Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:22

Wij hebben meerdere keren per week contact. Staan op dezelfde stalling :D en dat is geen enkel probleem.


Letizia
Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:23

Paard van de fokker gekocht, de 1e jaren via social media nog geregeld contact gehad. Ze was altijd heel trots op haar fokproduct en plaatste geregeld foto's van mij op haar pagina met altijd een leuk en lieve tekst er onder. Maar ineens had ze zich van facebook gegooid en is het contact ook weggevallen.
Persoonlijk vond ik dat best jammer, weet ook niet wat de rede was (wat vast niet persoonlijk naar mij was :) )
De verzorgster van mijn paard is nog 'n keer langs geweest, heb haar ook op facebook. Ze heeft lang de moeder van mijn paard gehad, maar helaas haar moeten verkopen.

Heb zelfs de eigenaresse van m'n vorige paard nog op facebook (paard is al 10 jaar dood). Dus nee, ik heb er geen moeite mee :)

Poekkie
Berichten: 7289
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:28

De vorige eigenaresse van mijn shet is altijd welkom. Is ook een keertje op bezoek geweest en komt misschien binnen een aantal maanden nog een keer.

De vorige eigenaresse van mijn andere shet en rijpaard zal helaas nooit meer kunnen komen, maar zou ook altijd welkom zijn geweest.

Als iemand van vorige vorige eigenaars mij zou contacteren, dan zou ik dit zeker apprecieren en gerust eens willen bellen / mailen / foto sturen etc. Qua bezoek hangt het echter wat af van de situatie. Iemand die redelijk ver woont is geen probleem. Evenmin iemand die nu volledig is gestopt met de sport of duidelijk geen interesse meer heeft in het paard. Maar 15 jarigen die altijd zoooo gek met hem waren en toevallig op 10 min fietsen wonen zou ik liever niet meer in de buurt hebben. Gewoon uit angst dat ze dan nog stiekem zouden blijven langskomen.

Paardengek in hart en nieren!

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:31

Op bezoek hoef ik ze niet. Helemaal niet als onbekende. Ik wil best een x een berichtje sturen hoe het gaat. Als ik mer iedereen contact moet onderhouden waar ik ooit een dier heb gekocht....pfff. Inderdaad verkocht is verkocht. Ik heb vorig jaar een kitten gekocht en mensen eisen foto’s etc. Ik heb wel wat beters te doen dan op commando foto’s te sturen. :+

Elin_
Berichten: 9624
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:38

Ik heb altijd contact gehouden met de vorige eigenaar van mijn pony tot aan haar overlijden, maar zij was ook niet 'opdringerig'
We zijn vrienden op Facebook dus ze zag altijd de updates en als er wat rot was (peesblessure bijv) dan appte ze me soms van goh vervelend. Ik heb haar ook uitgenodigd om afscheid te nemen toen ik mijn pony liet inslapen, zodat zij ook afscheid kon nemen.
Ik heb ooit wel iemand afgewimpeld die haar ook kende en die vanuit eerst leuk pb'en ineens bleef praten van "bij mij deed ze dit en dat moet je zo oplossen"
Een oude eigenaar of verzorger moet wel snappen dat het nu jouw pony is en ongevraagd advies voor zich houden tot zover :)


Maddy_Paola
Berichten: 1325
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:45

Ik zou best eens een oude eigenaar willen spreken van mijn merrie, ze heeft ongeveer 11 jaar op een manege gestaan en van daarvoor is er niets bekend, aan de tietjes te zien was ze fokmerrie en ze heeft een raar litteken aan de linkerkant op dr flank, dus zou heel graag willen weten wat er gebeurd is in haar leven, het manegegedeelte weet ik en die oude eigenaar hoeft van mij ook niet echt langs te komen, voor de mensen die haar samen met mij verzorgd hebben sta ik open, als t ons beiden uitkomt en alleen als ik er zelf bij ben. Natuurlijk is dit wel een specifieke situatie, andere gevallen zou ik er denk ook niet zo'n probleem mee hebben zolang ze niet achter mn rug om gaan en alleen als ik erbij ben, en natuurlijk niet elke week ofzo, joe je hebt m verkocht hoor....

