[VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Isabel_k
Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 11:35

Cera_D schreef:
Joep blijft echt een geval apart :') echt een heerlijk dier <3

Echt zo tof dat jullie deze dingen weer mee kunnen nemen en dat hij het na al die tijd nog steeds zo braaf doet :+:
Als je dan terug kijkt naar hoe het rijden ging in het begin zijn jullie al zo ver gekomen


Ja het is een bijzondere. Jij kan dat uit ervaring zeggen. :')

Ik vind het ook echt bijzonder dat hij zo braaf is. Ik voel nog steeds soms mijn ribben dus ik ga nooit meer vergeten hoe hard hij ging en hoe hard ik viel _O-


Annemoon_T schreef:
Hahah ik kan zie het allemaal zo gebeuren :D Tof zo’n wipwap, willen wij denk ik ook wel he @cera_d


Hij is echt zo leuk! Ik zal wel een foto sturen hoe hij gemaakt is, dat hebben we namelijk zelf gedaan <<)

IG: @arabierjoep


Sintara
Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:57

Ehm, je kunt toch ook een andere kant op sturen? Of kent hij dat kunstje niet _O-

Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:48

Annemoon_T schreef:
Hahah ik kan zie het allemaal zo gebeuren :D Tof zo’n wipwap, willen wij denk ik ook wel he @cera_d


Zeker! Lijkt mij ook echt heel leuk

Isabel_k
Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 14:20

Sintara schreef:
Ehm, je kunt toch ook een andere kant op sturen? Of kent hij dat kunstje niet _O-


Oh ja belangrijk detail: we kunnen vooruit, achteruit en remmen. Links en recht is nog niet echt een optie. Zeker niet als we iets doen wat hij leuk vind (en ik niet perse :+ )

IG: @arabierjoep

MirandaMalik
Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:42

Ja als Joep iets wil en je zit erop dan dien je gewoon rustig te blijven en af te wachten, logisch!
Het is net als de achtbaan, zit je eenmaal dan is het een kwestie van enjoy the ride. :D

Kan die foto niet hier van hoe de wippert gemaakt is? :))
En ik was ook nog benieuwd waar de andere stenen voor dienen, die hij niet had gekozen.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Isabel_k
Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 14:48

Ik zal een foto van de wip maken als ik weer op stal ben! Ik heb volgende week toetsweek dus nu ben ik druk bezig met de voorbereidingen :+

De andere stenen: goed idee! Ik zal binnenkort even een speciale post maken over alle stenen

IG: @arabierjoep


MirandaMalik
Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:52

Succes met leren!

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Isabel_k
Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-21 17:35

Ik ga hier niet een al te lang verhaal bij typen, want de foto's zeggen genoeg <3 Knappe, knappe, knappe pony.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Onze eerste 'buiten-de-bak-rit'. Beter dan manoeuvreren door modderplassen. Her keren was wel een beetje krabjes en spannend met aan de ene kant een sloot en aan de andere kant een draadje waarvan Joep dacht dat er stroom op stond. :') Maar dat geeft uiteraard niet. De stop zit er eigenlijk heel goed op (behalve als hij te veel mee gaat denken en dus door stiefelt naar de plek waar we de keer daarvoor halt hielden :+ ) en het sturen gaat ook redelijk. We zijn zelfs om de kruk gestuurd. _O-

[ img ]
Zie hier Joep die zijn vrienden keihard door de wei over het pad naar hem ziet rennen, maar ik had net een oefening gestart waarbij hij stil moest blijven staan. Dat deed hij ook, maar het was een moeilijke beslissing _O-

IG: @arabierjoep

Sintara
Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:43

Krabjes _O- _O-

Hee maar wel heel cool! Knap dat hij braaf z'n oefeningetje bleef doen terwijl de vrienden gingen klooien :D

Isabel_k
Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-21 21:07

Sintara schreef:
Krabjes _O- _O-

Hee maar wel heel cool! Knap dat hij braaf z'n oefeningetje bleef doen terwijl de vrienden gingen klooien :D


Jij weet niet wat er in onze sloten zit :+

En hij was heel braaf! Er was aan de overkant van de weg ook iemand bezig met een flinke graafmachine. Maar de paarden die langskwamen waren enger _O-

IG: @arabierjoep

Pauline2cv
Berichten: 153
Geregistreerd: 14-06-14

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:11

In één ruk alles bij gelezen. Wat schrijf je leuk, wat heb je een leuk en paard en wat is jullie band bijzonder. Overal straalt de vriendelijkheid vanaf <3

Misschien een ideetje als je nog wat conditie op wil bouwen, kan hij niet naast de scooter? Ik fiets met mijn pony’s maar je schreef dat Joep langs het hek met de scooter mee rende....

