Oude paarden na jaren plezier afdanken? Normaal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Oude paarden na jaren plezier afdanken? Normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:55

Ik heb mijn bijna 32 jarige 10 jaar geleden gekregen om hem een goede oude dag te geven en ben elke dag maar wat blij met hem.
Hij heeft 18 jaar gediend als manege pony, was veel te goed om toen in te laten slapen, maar hem z'n dagen laten slijten op de manege wilde de toenmalige eigenares ook niet meer voor hem. Zelf houden kon ze hem ook niet, ze heeft 10 jaar geleden haar bedrijf verkocht en dus voor enkele pony's een andere oplossing gezocht dan mee te gaan naar de nieuwe eigenaren.

Ik heb hem toen gekregen om 'm een goede oude dag te geven en geniet daar nog elke dag van.
Hij is inmiddels bijna 28 jaar in m'n leven en ben gek op m'n Gouwe Ouwe.
Liever heb ik er nu al 10 jaar lang veel plezier van, en geniet hij van een wat rustiger en relaxter leven dan hij als manege pony had, dan dat hij z'n dagen daar moest tellen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:11

Mindim schreef:
De gemiddelde ruiter die zijn paard weg doet, wil zijn dood niet op het geweten hebben, dat schuiven ze liever door naar een ander, zodat zij iig lekker kunnen slapen in de nacht. Das altijd al zo geweest, ik kan me de discussie nog heugen over al die opgekochte paarden die lagen te creperen in een weitje in Nietap. Allemaal paarden waarvan de eigenaren niet de verantwoordelijkheid namen.


Dus schuiven ze de beslissing over benodigde medische behandelingen en vreselijke beslissing over het einde door naar een ander en kopen ze een jong paard. Een paard wordt daardoor een gebruiksvoorwerp en niet meer de grote liefde...... Knop om en verder....

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:12

Bij ons komen dieren ook alleen gestrekt het erf af, nu tenminste, vroeger werden de pony’s die te klein werden gewoon verkocht. Die paar die nu nog heb zijn met pensioen , eentje paar maanden geleden laten hemelen omdat ik de cushing niet meer onder controle kon houden. Helaas was dat de jongste van 11. De rest gaat in principe hier ook dood.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:15

DeMolenhoek schreef:
LadyMadonna schreef:
“Mijn” haflinger raakte blijvend geblesseerd toen ze 11 was. Inmiddels staat ze alweer 8 jaar op een zorgboerderij, en is ze al 8 jaar niet meer van mij.
Hier staat ze 24/7 buiten, wat ik haar niet kon bieden....

Het is niet zwart of wit.
Ik zie hierin het probleem niet


Laten wij wel eerlijk zijn dat die plekjes zeldzaam zijn en het wegdoen vaker fout gaat dan goed loopt :)

Daarom zeg ik, het is niet zwart of wit.
De mijne is heus niet het enige succesverhaal.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:16

Ik heb de luxe dat mijn paarden bij mijn vader aan huis kunnen staan. Mijn vorige paard heeft nog 2 jaar kunnen genieten van haar pensioen alvorens ik haar heb moeten laten i slapen toen het voor haar lijden werd. Mijn andere pony heb ik 21 jaar, hij is nu 29 en doet het nog goed, loopt nof af en toe voor de wagen. Die pony gaat alleen dood hier weg.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:19

Tja, ik ben ontzettend blij met mij paard en hij is echt de állerbeste en leukste, maar ik ga geen 300+ euro betalen om hem op een fijne (en hier in de omgeving dure) stal te hebben als ik er zelf niks meer mee kan. Paardrijden is mijn sport, en daarvoor heb je nou eenmaal een paard nodig. En hij komt écht niks te kort, wordt enorm vriendelijk gereden en het zou mij enorm aan het hart gaan, maar als ik hem niet ergens voor 150 euro per maand maximaal fijn kwijt kan komt er wel een einde aan ons verhaal... En nu ik het typ heb ik natuurlijk een brok in mijn keel maar ik ben wel realistisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:21

