[VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

[VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 22:10

Op 31 maart 2018 kwam mijn eerste eigen paard bij mij op stal. Eerst in bruikleen, maar later werd hij na het overlijden van zijn toenmalige eigenaresse van mij. Joep was - en wellicht is - niet het makkelijkste paard, maar wel ontzettend leuk. In de afgelopen twee jaar is er heel veel gebeurd waarvan het belangrijkste zonder meer is: van een paard waar ik mijn aanwezigheid altijd moest laten weten door te klikken, fluiten of roepen, heb ik nu een paard dat zijn neus overal tussen steekt. Ook - vooral - als het niet handig is. _O-

In mijn eerste topic focuste ik op het overkomen van zijn angsten en trauma's op verschillende onderdelen. Nu dat niet alleen grotendeels voorbij is (geloof mij als ik zeg dat hij echt nog gekke, kleine dingen heeft) wil ik deze jaren onthouden en koesteren, maar al zijn spannende en leuke avonturen bijhouden in een topic dat ernaar vernoemd, is voor mij gevoelsmatig verleden tijd. :D

Daarom is dit hoofdstuk of seizoen twee. Joep 2.0 <3

-------

Joep staat in een paddock paradise dat wij zelf in eigen beheer hebben. Storm, Goa en MP zijn de paarden van de vriend van mijn moeder. Joep is van mij en Rimska deel ik met mijn moeder en zusje. Rims is de stoerste, liefste en dominantste 24jarige fjord die ik ken. :=

Mijn naam is Isabel. Toen ik 7 was, wilde ik op hondensport, maar ik was te jong dus ging ik paardrijden. :') Hondensport heb ik nooit meer gedaan en met de paarden ben ik nooit meer gestopt. Ik ben dol op werken in libert en natural horsemanship, maar zweverig zou ik mijzelf ook niet willen noemen. Ik vind het gewoon leuk om écht samen te werken met paarden én om mensen hierbij te helpen. Daarom ben ik bezig met de instructeursopleiding op de 2Lazy7 Ranch in Belgie. Daarnaast ben ik dol op schrijven en specifiek over paarden. Wat is een betere plek dan Bokt?

Paspoort
Naam: Joep
Geboortejaar: 2009

Naam: Rimska
Geboortejaar: 1996

Seizoen 1: [PP] [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf


Afbeelding

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:16

Ik volg weer. Joep heeft humor en jij (be)schrijft zo leuk :))

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:19

Oooh leuk! Ik ben er ook weer bij :D

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:25

Ik heb je andere topic in stilte gevolgd en heb zelfs Joep weleens op Facebook herkend. Dus dit topic ga ik ook zeker (in stilte) volgen! <3


En uhhh hoe komt MP aan zijn volle naam vraag ik me af. Ik vind het in elk geval geniaal! _/-\o_

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 22:47

Gezellig allemaal! :D

MP heet eigenlijk Meneer Pastoor. :)) Het is een kleine, oude, Grullo shet dus de naam past perfect. _/-\o_

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:33

Ja, leuk: ook hier ben ik er weer bij! *\o/*

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:03

Oh wat leuk Isabel! Ik heb altijd zo genoten van jullie verhalen in het vorige topic, dus hier volg ik ook zeker weer mee :o

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:24

Als stille meelezer uit je vorige topic kruip ik hier weer onder een meeleessteen.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 13:49

Wat ontzettend leuk allemaal! <3

Ik hoop dat ik jullie van allerlei toffe avonturen op de hoogte kan gaan houden. :D

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:53

Ik volg hier ook weer mee!
Was al even bang dat je zou stoppen met alle leuke verhalen, blij dat je door gaat *\%/*

Hanneke81

Berichten: 136
Geregistreerd: 25-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:54

Stille meelezer meld zich ook hier weer. Ben benieuwd naar je updates :) (en weer onder m'n steen)

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:41

Jaah ik volg ook weer. :))

Meneer Pastoor is de naam van de zwarte shet van Rien Poortvliet, dus ik denk daar naar vernoemd. :j

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:05

Ook ik volg weer (stilletjes) mee! *\o/*

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:08

Grappig, zo'n beetje bij mij op de hoek ( maar staan toch best veel paardjes daar?)

Als ik tijd heb tussen werken en studeren door lees ik mee :D

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 11:18

MirandaFuego schreef:
Jaah ik volg ook weer. :))

Meneer Pastoor is de naam van de zwarte shet van Rien Poortvliet, dus ik denk daar naar vernoemd. :j


Ha! Grappig. Dat zou zo maar kunnen. :j


Pepperrr schreef:
Ook ik volg weer (stilletjes) mee! *\o/*

Leuk allemaal! *\o/*


ravellie schreef:
Grappig, zo'n beetje bij mij op de hoek ( maar staan toch best veel paardjes daar?)