Isabel_k
Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-21 09:20

Wat een lieve en leuke reactie! <3

Alleen met Joep langs een scooter durf ik echt niet. Van een afstandje vind hij die dingen prima, maar als je hem echt over zijn toeren wil krijgen moet je hem een scooter laten zien. _O-

IG: @arabierjoep

Isabel_k
Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-21 17:24

Misschien een apart bericht, maar wellicht dat iemand iemand kent óf het zelf heel leuk vind <3

-------
OMGEVING: Wijngaarden e.o.
Voor mijn lieve arabier ben ik op zoek naar een leuke en rustige verzorgster 18+ (geen bijrijdster!).
Joep is een 11 jarige arabier die uitsluitend bitloos getraind wordt. In wezen is het een lief paard, maar het blijft een arabier en kan behoorlijk pittig uit de hoek komen. Je moet dus stevig in je schoenen staan en niet zenuwachtig zijn. Hij heeft in zijn leven helaas verschillende trauma's opgelopen waardoor je in het begin het erf niet af mag. Of dat later mag, weet ik nog niet. Hierdoor komt hij ook met een gebruiksaanwijzing.

Gelukkig mag je meegaand met zijn (blijvende) blessure en trauma's wel heel veel. Grondwerk (parelli-achtige zaken), academisch grondwerk en vrijheidsdressuur vind hij ontzettend leuk om te doen. Dit kan hij ook en hij kan je ontzettend veel leren omdat hij ontzettend sterk in zijn communicatie is en al heel veel knopjes heeft.
Hij heeft een lief en vrolijk karakter. Hij wil altijd met je samen werken en doet dan ook zijn uiterste best. Als hij geen zin heeft kan hij je dat ook prima vertellen en dan is het ook beter om te stoppen.
Ik werk altijd met hem en hij werkt niet voor mij om het zo maar even te zeggen. Samen kom je een stuk verder dan alleen.

Dus - als je veel wil leren over paarden, grondwerk, horsemanship en gewoon ontzettend veel plezier met een paard wil hebben, laat het me zeker weten!

Uiteraard ga ik ervan uit dat je op de dag(en) dat jij bij Joep bent dat je zorgt dat alles schoon en opgeruimd is en dat je voorzichtig omgaat met mijn paard, spullen én jezelf.

Over mijzelf: ik ben (bijna) 23 jaar en heb Joep inmiddels bijna drie jaar. Ik heb ook een hoop van hem geleerd en zou dat ook aan een ander gunnen. Daarnaast ben ik instructeur in opleiding en kan ik je zeker helpen. Als hij meer aankan met zijn blessure is het ook mogelijk om te lessen bij mijn instructrice, maar die eer hou ik voorlopig aan mijzelf. Dag(en) zijn in overleg en heeft ook te maken met mijn stages in het onderwijs, ziekte en vakantie. Ik vind het wel belangrijk dat je gewoon komt als we dat afgesproken hebben omdat we een doe-het-zelf-stal hebben.


[ img ]

IG: @arabierjoep

Isabel_k
Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-21 20:47

Er is sneeuw! Dat hadden jullie nog niet door zeker. :+

Met de sneeuw heb ik niet zo veel gedaan. Ik zeg 'niet zo veel', maar dat kan je vrij vertalen naar 'niets'. :') Ik ben ook sinds dinsdag niet meer op stal geweest. Meestal kan ik na mijn schooluren met de scooter naar stal, maar nadat ik gisteren bijna over de kop vloog toen ik mijn schuur uitreed had ik het wel weer even gezien met het gedoe. :Y) Alles is toch bevroren en Joep doe ik geen plezier met extra dingen doen in de sneeuw. Vanaf volgende week gaat het weer dooien en durf ik ook weer met mijn scooter op pad. Komt best goed uit voor ons allebei gok ik zo.

