Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:16

_Tarzan schreef:
Ik heb toentertijd de eerste eigenaar van mijn paard zelf een bericht gestuurd dat ik hem gekocht had.
Hij is eens komen kijken en zijn inmiddels bijna 10 jaar samen en hebben een zoontje O:)
Paardlief zal dan ook zeker nooit weggaan :D


Mijn god dat meen je niet :wow: _O- Tja kijk, wij singles moeten er precies werk van gaan maken...
Laatst bijgewerkt door Kirania op 24-02-20 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt


anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:24

_Tarzan schreef:
Ik heb toentertijd de eerste eigenaar van mijn paard zelf een bericht gestuurd dat ik hem gekocht had.
Hij is eens komen kijken en zijn inmiddels bijna 10 jaar samen en hebben een zoontje O:)
Paardlief zal dan ook zeker nooit weggaan :D

Jij bent de winnares van dit topic!!

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:48

_Tarzan schreef:
Ik heb toentertijd de eerste eigenaar van mijn paard zelf een bericht gestuurd dat ik hem gekocht had.
Hij is eens komen kijken en zijn inmiddels bijna 10 jaar samen en hebben een zoontje O:)
Paardlief zal dan ook zeker nooit weggaan :D

+:)+


Je kunt je oude paard opzoeken, maar je kunt ook doelbewust zoeken naar een bijrijder met als opzet dat die het paard koopt }:) Mission accomplished :D Dat beest wond iedereen om z'n hoef. Hij bleef wel op stal dus ik zie 'm bijna dagelijks.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

pien_2010
Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:54

Leuk om al jullie verhalen te lezen. Ik vind het hier ook OK. Ik hebnog steeds contact met de fokker van HErcule, we zijn vrienden geworden en zullen dit ook blijven ook al is Hercule overleden. Ik heb van haar begeleiding gehad toen ik hem kocht want had ik nodig en was mijn 1ste paard. Heel erg fijn.

Polie ben ik zelf op zoek gegaan want dacht dat paardje ooit mishandeld was. Niet dus, want toen ik bij de oude eigenaren in regio Pau Frankrijk aan de keuken tafel zat en de veulen foto's zag, haalde ik haar er zo uit. Het paardje dat schuw achteraan stond en tussen haar voor pluk angstig gluurde wat er voor haar gebeurde. Ik herkende haar gelijk en opmerkelijk was dat de fokkers haar amper of niet konden herinneren, zo onzichtbaar had zij zich al die jaren bij hen gemaakt.
Dus paardje had rugzakje vanaf geboorte en was niet mishandeld.

Chic mijn derde paard, daarvan weet ik dat ik de eigenares nooit zal zien. VOlgens de mensen die hem verkocht hebben, is zij niet zo'n fijne vrouw. Ik heb haar ook geen een keer gezien, ze was totaal niet geïnteresseerd naar wie hij verkocht werd (ze woonde vlak bij dus was geen moeite om mij even te ontmoeten)en Chic zo hoorde ik is ook totaal niet aan haar gehecht en ik ben dus voor hem zijn 1ste echte mens <3 .
Mocht ze willen komen dan is ze welkom .

Ooit met een paard bij ons op stal het volgende mee gemaakt. HEt paard vond ik niet tof. Je moest met haar uitkijken, een merrie die kon uithalen. De eigenares kon er mee lezen en schrijven. Op een dag kwam er iemand het erf op voor Eefje. Ze vertelde dat ze de oude verzorgster was en dat ze een keer per jaar paardje ging bezoeken en dat dit ok was voor de eigenares. Uit mijn ooghoeken volgde ik haar want Eefje, moest je toch wel mee oppassen zo wist ik.
Wat schetst mijn verbazing. Eefje danste dolgelukkig haar stalletje uit aan de hand van de ex verzorgster→ ongezien ever bij dit paardje. Ze ging er vrijheidsdressuur mee doen en het was een groot genot om te zien. Wat een harmonie tussen mens en dier. <3 <3

Later vertelde ik dit tegen het baasje die aangaf dat Eefje haar hart had geschonken aan deze vrouw en dat ze het Eefje gunde om zo gelukkig te zijn bij haar. Dat het altijd een genot was om te zien. Dan heb je als eigenares een heel groot hart en hou je echt van je paard, als je geniet van iemand anders die jouw paard iets geeft dat je zelf niet kan geven <3

