kleine stukjes en verder wordt er gestapt. Dat vind hij wel jammer want hij heeft het helemaal ontdekt. Nu ben ik hem aan het leren om ook op de weg fatsoenlijk in de 'aanleuning' te lopen. Inmiddels kan hij op commando helemaal met zijn neus over de grond en zijn passen verkleinen waardoor zijn achterhand er goed onderkomt. Zo gaaf dat hij dat zo knap oppakt. Inmiddels heb ik ook de deal met hem dat linksaf een wandeling is zonder echte training (want dit vind ik echt een training) en rechtsaf is trainen. Dat weet hij dondersgoed en hij staat er ook heel anders in. Linksaf is altijd dribbelen met zijn staart hoog terwijl rechtsaf heel rustig gaat. _O-

Verder gaat hij hartstikke lekker. Hij heeft geen spieren en is voor het mooie wel een stukje te dun maar daar zijn we mee aan het werk. Ik doe hem soms ook een barebackpad om en dan is hij helemaal trots op zijn 'taak'. Heel leuk. <3 Natuurlijk doen we ook nog wel eens dressuurwerk in de bak (ernaast natuurlijk) in de hoop dat we zijn spieren écht lekker op kunnen bouwen en misschien zelfs wel kleine stapritjes onder de man (of vrouw :D ) kunnen doen. Ik denk dat hij dat super leuk gaat vinden, maar als dat er niet in zit vind ik dat ook helemaal goed. :D


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Hier was het aan het miezeren en was hij heel blij met zijn stal. :') Ik moet elke keer lachen als ik dat blije hoofd zie. _O-

[ img ]
Die wond op zijn knie komt trouwens omdat hij terwijl hij hooi stond te eten zijn knie herhadelijk stootte tegen dezelfde schroef. Het kostte een week om erachter te komen wat hij nou toch deed. := Het was ook echt één mini schroefje wat we na een week zoeken op de plank pas vonden. _O-

IG: @arabierjoep

Sintara
Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:55

Hahaah ik zie het helemaal voor me _O- vrolijk paaaardd

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:32

Blijft een vreselijk leuk paard, en hij mag heel blij zijn met zo'n vrolijke baas die leuke dingen met hem doet.

Denk wel dat hij echt een beetje te schraal is...
Van alleen heen en weer scharrelen zou hij een stuk basisbespiering moeten hebben.
Ontworm je hem goed? Als hij goed ontwormt is en verder gewoon goed eet is je hooi wellicht wat arm?
Er zit in het hooi vaak erg weinig eiwit (sowieso ook weinig vitaminen), wanneer dit dus niet toereikend is misschien toch wat gaan bijvoeren?

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-20 14:36

Ninx schreef:
Blijft een vreselijk leuk paard, en hij mag heel blij zijn met zo'n vrolijke baas die leuke dingen met hem doet.

Denk wel dat hij echt een beetje te schraal is...
Van alleen heen en weer scharrelen zou hij een stuk basisbespiering moeten hebben.
Ontworm je hem goed? Als hij goed ontwormt is en verder gewoon goed eet is je hooi wellicht wat arm?
Er zit in het hooi vaak erg weinig eiwit (sowieso ook weinig vitaminen), wanneer dit dus niet toereikend is misschien toch wat gaan bijvoeren?


Hij is idd goed ontwormd. Hooi hebben we vorige week laten testen en dat was inderdaad vrij arm. Hij wordt al heel de winter bijgevoerd maar hij heeft meer nodig dan de andere paarden dus zijn bijvoer (bietenpulp en zemelen) hebben we opgevoerd. Hij staat met een fjord en een welsh die al dik worden als ze kijken naar voedsel vandaar dat we wat armer hooi hebben gekocht, maar dit is armer dan verwacht. Joep + onze kwpn'er krijgen nu dan allebei ook luzerne voor de extra eiwitten. :D Ik vind hem ook te schraal, daar zijn we nu dus ook mee aan het werk. :D Hij staat ook van top tot teen ingepakt om zo min mogelijk warmte kwijt te raken. _O-

Ik moet trouwens wel zeggen dat hij ook toen hij écht getraind werd niet super veel spieren had, dus hij is wel een moeilijke wat dat betreft.

