Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:18

Ik zou het ook geen probleem vinden als de oude eigenaren van mijn pony langs willen komen. Ik zou dolgraag zijn fokker willen vinden maar alles is onbekend in zijn paspoort.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:23

Ik heb zowel de vorige eigenaresse als degene bij wie mijn pony geboren is op Facebook. Volgens mij vinden zij t heel leuk om te zien hoe het met hem gaat en wat we allemaal doen :) ze wonen aan de andere kant van het land (ruime 2 uur rijden) maar als ze in de buurt zijn dan zijn ze allebei van harte welkom wat mij betreft. Ik heb altijd leuk contact met ze.

Ik heb géén behoefte aan stalkerige Penny meisjes die elke week berichten sturen en langs willen komen.

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:26

De oude eigenaar van onze oude ruin is vorig jaar geweest en heeft een buitenritje gemaakt. Super gezellig. Bij de fokker van onze forester hebben we jarenlang gereden en verzorgd. We hebben veel contact met hem en hij komt kijken bij wedstrijden, keuringen en als er veulens zijn.

De oude eigenaar van mijn shetlander is niet welkom. Dat dier is zo mishandeld en verwaarloosd dat ik haar er niet bij wil hebben. Ze zijn ook niet eerlijk geweest. De mensen die het goed met de dieren voor hadden zijn altijd welkom.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:27

Ik heb 2 paarden verkocht en krijg van beide nog wel eens een update en mag ook gerust langskomen.
1 staat er echter in Noorwegen dus dat is wel een eindje uit de richting. :))

Edit: ook nog contact met de fokker van mijn haflinger.
Die vind het ook altijd leuk om wat van haar te horen. :D

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:32

hmmm. goede vraag. Ik heb mijn paard van een handelaar gekocht. Dat wilde ik helemaal niet maar ik moest dit paard hebben. 11 maanden oud. Ouders onbekend.
Ik heb de fokker die in het paspoort stond een brief geschreven met een foto van mijn paard erbij met de vraag naar informatie over zijn ouders.
een paar weken later werd ik via facebook benaderd door een meisje, jonger dan ik, met allemaal foto's van mijn paard als veulen! ik was ZO blij.

Als die meiden (die mijn paard geboren hebben zien worden) op visite zouden willen komen zijn ze meer dan welkom.
Maar verder ben ik de enige echte eigenaar van mijn paard.
overigens heb ik wel zelf een grote liefde gehad, een jonge ruin die ik ook zelf heb ingereden. Het was mijn verzorgpaard maar ik had alle verantwoordelijkheid over hem.
Ik zou heel graag willen weten wat er van hem terecht is gekomen. zeker omdat ik hem de basis heb geleerd in het trainen en rijden.
maar of iemand daarop zit te wachten, geen idee!

Karlisa
Berichten: 46
Geregistreerd: 05-05-11

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:36

Ik zou er geen probleem me hebben.

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:37

De fokker van de grote ks van harte welkom :D
Stuur geregeld foto's naar iemand daar.
Vinden ze denk wel leuk om te zien hoe dior hun gefokte veulens uitgroeien

Van is kleintjes heb ik nooit meer gesproken

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:41

Ik zie de fokker van mijn paard nog met enige regelmaat. Ze komt niet bij mijn paard langs. Of beter ze heeft het een keer gedaan om wat adviezen te geven in aanloop naar de stamboekopname.

Maar verder komt ze niet. Maar goed...das denk ik niet wat je bedoeld TS.

Ik zou als ik een paard koop echt geen probleem hebben als de vorige eigenaar af en toe eens komt kijken.
Maar niet te pas en te onpas. En moet er wel tegen kunnen dat ik het wellicht anders doe als hij of zij.

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:43

Kortgezegd heb ik er geen problemen mee.
Ik heb nog heel regelmatig contact met de vorige eigenaar van m'n merrie en jaarling en haar zou ik wel laten langskomen.