Vooral egoïstisch :) Ik snap niet dat dieren zo makkelijk worden afgedankt omdat ze opeens te veel geld gaan kosten naar gelang wat je er nog mee kan. Want dan zouden katten, konijnen etc beter ook niet meer gehouden worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-19 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:21

Mijn dierenarts zei, toen de 38 jarige pony dood was,; er zijn tegenwoordig maar weinig paarden meer die oud "mogen" worden.
Daar sloeg hij de spijker op zn kop.
Een dier heb je voor t leven. Of je nou een kat, hond of paard hebt. Als ze een goed huis krijgen, prima. Maar zodra er gebreken komen moet je zorgen dat ie comfortabel ouder wordt of de keus voor inslapen nemen. Tenminste, dat is mijn mening.
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 06-12-19 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:21

beert schreef:
Yontheke schreef:
Kan jij in andere mensen hun portemonnee kijken dan?

Het punt van TS is dat het paard weg moet als het niet meer bruikbaar genoeg is. Kijk, het is niet alsof ouderdom van een paard je overkomt. Als je een 5-jarig paard koopt, dan weet je dat hij over 15 jaar oud is en met pensioen zou moeten gaan. Daar kun je op anticiperen ipv dan je paard verkopen als "weidegenootje".

Dat slachten "not done" zou zijn, zoals iemand anders noemt, vind ik geen argument om het niet te doen.


Misschien kan er in die 15 jaar tijd ook wel iets gebeuren op privevlak waardoor het paard zijn goede oude dag gunnen niet meer lukt. Life happens when you are making other plans.

Ik heb al een hoop meegemaakt op paardengebied en heb pas mijn allereerste paardenliefde rationeel laten inslapen op 14 jarige leeftijd omdat hij al een lange tijd enkel en alleen als dure grasmaaier fungeerde en ik het financieel niet meer op kon brengen om hem aan te houden. Maar dat is bijna heiligschennis op bokt.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:22

Paarden zijn er voor mensen, mensen zijn er niet voor paarden.
Als je je paard niet meer kunt gebruiken voor doeleinden moet ie weg ongeacht de leeftijd.
Paard is nou eenmaal te duur om ff voor erbij te houden.

Zelf ben ik niet zo hard, mijn paard moet verkocht worden maar dat vind ik zielig.
Mijn pony heb ik laten gaan op 35 jarige leeftijd en had ik 25 jaar. Ik heb dus een paard tot einde gehad maar vond dat financieel en emotioneel best zwaar dat doe ik nooit meer.

Dus ja ik begrijp dat mensen afstand doen van hun kreupele en oude dieren
Laatst bijgewerkt door tita op 06-12-19 22:23, in het totaal 2 keer bewerkt

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:22

DeMolenhoek schreef:
Vooral egoïstisch :) Ik snap niet dat dieren zo makkelijk worden afgedankt omdat ze opeens te veel geld gaan kosten naar gelang wat je er nog mee kan. Want dan zouden katten, konijnen etc beter ook niet meer gehouden worden.

Totaal geen vergelijking als je naar het financiele plaatje kijkt natuurlijk.

Anoniem

Re: Oude paarden na jaren plezier afdanken? Normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:24

Als je het financieel niet wilt opbrengen moet je er in mijn ogen ook niet aan beginnen. Of het nu een hamster of een paard is. Mijn hond kost mij overigens maandelijks meer aan voer dan mijn paard.

Hcrfjenjen
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:32

Anoniemk2 schreef:
Wat mij iedere keer weer opvalt is het aantal paarden wat wordt aangeboden die kreupel, oud of om andere redenen niet meer bereden kunnen worden. Mijn mening is dat je zelf de verantwoordlijkheid moet nemen, ook als je niet meer kan rijden. Tenslotte is imo in voor- en tegenspoed. Zoek zelf een plek waar je paard van zijn/haar pensioen kan genieten en neem de financiele consequenties daarvan. Wel eerst jaren van de goede kant van het paard genieten, maar vervolgens op hoge leeftijd afdanken en niet eens op een eerlijke manier, maar met een enorme kans dat ze de handel in gaan. Ik vind het erg egoïstisch, paard heeft altijd voor je gewerkt, en dan is hij oud en kan niet meer werken en dan moet ie maar weg. Kan er ook echt niet tegen.