Even ter illustratie: dit was toen hij gereden werd. Daar mag hij zeker naar terug.
[ img ]

IG: @arabierjoep

MirandaMalik
Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:55

Mijne zijn allemaal te vet.. :')

Haha leuk hoor dat hardlopen!
Ik moest met Malik hardlopen door de bak voor kreupelheidsonderzoek maar als ik mee ga rennen loopt hij zo met zijn hoofd te zwaaien dat er nauwelijks een normale pas bij zit. _O-

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-20 22:15


IG: @arabierjoep

MirandaMalik
Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:50

Mooie foto's! <3
Maarreh wel wat vroeg. :D

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-20 12:01

MirandaMalik schreef:
Mooie foto's! <3
Maarreh wel wat vroeg. :D


Kerstdagen zijn al voorbij toch :')

IG: @arabierjoep

MirandaMalik
Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:02

Ja voor volgend jaar.. O:)

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-20 12:03

MirandaMalik schreef:
Ja voor volgend jaar.. O:)


haha in dat geval zeker. Maar dan maak ik nieuwe foto's! *\o/*

IG: @arabierjoep

MirandaMalik
Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:29

Mijn plan is altijd om de winter met sneeuw foto's te maken voor volgende kerst.
Maar er komt nooit wat van terecht. :')

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-20 21:52

MirandaMalik schreef:
Mijn plan is altijd om de winter met sneeuw foto's te maken voor volgende kerst.
Maar er komt nooit wat van terecht. :')


Van de sneeuw of van de foto's. _O- :+

Ik hoop dit jaar wel écht op sneeuw. Zo gezellig vind ik dat altijd. (1 dag. En als het kan dan ook direct weg zonder smerige half-ontdooide-maar-oh-nee-toch-bevroren-sneeuw).

----

Laatst had ik het slimme plan om de paarden even op de wei te zetten. Ze doen nooit wat op de wei. Kijken een beetje passief agressief over het hek omdat ze liever hooi hebben. Maar NEE net die keer dat het overal nattig en glad was dachten ze: holadijee, vooruit met de geit. _O- Oh oh wat gingen ze hard. Ik zat onder de modder en de paarden ook. Gelukkig gingen ze heen (300 meter) en terug (300 meter) richting de bak waardoor we heel tactisch het hek dicht konden doen. :=

Nadat ze eindelijk rustig waren en ze ergens verderop stonden riep ik naar Joep: Woewoe go Joep jij ging HARD. Joep: YASSSSSSS (begint weer te rennen, heel de kudde weer over de zeik). Soms kan je ze wel grillen. :')


[ img ]
Rims voorop. :D

[ img ]
Hier kwam hij terug :')

IG: @arabierjoep

Sintara
Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:33

Dat moet toch ook afentoe, lekker beentjes strekken!
Mijne ging afgelopen week voor het eerst sinds de laatste blessure op een groot stuk.
Nou, die liet ook ff zien dat ze een succesvol racepaard is geweest. Poeh die ging harddd met dat stijve been! Maarja, het zat erin en moest eruit he :o..

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

MirandaMalik
Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:53

Joep dacht, het vrouwtje vindt het zo leuk, ik ga nog wel ff! :D
Sneeuw is echt leuk, van mij mag het minstens een week!
Met een schimmel moet je de foto's achteraf wel van kleur ontdoen want dat ziet er meestal niet uit. :x

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-20 23:42

Sintara schreef:
Dat moet toch ook afentoe, lekker beentjes strekken!
Mijne ging afgelopen week voor het eerst sinds de laatste blessure op een groot stuk.
Nou, die liet ook ff zien dat ze een succesvol racepaard is geweest. Poeh die ging harddd met dat stijve been! Maarja, het zat erin en moest eruit he :o..