Ik ben wel veel voorzichtiger geworden. Toen ik mijn vorige paard nog had is de fokker een keer ongepland gekomen en samen met mijn vader heeft hij even bij haar gekeken (ik was er niet bij). Mijn paard was daarna nog 3 weken lang helemaal van slag en vond alle mannen eng. Ik wil er dus sowieso zelf bij zijn en als ik merk dat mijn paard onrustig wordt oid zal ik diegene ook weer verzoeken weg te gaan

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:45

geen enkel probleem mee. Eigenaar van mijn inmiddels overleden paard heeft hier ook vakantie gevierd met haar gezin. Zij paste op huis en dieren en kon tijd met haar paard doorbrengen, en ik kon met rustig gevoel weg. Win win. Helaas is hij zo plotseling slecht geworden en kon ik haar niet op tijd bereiken, dus ze is niet bij zijn inslapen geweest (ze woonde ook wel op paar uur rijden afstand), maar heb haar zijn staart opgestuurd, zodat ze er een sieraad van kon maken. t is toch juist fijn ls er iemand is met wie je de liefde voor je paard kunt delen

BigOne
Berichten: 38209
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:46

Geen enkel probleem mee zolang het een keer is om te kijken en te knuffelen. Maar niet proberen om nog de baas te spelen. Zelf ook wel eens bij oude wedstrijdpony’s langs geweest . Bij eentje sloeg de eigenaar van verbazing achterover want na zeven jaar herkende het dier mijn roep en gebaar wat ik altijd gebruikte om hem te laten komen. Dier keek op en stormde in één rechte streep op me af. Toen kwamen er wel wat traantjes maar was ik ook overtuigd dat hij het daar goed had. Dit was zijn vierde adres en die ervoor , grote successen maar een lamgeslagen dier. Hij is inmiddels dik in de twintig maar ik krijg nog steeds af en toe een foto via de app.

Gitta_

Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:48

Oh, nee hoor. Geen enkel probleem mee, wat mij betreft van harte welkom.

Zelf heb ik die interesse namelijk ook best wel in mijn voormalige pony, ik heb nog steeds contact met de nieuwe eigenaren en eens in de zoveel jaar berichten we elkaar weer even. :) Ga binnenkort ook weer eens langs, ze begint nu wel echt ouder te worden (22) en dan weet je nooit wanneer je elkaar voor het laatst gaat zien. Voor mij was die pony wel heel bijzonder, dus ik zou haar dan ook niet willen missen en ik ben dan ook erg blij met de plek waar ze terecht is gekomen. Dat weten de nieuwe eigenaren ook.

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:50

De vorige eigenaresse van mijn paard is een vriendin en altijd welkom.

In t paspoort van onze pony zat een briefje met telefoonnummer van n vorige eigenaresse, daar heb ik contact mee opgenomen. Had niet gehoeven, maar t is erg leuk.

Zelf heb ik er 1 verkocht en van de nieuwe eigenaresse bericht via Messenger gekregen. Was er eerst minder blij mee, omdat ik het toch moeilijk vond. En bang was om te moeten horen dat t niet gaat. Maar ze zijn heel blij met elkaar en ik dus ook.
Laatst bijgewerkt door Getup op 23-02-20 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:50

Ik zou het leuk vinden, zou zoveel mogelijk over het verleden willen weten! En misschien wat foto's zien etc. Een eenmalig, gezellig gesprek dus.

Een jaarlijks bezoek van de vorige eigenaar ben ik op terug gekomen. Dacht dat ik het geen probleem zou vinden, maar het voelde toch niet prettig.

Lynn_Nikita

Berichten: 25455
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:56

Ik heb met alle oud eigenaren van de huidige paarden wel eens contact gehad, ook fijn om de geschiedenis te weten en zo ben ik ook van 2 van de 3 aan veulen foto`s gekomen.

De oud eigenaar van de shet heb ik zelf gevonden via FB, hij is Zweeds namelijk en ik vroeg mij echt af waarom hij een Zweeds paspoort had. Zij was hem al jaren "kwijt" en was erg blij dat ik mij melde. Zij is dan ook op bezoek gekomen en vond ik alleen maar leuk voor haar.

Ik heb zelfs het meeste contact met de eigenaren waaraan ik mijn vorige paard wat ik verkocht heb. Hun zijn in de afgelopen 10 jaar zelfs al diverse keren bij mij op bezoek gekomen, vaker bij mij dan ik bij hun en mijn oude paard zelfs :o :o ( maar ik weet dat zij het daar geweldig heeft en ben erg blij dat hun haar gekocht hebben) Zij staat op 2,5 uur afstand dus ik rij ook niet even op en af maar als ik in de buurt ben probeer ik altijd even op bezoek te gaan.


