Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:40

Hier nog altijd weleens contact met de oude verzorgsters en eigenaren. Stuur ze heel soms een berichtje en ze lezen mee op facebook, waar ik ook heel soms updates post.
Degene die onze katten had opgevangen van het asiel vond het ook erg leuk toen we een keer foto's op hebben gestuurd.

Er is nooit iemand op bezoek geweest, maar dat komt ook omdat ik mijn pony van behoorlijk ver weg heb gehaald en geen van de mensen die iets met hem hadden ooit in Nederland zijn geweest :D. Mochten ze willen komen dan zijn ze altijd welkom, wel op afspraak.
Heb weleens verhalen gehoord van mensen die zonder afspraak langsgingen bij hun oude paard, dat werd niet gewaardeerd (terecht imo).

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:04

Ja hoor, hier zijn de vorige eigenaren welkom..ik zou niet weten waarom niet?

Andersom bij alle verkochte paarden zijn wij ook welkom, maar we weten dat ze allemaal goed staan en terecht gekomen zijn. Dan is het ook makkelijker om "los" te laten.

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:11

Ik verkoop wel eens paardjes en nee, heb niet de behoefte om ze op te zoeken eigenlijk maar vind het wel leuk om te zien als ze het goed doen in de showpen met hun nieuwe eigenaar.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:21

Ja hoor, geen problemen mee.

Heb zelf juist bewust een zoektocht gehouden naar eerste eigenaar die paardje van veulen af heeft opgevoed.
En via bokt ook nog es gevonden ;) ook in buitenland (emigratie)

Vondt het geweldig fijn om haar paard weer te ontmoeten, en ze heeft me veel dingen laten zien die ze allemaal had geleerd bij haar.
Ze wist alles na c.a. 6-7 jaar nog precies _/-\o_
Heb nu een heel archief met foto's en video's van ons paardje.

En heb ook regelmatig contact met verkochte paarden, maar alleen als ze dat willen natuurlijk.

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:09

Het zal liggen aan het type persoon waarvan ik het paard heb gekocht. Als alles is afgehandeld en gelopen zonder enige vraagtekens zou ik het prima vinden. Bijvoorbeeld de vorige eigenaresse zou van mij best regelmatig langs mogen komen.
Al ligt er wel een grens of zij zich er mee gaat bemoeien of iets, maar dan zal ik dat duidelijk maken. Als dat bij de 2e keer aanhoud is het einde verhaal, het is tenslotte niet zijn/haar paard meer.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:13

Als de vorige eigenaren van onze paarden langs willen komen zijn ze meer dan welkom hoor :)
Ik vind het juist "fijn" als een vorige eigenaar nog belangstelling toont... geeft toch een gevoel van dat ze van het paard hebben gehouden... en misschien nog steeds van houden... :)

Het zou een ander verhaal zijn als ze zomaar op het erf zouden staan, of als ze dagelijks/wekelijks/maandelijks ofzo langs willen komen... Het zijn nu onze paarden. Wel zou ik met alle liefde foto's en filmpjes willen sturen, als ze vaker op de hoogte gehouden willen worden over het wel en wee van hun ex paardje :)

Anoniem

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:24

Ik ben destijds mijn pony uit het oog verloren en had hiervoor ooit een oproepje op Bokt gezet. Jaren later kreeg ik daarop een berichtje van iemand dat zij dacht deze pony te hebben. Ik kon het me niet voorstellen, want inmiddels moest ze 30+ zijn. Via de mail een foto gekregen en ja hoor ze was het. Vorig jaar ben ik er geweest en ik vond het geweldig om haar nog een eens te zien, de verhalen te horen hoe ze nu is en hoe het gaat. Ik ben blij dat ze het nog zo goed heeft op dr oude dag en voor mij is het dan ook goed. :D

De nieuwe eigenaresse van mijn paard heb ik nog op Instagram, eens in de zoveel jaar stuur ik een berichtje hoe het met hem gaat. Hoef er niet heen ivm de afstand, hij is ook van zijn oude dag aan het genieten.