Heerlijk :D


MirandaMalik schreef:
Joep dacht, het vrouwtje vindt het zo leuk, ik ga nog wel ff! :D
Sneeuw is echt leuk, van mij mag het minstens een week!
Met een schimmel moet je de foto's achteraf wel van kleur ontdoen want dat ziet er meestal niet uit. :x


Ik denk het :j

Hier bleef hij bij zijn blok staan toen ik al klaar was met de training en hij nog niet :')
[ img ]

IG: @arabierjoep

MirandaMalik
Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:46

Ahhh hij kijkt ook heel treurig, vrouwtje kom nou terug, ik wil nog meer leuke dingen doen!

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Sintara
Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 01:20

Goed teken, hij vindt ook het leuk om wat te doen :d

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-21 21:12

**\O/** Gelukkig nieuw jaar **\O/**

Jeeetje alweer 2021. Joep wordt 12. Ik wordt 23 (help!) en corona is nog steeds op volle kracht aanwezig. Ik droom inmiddels bijna dagelijks over lattes drinken in cafétjes met vriendinnen dus het wordt tijd dat het voorbij is. :') en natuurlijk begrijp ik dat dat niet 1,2,3 gebeurd en doe ik mijn uiterste best om mij aan de regels te houden maar. die. lattes.... I need it

Om nog even een ommekeer te maken naar wat wij vandaag hebben gedaan: het is heerlijk zweverig. De afgelopen maanden las ik steeds meer over de guasha behandeling bij paarden. Ik vond het gelijk mega interessant, maar die stenen zijn voor een student best een investering. Daarom bleef ik elk vrij moment lezen over de stenen en de werking en had ik in mijn hoofd al bedacht welke ik precies wilde. Mijn kerstcadeautje: guasha stenen! Op de laatste dag van 2020 (dat klinkt heel raar :') ) kwamen ze binnen. Vandaag gingen ze dus om het jaar goed in te luiden mee naar stal. *\o/*

Wat een mega interessante ervaring. Ten eerste: ze zijn prachtig. Maar ten tweede: wat reageerde Joep er duidelijk op! Ik hield hem de stenen voor waar hij uit kon kiezen en hij koos direct voor een steen welke werkt op stress verlagend (vuurwerk?), bescherming tegen wifi (niet echt iets waar Joep last van heeft gok ik zo _/-\o_ ) maar ook op de zenuwen en spieren van het paard. Ik had al een klein beetje in mijn hoofd dat hij mogelijk voor deze zou kiezen ten op zichten van mijn andere stenen, maar je weet het nooit natuurlijk. Hij koos luid en duidelijk voor deze steen. Dat uiten ze door er mee te gaan spelen, ernaar te flemen of er tegen te duwen. Toen ik de steen weghaalde, omwisselde voor nog een andere steen en opnieuw aanbood koos hij wederom heel duidelijk voor de steen. Mega bijzonder.

Toen ik hem ging schrapen ging hij gelijk smakken, kauwen en likken aan mijn hand. Die laatste is iets wat hij heel duidelijk doet als hij iets aan spanning oid kwijt wil. Uiteindelijk viel hij in slaap. Echt ontzettend interessant en een heerlijk begin voor het nieuwe jaar!


[ img ]

[ img ]


[ img ]
vlnr: rode agaat, groene avonturijn en rozenkwarts. Joep koos heel duidelijk voor de groene steen.

Nog wat achtergrond informatie:

De steen die Joep kiest werkt op de Hartchakra. Dit komt uit de chineese medicijn leer en met een bepaalde schraaptechniek zorg je ervoor dat de afvalstoffen in het lichaam weggeschraapt worden. Het kan ontspannend werken, maar ook op punten waar je echt last hebt wat vervelend zijn. Bij mensen kan je flinke reacties op de huid zien. Waarom ik dacht dat Joep voor de steen zou kiezen? Omdat ik het idee heb dat hij snel last heeft van zijn spieren (zeker in de winter) maar ook omdat hij soms wat moeite lijkt te hebben met het coordineren van zijn achterbenen. Dat zie ik bijvoorbeeld als hij door veel modder loopt. Al onze andere paarden hebben dan meer controle over hun benen. Bij Joep is die controle minder en dat heeft onder anderen te maken met zijn spieren (die nauwelijks aanwezig zijn op dit moment), maar ook de zenuwen. Mega bijzonder dus dat hij daar ook daadwerkelijk voor koos! :D


Hierbij krijgen jullie ook nog een foto van gisteren waarin je een hele blije Joep ziet. Hij mocht weer op het weiland. Dat ging een stuk rustiger dan vorige week. (Al ging Rims wel een stukje in galop waardoor Joep echt dacht dat het een racebaan was _O- )

[ img ]
Zijn staart staat op standje 'blij' _/-\o_

IG: @arabierjoep

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:18

Joepie de poepie heeft het naar zijn zin, dat is duidelijk. Heerlijke verhalen weer, een tikje zweverig mag best.