Ik zie het steeds vaker voorbij komen, Paarden op leeftijd die worden verkocht of weg worden gegeven. Hoe denken jullie erover dat er zoveel paardenbezitters de verantwoording op een ander proberen af te schuiven?


Ik ben het helemaal met je eens!
Geef ze na hun jaren werken voor jou, een fijne oude dag en ben er dan nog steeds goed voor!
Zou eigenlijk toch gewoon normaal moeten wezen

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:33

Hier blijft ook alles, maar dat betekent in mijn geval wel dat ik er 2 heb en laatst aan het kijken was voor af en toe buitenritje via de manege. Toen dacht ik wel even van eehhhh. Ze staan aan huis dus eentje erbij zou best kunnen maar dat kost ook weer extra tijd en ik rij bv. met trailer naar de hoefsmid wat dan niet meer past, er blijft minder gras over etc. Ik weet ook niet of mijn oudje een grote erbij accepteert. Het is een beetje dubbel, ik zou graag weer rijden met een jong dier maar ik wil ook graag dat mijn oudje nog een paar goede jaren heeft. Van de zomer ging mijn budget voor een nieuwe naar de dierenarts, dus nu verwacht ik toch wel dat hij nog paar jaar vrolijk blijft rond lopen zodat ik weer bij kan sparen.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 22:35

DeMolenhoek schreef:
LadyMadonna schreef:
“Mijn” haflinger raakte blijvend geblesseerd toen ze 11 was. Inmiddels staat ze alweer 8 jaar op een zorgboerderij, en is ze al 8 jaar niet meer van mij.
Hier staat ze 24/7 buiten, wat ik haar niet kon bieden....

Het is niet zwart of wit.
Ik zie hierin het probleem niet


Laten wij wel eerlijk zijn dat die plekjes zeldzaam zijn en het wegdoen vaker fout gaat dan goed loopt :)


Helemaal mee eens dat het vaker fout gaat dan goed.
bigone schreef:
Dit keer ben ik het hartgrondig met je eens, dieren heb je en daar zorg je voor. Kunnen ze niets meer dan of inslapen of ergens tegen betaling op pensioen. Maar tegenwoordig lijkt het alsof mensen niet de ballen hebben om een dier te laten hemelen en zeker geen geld voor pensioen uitgeven.


Als iedereen zijn veranwoordelijkheid zou nemen zoals jij het omschrijft: dan zou dat een hoop dierenleed voorkomen in de toekomst :j Ik snap dat als iemand zijn baan kwijt raakt en het financieel niet meer kan opbrengen, dat men keuzes moet maken. In de winter staat MP vol met oudtjes van 25+ die weg moeten omdat ze te oud worden en dat vind ik afschuwelijk. Dan zou inslapen imo eerlijker zijn zodat t dier niet van hot naar her wordt gesleept.


Shae schreef:
Ik heb niet het idee dat het vaker gebeurt dan vroeger, misschien gaan ze iets minder vaak naar de slacht.


Vroeger bracht men zijn paard naar de slager omdat ie dan echt op was en versleten was van het harden werken op t land en voor de koets. Heel vroeger dacht men ook dat dieren geen gevoel hadden en tegenwoordig is aangetoond dat dieren wel degelijk gevoel hebben.

