[VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 17:53

Deze nog ontvangen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:59

Prachtige foto's CL. Ik vind Marie heel erg leuk. Helemaal mijn type paard(je). Van mij hoeft het allemaal niet zo groot.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 18:10

Babootje schreef:
Prachtige foto's CL. Ik vind Marie heel erg leuk. Helemaal mijn type paard(je). Van mij hoeft het allemaal niet zo groot.

Ze mag blijven O:) Ik zie ze zelf persoonlijk graag net iets groter, dat was je waarschijnlijk wel al opgevallen. Terwijl ik normaal altijd zeg dat ik geen groot paard wil 8)7 Maar ik zelf pas er mooi op, en dat is het belangrijkste.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:10

Wat een prachtig damespaardje!
Ik vind trouwens jouw eigen houding veeeel mooier dan die van je lesgeefster. Daar ben ik niet zo gecharmeerd van.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:18

Hannanas schreef:
Wat een prachtig damespaardje!
Ik vind trouwens jouw eigen houding veeeel mooier dan die van je lesgeefster. Daar ben ik niet zo gecharmeerd van.


Ik denk dat het zadel net iets te klein is voor haar :D

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 21:01

De techniek van mijn lesgeefster is wel beter dan die van mij, ik ben er bijna 2 jaar van tussen geweest (hier en daar nog wel wat rijden maar niet intensief) en mijn houding moet ook echt nog veel beter. Ik heb vooral het probleem dat mijn been soms te veel naar voor gaat en ik te weinig op mijn hielen leun.

En het zadel is dus ook nog zo'n ding. Het is idd te klein voor mijn lesgeefster. Ik ben ook zo'n bonenstaak. Heb de indruk dat het nog steeds niet helemaal goed ligt. Ik ga volgende week of de week erna een ander zadel proberen maar van hetzelfde merk en kijken of dit model beter ligt. Ik denk dat het voor Marie wel goed is, alleen zit ik er toch niet meer zo goed op.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:48

Hoe gaat het met jullie?

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 17:20

Hoi!

Lange tijd niks gepost. Met Marie gaat alles goed. Ze komt stilaan in haar wintervacht. De afgelopen weken heb ik vooral met Marie vanaf de grond gewerkt. Mijn vertrouwen was enorm geschaad door de val, dan toch...
Mijn lesgeefster is dan ook ziek geweest dus hebben we eigenlijk buiten longeren en grondwerk weinig gedaan. Nu hebben we gisteren terug voor het eerst gereden, en dat was wel heel fijn!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Filmpje van de eerste keer terug samen rijden na mijn val gisteren

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 17:23

Met mijn schouder gaat het nog steeds niet de goede kant op helaas. Ben nu in behandeling bij de fysiotherapeut en hopelijk gaat het dan beter. De pijn valt mee maar is wel nog aanwezig, vooral met aan en uitkleden, jas aan doen, arm omhoog heffen etc... Wat wel problematisch is is dat ik mijn kracht nog steeds niet terug heb. Als dit over 6 weken nog niet beter is ga ik alsnog een operatie moeten overwegen, maar we hopen van niet!

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:30

Ik ken helaas het gevoel van onzekerheid. Maar het ziet er goed uit hoor!

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 18:11

Ik heb zondag voor het eerst terug met Marie gereden zonder instructrice en dat ging goed.

Gisteren heeft mijn instructrice Marie dan gereden, ze was in het begin heel vervelend maar dat bleek aan het zadel te liggen. Terug haar eigen zadel er op gelegd en toen liep ze weer super! Het is een ontzettend knap en intelligent dier. Ben nog altijd zeer blij met mijn aankoop.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 27-04-22 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 20:30

Ik heb vandaag terug op Marie gezeten, was echt genieten!

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:45

ze liet dus even duidelijk merken dat dat ene zadel niet goed lag := Wat fijn dat je vandaag zelf weer hebt gereden. Ze was braaf dus?

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 21:27

culaccino schreef:
ze liet dus even duidelijk merken dat dat ene zadel niet goed lag := Wat fijn dat je vandaag zelf weer hebt gereden. Ze was braaf dus?

Ja ik had dus het zadel van mijn lesgeefster gebruikt omdat ik daar zelf fijner op zit, maar dat vond Marie maar niks := Ze was idd flink! Op een keer verschieten na van een duif in de piste.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 23:10

Fijn zeg, dat ze zo lekker loopt. Ook goed voor het zelfvertrouwen!