Mijn eerste pony heb ik ook na tig jaren teruggevonden nav een oproepje en jaren na die oproep heeft de nieuwe eigenaar die oproep gezien en heeft zij contact met mij gezocht. Pony stond in het buitenland daardoor vond ik hem zo moeilijk. Zij wilde hem absoluut niet meer verkopen, was al 25 jaar en zou blijven tot zijn dood. Ik heb geen contact gegevens meer en gezien de leeftijd vermoed ik dat hij inmiddels wel overleden is ( 1987) maar ik ben erg blij dat ik hem nog eens heb gezien en zag dat hij het er erg goed had.

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:57

Toevallig gaan een vriendinnetje en ik volgende week naar een pony kijken die vroeger van haar was. Super leuk, staat nu bij 2 meisjes van +- 14 :)
Daarnaast krijg ik les van de ex-eigenaresse van mijn paard, echt super leuk. :D

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:58

Geen problemen mee maar updates/foto's/verhalen daar begin ik niet (meer) aan :list: :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:00

Mijn eerste paardje haar vorige eigenaresse kwam nog regelmatig op bezoek. Op een gegeven moment hadden we eigenlijk niet echt contact meer en kwam ik er achter dat ze stiekem op bezoek kwam, terwijl ze wist dat als ze me mailde ze gewoon langs kon komen. Stiekem bezoeken vond ik echt niet oké en uiteindelijk heb ik daar gelijk in gekregen, paard verhuisde toen ik zelf ook verhuisde, mevrouw kwam daarachter heeft paard opgespoord en is de stalhouders gaan bellen en leugens gaan verkondigen, waardoor zij achter mijn rug om buiten de tijden dat ik op stal mocht komen mijn paard bezocht. Uiteindelijk heeft ze mijn paard gestolen, die vrouw bleek rijp voor een gesticht, beweerde dat ik het paard in bruikleen had en dat zij haar dus terug mocht halen want het was haar eigendom en ze had haar nooit officieel verkocht.
Gelukkig had ik contract en mails om dit allemaal te bewijzen.

Toen ik m'n paardje zelf moest verkopen had ik met de nieuwe eigenaren ook afgesproken dat ik haar mocht opzoeken, hele speciale band had ik met haar. Maar daar ben ik keihard door opgelicht waardoor ik haar na een maand volledig kwijt was. Ze is meerdere keren door verkocht. Uiteindelijk heb ik vorig jaar via hier een vaag bericht gekregen van iemand die beweerde te weten waar ze was maar geen info wou/kon geven en mijn verhaal en gegevens ook niet door kon sturen, maar het was een "vriendin" van diegene. Toen heb ik het los gelaten en een maandje geleden kreeg ik ineens weer een pb van diegene met foto's van het paard en ineens wel info. Toen in contact gekomen met de nieuwe eigenaren maar m'n geliefde vriendinnetje was net 3 week daarvoor ingeslapen, beide hadden we graag elkaar eerder gevonden en contact gehad dus dat is heel erg jammer, ik was er erg welkom geweest en had dat ook zeker graag gewild nog, maar helaas te laat.

Dus ik zou het alleen maar mooi vinden als het kan, maar als 1 persoon in het verhaal dit niet wil zou ik dat respecteren.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:00

Mijn eerste paard heb ik verkocht en ben een paar dagen nadat hij opgehaald is daar geweest. Hij was toen al zo gek op zijn nieuwe baasje en hij had het daar zo naar zijn zin dat ik geen behoefte had om nog eens op bezoek te gaan. We hadden nog wel wat mailcontact, vond het fijn te horen dat ze het samen zo fijn hadden.

Mijn tweede paard heb ik van een springruiter die meerdere paarden had, nooit meer wat van gehoord. Weet ook niet of ik daar op zat te wachten, zo goed had hij het paard niet verzorgd. Paard is bij mij overleden.