LukieBradley schreef:
Verantwoordelijkheid moet men sowieso meer nemen dezer dagen vind.
Voor de oude en of ‘onbruikbare’ paarden.
Laat ze inslapen of slachten maar ga ze zgn niet weggeven of de handel in doen.
(Dit als je ze niet kan aanhouden op pensioen oid)
Ik heb 2 geldvreters al 6,5 en 2,5 jaar.
Zijn shetten, heb er geen fluit aan maar ik koos ervoor en ook om een veulentje bij de oudste te fokken dus toen had ik er 2.
Mijn verantwoording en ben dol op ze <3
Eigenlijk zijn het er 3 omdat ik er toen eentje bijkocht en recent heb weggegeven. (Meisje van 15 en ik heb de grootste post nog ;) )
Mocht ik ze ooit niet meer kunnen behouden al is de kans klein, je weet nooit.
Weet ik niet wat ik zou doen als ze al oud zijn.
Het is zo lastig iets betrouwbaars te vinden.
En zeker voor de kleintjes...
Mijn kwpn heb ik in bruikleen, 17 jaar en hebben we enkele maanden.
Dier werd broodmager en vol problemen maar geloost de handel in ( heb haar van een boer meegejat :Y) ) echt wat mensen hun o zo geliefde dier aan doen :(


Hij mag zijn handen dichknijpen met zo'n geweldige eigenaar +:)+




Marije_jiplover schreef:
Ik heb mijn bijna 32 jarige 10 jaar geleden gekregen om hem een goede oude dag te geven en ben elke dag maar wat blij met hem.
Hij heeft 18 jaar gediend als manege pony, was veel te goed om toen in te laten slapen, maar hem z'n dagen laten slijten op de manege wilde de toenmalige eigenares ook niet meer voor hem. Zelf houden kon ze hem ook niet, ze heeft 10 jaar geleden haar bedrijf verkocht en dus voor enkele pony's een andere oplossing gezocht dan mee te gaan naar de nieuwe eigenaren.

Ik heb hem toen gekregen om 'm een goede oude dag te geven en geniet daar nog elke dag van.
Hij is inmiddels bijna 28 jaar in m'n leven en ben gek op m'n Gouwe Ouwe.
Liever heb ik er nu al 10 jaar lang veel plezier van, en geniet hij van een wat rustiger en relaxter leven dan hij als manege pony had, dan dat hij z'n dagen daar moest tellen.




De paarden zullen je eeuwig dankbaar zijn dat ze hun oude dag bij jou mogen slijten :D

DeMolenhoek schreef:
Vooral egoïstisch :) Ik snap niet dat dieren zo makkelijk worden afgedankt omdat ze opeens te veel geld gaan kosten naar gelang wat je er nog mee kan. Want dan zouden katten, konijnen etc beter ook niet meer gehouden worden.

De kosten van een kat en konijn is totaal niet vergelijkbaar met wat een paard per maand kost aan voer, dierenartskosten, Hoefsmid etc. Was het maar zo'n feest :P

DeMolenhoek schreef:
Als je het financieel niet wilt opbrengen moet je er in mijn ogen ook niet aan beginnen. Of het nu een hamster of een paard is. Mijn hond kost mij overigens maandelijks meer aan voer dan mijn paard.


Helemaal mee eens. Vaak is de aanschafprijs al een probleem en dan denk ik van... waarom beginnen mensen dan überhaupt aan een paard?
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 06-12-19 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:39

quintusgl schreef:
Mijn dierenarts zei, toen de 38 jarige pony dood was,; er zijn tegenwoordig maar weinig paarden meer die oud "mogen" worden.
Daar sloeg hij de spijker op zn kop.
Een dier heb je voor t leven. Of je nou een kat, hond of paard hebt. Als ze een goed huis krijgen, prima. Maar zodra er gebreken komen moet je zorgen dat ie comfortabel ouder wordt of de keus voor inslapen nemen. Tenminste, dat is mijn mening.


Mee eens. Ik heb een 35 jarige kwpn merrie, dochter van Utrecht en ze heeft nog lol in het leven hoor :D

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:45

Een paard kan het bij een ander net zo goed hebben, of die nou 8 of 18 is als je hem weg doet.