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:21

@Pien: Een heel mooi verhaal over die merrie en verzorgster.Maar ik wil zoiets niet. Dan had verzorgster hem zelf maar moeten kopen vind ik.Het ligt er natuurlijk wel aan, als je meerdere paarden hebt en er zelf niet zo'n persoonlijke band mee hebt zal het anders zijn.

pien_2010
Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:23

Nee hoor de eigenares had super goede band met de merrie en echt niet veel paarden. Het was gewoon onbaatzuchtige liefde, het Eefje gunnen. Heel mooi. En Eefje was niet overstuur naderhand. Integendeel.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:39

@Pien: Iedereen is anders. Maar als ik een paard koop dan wil ik er beslist geen exen bijkopen.Ik heb daar hele slechte ervaringen mee gehad.

Peetstap
Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:40

anjali schreef:
@Pien: Een heel mooi verhaal over die merrie en verzorgster.Maar ik wil zoiets niet. Dan had verzorgster hem zelf maar moeten kopen vind ik.Het ligt er natuurlijk wel aan, als je meerdere paarden hebt en er zelf niet zo'n persoonlijke band mee hebt zal het anders zijn.


Kan je niet helemaal volgen; als je verzorger / bijrijder leuke en fijne dingen doet met je paard kun je daar zelf toch alleen maar van genieten ?
Heb altijd goede band met de paarden, maar ik en paard worden blij als mijn verzorger b.v. met ze rondje gaat springen wat ie onwijs graag doet , maar wat ikzelf niet meer durf.
En als ze dan ook nog es fijn stukkie rijden, beter als ikzelf kan :P :D

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Anoniem

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:48

Mijn eerste paard was fantastisch, aan alles merkte je dat hij een geweldige eigenaresse heeft gehad en zij moest hem ook tot haar grote spijt verkopen (3 jonge kids, verhuizing enzovoorts).
Zij heeft hem 9 jaar gehad, vanaf 3 tot 12 jaar en zelf alles geleerd. Het was ons eerste paard en hadden nog een hoop te leren. Zij is 2 keer bij ons geweest, haar kinderen hebben toen nog op hem gereden en ik vond het heel mooi om te zien hoe veel zij van Larm hield toen nog na al die jaren. We stuurden haar regelmatig brieven en foto's van ons. <3

Het paard wat ik nu heb, heb ik van een 'commercieel' iemand gekocht; zij hebben haar gefokt met het idee om haar weer te verkopen. Ik heb haar met 6 maanden gekocht en met 8 maanden stond ze in de opfok. Ik heb regelmatig naar hun geschreven via facebook maar ze zijn niet zo met techniek. :')

Toen [***] naar de keuring ging, kwamen ze vanuit deep down zeeland naar de Middenbeemster om haar te bekijken. Dit vond ik ontzettend leuk! En zij zelf ook volgens mij. Ik heb denk ik 1 keer per jaar contact en ik vind het wel best zo. Maar ik vind het juist heel leuk om af en toe wat van de vorige eigenaar te horen, of als ik bepaalde karakter trekjes herken vind ik het leuk om te weten of de moeder dat ook heeft. :) Iedereen is altijd welkom om zijn/haar maatje te komen bekijken, knuffelen.

Peetstap
Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:49

Het kan trouwens ook anders lopen:

Mee gemaakt dat oude eigenaar graag op bezoek wou komen bij haar jaren terug verkochte paardje.
Een schat van een dier, zeer sociaal en mens gericht in een 24/7 kudde opgenomen, heerlijke kroelkip.

Ik wist daar op bezoek dus van niks, zocht contact met haar dat meteen fijn werd beantwoord, had haar zo wel mee willen nemen met strikje erom.
Maar kwam voor een andere merrie in deze groep.

Toen vertelde de huidige eigenaar dat kort ervoor de vorige eigenaar was geweest.
Paard had constant elke contact gemeden, en hele weiland door gelopen , steeds afwijzend en in stress vluchtend voor haar.
Uur verder is ze zelf maar weggegaan, nooit een aanraking of contact gehad....

Paarden zelf maken soms ook duidelijke keuzes :j

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 00:05

Peetstap schreef:
Het kan trouwens ook anders lopen:

Mee gemaakt dat oude eigenaar graag op bezoek wou komen bij haar jaren terug verkochte paardje.
Een schat van een dier, zeer sociaal en mens gericht in een 24/7 kudde opgenomen, heerlijke kroelkip.