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:36

Ik heb met beide oud eigenaren nog wel "contact"

Bij mijn merrie die we helaas vorig jaar mei hebben laten inslapen heb ik de oude eigenaar nog gebeld dat het erg slecht met haar ging plotseling. Ze is meteen onze kant op gekomen en is ook bij het inslapen geweest. Ik had veel steun aan haar en zij ook aan mij. Ik heb nog nooit iemand zo dankbaar gezien op een rot moment. Ze heeft haar helaas wegens rot omstandigheden in 2007 moeten verkopen en sindsdien nog regelmatig contact. Haar vader waar mijn paard stond is wel een paar keer komen kijken maar zijzelf is pas in 2018 voor het eerst komen kijken. Ze had er nog altijd moeite mee dat ze haar heeft moeten verkopen.

Met de oud eigenaar van mijn ruin heb ik af en toe contact via facebook en toen ik nog op mijn oude plek stond is ze een paar keer komen kijken en ze hebben mij met het paard eens opgehaald om een gezellige buitenrit samen te maken met het volle zusje van mijn ruin.

Met de oud eigenaar van de merrie heb ik na het inslapen van haar nogsteeds wat contact en we zien elkaar zo nu en dan nog wel eens

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:37

Ja hoor geen probleem. Van mijn vorige paard kwam de oude eigenaar 2 weken later kijken hoe het ging. Ik heb nog wel contact gehad met die man. Hij vond het wel leuk om te horen hoe het met haar ging. Later is hij ook nog eens komen kijken. Via bokt was er iemand die wilde weten hoe het met mijn paard ging. Het paard was van haar opa geweest en opa was pas overleden. Ik heb haar gezegd dat ze met alle plezier langs mocht komen. Uiteindelijk heeft ze dat nooit gedaan. Oma leefde nog wel en zij liet regelmatig aan oma weten hoe het met het paard ging.

Van mijn nieuwe paard mogen de vorige eigenaren ook rustig langs komen. Het meisje die haar te koop had, heb ik op fb en whats app. Zo nu en dan stuur ik haar een foto of berichtje op whats app. En ze ziet de berichtjes ook op fb en daar reageert ze ook op.

Oja , er is ooit ook nog iemand even komen kijken naar mijn paard, die haar gereden heeft. Ze was 1 van de bijrijders. Dat vond ik ook leuk. Geen probleem mee.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:41

Ik lees straks het topic even door (interessante vraag!) Want mijn gsm is bijna dood, maar ik vind dat je het ook best vanaf de andere kant kan bekijken :j

Ik ken heel erg weinig geschiedenis van mijn merrie, en ik wil zó graag de vorige en vooral de eerste eigenaar ontmoeten. Wat ze van haar vonden, wat ze nu van haar zouden vinden, wat zij deden en waarom ze uiteindelijk verkocht hebben. Maar dat terug traceren bij een paard zonder stamboom is zo goed als onmogelijk. Ik heb één nummer dat tussen haar papieren zat, maar die nemen niet op. Wat wil je dat, zomaar een vreemd nummer dat je belt :') Maar oh, wat vind ik het jammer. Ik snap dat sommige vroegere eigenaars er ook niet op staan te wachten, maar toch.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:49

Ik heb een van mijn paarden overgenomen van iemand die haar paarden moest verkopen vanwege een scheiding, ze is een keer komen kijken of hij het goed heeft. Daarna niet meer, omdat ze het toch wel moeilijk vond. Wel hou ik haar paar keer per jaar op de hoogte van zijn wel en wee, dat waardeert ze enorm.