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 13:57

Devic schreef:
Fijn zeg, dat ze zo lekker loopt. Ook goed voor het zelfvertrouwen!

Ik begin stilaan inderdaad wel mijn vertrouwen terug te winnen. Het blijft een jong en fris dier uiteraard. Maar ik ben nu ook volop in behandeling bij de fysio, merk zelf nog niet zo heel veel verschil maar komt wel goed. Ik hoop gewoon dat ik mijn kracht snel terug begin te krijgen in mijn arm. Marie is echt een heel fijn paard :P

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-20 14:01

Ik heb een jaaroverzichtje gemaakt van (vooral) Marie:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2011071

Is wel leuk om te zien van hoe ver we komen :+

Hier gaat alles z'n gangetje. Ik moet binnenkort nog eens een filmpje delen. Marie mag volgende week naar de osteopaat en dierenarts en krijgt daarna een paar dagen rust. Momenteel is er gewoon weer weinig aan het gebeuren, er is een nieuwe lockdown in Belgiƫ en het is heel druk met school. Er zijn ook geen wedstrijden, dus heb me nog nergens in een club ingeschreven.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:42

Leuk overzicht!
Jammer dat Corona overal toch wat roet in het eten gooit maar het is even niet anders.

grace1989
Berichten: 817
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:32

Mooi overzicht en fijn dat jullie mooi vooruit gaan.
Ik volg.

Lillz
Berichten: 53
Geregistreerd: 12-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 01:42

Ik ben een poosje offline geweest, maar heb even terug gelezen. Oef, jonge paarden... :knuffel: Fijn dat het (op het ongelukje na) goed ging! Hoe gaat het nu met jullie?

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 12:07

Devic: Ja, op zich is de eerste lockdown wel een 'blessing' geweest want dat gaf me juist weer veel meer tijd om met haar aan de slag te gaan. Nu wordt het idd wel echt vervelend.

Leuk dat je komt volgen Grace!

Lillz: Met mijn schouder gaat het helaas nog steeds niet de goede kant op. Normaal hoor ik vrijdag wat er verder allemaal nog staat te gebeuren want ik boek niet genoeg vooruitgang met de fysiotherapeut.
Met Marie gaat het wel goed, ze heeft ook wel een beetje een puber moment. Was vorige week heel moeilijk en zoekt weer enorm naar haar evenwicht. Vandaag komt de osteopaat om ook wel even uit te sluiten dat ze nergens last heeft in haar lijf en morgen komt de dierenarts om haar inentingen nog een keer te herhalen.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:54

Hoe gaat het ondertussen? In dit gure weer nog verder kunnen gaan?

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 16:11

Long time no see :+

We lopen hier toch weer tegen wat hindernissen aan. Ik heb even een heel moeilijk moment gehad door school en corona, zag het even allemaal niet meer zitten waardoor het met Marie toch ook niet goed meer lukte. Ik vond geen regelmaat om haar te trainen en liep toch weer tegen de deuk in mijn vertrouwen aan door mijn val. Ik heb besloten om daarom een stapje terug te doen en haar verder te laten doorrijden door mijn instructrice. We zijn ook tot de conclusie gekomen dat mijn zadel niet meer past en ook nooit nog zal passen, dus volgende week komt er iemand om een zadel op te meten.

Afbeelding

Op dit moment wordt ze dus 3-4x per week verder doorgereden door mijn instructrice. Dit loopt toch ook niet echt op rolletjes. Marie is een beetje aan het puberen denk ik. Ze verschiet snel, waardoor ze haar 180 graden omdraait en mijn instructrice nu al 3x gevallen is. Ze bedoelt het niet gemeen maar ze is ongelofelijk behendig waardoor het moeilijk is om te blijven zitten. Tegen het einde loopt ze de pannen van het dak af, maar daar is wel nog 'veel' voor nodig zegmaar. Het weer speelt natuurlijk ook een rol. Ze staat gelukkig wel nog dagelijks minstens 8 uur buiten.

Afbeelding

En dit was afgelopen week met instructrice

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is een ongelofelijk gaaf paard maar het gaat wel wat langer duren om haar echt volledig onder de knie te krijgen denk ik.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:55

Hoe gaat het met je schouder?

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 22:00

Devic schreef:
Hoe gaat het met je schouder?

Ik heb er 12 weken fysiotherapie op zitten, hoewel het al een heel stuk beter is, is het niet volledig over helaas. Ik moet blijven trainen op mijn kracht en hopelijk gaat het ooit wel een keer over.