We houden allemaal van onze paarden, maar het is gewoon niet realistisch en haalbaar voor iedereen om al zijn pensioen paarden te houden.

Ik wordt altijd zo naar van mensen die dan meteen ‘egoïstisch’ en ‘die mensen houden niet van hun paarden’ roepen. Sullige reacties. Dat is niet verder nadenken en kijken dan je neus lang is.

Hier gaan de meesten sowieso weg voordat ze de 7/8 jaar halen, maar hier zou het ook echt afhankelijk zijn van de gezondheid van het paard, hoeveel plek we zouden hebben etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:48

Change3x schreef:
Een paard kan het bij een ander net zo goed hebben, of die nou 8 of 18 is als je hem weg doet.

We houden allemaal van onze paarden, maar het is gewoon niet realistisch en haalbaar voor iedereen om al zijn pensioen paarden te houden.

Ik wordt altijd zo naar van mensen die dan meteen ‘egoïstisch’ en ‘die mensen houden niet van hun paarden’ roepen. Sullige reacties. Dat is niet verder nadenken en kijken dan je neus lang is.

Hier gaan de meesten sowieso weg voordat ze de 7/8 jaar halen, maar hier zou het ook echt afhankelijk zijn van de gezondheid van het paard, hoeveel plek we zouden hebben etc.


Sullige reacties?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:51

Anoniemk2 schreef:
Laten wij wel eerlijk zijn dat die plekjes zeldzaam zijn en het wegdoen vaker fout gaat dan goed loopt :)


Helemaal mee eens dat het vaker fout gaat dan goed.
[/quote]
Dus negeren we succesverhalen maar.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:53

Change3x schreef:
Een paard kan het bij een ander net zo goed hebben, of die nou 8 of 18 is als je hem weg doet.

We houden allemaal van onze paarden, maar het is gewoon niet realistisch en haalbaar voor iedereen om al zijn pensioen paarden te houden.

Ik wordt altijd zo naar van mensen die dan meteen ‘egoïstisch’ en ‘die mensen houden niet van hun paarden’ roepen. Sullige reacties. Dat is niet verder nadenken en kijken dan je neus lang is.

Hier gaan de meesten sowieso weg voordat ze de 7/8 jaar halen, maar hier zou het ook echt afhankelijk zijn van de gezondheid van het paard, hoeveel plek we zouden hebben etc.


Het is gewoon egoïstisch als je een oud paard weg doet omdat hij dan geen honderden euro’s per maand meer MAG kosten want tja, dure hobby en er moet wel gereden worden... Dan kunnen er wel mensen op hun tenen getrapt zijn maar jou welzijn boven dat van een dier zetten is egoïstisch.

Financiële redenen is natuurlijk wat anders. Maar er is een groot verschil tussen niet willen en niet kunnen. Dit topic gaat duidelijk over het niet willen. Want de mensen die het niet meer kunnen zijn schrijnende zaken.

LadyMadonna: Nee, zeker niet. :)

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:54

Change3x schreef:
Een paard kan het bij een ander net zo goed hebben, of die nou 8 of 18 is als je hem weg doet.

We houden allemaal van onze paarden, maar het is gewoon niet realistisch en haalbaar voor iedereen om al zijn pensioen paarden te houden.

Ik wordt altijd zo naar van mensen die dan meteen ‘egoïstisch’ en ‘die mensen houden niet van hun paarden’ roepen. Sullige reacties. Dat is niet verder nadenken en kijken dan je neus lang is.

Hier gaan de meesten sowieso weg voordat ze de 7/8 jaar halen, maar hier zou het ook echt afhankelijk zijn van de gezondheid van het paard, hoeveel plek we zouden hebben etc.


Is er perse iets mis met egoïstisch zijn? Paardrijdem is sowieso een egoïstische hobby.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:54

Anoniemk2 schreef:
DeMolenhoek schreef:

Laten wij wel eerlijk zijn dat die plekjes zeldzaam zijn en het wegdoen vaker fout gaat dan goed loopt :)


Helemaal mee eens dat het vaker fout gaat dan goed.