Zelf heb ik ook een paard verkocht vanwege scheiding, de nieuwe eigenaren sturen mij ook geregeld filmpjes en laten weten hoe het gaat en als ik daar in de buurt ben ga ik nog eens op bezoek, maar is voor mij geen noodzaak omdat ik weet hoe goed ze het heeft.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:52

Kirania schreef:
Ik lees straks het topic even door (interessante vraag!) Want mijn gsm is bijna dood, maar ik vind dat je het ook best vanaf de andere kant kan bekijken :j

Ik ken heel erg weinig geschiedenis van mijn merrie, en ik wil zó graag de vorige en vooral de eerste eigenaar ontmoeten. Wat ze van haar vonden, wat ze nu van haar zouden vinden, wat zij deden en waarom ze uiteindelijk verkocht hebben. Maar dat terug traceren bij een paard zonder stamboom is zo goed als onmogelijk. Ik heb één nummer dat tussen haar papieren zat, maar die nemen niet op. Wat wil je dat, zomaar een vreemd nummer dat je belt :') Maar oh, wat vind ik het jammer. Ik snap dat sommige vroegere eigenaars er ook niet op staan te wachten, maar toch.

Ja, dat heb ik ook! Ik weet het totdat hij een jaarling was, maar helaas niet verder terug. Ik heb alleen de hoop inmiddels opgegeven, traceren waar hij vandaan komt (en hoe hij dus gefokt is) gaat gewoon niet meer gebeuren...

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:53

Als de paarden aan huis staan mag komen kijken wie dat wil, maar ik weet het natuurlijk wel graag op voorhand. Niet eens zozeer dat ze ze niet mogen zien, maar ik wil niemand IN de wei hebben, iedereen die het fietspad gebruikt kan mijn paarden zien dus geen geheimen daar.

Wat betreft vorige eigenaren daar zit ik op zich niet zo mee, mijn paarden komen uit Engeland en ik probeer hun fokker al 4 jaar te overtuigen eens langs te komen maar het komt er nooit van haha. Ik stuur nog heel regelmatig updates van beide en ze volgen ons op Facebook en Instagram en ik zie de vorige eigenaar van Duke heel regelmatig nog foto's van mij delen op haar tijdlijn, ik vind dat net een compliment :)

toevoeging: als de paarden op 'pension' staan dan staan ze bij schoonfamilie en daar ga ik geen vreemden uitnodigen want dat vind ik onbeleefd

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:55

Ik heb de vorige eigenaresse van mijn paard op Facebook. Zij nam een half jaartje terug opeens contact op via FB (na 10 jaar alleen via wederzijdse kennissen op de hoogte te zijn gehouden) met de vraag hoe het ging en hoe het veulen dat ik eruit gefokt had het doet. Aangezien ik hen via via al wel een beetje ken en het bepaald geen Penny's zijn gewoon vriendschapsverzoek geaccepteerd en bericht gestuurd, als ze langs willen komen zijn ze welkom maar ik verwacht niet dat ze dat zullen willen doen.

Als ik zie hoe sommige advertenties opgezet zijn en wat voor joppies er in het algemeen rond lopen zou ik er met een echt 'vreemde' eerdere eigenaar wel wat huiverig voor zijn, dat zou ik niet zomaar doen. Maar mijn andere paard heb ik zelf gefokt en van de mini-Shet verwacht ik absoluut niet dat de fokker ooit ook maar enige interesse nog zal tonen dus daar is verder geen sprake van :)

Westerntrail

Berichten: 1742
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:20

Jaren terug mijn toenmalige fjord verkocht toen ik later opzoek ging naar hem snel gevonden dus toen geprobeerd contact te zoeken om te vragen hoe het met hem ging nu.

Daar kreeg ik toen geen antwoord op waarschijnlijk hadden ze geen zin in contact.

Wat ik achter af nu ook wel snap.

Autumnn

Berichten: 8038
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:25

Ik heb het ook wel eens gedaan. Was een meisje van een jaar of 11 helemaal gek van mijn paard toen ze nog manegepaard was. Is helemaal vanuit Drenthe naar Noord Holland gereden en heeft het goed af kunnen daardoor :) vond het alleen maar fijn dat ik daarbij kon helpen

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:38

Ik zou de vorige eigenaar van mijn paarden op geen enkele manier langs willen hebben.