Natuurlijk heb ik wel mooie sneeuwfoto's gemaakt, want dat hoort er natuurlijk bij.

De week voor de sneeuw zijn intrede maakte hadden we nog wel even een primeurtje. We hebben weer met een zadeltje in de bak gestapt. Dit duurde welgeteld tien minuten waarvan ik meer tijd besteedde aan opstappen, maar we hebben het wel gedaan. Joep was super braaf en ik heb zelf zo kunnen sturen dat we goed gepositioneerd stonden voor een foto. *\o/* Oh, en de wipwap heb ik ternauwernood omheen weten te sturen. :')


[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

Volgende week hebben we super leuke plannen. Zo komt er een fotograaf langs om foto's te maken van Joep en Rimska samen en hoop ik dat de bak er goed bijligt zodat ik nog wat academisch grondwerk met hem kan doen. <<)

IG: @arabierjoep

maylotje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:35

Jaa ik had joep al op de facebook pagina gespot! :D
Super tof dat jullie weer met zadel op gestapt hebben. Lekker bezig! En met die sneeuw moet je inderdaad zo min mogelijk doen. Vooral voorzichtig blijven :j

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

Isabel_k
Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-21 22:25

Haha welke Facebook-pagina? :+ Ik ben niet nieuwsgierig _O-

En inderdaad. Voorzichtig zijn met sneeuw. Hoe mooi het ook is :D

IG: @arabierjoep

maylotje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:18

Isabel_k schreef:
Haha welke Facebook-pagina? :+ Ik ben niet nieuwsgierig _O-

En inderdaad. Voorzichtig zijn met sneeuw. Hoe mooi het ook is :D


Op verzorgpaarden/pony’s zuid holland als ik de naam goed heb of was het bijrijders/verzorgers.
Zoiets dus. Maar had daarop ook al gereageerd met de vraag of het de Famous Joep van bokt was. Dus dan weet je vast wel waar. :+ :o :')

Vind hem zo leuk! Maar echt te ver weg anders had ik dr al gestaan bij wijze van :')

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

Isabel_k
Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-21 08:46

aaah dat was jij! Wat leuk :D Zoetermeer is inderdaad wel een eindje. _O-

IG: @arabierjoep

maylotje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 20:02

Isabel_k schreef:
aaah dat was jij! Wat leuk :D Zoetermeer is inderdaad wel een eindje. _O-

Ja ik heb wel een auto. Maargoed toch wel erg ver elke keer :') zeker omdat ik een verzorgpaard aangeboden heb gekregen om de hoek. :')

Hopelijk vind je en fijne topper om je te helpen.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

Isabel_k
Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-21 16:07

Spannende tijden

Ik heb altijd gezegd dat ik geen stal-hopper wil zijn. Iemand die te pas en te onpas zijn paard verhuisd. Ik hecht me aan plekken, mensen en paarden en nog belangrijker: verhuizen is zwaar voor een paard. Verhuizen is sowieso iets wat ik nooit onderschat voor een paard.

En toch gaan wij verhuizen.

Nadat ik een jaar op mijn eigen stukje heb gestaan begin ik te merken dat ik dingen mis. Het belangrijkste hierin is het feit dat we maar een minimaal soort-van acceptabele bak hebben. :+ Dat vond ik in de eerste maanden niet erg. Prima bak om te chillen met je paard en nou ja om verder niets te doen. Maar Joep begint meer te willen. Meer te kunnen. En ik begin ook weer trainingskriebels te krijgen. Al was dat geen reden om te verhuizen.

Toen kwam ook de wandeltochten die we vanuit stal kunnen doen. Die zijn er eigenlijk niet. Je moet eerst een eind langs een 80 weg. Dat gaat eigenlijk goed. Niets over te klagen, maar er zijn wel eens momenten dat ik omdraai en terug naar huis loop omdat ik tóch Joep niet helemaal vertrouw.

