[VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-20 10:49

Haha nee, nog niet gedaan, deze kwam uit de winkel. Het was hier zooo koud in de winter!
We hadden vorige week nog -4 's nachts!

Marije112

Berichten: 3393
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:01

Wat hebben jullie een mooie stek Iris! Ziet er heerlijk uit!

Whizz
Berichten: 1043
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:30

Wat een leuke hond! Gezellig blij ei erbij, veel plezier met hem!

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:08

Wauw!! nog een puppy! Word tijd dat we weer eens bellen!!

Sydney_Zorro

Berichten: 185
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:20

Ik ga dit ook maar eens volgen, wat wonen jullie op een prachtige plek! Enorm jaloers zeg <3 Wonen jullie eigenlijk heel afgelegen? Met dat je echt ver naar bijvoorbeeld een winkel moet rijden?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 20:41

Drie dagen later, en puppy is helemaal geintegreerd;

Afbeelding

We wonen maar 25 km van de stad, dus het valt mee, zover is het niet voor boodschappen :) Er is sinds kort ook een winkel geopend hier in de buurt, 12 km ofzo hier vandaan. Maar die hebben nog niet erg veel op voorraad dus gaan we niet vaak heen.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:29

Ik denk ook dat je relatie met afstand veranderd als je daar woont :D voor de meeste van ons is 25km voor boodschappen natuurlijk wel enigzins ver. Maar in zo'n groot land absoluut niet.

Toen wij door Amerika reisde vonden we het heerlijk als iets 'maar' 2 uur rijden was. In Nederland vind je dat weer gigantisch ver weg :')

Puppy <3 wat heerlijk dat hij al zo op z'n plek is.

Marije112

Berichten: 3393
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 06:19

Hahah dat herken ik! Ik sprak laatst iemand die naar een 'klein dorpje vlak bij Amsterdam' gaat emigreren. Ik natuurlijk enthousiast vragen waar precies, want ik ben geboren en getogen in een klein dorpje vlak bij Amsterdam (letterlijk 20 minuten rijden). Noemde ze een naam die ik niet ken, googlen, was het in Gelderland ofzo hahahahaha! Ik heb voorzichtig proberen uit te leggen dat dat ongeveer de andere kant van het land is, maar gewoon de poot stijf houden: "Ik moet anderhalf uur rijden voor werk, dat moet ik nu in ZA ook dus ik vind het vlak bij Amsterdam." Uhhh, ja... Maar 1,5 uur hier rijden is wel eventjes wat anders dan 1,5 uur rijden in Nederland 't Groene Hart in :')

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 05:16

Die appaloosa is echt leuk! Ik zie wel eens berichten op Instagram voorbij komen van appaloosa fokkers in Afrika (om maar even het hele continent te generalizeren, ik weet niet uit welk specifiek land ze komen). Zijn die daar zo populair? Hoe denk je dat ze daar terecht gekomen zijn?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 19:48

Na het lange wachten en eeuwige plannen en pech hebben door Corona, is Love of Life, aka Leia, nu dan eindelijk echt thuis.

Ik ben zo happy! Ze heeft bijna 1800 km afgelegd in een week tijd, de helft vorige week dinsdag, de andere helft gisteren. Tussendoor kon ze gelukkig 5 dagen bijkomen en ontspannen.

Het tweede deel van de reis ging de grens over en dat was onwijs spannend. Arme paarden hebben 8 uur in de vrachtwagen moeten wachten, tot alles met de douane geregeld was.
In totaal heeft ze meer dan 20 uur in de vrachtwagen gestaan gisteren en dat kost natuurlijk veel energie. Ze is dan ook een scharminkel nu met ook nog eens een halve wintervacht die er niet uit ziet.

Morgen krijgt ze een lekkere borstel sessie, maar nu staat ze in de paddock met Sunny hooi te eten en zich waarschijnlijk af te vragen waarom alles hier stenen is en er geen gras groeit :Y)


Afbeelding

@ Juniper, de Appaloosa's hier zijn wel populair ja, maar ze zijn voornamelijk western gefokt. Geen idee hoe ze hier zijn gekomen, gok dat ze mee zijn gekomen met de Europeanen? Maar kan ook later zijn. Friesen zijn hier en vooral in ZA ook onwijs populair. Wel grappig, meeste mensen hebben geen idee dat het een Nederlands ras is.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 00:25

Iriscope schreef:
@ Juniper, de Appaloosa's hier zijn wel populair ja, maar ze zijn voornamelijk western gefokt. Geen idee hoe ze hier zijn gekomen, gok dat ze mee zijn gekomen met de Europeanen? Maar kan ook later zijn. Friesen zijn hier en vooral in ZA ook onwijs populair. Wel grappig, meeste mensen hebben geen idee dat het een Nederlands ras is.