Met de fokker van een van mijn paarden heb ik nog wel een soort van contact (als in volgen via social media). Maar dat vind ik meer dan voldoende.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:44

De vorige eigenaren van mijn paarden zijn hier welkom. 1 ervan is al op bezoek geweest, die woont nu in het buitenland en komt soms nog eens op bezoek in België bij familie en vrienden. De vorige eigenaar van mijn ander paard had er niet meer de tijd voor (kindje gekregen) om te combineren en mag ook op bezoek komen mocht ze het vragen. Ze volgen mij ook op facebook.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:01

Ik heb mijn paard rechtstreeks van de fokker. Op zich is zij altijd welkom om naar mijn paard te komen kijken, maar het moet voor mij niet per se. :D Ik ga ze dus ook niet zelf uitnodigen.

_Tarzan

Berichten: 11167
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:15

Ik heb toentertijd de eerste eigenaar van mijn paard zelf een bericht gestuurd dat ik hem gekocht had.
Hij is eens komen kijken en zijn inmiddels bijna 10 jaar samen en hebben een zoontje O:)
Paardlief zal dan ook zeker nooit weggaan :D

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:22

ik zou het niet weten.. Dit omdat beide paarden die ik heb van vriendin zijn geweest en ze beide om 2jarige leeftijd over genoemen heb.
dus deze zijn altijd welkom...

maar denk als het een normale communicatie en contact heb met de desbetreffende persoon heb ik mijn gevoel zal laten spreken en dat ze vaak wel welkom zijn

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:02

Verzorgsters mogen van mij altijd terug komen.
De vorige eigenaar (waar ze geboren is) niet. Hij heeft haar in het verleden al een keer proberen mee te nemen (ik zou haar niet goed verzorgen). Ik ben toen van stal verhuist en meneer kan doodvallen.

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:10

Ik heb de oude eigenaren/fokkers en verzorger op social media. Daarop kunnen ze dus al best veel volgen. Zelf zou ik het alleen maar leuk vinden als ze een keertje langs zouden willen komen :j

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:41

Persoonlijk zou ik het alleen maar leuk vinden, heb het ook aangeboden toen ik een van mijn ponies kocht destijds (de andere komt van de markt), dat ze altijd welkom zouden zijn als ze willen langskomen.
Andersom zou ik dat ook kunnen waarderen namelijk dus waarom niet!
Dit betreft mijn oude verzorgpony die ik dus heb gekocht waardoor wij elkaar al kenden.

Maar ik kan me wel voorstellen dat het lastig kan zijn voor beide partijen als je elkaar verder niet kent. Wat ik bij anderen heb gezien is dat er toch een bepaald soort ongemakkelijk gevoel kan zijn bij zo'n ontmoeting.
Vanuit onzekerheid of vanuit het onbekende, niet weten wat je kunt verwachten bijvoorbeeld.
Het valt of staat denk ik met je eigen houding en of je het over en weer goed kunt loslaten hoe de situatie ooit was, en wellicht speelt ook de reden van de verkoop een rol.
Ik kan me voorstellen dat als je uit nood een paard verkocht je er anders in gaat dan wanneer je het doet omdat er geen match was.
En ieder houdt een paard weer anders of gaat er anders mee om.
Paarden kunnen ook veranderen bij een nieuwe eigenaar wat best confronterend kan zijn zowel positief als negatief natuurlijk.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:43

_Tarzan schreef:
Ik heb toentertijd de eerste eigenaar van mijn paard zelf een bericht gestuurd dat ik hem gekocht had.
Hij is eens komen kijken en zijn inmiddels bijna 10 jaar samen en hebben een zoontje O:)
Paardlief zal dan ook zeker nooit weggaan :D

Dat gaat wel vrij ver hoor, dat ga ik niet nadoen :D :D :D