Mijn huidige paard heb ik van de fokker, hij was handelaar/de buurman van de pensionstal. Hij kon het paard zien als hij langskwam, ondertussen is de man dood. De vrouw kom ik nog wel eens tegen, we maken dan een praatje, ze aait hem een keer en dan gaan we weer ieder onze weg.

ikke

Berichten: 37537
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:04

Ik heb af en toe contact met vorige eigenaren. De ene verhuisde terug naar haar vaderland en we hebben contact via facebook en de andere heeft een leuk bedrijf waardoor we elkaar af en toe tegen komen.

Mijn paarden hebben in dit opzicht een ander probleem: ze hebben beide een eigen fanclub :D :D

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:09

Ik heb zo ook wel eens een paard toevallig terug gevonden. De mevrouw waar het paard staat zat naast me aan de bar en hoorde haar iets over haar zwarte parel Capri zeggen. Lang verhaal kort, we kende elkaar niet maar ik mag daar altijd over de vloer komen na een telefoontje. Heb ik overigens nog nooit gedaan :+

Verder zou ik er geen probleem mee hebben moest een eigenaar van mijn paard willen langskomen. Zolang dat niet elke week is maar zo 1x ofzo :+
De vorige eigenaar van mijn paard is overigens niet welkom. Kende haar 3 jaar waarvan ik 2,5 jaar voor haar paard gezorgd heb, zij keek er niet naar om. Toen er sprake was van verkoop gunde ze mij het paard niet. Er is een heel drama geweest met die vrouw en wil haar niet meer bij m'n paard of in mijn buurt hebben. Uiteindelijk is het goed gekomen en is paard alsnog bij mij zonder dat ze het wist :+ ..Verder zou ik het persoonlijk dus niet zo een ramp vinden.

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:12

Ik kreeg trouwens via bokt een pb van een vorige eigenaresse van mijn inmiddels overleden ruin. Wat was ik hier blij mee, ik vroeg me namelijk echt af, wat er in al die jaren tussendoor met m gebeurd is. En dat hij ooit met iemand al de sport in was geweest . Verklaarde echt n boel en zij was weer blij, dat hij een forever home had gevonden.

Stalken en eisen tot bezoeken etc is echt niet ok.

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:12

Ik zou er geen probleem mee hebben. Al is het alweer bijna 19 jaar geleden dat ik Tommie heb gekocht en nooit meer contact gehad.
De vorige eigenaresse van Abyy heb ik op Facebook. Dus daar kan ze haar volgen.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:12

Vind het prima, het is destijds zelfs in het contract opgenomen. Ik laat het ook weten als hij verhuisd of erg ziek is. Vorig jaar is hij aan koliek geopereerd en toen leefde ze erg mee, terwijl hij toch al zo'n 15 jaar bij mij is.

Ik heb trouwens ook met de konijnen dat ze van een opvang komen met 'allerlei eisen en de ze beetje op de hoogte gehouden worden. Ik had daar eerst wel moeite mee en heb daarom mijn eerste nijnen bij een fokker gekocht. Aangezien ik toch voldoe aan de eisen van zo'n opvang en dat ook niet anders zou willen heb ik ze nu wel van een opvang.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:17

Degene die mijn oude verzorgpony had was een meisje die net zo oud was als ik toen ik begon met verzorgen. Ze had een instagram account voor pony en zo kreeg ik regelmatig updates <3

Ondanks dat ik niet iemand ben die zou vragen om info en dingen (los van misschien het eerste contact dan) vond ik het zo leuk om te volgen. Die pony heeft voor mij zoveel betekend en ik denk oprecht dat zij mijn once in a lifetime horse was. Ik durf voor haar niet te spreken maar ik weet wel dat ze toch wel net zo dol op pony moet zijn geweest als ik was.
Ze heeft nog wat gezondheidsproblemen gehad bij pony en het mooie was dat ik haar daar weer iets verder mee kon helpen. Ze heeft me nog uitgenodigd langs te komen, daar is het helaas nooit meer van gekomen. Ergens jammer maar het is ook wel goed zo. Ik ben blij dat ze alles tot op het einde met me heeft gedeeld en ik denk/hoop dat het ook haar troost gaf dat ik er was om er met haar doorheen te gaan.
Het voelt toch een beetje, ondanks dat ik pony al 5 jaar niet meer had gezien, of ik er de laatste weken wat bij was. Daar ben ik erg dankbaar voor.