Niet om nou zo elitair te klinken, maar ik ben ook friezen tegen gekomen in de middle of nowhere in Mexico! Ook daar hadden ze geen idee! (Dat waren paarden die rijke narcos mensen hadden gekocht of geimporteerd.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 07:55

_O- Hahahahaha Juniper, love it! Ik denk dat Friezen in SA waarschijnlijk door NL geimporteerd zijn om te beginnen en daarna is het echt groot geworden. Ook hier vind je ze trouwens. Terwijl ze van Haflingers of Fjorden echt nog nooit hebben gehoord. Laat staan Tinkers :')

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:59

Fijn dat ze thuis is! Van harte, lange wachten eindelijk beloond!

Friezen kun je echt overal vinden. Dat is onvoorstelbaar.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:10

Friezen spreken nu eenmaal tot de verbeelding, dat is voor veel mensen toch een beetje het beeld van een droompaard.
Heel anders dan een tinker :')

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 08:15

Vanmorgen heb ik even een filmpje gemaakt van ons stel bij elkaar en het nieuwe ochtend ritueel;


wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:56

Wat super leuk dat ze er is en het goed gaat. Leuk filmpje!

Hier in Australie zijn Friezen ook populair en duur net als warmbloeden. Haflingers zie je hier weinig en Fjorden heb ik nog helemaal niet gezien.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:20

leuk filmpje hoor leuk om zo even te zien en wat fijn dat ze er eindelijk is <3

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 15:16

Afbeelding

Oeps, ik zei van de week tegen hem dat dit zn toekomstige vrouw was, arranged marriage and all.
Hij nam het erg serieus.

Ze is hengstig, en hij heeft er 4x op gezeten, maar heb ze nu uit elkaar gehaald. Arme merrie heeft al genoeg te verduren gehad de laatste dagen.

Helaas, hij is ruin, overigens.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:37

oeps zo eentje hadden wij er ook. maar die deed t maar bij 1 merrie..

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 16:43

Ik heb het hem bij onze andere merrie ook nog niet zien doen, maar heb geen idee of die al hengstig is geweest sinds hij aan is gekomen.

Nyaleti

Berichten: 6136
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:00

Ah zo lief dat ze meteen komt kijken bij je en wilt kroelen <3 vind haar er echt niet slecht uit zien hoor, zeker als je bedenkt hoelang ze onderweg is geweest.

Ipv een voerzak kun je ook een emmer pakken en daar een (halster) touw doorheen halen.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:17

Wat een afstanden zijn dat ook, hè?
Meestal kunnen paarden dat wel goed hebben. De mijne is nadat ik haar had gekocht bijna 5.000 km per vrachtwagen vervoerd, waarvan een deel ook nog eens per boot. Viel ook wat in van de reis en was ook moe, maar verder alert genoeg en zomaar weer bijgekomen. En die was toen een jaarling dus ze kunnen echt heel wat hebben. Wat een wereldreis is dat dan toch. En net kerstochtend met cadeautjes uitpakken als ze er dan eindelijk is. <3

Kan ook zijn dat je ruin dit gedrag vertoont juist omdat ze nieuw is.
Verder fijn dat ze het goed doet. Hopelijk zet het zo door en voelt ze zich snel helemaal in haar element. Ze is in elk geval idd erg gezellig. :D

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 14:40

Ik heb ook nog een update over Tobi. Hij was zo wantrouwend, sensibel, mn man kon er weinig mee, maar nu werkt mn instructrice met hem en hij gaat ZO goed.
Vandaag heeft ie voor t eerst een paar keer, een paar secondes, een zadeltje op zn rug gehad. En dat is echt huge, als je je bedenkt dat ze 6 sessies geleden zn billen nog niet aan mocht raken van hem.

Aan het einde had ie zelfs haar cowboyhoed op zn hoofd, vond ie geen probleem :+

Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:32

Wat een gaaf topic. Ik ga jou en je paarden even mee volgen. Wat een mooi stel heb je bij elkaar.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 16:48

Ik heb vanmorgen een heerlijke buitenrit gemaakt en gefilmd voor degene die het leuk vinden om te zien
:)