Paola ❤ elke dag met haar is een cadeautje [o]

Lori
Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:52

Het topic niet doorlezen maar hier nog nooit een vorige eigenaar op bezoek gehad tot nu toe. Al zijn ze hier wel allemaal welkom.

Zelf ga ik wel altijd achteraf 1 of enkele keren nog op bezoek bij pony's die hier vertrekken. Zelfs 1keer naar onze eerste tinker gegaan bij zijn 2de eigenaar na mij. Dat deed voor mij enorm deugd en die vrouw had er totaal geen probleem mee, vaker hoeft voor mij niet hij zit daar super en het was ook omdat ik er die dag in de buurt was. :)

Ik heb alle vorige/nieuwe eigenaren op facebook behalve 1 (oude meneer), zo zie ik af en toe foto's passeren en vorige eigenaren ook.

Edit: De enige dat ik enorm graag nog eens zou zien, al is het maar een foto is mijn eerste shetje. Ik was zo verliefd op die pony. De kans is groot dat hij niet meer leeft inmiddels, hij is ook "verkocht" toen ik nog klein was en het nooit volledig kunnen loslaten, dat doet pijn.
Laatst bijgewerkt door Lori op 23-02-20 23:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:53

Ligt helemaal aan de situatie. Mijn paard komt van de fokker die is eenmalig langst geweest.
Maar ik zou er niet naar opzoek gaan. Maar met een paard wat je eventueel gekocht hebt die wat ouder is, kan het best leuk zijn als je meer over het paard wil weten als ze eens langs willen komen. Zou er op zich niet zoveel op tegen hebben. Wij hebben ook weleens een oud verzorger gehad die haar oude verzorgpony nog weleens kwam bezoeken en rijden.

Voor mij zou bepaalde zijn hoe iemand je benaderd. Als ze gelijk te hard van stapel lopen zou ik echt afstand houden. Zou wel eerst afkijken wat voor mensen het zijn.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

ninaphilo
Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:00

Absoluut niet. In ieder geval de eigenaren waarvan ik weet dat ze er waren.

Bij de vorige eigenaar met ruzie vertrokken. Pony was eerst mijn verzorgpony en ik had haar overgenomen, ze mocht daar op het land blijven staan dus nog veel contact met die persoon gehad. Pony was bang voor alles en iedereen toen ik begon met verzorgen.

De eigenaar daarvoor heb ik zelf niet gekend, maar die was bang voor mijn pony en durfde haar blijkbaar niet eens uit de stal te halen. Ze was vals, voor wat ik heb gehoord. Die eigenaar had haar zelfs naar de slacht gestuurd, maar via via gelukkig uitgekomen bij een nieuwe eigenaar.

Eigenaren daarvoor weet ik niets van en heb ik ook nooit wat over kunnen vinden omdat ze pas op latere leeftijd een paspoort had gekregen. Degene waarbij ze is geboren zou ik wel willen ontmoeten, maar vooral om veulenfoto's te zien en te weten wie haar ouders waren.

NAV
Berichten: 250
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:01

Ik zou het leuk vinden, want ik weet eigenlijk niets van het verleden van mijn paard. Ik heb hem gekocht bij een handelsstal, hij heeft daarvoor altijd bij de fokker in België gestaan. Geen idee wie dat is of hoe hij het daar heeft gehad. Ik zou het dus vooral leuk vinden omdat ik meer zou willen weten over zijn verleden.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:02

Voor mij zou het geen probleem zijn. Had het de oude eigenaar het al direct aangeboden omdat het haar echt aan t hard ging. Ze vroeg ook of ze me mocht volgen op Facebook wat uiteraard mocht en stuur haar geregeld foto's.