Dus negeren we succesverhalen maar...

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:00

Yontheke schreef:
beert schreef:

Kan jij in andere mensen hun portemonnee kijken dan?

Het punt van TS is dat het paard weg moet als het niet meer bruikbaar genoeg is. Kijk, het is niet alsof ouderdom van een paard je overkomt. Als je een 5-jarig paard koopt, dan weet je dat hij over 15 jaar oud is en met pensioen zou moeten gaan. Daar kun je op anticiperen ipv dan je paard verkopen als "weidegenootje".

Dat slachten "not done" zou zijn, zoals iemand anders noemt, vind ik geen argument om het niet te doen.


Misschien kan er in die 15 jaar tijd ook wel iets gebeuren op privevlak waardoor het paard zijn goede oude dag gunnen niet meer lukt. Life happens when you are making other plans.

Ik heb al een hoop meegemaakt op paardengebied en heb pas mijn allereerste paardenliefde rationeel laten inslapen op 14 jarige leeftijd omdat hij al een lange tijd enkel en alleen als dure grasmaaier fungeerde en ik het financieel niet meer op kon brengen om hem aan te houden. Maar dat is bijna heiligschennis op bokt.

Eerste alinea. Ik zeg niet dat je je paard moet houden tot ie dood is, maar je kan er wel al 15 jaar over nadenken ipv te wachten tot een paard "opgereden" is en dan aanbieden als weidemaatje. Het gaat hier volgens mij om het stuk 'verantwoordelijkheid nemen' en ook vooruit denken. Als je echt voor de sport gaat, dan kun je er ook voor kiezen je paard op een eerder moment te verkopen, zodat iemand er nog een leerpaard bijvoorbeeld aan heeft en het dier gewoon een prima vervolg van zijn leven krijgt.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:01

Zoveel succesverhalen zijn er niet, zeker als recreatief gebruik niet meer kan. Ik vind al die advertenties van 25+ en geblesseerde paarden vrij naïef. Er is ook vaak echt flink wat mis met die paarden, staan er best wat voorschriften bij met speciale verzorging, medicatie etc.
Ik heb het weleens geprobeerd met mijn vorige paard maar dan dat ze wel van mij bleef, ik zou ook alle kosten blijven dragen. Nul geschikte reacties, wel aardig wat mensen die haar gratis wilde hebben, wat best raar is, als je echt goede intenties hebt waarom wil je er dan niet maandelijks geld bij krijgen? Dus toen toch maar naar een rusthuis.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 23:24

Ladymadonna, ik heb t zelf van dichtbij meegemaakt dat t paard na 1 week weer te koop werd aangeboden. Dat het bij jou zo goed is afgelopen is puur geluk hebben! Ik geloof niemand meer op zijn mooie blauwe ogen.


FleurVP schreef:
Zoveel succesverhalen zijn er niet, zeker als recreatief gebruik niet meer kan. Ik vind al die advertenties van 25+ en geblesseerde paarden vrij naïef. Er is ook vaak echt flink wat mis met die paarden, staan er best wat voorschriften bij met speciale verzorging, medicatie etc.
Ik heb het weleens geprobeerd met mijn vorige paard maar dan dat ze wel van mij bleef, ik zou ook alle kosten blijven dragen. Nul geschikte reacties, wel aardig wat mensen die haar gratis wilde hebben, wat best raar is, als je echt goede intenties hebt waarom wil je er dan niet maandelijks geld bij krijgen? Dus toen toch maar naar een rusthuis.


Paarden van die leeftijd mankeren nou eenmaal een hoop maar dat is ook logies. Mocht ik het financieel niet meer kunnen bekostigen, dan gaan ze naar een paardenrusthuis of worden ze ingeslapen (indien t paard pijn heeft). Gratis dieren afstaan is t domste wat men kan doen omdat ze in de meeste gevallen worden doorverhandeld zowel bij paarden als bij honden "gebeurd dat".