Afgelopen zomer was het aantal paarden dat wij hadden lopen prima te doen, maar toen de winter kwam werd het toch wel zwaar voor mijn moeder die alles alleen deed. Zo kwamen we tot de conclusie dat geen van onze paarden weghoefde, maar als er een stal voorbij zou komen waar Joep en ik niet van achteruit zouden gaan, zou dat een oplossing kunnen zijn. Dat is natuurlijk een hoop 'zou' en 'kunnen'.

Ik plaatste een advertentie op Marktplaats met ontzettend veel eisen. Een dag later kreeg ik een bericht terug. :') Het is altijd interessant om te gaan kijken, is mijn mening, dus ik ben gegaan. Het is vanuit mijn huis iets meer dan 10 kilometer. Toen ik voor mijn gevoel net onderweg was, stond ik al in het dorp waar mijn nieuwe stal zich bevind. Dat was al een plus.

Toen ik op de stal aankwam werd ik super leuk en vriendelijk begroet. De kudde stond er rustig bij en stonden heerlijk te eten. De bak is gedraineerd en zelfs toen ik kwam kijken (na een paar dagen stortregen) stonden er geen plassen in. Pluspuntje. Verder is het een actieve stal waar clinics en lessen gegeven worden, een klein groepje mensen en het beste: een inimini-dorp met aan de ene kant een bos(je) en aan de andere kant ga je zo achter de weilanden langs over een pad. Perfect wandelen dus.

Maar mijn grote, grote, grote twijfel: stallen. De paarden staan in de nachten binnen. Oh wat twijfelde ik daarover. Wat vond ik dat lastig. Wil ik mijn paard opsluiten? De paarden staan overdag in een kudde buiten. Met een zachte plek om te liggen, gedraineerd spelen met vrienden. Meerdere voerplaatsen. Maar die nachten binnen. Zo lastig. Dat was mijn grootste twijfelpunt. Ik heb er met veel mensen over gepraat. Wel tien foto's gemaakt van de stallen (vanuit elk oogpunt :') ) en uiteindelijk besloten om het te doen.

Ik denk namelijk oprecht dat Joep het heerlijk gaat hebben. Hele dagen buitenspelen (van s'morgens vroeg tot s'avonds laat) en dan s'nachts lekker in je eentje hooi eten met een lekkere laag stro. Ik denk dat het voor zijn gestel, spieren en been echt voordelen heeft. En daarnaast is de stal zowel aan de voorkant als links en rechts gedeeltelijk open waardoor hij met zijn vrienden contact kan hebben. Het is ook niet in een donkere binnenstal, maar met een buitenluik. Het voelt raar hoor, om je paard van 24/7 buiten naar binnen te plaatsen, maar in dit geval denk ik dat het voor Joep voordelen heeft.

Gisteren werd het me echt duidelijk. Na al die dagen sneeuw en ijs en kou is hij weer ingevallen. Ik had hem lekker opgewicht maar met meer hooi dan hij kon eten (elke dag ontzettend veel over), is hij toch dunner. Natuurlijk is dit wel extreem, maar toch. Het laat wel zien dat het toch pittig is voor hem. Al onze andere paarden zijn op wat gechagrijn na nog keurig op gewicht. Zelfs Meneer Pastoor :D

Ik heb wel veel zin in de verhuizing. Het wordt spannend, maar de voordelen wegen op tegen de nadelen. Nog even wachten op het mooie weer en dan gaan we. De voorbereidingen (ook op het zomereczeem-seizoen) worden al getroffen. Ik leer trailerrijden en Joep leert zichzelf laden. Wat overigens ook weer een verhaal op zich is. :+


[ img ]

IG: @arabierjoep

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:15

Klinkt als een prima, weloverwogen, keuze. Gaat vast helemaal goed komen met jullie.

Joep die zichzelf leert trailerladen. Dat geloof ik natuurlijk alleen als er beeld bij wordt geleverd.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Isabel_k
Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-21 17:13

Nou, beeld kan ik je helaas niet geven. Daarvoor verkeerde ik te veel in schock.