Erpel
Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:05

Bij een van de paarden wel, is nu een vriendin! Ze heeft me ook nog geholpen aan mijn derde paard toendertijd. Nu jaarlijks samen met de paarden op vakantie, super leuk :D

nicole_floor
Berichten: 3212
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:07

Ik heb mijn paard bij de Fokker vandaan, en toevallig is hij laatst mijn buurman geworden. Dus hij hoeft maar een rondje te wandelen en staat bij paard haar wei.

Ik ben wel benieuwd hoe het mijn vorige pony gaat. Ze is een paar jaar geleden door verkocht en heb geen idee waar ze gebleven is.

Mijn zusje heeft 2 jaar geleden haar oude C pony terug gekocht van ons buurmeisje en zij komt ook in keer in de zo veel tijd langs om te kijken hoe het met haar gaat.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:15

Mijn paard heeft 11 eigenaren gehad in 9 jaar tijd dus wordt een drukke bedoening dan... ik heb wel contact met de fokker van haar en die is ook van harte welkom. Verder ben ik wel van mening verkocht is verkocht maar het is op zich wel leuk als je ze ergens nog zou kunnen volgen via fb of zo.

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:26

Een half jaar nadat mijn paard naar haar nieuwe eigenaar ging ben ik -volgens afspraak- op bezoek gegaan. Zij leende een pony van een vriendin en ik mocht mijn oude paardje rijden terwijl we samen een buitenrit maakte. Ze zag er goed uit, herkende me duidelijk nog en ik was daar echt blij mee.

Froemel
Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:49

Mijn paard had ik vorige maand te koop gezet, ik wilde uitzoeken dat ze zo goed mogelijk ergens terecht kwam. Ook zou ik adviezen geven dat het paard zo min mogelijk hinder ervaart van zomereczeem en zou ik erbij vertellen wat ik al had geprobeerd. De spullen die ik ervoor had liggen en nog niet op waren zou ik er dan zo bij geven.
Zou de koper er dan toch anders voor kiezen, is dan de keuze van de koper. Daar kan ik als verkoper niks aan veranderen, wel dat ze voor mijn gevoel een gouden huisje kreeg.
Helaas is ze afgelopen donderdag overleden na anderhalf week ziek zijn.

Doordat ze zo plots en snel stierf, had ik heel erg de behoefte om even naar mijn vorig paard te gaan. Had netjes de eigenaar geappt of ze daarmee akkoord ging en ben toen gaan kijken. Het was fijn om hem weer even te zien. Ben er dan ook dankbaar voor.

[o]

LWDaisy
Berichten: 4719
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-20 01:11

Oh ik zou zelf ook wel meer willen weten over de eerste eigenaar van mijn paard hoor. Mijn oom heeft haar gekocht toen ze 3 was, ik heb haar sinds haar 9de, ze is nu 18. Ik heb 1 foto van mijn paard van toen ze nog bij haar eerste eigenaar stond. Dus ik snap het deel "ik wil alles weten" wel :D

Het zal waarschijnlijk inderdaad wel per paard en per situatie afhangen. En van de manier waarop je benaderd wordt.

Volgen via Facebook of instagram oid vind ik ook geen enkel probleem.
Zoals ik in de OP al zei, ik heb mijn paard geadopteerd van mijn oom. Ik heb haar binnen 2 maanden alweer 9 jaar. Hij is altijd welkom - maar hij is maar 1x komen kijken, ergens in het eerste jaar. Het doet teveel pijn zegt hij. Ondertussen zijn hij en mijn tante al jaaaren uit elkaar, hij was aangetrouwd, dus ik zie hem eigenlijk nooit meer.