Met mijn arabierig typje is dit topic een feest van herkenning: hoewel ze goed loopt valt het niet mee om spieren te kweken, ze blijft wat spichtig. Naast mij draven vindt ze leuk maar dat oefenen we voorlopig alleen in de bak. Vooral bij externe prikkels, bijvoorbeeld als er op het erf bij de buren wat gebeurt, is de focus bij haar soms ver te zoeken.

Gelukkig kan ik ook aan haar staart wel zien in welke fase tussen siësta en fiësta ze ongeveer zit.

Ik ontdekte gisteren nog een uiting van "te slim voor haar hoefijzermaat": ik doe regelmatig dubbele longewerk met haar. We beginnen met de lijnen in de bovenste ringen van de longeersingel en doen cirkelwerk om los te worden. Vervolgens doe ik de lijnen door de laagste ringen om nog wat aan nageeflijkheid te werken. Dat doen we voornamelijk op de hoefslag waarbij ik achter haar loop. Daarbij is een ondertredend achterbeen (de instructeur is klassiek geschoold) van belang en dus doen we ook veel schoudervoor-oefeningen. Dus ging ik gisteren met arabierig typje in de hoefslag lopen, tenminste, dat was de bedoeling en arabierig typje bleef na de bochten raar scheef op de hoefslag aflopen. O, wacht, scheef ... haar versie van wat er moest gebeuren en wat we vast gingen oefenen: schoudervoor!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-21 22:06

Maflinger_S schreef:
*knip*

Ik ontdekte gisteren nog een uiting van "te slim voor haar hoefijzermaat": ik doe regelmatig dubbele longewerk met haar. We beginnen met de lijnen in de bovenste ringen van de longeersingel en doen cirkelwerk om los te worden. Vervolgens doe ik de lijnen door de laagste ringen om nog wat aan nageeflijkheid te werken. Dat doen we voornamelijk op de hoefslag waarbij ik achter haar loop. Daarbij is een ondertredend achterbeen (de instructeur is klassiek geschoold) van belang en dus doen we ook veel schoudervoor-oefeningen. Dus ging ik gisteren met arabierig typje in de hoefslag lopen, tenminste, dat was de bedoeling en arabierig typje bleef na de bochten raar scheef op de hoefslag aflopen. O, wacht, scheef ... haar versie van wat er moest gebeuren en wat we vast gingen oefenen: schoudervoor!

Dit is heel herkenbaar! Leuke uitdrukking ook :))

--
Gisteren was alles natuurlijk strak bevroren. Ik baalde al dagen over de staat van de bak (erg nat) en van de track (erg nat). Ik klaag niet, want ik heb liever in de winter een mindere bak dan mijn paarden op stal, maar een mens kan wel dingen willen. :') Ik probeerde afgelopen week nog wat academisch grondwerk te doen op ons verharde pad, maar nadat hij begon te bokken op die venijdige steentjes omdat hij een vraag verkeerd begreep ben ik maar weer gestopt. Ik kan me die scheur van afgelopen zomer nog al te goed herinneren. :')

Gelukkig was daar gisteren een strak bevroren wei. Niet te hard, maar wel helemaal gelijk. Ik gooide de paarden erop, helemaal leuk. Het moment dat ik eventjes wegkeek ging hij met zijn staart in een hoek van negentig graden even lekker uit zijn plaat met Storm, maar toen ik mijn camera erbij pakte was het klaar. Top, haha. Gelukkig kon ik de wei nog even gebruiken als een soort bak voor mijn grondwerk. Het ging eigenlijk heel goed, maar het is natuurlijk wel heel verleidelijk om dan toch even een sprintje te trekken. Hij ging als bambi op het ijs, maar we zijn heelhuids weer op de stenen terecht te komen waar hij keurig stond te wachten tot ik hem kwam halen. Ik ging toch minder hard dan hij in eerste instantie had verwacht. _O-