Ik had dus filmpjes gezien van paarden die zichzelf konden inladen. Dat leek mij wel een grappige oefening al is het alleen maar om het paard zelf te laten puzzelen hoe je het beste op een klep kan lopen en hoe er weer vanaf. Puzzelen. Nadenken. Dat is nooit verkeerd.

Het ging verrassend goed. Eerst 1 voetje op commando en zo stonden we uiteindelijk helemaal op de klep zonder dat ik voorop liep. Om Joep nog heel even in te prenten dat je er normaal gesproken helemaal op moet, dat ook nog even gedaan. Niets meer aan doen. :+ Ik laad hem weer af en als we onderaan de klep staan bouw ik nog even een rustpauze in. Terwijl ik dat doe bedenkt Joep nog even in zijn eentje dat je dus prima én met vier benen op de klep kan staan én helemaal naar boven kan lopen. Voordat ik het wist stond hij ín de trailer. Ik - die zo veel enthousiasme natuurlijk beloon met een enthousiaste reactie - riep: JAAA WAT GOED VAN JOU. KOM NU MAAR TEEEE-RUG. Of te wel: loop nu weer op dezelfde manier weer naar beneden. Zoals altijd. Zoals elke keer hiervoor. Mijn paard: Ah! Ik ben braaf. Wat doe ik nu. Waaar is mijn snack. Ik moet terugkomen. Ah ja weet je wat makkelijker is: ik draai gewoon om. :)*

In een trailer. Gelukkig is het een tweepaards trailer en had hij meer dan voldoende ruimte om terug te draaien. Hij draait zich ook echt ontzettend chill om. Geen paniek. Geen gedoe. Blijft ook gewoon ín de trailer staan maar dit keer met zijn hoofd naar mij toe, flemend en wel, want hij deed het toch goed. :+
Echt wat moet je dan. :') Je wil natuurlijk belonen voor zijn ingeving, want dat is het uiteindelijke doel, maar het is ook weer niet de bedoeling om gelijk weer terug te komen. }:0 Dus ik hem hem maar van de klep afgenomen en hem beneden uitgebreid beloont en niet óp de trailer. Maar pff. Wat een gedoe. Moet ik hem dat ook weer af gaan leren. _O-

IG: @arabierjoep

Sigrid72
Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:26

Niet dat ik enige druk wil zetten, maareu... wel heel nieuwsgierig naar hoe het gaat met jou, Joep en de beestenboel :)

MirandaMalik
Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:29

Ja hoe gaat het? :))

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Isabel_k
Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-21 14:05

Lieve allemaal,

Ik wilde jullie met heel veel liefde op de hoogte houden want wat ging het goed. Ging. Verleden tijd. Ik kopieer wat ik op Facebook heb gezet.

Er komt ooit een moment dat ik jullie ga vertellen wat we de afgelopen maanden hebben beleefd want wat heeft hij geleefd de afgelopen twee maanden. Genieten tot de max. Helaas een abrubt einde en daar wilde ik jullie van op de hoogte stellen.

BEDANKT voor alle tips, tricks, trucks, liefde en gezellige gespreken. Altijd genoten van jullie enthousiaste reacties.

Liefs,
Isabel


----

Vanmorgen heb ik na een ongeval gisteren onverwacht afscheid moeten nemen van de allerknapste en dapperste die ik ken. Mijn eigen Joep. Onbeschrijflijk.

Wat heeft dit paard hard gevochten. Alle kansen gepakt die hij kreeg maar genoeg is genoeg. Dat gaf hij zelf aan. En ik kan alleen maar trots terugkijken op alle mooie momenten die ik met mijn knappe haarbal heb gehad. Zoals mijn moeder zei: Joep doet nooit iets half. En in zijn twaalf jaar heeft hij zo veel meegemaakt. Mensen geraakt, lief gehad en dapper gestreden. Genoeg is genoeg en vandaag stopte zijn boek.

Wat ga ik mijn lieverd ontzettend missen.
Tot ooit en voor altijd lieve haarbal. ✨
Joep 17 mei 2009 - 16 juni 2021


[ img ]

IG: @arabierjoep


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Poekkie en 35 bezoekers