Ik wist daar op bezoek dus van niks, zocht contact met haar dat meteen fijn werd beantwoord, had haar zo wel mee willen nemen met strikje erom.
Maar kwam voor een andere merrie in deze groep.

Toen vertelde de huidige eigenaar dat kort ervoor de vorige eigenaar was geweest.
Paard had constant elke contact gemeden, en hele weiland door gelopen , steeds afwijzend en in stress vluchtend voor haar.
Uur verder is ze zelf maar weggegaan, nooit een aanraking of contact gehad....

Paarden zelf maken soms ook duidelijke keuzes :j


Fascinerend hoe anders paarden naar mensen kijken, eigenlijk zijn het net katten :D Zij kiezen jou, niet omgekeerd... Het is net nog dat paarden in West Europa nu niet zomaar komen aanlopen natuurlijk :')

Het paard van een vriendin had de vorige eigenaar over de vloer (puur toeval, ze waren beiden op hetzelfde evenement en vorige eigenaar herkende paard) en de ruin was zo happy en best luid (hoeveel brommetjes kan een paard zelfs niet maken...) Naar zijn huidige eigenaar, oortjes in beweging, maar bij de aaitjes van de vorige eigenaar reageerde hij eigenlijk niet. Was ook geen 'mishandelende slechte eigenaar', ze deed gewoon sport met hem tot ze zelf te groot werd en verkocht hem dan. Maar ze zei zelf ook dat ze ondanks de dressuursport nooit met hem echt grondig klikte. Grappig hoe anders ze zich kunnen tonen!

Kmbrly
Berichten: 1839
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 01:19

Oude eigenares zou zelfs langs kunnen gaan zonder dat ik het weet.
Maar daar heb ik geen problemen mee. Ik was ooit haar verzorgster , dus ben maar al te dankbaar dat ik de kans heb gehad om hem te kopen. :D
Zij kent de stalbaas ook heel goed dus als ze ooit daar op bezoek gaat. Loopt ze zeker de stallen in :')

I know you'll be a sun in somebody else's sky

CastaMickey
Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 01:32

In principe zou ik er niet zo'n probleem mee hebben. Mocht het andersom zijn dan zou ik dat ook extreem waarderen. Maar de grenzen moeten wel duidelijk zijn. Het is mijn paard en ik bepaal de frequentie van het contact etc. Iemand die elke week om foto's vraagt en maandelijks wil afspreken zit ik niet op te wachten.

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

GerdaDG
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-02-17
Woonplaats: Wezep

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:47

Toen ik mijn paard kocht zei ik tegen de eigenaar je mag altijd berichtje sturen en langs komen dit heb ik nooit gehad. Nu ik haar langere tijd heb merk ik ook wel dat ze geen of noulijks band had met eigenaar omdat er gewoon niks met haar gedaan werd. Ze heeft op dit moment ook alleen goede band met mij <3 en vind ze andere mensen nog niet fijn. :oo

Brechtsje 11 jaartjes jong

Anoniem

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:55

Als een oude eigenaar graag een keer wil langskomen mag dat, maar ik ga het niet aanmoedigen. Geen zin in mensen die (bij wijze van spreken) elke maand op de stoep staan. Dus als de oude eigenaar appt of mailt antwoord ik altijd vriendelijk, als ze wil afspreken is ze welkom maar ik ga er zelf niet actief achteraan met verhalen of foto's doorsturen als ik van hen niks hoor.

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:48

Met de vorige eigenaresse van layka hebben we nog altijd contact. Layka is nu al 16 jaar bij ons.
Af en toe meer contact af en toe minder.toen we nog op ameland woonden zijn de ouders van de vorige eigenaresse spontaan langs gekomen toen ze daar op vakantie waren.
Die hebben we getrakteerd op een rondje met layka en het karretje.
Af en toe via facebook contact. En nu layka een blessure heeft die eventueel niet goed gaat komen heb ik dit haar ook verteld.

Met de vorige eigenaresse van mijn tinker hebben we ook nog contact.

De haflinger die ik had gekocht en inmiddels ook weer verkocht, met beide heb ik nog af en toe contact.zie vooral veel fotos voorbij komen en af en toe stuur ik 1 naar de vorige eigenaresse.

We hebben contact met mensen die onze gefokte veulens hebben gekocht.
Heel af en toe zie je een foto voorbij komen en nouja dat is meer dan voldoende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, dierenfan, Googlebot, tienus63, vilheide en 37 bezoekers