Hij kon de maandelijkse kost niet meer dragen, maar wilde er niet perse aan verdienen. Een gouden stal had prioriteit. Haar weg doen heeft hem heel erg veel pijn gedaan. Vandaar dat ik haar ook niet heb moeten kopen. Ik heb haar gekregen, mits mijn belofte dat ik voor altijd voor haar zou blijven zorgen. Ik had destijds een nestje puppy's, hij heeft toen 1 van mijn hondjes gekregen en die heeft daar nog steeds een héérlijk leven. Die volg ik via Facebook dus ook! Hondjes zijn bij mij geboren, toen zijn broertje vorig jaar stierf (die heb ik aan een ander familielid gegeven) deed dat ook bij mij erg pijn. Ik zag hem niet echt vaak, ze wonen nogal ver, maar tja, hij is bij mij geboren, ik heb letterlijk de navelstreng doorgeknipt en zijn oogjes zien open gaan, hem zijn eerste stapjes zien zetten, ... . Die band blijft bestaan, ook al is het dier niet meer van jou :) Dus ik snap wel dat je graag wilt volgen.

Mijn oom is heel erg blij met hoe ik voor haar zorg. Hij volgt ons via Facebook, hij liket elke foto maar reageert niet echt vaak. Laatst kwam hij mijn mama tegen, en hij vertelde haar hoe gelukkig hij nog steeds is met de keuze die hij destijds voor "ons" paard maakte. We hebben haar het eerste jaar op zijn naam laten staan, zodat ik me kon bewijzen. En dat heb ik gedaan ook. Mijn paard heeft al van voor ze van mij was artrose en echt rijden doen/kunnen we dus al héél lang niet meer, ik heb een super-de-luxe grasmaaier :+ Die kosten natuurlijk ook geld, en niet iedereen wil daar aan beginnen. Ik heb haar toen overgenomen omdat er echt een klik was tussen ons, en die is er nog steeds. Rijden is geen prioriteit voor mij. Mijn oom is dus erg gelukkig met het feit dat ik haar mens ben, maar langskomen doet te veel pijn. Met Kerst en "onze verjaardagen" (we zijn alle 3 op 3 opeenvolgende dagen jarig) wens ik hem altijd een gelukkige Kerst/verjaardag vanwege mijzelf en "onze prinses". Ik ben hem nog steeds héél erg dankbaar voor de kans die ik destijds van hem gekregen heb.

Een aantal jaar geleden ben ik op een manege-reünie heel toevallig iemand tegen gekomen die mijn paard kende toen ze nog van oom was. Ik wist daarvoor niet dat zij daar op stal gestaan had. Ze vond dat mijn paard er geweldig uitzag, en dat ze niet beter terecht had kunnen komen dan mij. Altijd heel leuk om te horen.

Zo denkt mijn oom er gelukkig ook over. Hij heeft haar 6 jaar gehad, en heeft haar zo goed opgevoed! Na 13 dagen mocht ik al bij mijn paard gaan zitten terwijl ze neerlag, dat is mijn oom nooit gelukt. Dus hoewel haar afgeven hem pijn deed, is hij wel heel gelukkig met waar ze terecht gekomen is. Volgen via Facebook is genoeg voor hem.
Als er echt iets scheelt, app ik hem wel. En dan antwoord hij ook altijd. Gelukkig is mijn paard een kanjer die zelden iets mankeert, dus dat gebeurt niet zo vaak. Maar ik vind het wel een fijn idee om te weten dat er nog iemand anders is buiten mezelf die dit prachtige dier zo ontzettend graag ziet. Hij zal altijd welkom zijn bij ons.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

sporten
Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 04:23

Ik heb 12 jaar gelden een fries veulen gefokt en met deze mensen een hele leuke vriendschap aan over gehouden
Bij hun trouwen geweest, inmiddels 3 kinderen zijn er geboren
Ja het klikt aan beiden kanten heel goed
Leuke is ook het paard weet gelijk of ik er ben en komt gelijk naar mij toe zijn veulen tijd is goed bij mij voor hem geweest
Laatst bijgewerkt door sporten op 24-02-20 04:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Geniet van elke dag

mairead
Berichten: 3213
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 04:29