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Vandaag was wel heel heel bijzondere dag. <3 Ik heb weer even op Joep gezeten! Het voelde goed, de bak lag er redelijk bij en alle paarden waren heerlijk rustig. Ik vond het wel een beetje spannend want ik heb er al echt al heel lang niet opgezeten natuurlijk, maar hij gedroeg zich buitengewoon goed. <3 <3

[ img ]

IG: @arabierjoep

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:30

Leuke updates weer. SuperJoep! Kan me voorstellen dat het spannend was om er voor het eerst na lange tijd weer op te zitten.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 12:14

Help, mijn paard bedenkt dingen

Nadat ik weer een keer op Joep had gezeten wilde ik dat vrij snel weer proberen. Gewoon, om het te bevestigen. Dat ging verrassend soepel. Zowel het zitten als het 'op je paard klimmen'. Dus nadat ik een oortjes foto had gemaakt gingen we stappen. Het eerste rondje ging goed. Niets meer aan doen. Het tweede rondje ging ook goed. Zeker omdat hij schrok van een plant tegen zijn kont en een halve meter naar voren sprong (en ook weer stopte). *\o/* (Tip: vertel dat niet enthousiast tegen familieleden :') )

In de bak hebben wij een wipwap voor paarden (ja, die doet echt 'wip-wap'). Helemaal leuk en Joep vind dat natuurlijk ook helemaal leuk. Dus in rondje drie gingen zijn oortjes opeens naar voren. Waar hij in rondje twee keurig stopte toen ik zei 'ho', was hij nu oost-indisch doof. Met een flinke pas liep hij naar zijn favoriete speeltje toe: de wipwap. En ik ken mijn paard. Erop gaat heel soepel en rustig. Eraf daarin tegen gaat vaak gepaard met een steigertje en een draai naar links of recht (je kan er natuurlijk niet gewoon afstappen, dat snap je _O- ).

Dus ik zat balend op Joep die één voor één zijn kunstjes liet ziet om vervolgens te vragen om een snoepje. Kijk, lachen is nog best leuk, maar jambette op een paard dat nog mega ontstabiel is, op een wip, dat vond ik niet tof. :=

Mijn moeder wil mij niet zien rijden op Joep, maar na drie minuten op die wip vond ik het wel weer genoeg. Dus ik riep haar toch maar. Mijn moeder vond het maar niets en gelukkig vond Joep het ook wel genoeg op zijn blok. Met een keurig sprongetje (maar wel een sprongetje :') ) ging hij van zijn blok af. Hij was erg tevreden met zijn knappe kunst _/-\o_

Helaas geen foto's van :')

Wel heb ik een foto van 'sneeuw' (of te wel een vieze modderige drab) en Joep als penny-paard. Inclusief vlechtjes (want ik had gelezen dat manen dan dikker worden :+ )


[ img ]

[ img ]

IG: @arabierjoep

Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:20

Joep blijft echt een geval apart :') echt een heerlijk dier <3

Echt zo tof dat jullie deze dingen weer mee kunnen nemen en dat hij het na al die tijd nog steeds zo braaf doet :+:
Als je dan terug kijkt naar hoe het rijden ging in het begin zijn jullie al zo ver gekomen

Annemoon_T
Berichten: 47
Geregistreerd: 23-03-18

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:34

Hahah ik kan zie het allemaal zo gebeuren :D Tof zo’n wipwap, willen wij denk ik ook wel he @cera_d

IG: @moonenhaarpaardje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Hanjan, inge_romeo, Jannie79, JoyenUnory, kerstkransje, Lukasje, MeesMo, Noor17, Padoertje, Poldermenner, SemrushBot, Texas02, Thincla, VivianHesen, xSCWx en 167 bezoekers