Als ik tijd heb tussen werken en studeren door lees ik mee :D


Montana is aan de overkant van de weg. Daar staan inderdaad een hoop paarden, maar wij staan op een eigen stukje met 5 paarden.

https://www.facebook.com/ecostalblauwgras/ - dit is de Facebook-pagina die mijn moeder bijhoud. Zij lijkt wat dat betreft wel op mij, alleen schrijft zij meer over het aanleggen van een Paddockparadise en het starten van een pensionstal. :j

Afbeelding
vlnr: Joep, Storm, Goa


Afbeelding
MP

Afbeelding
Mijn knappe vriendin, Rimska

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:35

Ah leuk zeg, dan hebben we het niet meer over dezelfde plek, jullie hebben een nieuwe stek

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:17

Ik ben er ook weer bij! Joep heeft een geweldige uitdrukking!

Reggledoos
Berichten: 217
Geregistreerd: 19-05-07

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:25

Mag ik vragen naar Joep zijn afstamming? Puur nieuwsgierigheid

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:28

Joepie! Gaat hier verder. Ik ben meeverhuisd.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 19:29


Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 23:22

Hieperdepiep hoera! Joepie 2 jaar. Nou ja nee, bijna 11, maar wel 2 jaar bij mij <3


Afbeelding
Dat hebben we gevierd met een flinke borstelbeurt en een wandeling over de track.

MP voelde zich achtergesteld en ging er gezellig naast staan _/-\o_

Afbeelding

Wat een verschil met twee jaar geleden, maar vooral fijn dat hij er nog is. <3

Afbeelding
zo komt hij altijd naar mij toe gewandeld

Op naar nog 365 dagen!

Afbeelding

En en en - nu vergeet ik nog de allereerste foto van ons samen. Wat een gup is hij daar nog (en ik ook wel een beetje _O- )

Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 20:21

Op mijn knieen in de modder

Al een paar dagen ben ik druk met de camera in de weer op zoek naar de juiste hoeken, het juiste lichtinval en natuurlijk een dier dat een beetje leuk wil kijken. Je zou denken dat je met een kip, vijf paarden en een kat een hoop te schieten hebt, maar dat valt best tegen.

De kat draaide haar kont naar mij toe, de kip wilde sowieso al niets van mij hebben en als je wel eens in je eentje foto's hebt gemaakt van een paard, weet je hoe lastig dat is. Zeker met een Joep wiens volledige taak het is om achter mij aanhobbelen in verschillende gangen. :') Vandaag was mijn zusje ook op stal, dus ik strikte haar om alle paarden in de goede positie te houden. Ik zat met mijn knieën op in de modder/mest-mix en riep af en toe iets over 'meer naar links of naar rechts'.

Er zijn paarden bij wie het gewoon in één keer lukt. Drie foto's en je bent alweer klaar. Vooral omdat ze zo leuk 'schrikken' van mijn plastic zakje op een stokje. Het ging allemaal erg voorspoedig tot Joepie aan de beurt was. Ik zat nog steeds op de grond en dat had hij snel door. Als een soort stoomtrein beukte hij door mijn zusje heen om bij mij te komen. Nadat ik hem (inmiddels voor de vijfde keer die dag) begroette, moest mijn zusje hem van mij weer op de goede plek zetten. 1, 2 - nou nee. Hij ging wel achteruit, maar net zo hard weer vooruit.

We waren hem al heel snel zat, dus ik duwde de camera in haar hand en sommeerde dat 'zij dan maar foto's kon nemen'. Zonder enkel probleem ging Joep op de vooraf bedachte plek staan en bleef ook staan. Zelfs toen ik helemaal aan de andere kant van de leadrope ging staan, zwiepte met een plastic zakje op een stok en zelfs toen ik hem uiteindelijk helemaal los zette. Ik moest wel af en toe zeggen dat hij 'heel knap' en 'heel braaf' was. :j Het is soms wel ontzettend vervelend dat hij het vertikt om naar anderen te luisteren, maar ik moet ook wel toegeven dat ik het echt briljant vind. _O- Het is wel heerlijk Penny. 'Ik heb een Arabische hengst (zonder ballen dan wel }> ) getemd en hij luistert alleen naar mij'. _O-

Afbeelding

---

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op de laatste foto wist hij niet zo goed of hij nou naar mij (het linkeroor) of naar het vlaggetje (het rechteroor) moest kijken :')

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:38

Als je niet beter wist zou je denken dat Joep altijd fotogeniek is.

Die foto van jullie 2 is echt zo leuk. Heerlijke sfeer.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:24

Ik kreeg zelfs mijn 'niet paarden vriend' aan het lachen toen ik jouw verhaal voorlas :D :D
Ik blijf het echt zo leuk vinden om jullie avonturen te lezen, en die fotos maken het natuurlijk helemaal af :o

FloemiiJarig
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-08-09

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:51

Ik volg weer!
Heerlijke schrijfstijl!