Ik heb in het begin en een tijd later nog eens mailtjes van de vorige eigenaresse (jonge meid) gehad hoe het met de pony ging. Ze was ook welkom om te komen kijken hoor, maar dat is er nooit meer van gekomen.
Ook contact gehad met de fokker toen ze in mijn bezit kwam. De fokker wil de door hen gefokte veulens graag blijven volgen.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Anoniem

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 05:51

De vorige verzorgster van mijn pony volgt mij op instagram en dat vind ik helemaal prima. Er werden af en toe lessen gegeven op mijn pony en de meiden huilden tranen met tuiten toen ik hem op kwam halen :(:)
Via de oude verzorgster blijven zij ook op de hoogte. Langskomen mag ook van mij maar ik woon op 2 uur afstand.

Marije_jiplover
Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 06:21

Ik heb een oude manegepony (nu 32 jaar, al 10 jaar met pensioen op de manege en dus zolang bij mij).
Daarvan komt de eigenares van wie ik hem heb gekregen nog zo'n 1-2x per jaar op bezoek.
En mensen van de manege die hem hebben gekend zijn er in de eerste jaren ook geregeld nog geweest.
Die mensen kende ik ook allemaal, want die manege was mijn thuis voor ik naar 't oosten verhuisde.
Eigenaren van vóór z'n manege tijdperk gaan ons niet vinden.
Pony stamt uit de tijd zonder paspoorten (pony is uit 1988, paspoort uit 2004) en hij stond al vanaf z'n 4e jaar op de betreffende manege.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 06:50

Ja hoor, heb met de vorige eigenaar van mijn eerste tinker best veel contact gehad, dat is de laatste 2 jaar een beetje verwaterd(heb deze al bijna 8 jaar), maar als er wat is dat app ik haar en hebben we weer even contact. Zeker de eerste 2 jaar is ze nog wel bij ons geweest om Troy nog even te rijden.

Nu heb ik sinds vorige week een 2de tinker erbij en die is gekocht van een dame die een klein schalige ponyranch (zoals zei dat noemt) runt. Ik heb nu contact met een meisje dat Rylo een poos gehuurd heeft van de vorige eigenaar. Toch wel fijn om wat dingen na te kunnen vragen, toch altijd een beetje spannend zo'n nieuw paardje op stal, nu weet ik inmiddels al iets meer over Rylo

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 06:54

Ik heb de vorige eigenaar van mijn paard uitgenodigd om nog eens langs te komen als ze in de buurt is. En bij mijn vorige paard ga ik ook nog regelmatig langs en reed ik eerst af en toe ook.
De fokker zou ook best langs mogen komen. Graag zelfs want ik zou de moeder van mijn merrie wel eens willen leren kennen.

Toen mijn verzorgpaard plots verkocht was naar een zorgboerderij wegens overlijden eigenaresse heb ik ook contact opgenomen.

Maar 5 eigenaren verder zou ik niet zitten wachten op een verzorgster van vroeger eigenlijk. Hangt misschien ook een beetje af van hoe serieus diegene is. Maar geen pennymeisje dat me iedere week een berichtje stuurt.

De vorige eigenaar van het huis waar we wonen wilde ook nog een keer langs komen voor de kinderen die er heel fijn gewoond hadden en het toch wel lastig vonden. Dus ook die hebben we nog eens over de vloer gehad. Dat had ik dan weer niet verwacht. :+

Birdie60
Berichten: 8392
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 06:55

Van al de 4 de pony's komen de fokker/ oud eigenaar hier nog op bezoek.
Kan alleen maar zeggen dat ik het gezellig vind.

Bommeltje_
Berichten: 2084
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 07:10

Mijn verkochte pony heeft een instagram pagina dus daar zie ik genoeg van :) mijn shetlander die ik toen der tijd heb verkocht staat op een grote stal. Als ik voor school richting de hoge veluwe ga met de bus zie ik haar in de wei staan dus weet ik direct dat het goed gaat :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Fly_high, GoogleAdsense, JudithO, Mark0919, rollyjogered en 42 bezoekers